Listing 1 - 10 of 165 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
930.1 --- 901 --- Geschiedschrijving --- History as a science
Choose an application
Geschiedenis is actueler dan ooit. Het brede publiek snakt naar verhalen over het verleden. Historische games en films 'gebaseerd op waargebeurde feiten' voeren de hitlijsten aan. Ook politici spreken graag hun woordje mee. En toch staat het vak geschiedenis onder druk in het onderwijs. Aan de universiteiten lijdt het historische onderzoek dan weer onder hyperspecialisering, verengelsing en een ver doorgedreven marktdenken. Hoe kunnen academische historici in die omstandigheden nog in dialoog gaan met de samenleving?In de afgelopen drie decennia heeft Bruno De Wever - waarschijnlijk de belangrijkste publiekshistoricus van Vlaanderen - zijn hoofd meer dan eens gebroken over deze vragen. Naar aanleiding van zijn emeritaat zoeken enkele van zijn collega's en oud-studenten mee naar een antwoord. Waarom? Omdat geschiedenis nooit vrijblijvend is.
Wever, Bruno de, --- History as a science --- Wever, De, Bruno
Choose an application
History as a science --- C6 --- geschiedenis --- middeleeuwen (x) --- #gsdb8 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
History as a science --- psychologie --- geschiedenis --- migratie --- architectuur --- media --- stripverhaal --- kind
Choose an application
History of the Low Countries --- History as a science --- anno 1500-1599
Choose an application
History as a science --- Moons, Magdalena --- Hasselaer, Kenau --- anno 1500-1599 --- Netherlands --- Heroes --- War --- Book
Listing 1 - 10 of 165 | << page >> |
Sort by
|