Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen en jongeren hebben recht op de beste kansen om zichzelf te ontwikkelen. Dat lukt beter als professionals in het sociaal en pedagogisch domein en in het onderwijs goed samenwerken, zowel onderling als met de ouders of verzorgers. Het boek Ouders, onderwijs en jeugdzorg in verbinding leert en stimuleert daarom (toekomstige) jeugdprofessionals om niet alleen interprofessioneel samen te werken, maar óók om de cruciale verbinding aan te gaan met de ouders en verzorgers. En daarmee het kind en de jongere centraal te zetten.Het eerste deel van het boek behandelt het belang van een goede samenwerking tussen onderwijs, jeugdzorg en ouders of verzorgers. Deel twee biedt concrete inzichten en handvatten hoe deze samenwerking het beste vorm te geven. In deel drie komen de verschillende partijen aan bod die betrokken zijn bij de ontwikkeling en opvoeding van kinderen en jongeren. Deel vier schetst ten slotte de wettelijke en praktische kaders van de samenwerking. Deze opbouw, in combinatie met het online materiaal, maakt het boek zowel geschikt voor een intensieve cursus als voor gebruik in één onderwijsblok van tien weken.Bij dit boek hoort een website met aanvullende materialen: oefeningen, reflectievragen en suggesties voor verder lezen. Voor docenten zijn er powerpoint en didactische handreikingen bij alle hoofdstukken beschikbaar, als hulp bij het vormgeven van lessen.Dit boek is geschreven voor studenten van opleidingen in het sociaal en educatief domein: Social Work, Pedagogiek, Toegepaste Psychologie, Pabo en andere lerarenopleidingen. Het is ook geschikt voor Associate degree-trajecten, zoals de Ad Pedagogisch Educatief Professional, en post-hbo- en Masteropleidingen. Daarnaast biedt het boek interessante inzichten voor professionals die een verbindende rol spelen tussen ouders, school en andere jeugdinstellingen in de wijk.https://peterdevries.nu/ouders-onderwijs-en-jeugdzorg-in-verbinding/
450.42 --- ouderparticipatie --- jeugdzorg --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- Onderwijskansen --- Samenwerking --- Ouders --- Leraar --- Jeugdinstelling --- Social policy and particular groups --- ouders-school relatie --- leraren-ouders relatie --- samenwerking --- schoolmaatschappelijk werk
Choose an application
This book develops a framework for analyzing the creation and consolidation of democracy. Different social groups prefer different political institutions because of the way they allocate political power and resources. Thus democracy is preferred by the majority of citizens, but opposed by elites. Dictatorship nevertheless is not stable when citizens can threaten social disorder and revolution. In response, when the costs of repression are sufficiently high and promises of concessions are not credible, elites may be forced to create democracy. By democratizing, elites credibly transfer political power to the citizens, ensuring social stability. Democracy consolidates when elites do not have strong incentive to overthrow it. These processes depend on (1) the strength of civil society, (2) the structure of political institutions, (3) the nature of political and economic crises, (4) the level of economic inequality, (5) the structure of the economy, and (6) the form and extent of globalization.
Democracy --- Democratization --- Equality --- Political culture --- Dictatorship --- Comparative government --- Economic aspects --- 321.6 --- Niet-democratische staatsvormen. Antidemokratie. Dictatuur. Totalitarisme--(politieke stelsels) --- 321.6 Niet-democratische staatsvormen. Antidemokratie. Dictatuur. Totalitarisme--(politieke stelsels) --- #SBIB:17H3 --- #SBIB:324H20 --- #SBIB:324H71 --- 321.60 --- AA / International- internationaal --- 321.7 --- 338 <09> --- 338 <09> Economische geschiedenis --- Economische geschiedenis --- 321.7 Democratie. Plurale samenleving. Pluralisme. Democratische pluraliteit--(moderne democratie politieke stelsels) --- Democratie. Plurale samenleving. Pluralisme. Democratische pluraliteit--(moderne democratie politieke stelsels) --- Culture --- Political science --- Egalitarianism --- Inequality --- Social equality --- Social inequality --- Sociology --- Liberty --- Absolutism --- Autocracy --- Tyranny --- Authoritarianism --- Despotism --- Totalitarianism --- Democratic consolidation --- Democratic transition --- New democracies --- Comparative political systems --- Comparative politics --- Government, Comparative --- Political systems, Comparative --- Politieke wijsbegeerte --- Politologie: theorieën (democratie, comparatieve studieën….) --- Politieke verandering: modernisatie, democratisering, regional development --- Regeringsstelsels en -methodes: algemeenheden --- Economic order --- International economic relations --- Political systems --- Comparative government. --- Democratization. --- Dictatorship. --- Equality. --- Political culture. --- Economic aspects. --- Démocratie --- Démocratisation --- Egalité (Sociologie) --- Culture politique --- Dictature --- Institutions politiques comparées --- Aspect économique --- 321 --- 330.342 --- 339.9 --- Politieke systemen --- Economische orde --- Internationale economische betrekkingen --- Business, Economy and Management --- Economics --- Democracy - Economic aspects
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|