Listing 1 - 10 of 135 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de Vrije-CLB-Koepel vzw, de koepelorganisatie van de Vrije Centra voor leerlingenbegeleiding. Het bevat onder meer signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen: lezen, spelling en wiskunde. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en hoe de hulp kan worden geboden (het handelen dus). Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg of MDO en de invoering van het LVS.
Leerlingvolgsystemen --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Evaluatie --- Toetsen --- Zorgverbreding --- Leerlingvolgsysteem --- Toets
Choose an application
Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen. Dit betekent dat de kwaliteit van de gebruikte toetsen, het toetsprogramma, het toetsbeleid, de toetsorganisatie en de toetsdeskundigheid van betrokkenen bij toetsing op orde moet zijn. Het boek heeft tot doel opleidingen in het hoger onderwijs handvatten te bieden om te werken aan de kwaliteit van toetsing. Om dit te bereiken wordt in dit boek op een onderbouwde en praktische wijze invulling gegeven aan het begrip toetskwaliteit. In dit boek wordt aangegeven wat hieronder wordt verstaan en hoe een opleiding dit kan vormgeven. Tegelijk wordt de methodiek De Toetsing Getoetst gepresenteerd. Met deze methodiek kunnen opleidingen met een systematisch stappenplan aan de slag met het analyseren en verbeteren van de kwaliteit van de toetsing binnen de eigen opleiding.www.maklu.be
Education [Higher ] --- Rating of --- Management --- PXL-Central Office 2015 --- hoger onderwijs --- evaluatie --- toetsen --- Onderwijs --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- Kwaliteitszorg --- Toets --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Pour se préparer au DELF, Diplôme d'Etudes en Langue Française, niveau B1 du cadre européen commun de référence, cet ouvrage propose un travail sur les 4 compétences (la compréhension de l'oral, la compréhension des écrits, la production écrite et la production orale). La préparation à l'examen est développée à travers 3 sections : Repérez vos points forts et vos points faibles Des activités ciblées pour faire le point sur votre niveau, compétence par compétence, et repérer vos points forts et vos points faibles. Chaque activité correspond à un objectif communicatif et est notée. Une fiche Bilan permet de comptabiliser les points et d'évaluer vos compétences. Développez vos compétences Des exercices d'entraînement diversifiés pour consolider vos acquis et atteindre le niveau de l'examen du DELF B1 Passez l'examen Deux sujets types pour se mettre dans les conditions réelles de l'examen Le CD contient les enregistrements des activités de compréhension de l'oral et de production orale. Transcription des enregistrements en fin d'ouvrage.
B1 (taalniveau) --- didactiek --- Didactics of French --- Frans --- Toetsen --- Niveau B1 --- Toets --- Niveau B1 (Europees referentieniveau)
Choose an application
el voor 10 leerlingen.
Wiskunde --- Lager onderwijs --- Evaluatie --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Toetsen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Hoe komt het dat je schoolresultaten zo tegenvallen? Adviezen en tips om mogelijke oorzaken te achterhalen en er mee aan de slag te gaan. Met enkele cartoons in zwart-wit. Vanaf ca. 13 t/m 16 jaar.
450.8 --- schoolresultaten --- toetsen --- examens --- motivatie --- coaching --- studiehulp --- Schoolresultaten --- Pubers --- Coaching --- Schoolprestatie --- Puber --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
- Een observatielijst op klas- en leerlingenniveau van leergebiedgebonden eindtermen - Een verzamelstaat voor het beoordelen van de geobserveerde eindtermen- Een attitude- en vaardigheidslijst lichamelijke opvoeding voor leerkrachten en leerlingen- Een verzamelstaat voor het beoordelen van de attitudinale eindtermen lichamelijke opvoeding- 12 testen van leergebiedgebonden eindtermen lichamelijke opvoeding- Een verzamelstaat voor de meetbare eindtermen lichamelijke opvoeding op klas- of schoolniveau- Een document : 'eindoordeel over het bereiken van de eindtermen lichamelijke opvoeding- Een document : 'plan van de kwaliteitsverbetering voor lichamelijke opvoeding'
Lichamelijke opvoeding --- Lager onderwijs --- Eindtermen --- Evaluatie --- Ontwikkelingsdoelen --- Kwaliteitszorg --- Toetsen --- 796 --- Evaluaties --- Observatietechnieken --- Testen --- Eindterm --- Ontwikkelingsdoel --- Toets
Choose an application
Met DOK kan de school nagaan of ze de ontwikkelingsdoelen voldoende nastreeft, of de leerlingen de eindtermen bereiken en in welke mate de kwaliteit van het onderwijs verbetert. DOK bevat onder meer genormeerde toetsen voor eindtermen die zich daardoor lenen en andere evaluatie-instrumenten voor eindtermen die veeleer kwalitatief zijn. Per leergebied worden een algemeen deel, een leerkrachtenmap, een leerlingenmap en toetsboeken aangeboden, zodat de school meteen aan de slag kan. (Bron: covertekst)
Frans --- Lager onderwijs --- Eindtermen --- Evaluatie --- Toetsen --- 090878.jpg --- Franse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Eindterm --- Toets
Choose an application
Rekenen --- Wiskunde --- Toetsen --- Rekenproblemen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Diagnostische tests --- Toets --- Rekenprobleem --- Diagnostische test
Choose an application
Dit boek staat vol praktische tips, is wetenschappelijk onderbouwd, en is bedoeld om het leren op de basis- en middelbare school te verbeteren. Leraren leren betere vragen te stellen, goede feedback te geven en heldere leerdoelen te stellen; hij toont aan hoe leerlingen beter gaan presteren als ze zelf doelen leren stellen en ook moeite gaan doen om die te bereiken.
450.6 --- Evaluatie --- Feedback --- Toetsen --- punten --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Evaluatiemethodes --- feedbacksystemen --- 454.2 --- Resultaten en selectie --- Onderwijsstrategieën --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- evaluatietechnieken (ler) --- toetsen --- Lager onderwijs --- Leerprocessen --- Evaluatietechnieken --- feedback --- 371.26 --- Leerproces
Listing 1 - 10 of 135 | << page >> |
Sort by
|