Narrow your search
Listing 1 - 10 of 96 << page
of 10
>>
Sort by

Book
Begaafdheid in beweging : vroeg- en volschools : 5-12 jaar
Authors: --- ---
Year: 2005 Publisher: Bodegraven MHR-architecten in leren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Begaafdheid in beweging : vroeg- en volschools : 2-5 jaar
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Bodegraven MHR-architecten in leren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Autimatisch : 61 233 beelden over autisme en normale begaafdheid [DVD]
Authors: --- ---
Year: 2003 Publisher: Gent Autisme Centraal

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kracht in jezelf : hulpprogramma voor leren leren en onderpresteren
Author:
Year: 2010 Publisher: Drachten Eduforce

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kracht in jezelf : hulpprogramma voor leren leren en onderpresteren : werkboekje
Author:
Year: 2010 Publisher: Drachten Eduforce

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Aan de slag met slimme kleuters : 8 aanraders voor IB'ers
Author:
Year: 2013 Publisher: Dordrecht Instondo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Vooroordelenspel (hoog)begaafdheid : senior
Author:
Publisher: Z.p. APS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"(Hoog)begaafde leerlingen zijn sociaal onhandig." Vraag een willekeurige voorbijganger welke beelden hij heeft over (hoog)begaafdheid en er is grote kans dat hij iets noemt dat geen algemeen kenmerk van (hoog)begaafdheid is. Wat voor die voorbijgangers geldt, blijkt vaak ook van toepassing op leraren, ouders en op leerlingen zelf. Over (hoog)begaafdheid circuleren beelden en associaties die meestal maar voor een deel daarmee te maken hebben of verwijzen naar een generalisatie van een enkele ervaring. Wie bijvoorbeeld denkt dat alle (hoog)begaafde kinderen pushende ouders hebben, heeft last van een dergelijk vervormd beeld en zal daardoor niet op een adequate manier met hoogbegaafde kinderen (en hun ouders) omgaan. Sascha Brasz, Dolf Janson en Suzanne Sjoers, hebben op grond van dit soort ervaringen besloten hieraan iets te doen. Daarom hebben zij een spel samengesteld, waarin een flinke verzameling vooroordelen over (hoog)begaafdheid bij elkaar is gebracht. Er is een Senior-versie van het spel voor volwassenen en een Junior-versie voor leerlingen. De Junior-versie bevat een serie uitspraken voor basisschoolleerlingen en een deel uitspraken voor leerlingen uit het voortgezet onderwijs. De bedoeling van dit spel is om in schoolteams, op ouderavonden of in de klas het gesprek op gang te brengen over wat nu echt de kenmerken en behoeften van (hoog)begaafde kinderen zijn, en hoe vertekende beelden een juiste aanpak in de weg kunnen staan.Het Vooroordelenspel (hoog)begaafdheid Senior heeft op veel scholen het gesprek over (hoog)begaafdheid op een speelse wijze op gang gebracht. Scholen hebben zo de bij hen levende vooroordelen ontmaskerd en samen met APS de stap gemaakt om op basis van de juiste kennis een succesvol (hoog)begaafdheidsbeleid op te zetten.Bron: https://tenbrinkuitgevers.nl/boeken/vo/hoogbegaafdheid/voordelenspel-hoog-begaafdheid


Book
Begaafd begeleiden : de competentiematris voor de Specialist Begaafdheid [Specialist Begaafdheid SI/ZOO ®
Authors: ---
ISBN: 9789023249184 Year: 2011 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerkrachten stellen zich in hun professionele ontwikkeling steeds actiever op. Ze zoeken naar wegen om hun leerlingen effectief te begeleiden. Maatschappelijke ontwikkelingen en veranderende onderwijskundige inzichten over inclusie, passend onderwijs en handelingsgericht werken, spelen daarbij een belangrijke rol. Daarnaast neemt door de diversiteit in 'eigenheid van leerlingen' de behoefte aan nieuwe kennis en vaardigheden toe. De optelsom van diepgaande leeprocessen waarin kennis en vaardigheden door reflectie gecombineerd worden is kunnis van de leerkracht. 'Begaafd begeleiden' introduceert het IPA-model, een nieuw model van betekenisvol leren, en verbindt algemene beroepscompetenties van leraren met competenties voor onderwijsbegeleiding aan begaafde leerlingen. Voor de specialistisch opgeleide leraar vormt de competentiematrix in dit boek het professionele kader van waaruit hij/zij begaafde leerlingen en collega's begeleidt en beleidsprocessen aanstuurt. (Bron: covertekst)


Book
Ontwikkel je talenten : 52 tips om het beste uit jezelf te halen
Author:
ISBN: 9789491845819 9491845810 9789491845895 9491845896 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Maven Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Of je nu op het sportveld staat, op het podium, of op je werk bent - iedereen vraagt zich wel eens af: Hoe kan ik het beste uit mezelf halen?Daniel Coyle is dé expert op het gebied van talentontwikkeling. Op basis van wetenschappelijk onderzoek en inzichten van de meest succesvolle coaches en leraren ter wereld ontwikkelde hij 52 tips om je vaardigheden (nog meer) te verbeteren. Dit is de essentiële gids om het beste uit jezelf te halen.


Book
Vind je element : ontdek je passie en talenten en verander je leven
Authors: ---
ISBN: 9789000300754 9789000345373 Year: 2012 Publisher: Houten Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Element is het punt waar natuurlijk talent en persoonlijke passie elkaar ontmoeten. Als mensen in hun element zijn, zijn ze het meest zichzelf, het meest geïnspireerd en halen ze het beste uit zichzelfIn dit boek beantwoordt Ken Robinson de vraag: hoe vind ik mijn Element. Aan de hand van inspirerende aanwijzingen gaat u op zoek naar uw persoonlijke talenten en mogelijkheden. Wat staat u in de weg, waar wordt u blij van, welke gave laat u onbenut? Juist in deze economisch moeilijke tijden is het van belang dat u de dingen doet met passie en overgave. Laat u niet langer beperken en creëer nieuwe kansen voor uzelf!InhoudsopgaveInleiding1. Vind je element2. Waar ben je goed in?3. Hoe kun je het weten?4. Waar houd je van?5. Waar word je gelukkig van?6. Wat is jouw attitude?7. Waar ben je nu?8. Waar is je stam?9. En hoe nu verder?10.Een leven vol passie en doelNotities

Listing 1 - 10 of 96 << page
of 10
>>
Sort by