Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Realiseer je droomschoolLeer structureel tijd maken voor veranderingGebruik teamcoaching als hefboomHeel wat scholen staan de komende jaren voor een veranderingstraject. Tegelijk zijn schooldirecties bezorgd over de slaagkans en de duurzaamheid van zo'n transformatie. Hoe zorg je dat elk teamlid meestapt in het verhaal? Op welke manier creëer je een schoolcultuur die innovatie en transformatie structureel maakt?In De ultieme gids voor transformatie van je school van EduNext leer je hoe je een diepe transformatie in je school aanpakt. Het deelt het veranderingstraject op in drie essentiële fasen en biedt via een nieuwe pedagogisch concept oplossingen voor vele onderwijsuitdagingen.Het boek is geïllustreerd met heel wat casussen van scholen die aan hun transformatietraject bezig zijn. Daarnaast is het de ideale inspiratiebron voor elke onderwijsvernieuwer.https://www.academiapress.be/nl/de-ultieme-gids-voor-transformatie-van-je-school
School management --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Veranderingsmanagement --- Veranderingsproces --- Schoolmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- 450.46 --- vernieuwing --- theoretische onderwijsvernieuwing --- 741 Schoolorganisatie
Choose an application
Pedagogie --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijstechnologie --- Leraren --- Veranderende leeromgeving --- 450.4 --- 450.46 --- onderwijsvernieuwing --- onderwijstechnologie --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsstrategie --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Het onderwijs staat vandaag voor de uitdaging om zichzelf te hervormen. Diepe structuurveranderingen in de samenleving, zoals superdiversiteit en de digitale revolutie, maken een grondige vernieuwing noodzakelijk. Moet het onderwijs daarvoor wachten op politieke beslissingen, vaak het resultaat van compromissen? Of kan het zelf de uitdagingen van de toekomst aanpakken? Hervormen van binnenuit presenteert een andere kijk op de modernisering van het onderwijs. Los van of aansluitend bij de politieke beslissingen kan het onderwijs ook zelf veel ondernemen om jongeren zo goed mogelijk voor te bereiden op de samenleving van morgen.Dit boek verkent een reeks onderwijsvernieuwingen die veel potentieel hebben om uit te groeien tot de norm. De auteurs plaatsen de onderwijshervormingen in een breder actueel en historisch kader om meer grip te krijgen op het universele karakter ervan. Daarnaast komen ideeën aan bod die scholen nu al toepassen om maximale leerkansen te bieden aan jongeren in een 21ste-eeuwse context. Deze vormen een bron van inspiratie voor leraren en scholen die zich uitgedaagd voelen om werk te maken van een sterker en moderner onderwijs.(Bron: www.acco.be)
onderwijsvernieuwing --- School management --- Flanders --- Onderwijsvernieuwing --- Evaluatie --- Werkplekleren --- 451.3 --- Flipped classroom --- Co-teaching --- Feedback --- Flexibilisering --- 450.46 --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Education --- 21st century --- Educational innovations --- theoretische onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- onderwijsinnovatie --- lerarenberoep --- Onderwijshervorming --- Leertrajecten --- Individualiserend onderwijs --- Zomerscholen --- 37.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Leertraject --- Zomerschool
Choose an application
Onderwijsvernieuwing is onvermijdelijk in een wereld die constant in beweging is, in een maatschappij waarin technologische, economische, culturele en sociologische ontwikkelingen elkaar in een razend tempo opvolgen. Scholen hoeven niet alle nieuwe tendensen achterna te hollen, maar ze dienen wel een gepast antwoord te zoeken op belangrijke verschuivingen en de gevolgen ervan. Ze moeten zich durven afvragen wat hun rol is in deze nieuwe wereld. De auteur houdt een pleidooi voor een zoektocht naar duurzame oplossingen. Verandering die uitmondt in echte, gestadige verbetering is een complex en contextgebonden proces. Duurzame ontwikkeling kan niet van bovenaf opgelegd worden, maar groeit vanuit beleidskrachtige scholen. De spiraal symboliseert hoe duurzame ontwikkeling plaatsvindt: niet lineair maar geleidelijk uitdijend. Dit boek geeft inzicht in de strategieën die de schoolleiding kan gebruiken om vernieuwingen aan te pakken en tot een goed einde te brengen. Het vertelt ook wat externe ondersteuners kunnen doen om de school daarbij te helpen
