Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Comportement --- Gedragswetenschap --- Methodologie --- Méthodologie --- Sciences sociales --- Sociale wetenschappen --- groepswerk --- didactiek --- 361.13 --- 371.3
Choose an application
Education permanente --- Enseignement --- Jeugd --- Jeunesse --- Onderwijs --- Permanente vorming --- allochtone kinderen, onderwijs --- deeltijds onderwijs --- Onthaalcentrum Foyer --- Brussel --- sociaal-cultureel werk, allochtone jongeren --- sociaal-cultureel werk, kansarme jongeren --- Academic collection --- #GSDBP --- 37.018.4 --- 373.6 --- 377 --- 371.1 --- 374.3 --- participatie onderwijs - deeltijds leren --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken.
Choose an application
Environnement --- Milieu --- #A9110A --- 304 )* Kinder- en jeugdproblematiek --- milieubesef --- milieuverontreiniging --- afval --- biotechnologie --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek wetenschappen --- (vak)didactiek wetenschappen. --- Didactics of biology --- Milieubewustzijn --- Milieu-educatie ; onderwijs --- 362.8 --- 614.7 --- jeugdproblematiek - jeugdwerk - (zie ook 331.626-053.7, 369.4, 374.3) --- milieu - leefmilieu - milieubeleid (zie ook 712) - duurzame ontwikkeling
Choose an application
Het welslagen van een cursus Nederlands op de werkvloer is afhankelijk van verschillende factoren. Centraal punt hierbij is de integratie van taal- en vakopleiding, zowel op organisatorisch als op pedagogisch-didactisch vlak. Daarnaast moet er gestreefd worden naar een maximale betrokkenheid van Nederlandstalige collega's en ploegbazen bij de taalopleiding van anderstalige werknemers. In dit boek wordt in een eerste deel beschreven welke stappen er concreet moeten worden genomen voor de organisatie van een opleiding Nederlands op de werkvloer en welke taken de verschillende betrokkenen moeten vervullen. Dit deel bevat naast een handig, puntsgewijs stappenplan ook tekst en uitleg over het hoe en waarom van de stappen. Deel twee is bestemd voor de taallesgever. Deze handleiding is opgebouwd vanuit het kader van taakgericht onderwijs, maar de aandacht gaat in de eerste plaats uit naar de concrete opdracht van de lesgever. Er worden ook enkele suggesties gedaan voor de uitwerking van een communicatietraining. Tenslotte wordt stilgestaan bij de evaluatie van de opleiding Nederlands op de werkvloer.
Didactics of Dutch --- werkplekleren --- didactiek --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlands als tweede taal --- Vlaanderen --- België --- volwassenenonderwijs --- 493.3 --- 801 --- 803.93 --- NT2 --- volwassenenonderwijs, beroepsvervolmaking, tweedekansonderwijs, onderwijs voor sociale promotie, schriftelijk onderwijs, centrale examencommissie --- taalontwikkeling --- Nederlandse taal
Choose an application
Jeugd --- Jeunesse --- Sociologie --- #A9110A --- 304 )* Kinder- en jeugdproblematiek --- Solidariteit --- migranten --- verzorgingsstaat --- ontwikkelingshulp --- maatschappijleer: didactiek --- solidariteit --- 362.8 --- 301.152.3 --- 301.162.1 --- jeugdproblematiek - jeugdwerk - (zie ook 331.626-053.7, 369.4, 374.3) --- ideologie - engagement, sociaal --- solidariteit - integratie
Choose an application
Pédagogie Opvoedkunde --- Cerveau Hersenen --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- #KVHA:Taalonderwijs Frans --- 616.8 --- neurologie --- Learning, Psychology of --- Learning --- Cognitive neuroscience --- Brain --- Physiological aspects --- #KVHA:Taalonderwijs; Frans --- Learning - Physiological aspects
Choose an application
ill.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- didactische theorieën. --- volwasseneneducatie --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning --- Personnel management --- didactiek --- opleiding in organisaties --- volwassenenvorming --- volwassenenvorming, methoden --- 658.3 --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 658.37 --- 374.7 --- 371.3 --- 65.01 --- #SBIB:316.334.1O329 --- #SBIB:IO --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Médias Media --- Didactique Didactiek --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- human resources management --- managementopleidingen --- 658.386.4 --- management development - opleiding van leidinggevenden - opleiding voor kaderpersoneel - kaderopleiding --- Bedrijfsopleidingen --- Didactiek --- KVH-AND --- Bedrijfsopleidingen ; didactiek --- Bedrijfsopleiding --- Didactische theorieën.
