Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (753)

UCLL (656)

KU Leuven (562)

Hogeschool Gent (469)

Odisee (447)

UAntwerpen (440)

KBR (433)

VIVES (424)

UGent (408)

AP (360)

More...

Resource type

book (1130)

object (42)

digital (40)

dissertation (36)

image (25)

More...

Language

Dutch (1225)


Year
From To Submit

2023 (11)

2022 (10)

2021 (22)

2020 (23)

2019 (19)

More...
Listing 1 - 10 of 1225 << page
of 123
>>
Sort by

Book
Zeven strategieën voor formatieve evaluatie : naar een sterke leercultuur
Author:
ISBN: 9789056760823 Year: 2020 Publisher: Rotterdam CED-groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Merk je ook wel eens dat je uitleg hebt gegeven, maar dat een kwart van de leerlingen niet heeft geluisterd? En beginnen jouw leerlingen niet gemotiveerd aan een taak, omdat ze het nut er niet van inzien?Misschien is de leercultuur in jouw klas niet optimaal. Jan Chappuis helpt ons in haar praktische boek Seven strategies of assessment for learning (2015) hoe we een sterke leercultuur in de klas kunnen bewerkstelligen. Ze heeft haar werkwijze uitgewerkt in zeven strategieën die leraren gebruiken om een sterke leercultuur neer te zetten.Een belangrijke rol is weggelegd voor de leerling zelf. Door de zeven strategieën krijg je praktische tools in handen om leerlingen actief te betrekken bij het leerproces. Het is een reis naar een zekere mate van zelfstandigheid waarbij de leraar de leerling begeleidt, steeds meer regie geeft en waarbij doelen en mijlpalen (tussendoelen waarmee je kunt controleren of leerlingen op koers zijn) leidend zijn.https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/zeven-strategieen-voor-formatieve-evaluatie


Book
De controle van de kennis bij studenten.
Year: 1969 Publisher: Brussel : Universitas Belgica,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De diagnose van toetsvragen
Authors: ---
Year: 1984 Publisher: Amsterdam : Centrum voor Onderzoek van het Wetenschappelijk Onderwijs,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Formatief evalueren in de praktijk
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789461182807 9461182805 Year: 2022 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Formatief evalueren heeft drie belangrijke kenmerken:- Je weet wat je je leerlingen wilt laten leren, en leerlingen weten dat ook.- Je peilt voortdurend wat een leerling al weet en begrijpt.- Je gebruikt die feiten om de leerling verder te helpen in zijn leerproces.Dylan Wiliam is een autoriteit op het gebied van formatief evalueren. Met mede-auteur Siobhán Leahy licht hij in dit boek vijf kernstrategieën voor formatief evalueren toe. De strategieën zijn uitgewerkt in 24 praktische technieken die je meteen kunt toepassen in je klas. Dit boek gaat dus niet alleen over het waarom van formatief evalueren, maar vooral over het hoe en wat. Veranderingen aanbrengen in je manier van lesgeven is niet eenvoudig, zegt Wiliam. Wie te veel wil aanpassen, valt al snel terug op oude routines. Probeer de technieken daarom niet allemaal tegelijk uit. Start met een techniek die jou aanspreekt, maak het een vast onderdeel van je lesgeven en breid zo je technieken geleidelijk uit.Dit boek is aangevuld met een hoofdstuk waarin drie Nederlandse leraren aangeven hoe zij omgaan met onderdelen van formatief evalueren.https://shop.bazalt.nl/media/pdf/93/f8/c4/preview-Formatief-Evalueren-in-de-praktijk-web.pdf


Book
Evalueren in de klas
Author:
ISBN: 9010046931 Year: 1983 Publisher: Amsterdam Van Goor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beleidsevaluatie
Authors: ---
ISBN: 9060928652 Year: 1995 Publisher: Alphen a.d.Rijn : Samsom H.D.Tjeenk Willink,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
OPZ rekent op bevolking om evaluatiesysteem op punt te stellen
Year: 2008

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Vlaamse toetsen : waar vandaan en waar naartoe?
Authors: ---
ISBN: 9782509040510 Year: 2021 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ‘centrale toetsen’ lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ‘teaching to the test’, ‘momentopnames’ en ‘staatspedagogiek’ veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.Met dit themanummer wil de redactie van ‘Beleid voeren in het onderwijs’ bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie. We vertrekken van de vraag: ‘Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk?’. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.


Book
Didactische evaluatie
Author:
Year: 1976 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Didactisch evalueren in de praktijk
Author:
Year: 1973 Publisher: Antwerpen Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 1225 << page
of 123
>>
Sort by