School management --- Education --- Flanders (Belgium) --- Management --- 371.05 --- 720 Onderwijs --- 450.46 --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 458.1 --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsbeleid --- 450.48 --- Onderwijsstrategieën --- 083451.jpg --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- theoretische onderwijsvernieuwing --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 12 --- Schoolmanagement --- Onderwijs --- Duurzame ontwikkeling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In een tijdsgewricht waarin er op vragen als: Wat is goed onderwijs? Welke inhouden zijn belangrijk? Welke rol spelen de vragen van lerenden? Wat moet de relatie lerende - leraar zijn? geen eenduidige antwoorden lijken te bestaan, is het lectoraat op een zoektocht gegaan. Een van de uitkomsten van die zoektocht is de gedachte dat het er in het onderwijs om gaat de lerenden in staat te stellen steeds slimmere vragen te stellen. Die lerenden kunnen kinderen, hbo-studenten, beroepsbeoefenaren of beroepsopleiders zijn. Vraaggerichtheid is iets anders dan een u-vraagt-wij-draaien-benadering of een zoek-het-zelf-maar-uit-benadering. Vraaggerichtheid betekent niet dat de kennis verkwanseld moet worden, dat resultaten er niet toe doen en dat de leraar als joker wordt ingezet. Vraaggerichtheid is ook iets anders als ik-weet-wat-goed-voorje- is en ik-zal-je-leren-om-de-goede-vragen-te-stellen. Naast de neoliberale logica van het kiezen en de belerende logica van het onderrichten, staat de zorgzame logica van het vraaggericht leren. De logica van het vraaggericht leren vertrekt vanuit de gemeenschap. Ze neemt niet het individu als uitgangspunt, niet de lerende en niet de leraar. Ze grijpt niet aan in een leertheorie. Ze begint niet bij de inhoud of bij een didactisch stappenplan. Het interesseert de logica van het vraaggericht leren wel, maar het is niet haar beginpunt. De logica van het vraaggericht leren begint bij de vraag: Wat hebben we hier nodig? (Bron: covertekst)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- competenties --- Didactische werkvormen --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Professionele ontwikkeling --- Vraaggericht leren --- onderwijsvernieuwing --- vraaggestuurd onderwijs --- 450.46 --- 104393.jpg --- Didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Studiemethoden --- Probleemgestuurd leren --- Leren --- Studiemethode
Choose an application
We praten elke dag over wat er beter kan in onze scholen: lesmethoden, technologie, leertrajecten ... Maar in die discussies vergeten we vaak de leerling zelf. Daar brengt EduNext verandering in. Dit boek biedt inspiratie voor out-of-the-boxdenkers in het moderne onderwijs. Door moeilijk haalbare provocaties te herdenken, door te focussen op de afzonderlijke delen van het transformatieproces, maar ook door inspiratie te halen uit scholen die verder durven te gaan, kunnen we werken aan een échte vernieuwing van onze scholen.Bron : https://www.lannoo.be/nl/edunext-0
Prentenboeken --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsbeleid --- innovatie --- 450.46 --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsbeleid --- didactiek --- onderwijsvernieuwingen --- organisatie --- creativiteit --- 370.02 --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- theoretische onderwijsvernieuwing --- Onderwijs --- #SBIB:316.334.1O220 --- #SBIB:316.334.1O225 --- #SBIB:35H305 --- Onderwijsmanagement --- Onderwijs ; België ; organisatie --- Organisatie van het onderwijs: algemeen --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie --- Organisatieleer: organisatieverandering --- School management --- PXL-Central Office 2017 --- PXL-Education 2017 --- onderwijs en maatschappij --- onderwijskunde --- 37.01 --- Educatieve master --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- Education --- 21st century --- Educational innovations --- Belgium --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- onderwijsonderzoek
Choose an application
Hoe zal ons onderwijs er na 2030 gaan uitzien? Hoe kun je leraren opleiden voor een onzekere toekomst? Hoe help je hen out of the box te denken? Hoe vergroot je hun veranderingsbekwaamheid? De samenleving en het onderwijs veranderen razendsnel. Om leraars voor te bereiden op die veranderingen is een veelzijdig beeld van de toekomst van het onderwijs en de lerarenopleiding cruciaal. Even belangrijk is het om veranderingsbekwaamheid bij (toekomstige) leerkrachten te realiseren en te doen toenemen. Leren uit de toekomst is het resultaat van het onderzoeksproject 'Lerarenopleiding in 2030'. Via het ontwerpen van toekomstscenario's biedt het boek een antwoord op de uitdagingen en valkuilen van het leraarschap van de toekomst. De Matrix Methode van architect Thierry Lagrange leidt je bovendien doelgericht naar creatieve oplossingen. Het boek is een handleiding om stap voor stap de methodiek van het scenarioleren te ontdekken. Geen kant-en-klaar receptenboek, wel een handig hulpmiddel om de toekomst te verkennen en om vooruit te durven kijken. Voor iedere docent die hiermee aan de slag wil gaan binnen het eigen team en/of met studenten. Met concrete aanbevelingen, werkfiches, voorbeelden en getuigenissen. (Bron: covertekst)
