Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De storm van onderwijsvernieuwingen is ook aan het hoger onderwijs niet voorbijgegaan. Opleidingen schakelden over op een bachelor-mastersysteem en voer(d)en competentiegericht onderwijs in. Deze ontwikkelingen zorgen veelal voor heftige emoties en verwoede discussies. Als alles op de schop gaat is de biografie van het veranderingsproces dat de Hogeschool Zuyd doormaakte bij het opzetten van de studierichting Social Work, samengesteld door de betrokkenen. Bij de faculteit Sociale Studies is daadwerkelijk alles 'op de schop' gegaan en hebben docenten en studenten mogen ervaren hoezeer een integraal veranderingsproces ingrijpt in de organisatie, de ontwikkeling en de uitvoering van onderwijs. Het boek vormt een rijke bron van informatie voor iedereen die te maken heeft met veranderingsprocessen in het onderwijs of zich daar een mening over wil vormen. Het levert een interessante bijdrage aan de discussie over effecten van veranderingen op datgene waar het uiteindelijk om te doen is: de kwaliteit van het onderwijs.
onderwijsvernieuwing --- School management --- competenties --- veranderingsmanagement --- HO (hoger onderwijs) --- 489.4 --- hoger onderwijs --- veranderingsproces --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 378 --- Onderwijsmanagement --- Veranderingsmanagement. --- Hoger onderwijs. --- Onderwijsvernieuwing --- Agogiek --- Veranderingsmanagement --- Nederland --- Bachelors --- Bacheloropleiding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Wat zijn jouw talenten? Hoe haal je meer uit je talenten? Waar komen je talenten helemaal tot hun recht? Wanneer kom je met je talent in de problemen? Wat doe je met de dingen waar je echt niet goed in bent?De toolbox 'Ik kies voor mijn talent' met 40 duidelijk omschreven talenten en hefboomvaardigheden helpen je om aan de slag te gaan met je talenten. De talentenkaarten voor volwassenen, die onderdeel uitmaken van de toolbox, zijn nu ook los te verkrijgen.Deze losse kaartenset bestaat uit:- kaarten (groen) met beschrijving van de talenten- kaarten (geel) met hefboomvaardigheden die je kunt ontwikkelen- kaarten (blauw) met contexten waarin je met je talent het beste tot je recht komtBron: https://webshop.kessels-smit.com/nl/talentenkaartjes-volwassenen.html
zelfontplooiing --- talentmanagement --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Social psychology --- Personnalité Persoonlijkheid --- #KVHB:Competentie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Talent --- #KVHB:Spellen --- meervoudige intelligentie --- onderwijsstrategieën --- talenten --- 454.2 --- 415.4 --- Competenties --- Meervoudige intelligentie --- Persoonlijkheidsleer --- Talenten --- flow --- motivatie --- talent --- competenties --- persoonlijkheidsleer --- 159.923 --- Talent --- Persoonlijkheid --- Organisatie --- Gedragspatronen --- Zelfontplooiing --- personeelsmanagement --- Begaafdheid --- persoonlijke ontwikkeling --- Onderwijsstrategieën --- Hogere geestelijke functies --- Talentmanagement --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Talentmanagement. --- Begaafdheid. --- Arbeids- en organisatiepsychologie. --- Talentontwikkeling --- Bedrijfspsychologie --- Coaching --- Teamwerk --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Vaardigheden --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Psychologie --- Competentie --- Emotie --- Man --- Volwassene --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Aan de slag! is een uitgebreide handreiking voor het maken van goede opdrachten voor beroepsopleidingen. De opdrahten sluiten aan bij het leerlijnenmodel. De volgende leerlijnen komen aan bod : de stageleerlijn, de integrale leerlijn, de conceptuele leerlijn, de vaardighedenleerlijn en de studieloopbaanbegeleiding (regieleerlijn)
beroepsopleiding --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- leeropdrachten --- Didactics of higher education --- #KVHB:Beroepsopleiding --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Stage --- 482 --- beroepsonderwijs --- beroepsopleidingen --- didactiek --- leerlijnen --- secundair onderwijs --- 378.1 --- 489.4 --- competenties --- leerprocessen --- stage --- stagebegeleiding --- vaardigheid --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- competentiegericht leren --- didactiek hoger onderwijs --- opdrachten --- projectonderwijs --- Beroepsonderwijs; didactiek --- Leerprocessen --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evaluatie --- leermethoden --- stage (praktijkleren) --- studentenbegeleiding --- vaardigheidstraining --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- PHL-Healthcare 12 --- onderwijspraktijk --- stageconcept --- vaardigheidsonderwijs --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerlijnen --- Secundair onderwijs --- 484.21 --- assessment --- coaching --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- supervisie --- Beroepsopleiding --- Didactische werkvorm --- Leerlijn
Choose an application
In deze probleemverkenning wordt nagegaan wat de meerwaarde en gevolgen zijn van de implementatie van het flexibiliseringsdecreet voor studenten, ouders en de hogeronderwijsinstelling. Het doel van het flexibiliseringsdecreet is de mogelijkheden tot mobiliteit, differentiatie en levenslang leren te vergroten. De implementatie ervan betekende een ommezwaai voor het Vlaamse hoger onderwijs. Het conceptuele denken over studievoortgang en studiejaren moest grondig veranderen. Maar realiseert het decreet de meerwaarde die het vooropstelt ook in de praktijk?
Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Hoger Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen. --- instroom --- competenties --- flexibiliteit --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- Flanders --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Gezondheidszorg 08 --- hoger onderwijs --- VLOR: Vlaamse Onderwijsraad --- Bologna-onderwijshervorming --- 378 --- 780 Hoger onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- 489.32 --- België --- Vlaanderen --- flexibilisering --- politiek --- 612 --- Flexibilisering --- Hoger onderwijs --- onderwijs --- trajectbegeleiding --- 489 --- 451.3 --- 489.3 --- 373.6 --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Studenten --- Studentenbegeleiding --- Werkdruk --- 489.3 )* Organisatie hoger onderwijs --- 489.52 --- EVC --- hoger onderwijs (ler) --- studenten --- studentenbegeleiding --- werkdruk --- 489.5 --- 113871.jpg --- 120133.jpg --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Onderwijsvernieuwing --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Mobiliteit --- Diversiteit --- Levenslang leren --- Flexibiliteit --- Emigratie --- Onderwijs --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Wat het mooie is van de coachkaarten is dat ze zo breed inzetbaar zijn. Bij allerlei sova-programma's en methodes zou je ze kunnen gebruiken. Echt een aanrader als je met kinderen wilt praten en hun talent wilt ontwikkelen! En gebruik je eigen creativiteit om nieuwe ideeën te ontwikkelen. Het materiaal leent zich er goed voor! - Liesbeth Simonse, Wij SpelenOp een positieve manier aandacht geven en luisteren naar een kind is belangrijk en met een vrolijke set kaarten vol prikkelende vragen ook ontzettend leuk. De Junior Coachkaarten zijn een mooi en gemakkelijk middel om met kinderen een goed gesprek op gang te brengen. Een set vrolijke gespreksstarters met aansprekende foto's en prikkelende vragen.De set Junior Coachkaarten bestaat uit 42 leuke foto's met prikkelende vragen. Deze helpen kinderen te verwoorden wat ze voelen en denken en dus bewust te maken van zichzelf. Hierdoor leren kinderen te zien wat hen bijzonder maakt, krijgen ze ideeën om iets te ondernemen en zo hun talent te ontwikkelen. In de set zit verder een joker en een uitlegkaart met o.a. gesprekstips.De Junior Coachkaarten zijn ingedeeld in 4 categorieen, herkenbaar aan de vrolijke kleuren:- Roze kaarten, waar word je vrolijk van ?- Gele kaarten, wat is belangrijk voor je?- Groene kaarten, wat vind je niet leuk?- Blauwe kaarten, wat wil je bereiken?De foto's helpen beeldassociatie op gang te brengen en de vragen zorgen voor net een andere invalshoek bij de start van een gesprek. Deze combinatie blijkt bij kinderen erg goed te werken.Junior Coachkaarten helpen kinderen te verwoorden wat ze voelen en denken en dus bewust te maken van zichzelf. Hierdoor leren kinderen te zien wat hen bijzonder maakt, krijgen ze ideeën om iets te ondernemen en zo hun talent te ontwikkelen.https://coachkaarten.nl/coachkaarten/junior-coachkaarten/
socio-emotionele opvoeding --- coaching --- didactische werkvormen --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Spellen --- Coachen --- Zelfreflectie --- Zelfkennis --- Communicatie --- Talenten --- persoonlijk --- 478.8 --- Schoolbooks - Didactic material --- Games --- 415.4 --- talenten --- competenties --- zelfreflectie --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Talent --- Talentontwikkeling --- Kind --- Coaching --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Persoonlijke ontwikkeling --- Gesprek --- Gesprekstechniek --- Associëren --- Coachkaarten. --- Gesprek met kinderen.
Choose an application
In 'De leraar taalvaardig' worden dertien taalvaardigheidsdoelen onderscheiden, verdeeld over drie domeinen: de leraar in interactie met zijn leerlingen, de leraar in interactie met volwassenen en de leraar als lerende. Voor elk taaldoel worden informatie en praktische opdrachten gegeven die studenten kunnen gebruiken om hun eigen kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen. Daarbij kan gebruik gemaakt worden van het boek, maar ook van filmfragementen, uitwerkingen en voorbeelden die op het internet beschik baar zijn. Bovendien worden studenten in de gelegenheid gesteld hun eigen ontwikkelingen in een protfolio bij te houden. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Onderwijzers. --- Taalvaardigheid --- Nederland. --- Hoger onderwijs. --- Leraren. --- basisonderwijs --- taalvaardigheid --- communicatie --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- didactiek --- taalonderwijs --- 450.7 --- 475.2 --- Communicatievaardigheden --- Competenties --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- 10-14 jr --- 475.4 --- Basisonderwijs --- Breinkrakers --- Kleuteronderwijs --- Nederlands --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Onderwijzer --- Puzzels --- Rekenen --- Rekenspelletjes --- Taal --- Taalbeleid --- Wiskunde --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- lager onderwijs --- rekenpuzzels --- rekenspelen --- wiskunde --- wiskundige spelen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; probleemoplossen --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde ; puzzels --- 510.4 --- Rekenpuzzels --- 080812.jpg --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Opleiding en bijscholing --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: realistische wiskunde) --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Leraren basisonderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Rekenspelen --- Wiskundige spelen --- Leraar basisonderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Rekenspel --- Wiskundig spel --- Puzzel
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|