Choose an application
Het onderwijs in al zijn facetten duikt regelmatig op in de media. Vernieuwingen, onderzoeksresultaten of standpunten van een minister lokken snel een brede maatschappelijke discussie uit. Leraren, directies, politici, onderzoekers, onderwijsexperten maar ook ouders gooien zich in het debat. De discussies raken aan waarden, visies op de rol van onderwijs, of de macht van de spelers in het onderwijsveld. In dat debat valt op dat meningen en feiten soms verward worden, dat de regelgeving te weinig gekend is, dat de historiek genegeerd wordt of de juridische achtergrond verkeerd geïnterpreteerd wordt.Onderwijsbeleid in Vlaanderen schetst kernachtig de historische context bij actuele discussies. Het boek biedt inzicht in de basispijlers van het Vlaamse onderwijsbeleid met begrippen zoals schoolautonomie, vrijheid van onderwijs, responsabilisering, participatie enzovoort. Het geeft meteen ook een stand van zaken over de complexe Vlaamse onderwijsstructuur.(Bron: www.acco.be)
Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- 450.2 --- 371 --- onderwijs - school --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Onderwijsbeleid; Vlaanderen --- School management --- Flanders --- onderwijsbeleid --- 721 Onderwijsgeschiedenis --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- 370 --- Onderwijsbeleid . Vlaanderen --- Onderwijs . Vlaanderen --- participatie --- beleid --- leerplicht --- schoolstrijd --- schoolpact --- kwaliteitszorg --- #BSCH: vak: didactiek --- Nederland --- Kust --- Emigratie
Choose an application
Over theorie en praktijk van het opleiden van beroepskrachtne in het welzijnswerk
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- lerarenvervolmaking en research --- #gsdbP --- 371.3 --- 361.6 --- 361.65 --- 371.388.8 --- 454 --- 481.2 --- Didactiek --- didactiek --- welzijnswerkers --- welzijnswerkers, opleiding --- supervisie --- leerkrachten-leerlingen --- Leren --- onderwijsmethode --- maatschappelijk werk, opleiding (zie ook 378.63) --- supervisie - consultatie - intervisie --- praktijklessen - stages, onderwijs (zie ook 331.863) --- 361.05 --- 371.35 --- 371.22 --- algemeen. --- lerarenvervolmaking en research. --- Teaching --- Educational psychology --- Didactic strategies --- Academic performance --- Book --- Educational sciences
Choose an application
Spreken voor een publiek, presenteren, geven van instructie
316.772.21 --- 803.93 --- 82.085 --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- 316.772.21 Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Schoolbooks - Didactic material --- Kyphosis --- KVH-BOM --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #A9209A --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- #KVHB:Vergadertechnieken --- 361.521 --- 800.52 --- 82.08 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Hulpmiddelen --- Leerdoelen --- Monoloog --- Nederlands, mondelinge communicatie --- Onderwijs --- 499.4 --- 792.028.3 --- Presenteren --- Unilaterale communicatie --- presenteren --- didactiek --- mondelinge communicatie --- surgery. --- 371.3 --- 007.1 --- Mondelinge communicatie. --- Presentatietechnieken. --- Spreekkunst. --- Surgery. --- Primary groups --- Didactics of social education --- AVM (audiovisuele materialen) --- spreken in het openbaar --- communicatie --- gesprekstechnieken --- Didactics of languages --- Mass communications --- 007.73 --- 371.68 --- 658.386 --- surgery --- communicatie, verbale --- audio-visueel materiaal --- onderwijsmethode --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Toespraken. --- Primaire groepen --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van de talen --- Massacommunicatie
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|