Narrow your search

Library

AP (640)

KDG (464)

UCLL (305)

Arteveldehogeschool (263)

Odisee (261)

VIVES (231)

Hogeschool Gent (230)

KU Leuven (214)

Thomas More Kempen (204)

UAntwerpen (199)

More...

Resource type

book (383)

digital (273)

object (8)

audio (4)

dissertation (2)

More...

Language

Dutch (360)

English (268)

Undetermined (6)

French (5)

Italian (1)


Year
From To Submit

2023 (17)

2022 (20)

2021 (33)

2020 (11)

2019 (15)

More...
Listing 1 - 10 of 640 << page
of 64
>>
Sort by

Digital
The Perfect Test
Author:
ISBN: 9789460914782 Year: 2011 Publisher: Rotterdam SensePublishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Questioning Excellence in Higher Education : Policies, Experiences and Challenges in National and Comparative Perspective
Authors: ---
ISBN: 9789460916427 Year: 2011 Publisher: Rotterdam SensePublishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Performance-focused Smile Sheets
Author:
ISBN: 9781941577004 Year: 2016 Publisher: Work-Learning Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Vlaamse toetsen : waar vandaan en waar naartoe?
Authors: ---
ISBN: 9782509040510 Year: 2021 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ‘centrale toetsen’ lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ‘teaching to the test’, ‘momentopnames’ en ‘staatspedagogiek’ veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.Met dit themanummer wil de redactie van ‘Beleid voeren in het onderwijs’ bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie. We vertrekken van de vraag: ‘Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk?’. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.


Digital
Breed evalueren: visietekst
Author:
Year: 2008 Publisher: Place of publication unknown

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
GO! 20 jaar open geest
Author:
Year: 2009 Publisher: Brussel GO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Formatief evalueren schoolbreed implementeren
Authors: ---
ISBN: 9789461183118 Year: 2022 Publisher: Goes Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wanneer formatief evalueren effectief wordt toegepast, kan dit de prestaties van leerlingen en de effectiviteit van leraren sterk verbeteren. Kwalitatieve formatieve evaluatie is echter nog maar zelden verankerd in de cultuur in de klas. Dit boek is bedoeld als hulpmiddel voor schoolleiders, zodat zij er samen met hun leraren aan kunnen werken om het formatieve-evaluatieproces een integraal deel van hun lespraktijk te maken. Hiermee zullen zij het onderwijs en het leren op hun school een flinke boost geven en de impact van hun eigen onderwijskundig leiderschap vergroten.De auteurs lichten aan de hand van specifieke voorbeelden toe hoe je een schoolbreed leerklimaat creëert waarin formatief evalueren en zelfregulerend leren een belangrijke rol spelen. Hierbij is het van essentieel belang om het totale proces van formatief evalueren te implementeren. Het zal minder vruchten afwerpen als je je beperkt tot geïsoleerde elementen, uitgevoerd door individuele leraren of slechts in bepaalde klassen. De strategieën die de auteurs aanraden, kunnen door alle leraren op alle niveaus en voor alle vakken worden gebruikt.https://shop.bazalt.nl/formatief-evalueren-schoolbreed-implementeren


Digital
Reading Comprehension : Assisting Children with Learning Difficulties
Author:
ISBN: 9789400711747 Year: 2011 Publisher: Dordrecht Springer Netherlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Academic Achievement Assessment : Principles and Methodology
Authors: ---
ISBN: 9783662561980 Year: 2018 Publisher: Berlin, Heidelberg Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book consists of introduction to academic achievement assessment, international comparison of academic achievement assessment and reference, as well as theoretical system and practice strategy of academic achievement assessment. The study indicates that the development trends of foreign academic achievement assessment are: establishing a complete education quality monitoring system; paying more attention to the function and value of independent education quality monitoring institution and intermediary organization; the orientation based on the integrated development of students growing more apparent; marching from “evaluation of study” to “evaluation for study”; and placing educational equity in a prominent position. This book is easy to understand and readable for professionals like teachers, educational researchers and particularly those engaged in academic achievement.


Book
Evaluatie op de testbank : een handboek voor het ontwikkelen van alternatieve evaluatievormen
Authors: ---
ISBN: 9030115629 9789030115625 Year: 2002 Publisher: Mechelen Antwerpen Wolters Plantyn UIA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Op zoek naar goede evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; 4. Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd; 5. Aanvangen met alternatieve evaluatievormen.

Listing 1 - 10 of 640 << page
of 64
>>
Sort by