onderwijsbeleid --- onderwijsvernieuwing --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsopleidingen --- lerarenopleiding --- Leraren ; opleidingen --- Onderwijsvernieuwing ; Vlaanderen --- Teacher training --- Methodology --- Research --- Activity programs in education --- #PBIB:+110.10 --- 450.46 --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Toekomstvisies --- Veranderingsmanagement --- 451.3 --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijs ; toekomst --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- onderwijskunde --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- PXL-Education 2014 --- Leraren --- Vlaanderen --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Emigratie
Choose an application
Study methods --- leermethoden --- leren --- Didactics --- competenties --- leerprocessen --- onderwijsvernieuwing --- 450.46 --- 451.3 --- België --- Competenties --- Leerprocessen --- Onderwijsvernieuwing --- Competentie --- Competentieontwikkelend onderwijs --- Sociale en technische wetenschappen --- 090034.jpg --- Technisch onderwijs ; didactiek --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- departement Lerarenopleiding 09 --- secundair onderwijs --- competentiegericht onderwijs --- competentiegericht leren --- Nieuwe leren --- Leerproces --- Het nieuwe leren
Choose an application
Onze huidige maatschappij zit vol uitdagingen. Uitdagingen die vanzelfsprekend ook ons onderwijs raken: veranderende verwachtingen vanuit de samenleving, veranderende noden rond vaardigheden, attitudes en competenties, een gewijzigde kijk op kennis en kennisverwerving, een toenemende diversiteit en de evolutie van de onderwijstechnologie.Naast inhoudelijke en didactische expertise wordt van schoolteams in die veranderende context ook steeds meer verwacht. Dat je het als individuele leraar niet meer alleen kan bemeesteren, wordt steeds duidelijker. Samen een school vormgeven, elke dag opnieuw, vergt samenwerking en goed teamwerk. De leraar blijft daarbij zijn cruciale rol opnemen in de leerprocessen van lerenden. Er is niets mis met zelfstandigheid, maar samenwerken blijkt steeds meer een hefboom voor het leren. Zowel voor de leraren als voor de lerenden.In deze publicatie bekijken we hoe je als schoolleider samenwerking kan inzetten in het streven naar een zo hoog mogelijke leerwinst en hoe je teamwerk werkbaar en duurzaam kan maken.
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijzers --- samenwerkingsverbanden --- schoolbeleid --- onderwijskwaliteit --- teamwork --- samenwerking --- schoolteam --- Onderwijsbeleid --- Samenwerking --- Teamwerk --- Onderwijs --- Team --- Teamteaching --- Co-teaching --- Besluitvorming --- Personeelsbeleid --- Onderwijsassistent --- Learning [Psychology of ] --- Teacher effectiveness --- Team learning approach in education --- 450.46 --- leraarschap --- Onderwijsmanagement --- Teamwork --- Leekrachten --- Samenwerkend leren --- theoretische onderwijsvernieuwing --- 750 Onderwijspersoneel --- 720 Onderwijs
Choose an application
The Artuarium presents keywords to reflect on art education today. Every keyword contains a text and/or an image that has been constitutive for the formation of the art school. Some texts unfold critical ideas and questions, some images evoke careful ob-servations, some texts tell stories, others reflect on the reflection.With contributions by: Giorgio Agamben Aristoteles, Herman Asselberghs, Maïté Baillieul, Joseph Beuys, Augusto Boal, Agnes Bube, Leonardo da Vinci, Serge Daney, Marc De Blieck, Fernand Deligny, John Dewey, Ana Dimke, Mattijs Driesen, Marguerite Duras, Jerzy Grotowski, Boris Groys, Kerstin Hallmann, Lisa Jevbratt, Allan Kaprow, Paul Klee, Eva Koethen, Wiebe Koopal, Julie Lesenne, Tyson E. Lewis, Audre Lorde, Pierangelo Maset, Maurice Merleau-Ponty, Volkmar Mühleis, Ludwig Münz, Kakuzo Okakura, Jacques Rancière, Adrienne Rich, Andrea Sabisch, Ousmane Sembene, Richard Serra, Michel Serres, Friedrich Schiller, Susan Sontag, Nancy Vansieleghem, Ella Ziegler.https://www.copyrightbookshop.be/shop/artuarium-the-grammar-of-art-school/
373.67(038) --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; woordenboeken --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- kunst --- 7.01 --- onderzoek in de kunsten --- kunstonderwijs --- kunsttheorie --- 373.67 --- kunsteducatie --- 700.8 --- 450.4 --- filosofie --- onderwijsfilosofie --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- Onderwijskunde (onderwijsfilosofie, -sociologie, -economie, theoretische onderwijsvernieuwing) --- Kunstonderwijs --- Kunstfilosofie --- Art --- aesthetics --- art appreciation --- art education --- battledores [primers]
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|