Narrow your search

Library

KU Leuven (14)

UGent (8)

KBR (6)

ULiège (3)

UAntwerpen (2)

ULB (2)

UNamur (2)

VUB (2)

UCLouvain (1)


Resource type

dissertation (19)

book (9)


Language

English (14)

French (3)

German (1)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2018 (1)

2011 (1)

2007 (1)

2005 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Dissertation
Using rules of thumb to repair inconsistent knowledge
Authors: ---
ISBN: 9789463551342 Year: 2018 Publisher: Gent Universiteit Gent

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Accompagnement au changement appliqué à l'introduction de l'informatique dans les soins infirmiers au centre neurologique et de réadaptation fonctionnelle de Fraiture
Author:
Year: 2002 Publisher: Liège : Université de Liège. Faculté de médecine (ULg). Département de clinique et pathologie médicales,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Neural approaches to sequence labeling for information extraction
Authors: ---
ISBN: 9789463552851 Year: 2019 Publisher: Gent : Universiteit Gent,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Conception d'un bordereau d'enregistrement et du manuel correspondant dans la perspective du nouveau système documentaire de l'Institut National des Industries Extractives (INIEX-Liège)
Author:
Year: 1979 Publisher: [S.l.]: [chez l'auteur],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
A dynamic learning object life cycle and its implications for automatic metadata generation
Authors: ---
ISBN: 9789056828059 Year: 2007 Publisher: Heverlee Katholieke Universiteit Leuven. Faculteit Ingenieurswetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vertrekkende van een levenscyclus gebaseerd op hergebruik voor de ontwikkeling van cursusmateriaal, definiëren we een dynamische levenscyclus voor leerobjecten waarbij het dynamische karakter van de metadata de belangrijkste rol speelt. Deze dynamische metadata helpen de herbruikbaarheid van de leerobjecten te verbeteren doordat de metadata veel rijkere informatie kunnen bevatten. In de levenscyclus wordt dit benadrukt door de indexeringsfase uit de cyclus te halen en parallel te plaatsen aan al de andere fasen van de cyclus. Op deze manier kunnen metadata op elk moment van de andere fasen worden toegevoegd of aangepast. Ten tweede hebben we een raamwerk voor automatische metadatageneratie ontwikkeld om de problemen met manuele indexering op lossen. In dit raamwerk worden de metadata automatisch genereerd aan de hand van verschillende bronnen van informatie die beschikbaar zijn in de verschillende fasen van de levenscyclus. Voorbeelden hiervan zijn, de leerobjecten zelf, gebruikersfeedback en relaties met andere leerobjecten. Om dit raamwerk te implementeren, hebben we een formeel model voor leerobject-metadata gedefinieerd. Dit model definieert hoe metadata met leerobjecten geassocieerd kunnen worden en hoe metadata van verschillende bronnen gecombineerd kunnen worden door eventuele conflicten op te lossen. In het formele model introduceren we ook context-afhankelijke leerobject-metadata. Starting from a reuse life cycle for courseware development, we define a dynamic learning object life cycle in which the dynamic character of the metadata is the key issue. The dynamic metadata help to enhance the reusability of the learning object as the metadata can contain much richer information. In this life cycle, we have taken the labeling phase out of the cycle and placed it in parallel with all the other phases. In this way, metadata can be added or updated throughout all the phases of the life cycle. Second, we have developed a framework of automatic metadata generation for learning objects to overcome the problems with manual indexing. Within this framework, metadata are generated automatically taking into account different sources of information that are available in the different phases of the life cycle. Examples are the learning objects themselves, user feedback, relationships with other learning objects, and so on. The implementation of this framework is based on a formal model of learning object metadata. This model defines how metadata can be associated with learning objects and how the metadata from different sources can be combined to overcome conflicts between sources. In the formal model we also introduce the notion of context-awareness for learning object metadata.


Dissertation
MARC-maps : the history of its development and a current assessment.
Authors: ---
ISBN: 907011805X Year: 1976 Publisher: Utrecht Rijksuniversiteit Utrecht. Geografisch instituut

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Medical narratives in the electronic medical record : towards a searching structure with optimal granularity
Authors: ---
Year: 1997 Publisher: Maastricht Datawyse

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Att söka information för att lära : en studie av samspel mellan informationssökning och lärande
Author:
ISBN: 9197309060 Year: 1998 Publisher: Borås Valfrid


Multi
Einsatzmöglichkeiten neuer Informationstechhnologien für die Aufbereitung und Vermittlung geographischer Informationen : das Beispiel Kartengestützte Online-Systeme
Authors: ---
ISBN: 3884521128 Year: 2004 Volume: 112 Publisher: Göttingen Verlag Erich Goltze

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by