Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Interventie- en veranderkundige Shirine Moerkerken, pleit ervoor om het conflict juist niet te schuwen en om disfunctioneel conflict functioneel te maken. Conflict eren laat zien dat je moed nodig hebt om conflict functioneel te maken, maar meer nog methodische precisie in het uitzoeken van wat er in een specifieke situatie speelt en hoe je kunt werken met wat je aantreft. Ze biedt praktijkervaringen en ideeën om met conflicteren te gaan oefenen, zodat je conflict en verschil gaat waarderen. En effectief kan gaan inzetten om tot innovatieve oplossingen voor complexe problemen te komen.
Veranderingsmanagement --- conflict --- Business management --- Mass communications
Choose an application
While some of us enjoy a lively debate with colleagues and others prefer to suppress our feelings over disagreements, we all struggle with conflict at work. Every day we navigate an office full of competing interests, clashing personalities, limited time and resources, and fragile egos. Sure, we share the same overarching goals as our colleagues, but we don't always agree on how to achieve them. We work differently. We rub each other the wrong way. We jockey for position. How can you deal with conflict at work in a way that is both professional and productive - where it improves both your work and your relationships ? You start by understanding whether you generally seek or avoid conflict, identifying the most frequent reasons for disagreement, and knowing what approaches work for what scenarios. Then, if you decide to address a particular conflict, you use that information to plan and conduct a productive conversation. This book will give you the advice you need to : understand the most common sources of conflict; explore your options for addressing a disagreement; recognize whether you - and your counterpart - typically seek or avoid conflict; prepare for and engage in a difficult conversation; manage your and your counterpart's emotions; develop a resolution together; know when to walk away.
Social psychology --- Mass communications --- CONFLICT MANAGEMENT --- PERSONNEL MANAGEMENT
Choose an application
Culture conflict. --- Ethnic conflict. --- Ethnicity. --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- culturele antropologie --- multiculturalisme --- identiteit --- kolonisatie --- Ethnicity --- Culture conflict --- Ethnic conflict --- vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- cultuurpsychologie --- cultuurverschillen --- Sociology of culture --- 316.7 --- 391 --- 397 --- antropologie --- mondiale vorming --- 913 --- culturele identiteit --- macht --- #SBIB:17H16 --- #VCV monografie 2003 --- 008 --- #A9906A --- Ethnic identity --- Group identity --- Cultural fusion --- Multiculturalism --- Cultural pluralism --- Conflict, Ethnic --- Ethnic violence --- Inter-ethnic conflict --- Interethnic conflict --- Ethnic relations --- Social conflict --- Cultural conflict --- Culture wars --- Conflict of cultures --- Intercultural conflict --- 374 --- culturele antropologie, land- en volkenkunde --- Cultuur en ethiek --- Culturele identiteit --- Cultuur --- Multiculturaliteit --- Identiteit --- Cultuurverschillen --- Cultuurverschil --- Toerisme --- 310 --- samenleving --- cultuurfilosofie --- sociologie --- kolonialisme
Choose an application
Mass communications --- Social psychology --- Human behavior --- Conflicts --- Negotiation --- Handbooks, manuals, etc. --- Conflict management --- Cross-cultural studies
Choose an application
De waaier 'We komen er wel uit' laat zien wat u kunt doen als een conflict bijna of helemaal uit de hand loopt. Met een aantal handige checklists en tips hebt u een handvat om vaardig met uiteenlopende conflictsituaties om te gaan en leert u probleemoplossend onderhandelen.
Social psychology --- Personality development --- Conflicten --- Conflicthantering --- Managementvaardigheden --- Management --- Communicatieve vaardigheden --- Conflict
Choose an application
Steeds meer steden en gemeenten in Vlaanderen nemen het initiatief om een nieuw concept van dienstverlening aan te bieden om buren- en wijkconflicten te helpen oplossen: burenbemiddeling. In één op de drie Vlaamse gemeenten kunnen inwoners vandaag beroep doen op lokale vrijwillige burenbemiddelaars. Bemiddelen wordt vandaag in velerlei domeinen van onze moderne maatschappij toegepast als methodiek om een conflict op te lossen via samenspraak. Via burenbemiddeling worden conflicterende buren geholpen om samen oplossingen te zoeken voor de ergernis die hen hindert. In al deze gevallen zoekt men naar wederzijdse belangen of begrip. In het beste geval vinden de conflicterende partijen samen een oplossing of een uitweg. Eender welke bemiddelaar hanteert dezelfde methodiek van bemiddeling. Het conflict omzetten in een win-winsituatie, dat is wat elke bemiddeling nastreeft.Dit handboek, geschreven door een aantal geëngageerde coördinatoren van burenbemiddeling uit de Vlaamse steden en provincies, legt uit hoe burenbemiddeling werkt en wat een lokaal bestuur kan doen om een gelijkaardig aanbod uit te werken. Het boek bevat een praktisch overzicht van de verschillende fases in het bemiddelingsproces, telkens aangevuld met voorbeelden, aandachtspunten en tips voor de bemiddelaars.Bron: https://politeia.be/nl-be/book/handboek-burenbemiddeling/16315.htm
Bemiddeling --- Burenbemiddeling --- Steden en gemeenten --- Conflicthantering --- Conflicten --- Social problems --- Sociology of social welfare --- Flanders --- burenhinder --- conflictbemiddeling --- Conflict
Choose an application
Middelen is een gesprek waarin je samen over een verschilpunt praat. Daarbij maak je de keuze om elkaars standpunt, gevoel, belang en inzet eerst te erkennen. Als die erkenning goed gebeurt, is er meer kans dat je er samen uitgeraakt. Eerst wederzijdse erkenning, dan praten over oplossingen! Met deze methode kun je zelf aan de slag onder partners, familie, jongeren, buren, collega's, leidinggevenden en medewerkers, vertegenwoordigers, enz. Bemiddelen is een gesprek onder leiding van een geschoold iemand. De bemiddelaar helpt je middelen rond een verschilpunt. Daarom is middelen de basis van elke bemiddeling. Dat betekent dat de bemiddelaar eerst voor wederzijdse erkenning zorgt
gespreksmodellen --- gesprekstechnieken --- conflictbemiddeling --- Mass communications --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Conflicten --- Conflicthantering --- Bemiddeling --- Coaching --- 341.62 --- S20080333.JPG --- bemiddeling --- 341.62 Verzoening. Goede diensten. Bemiddeling --- Verzoening. Goede diensten. Bemiddeling --- 007 --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Conflict
Choose an application
Hoe ga ik het beste om met verschillende vormen van geweld? Welke tips kan ik mijn kinderen meegeven om ze optimaal te beschermen? Hoe bescherm ik me tegen lastivallerij? Waar volg ik een cursus zelfverdediging? Welke voorzorgen neem ik als ik op reis vertrek? Bestaat er een wetgeving rond computercriminaliteit? Hoe vermijd ik homejackings en kredietkaartfraude? Alain de Preter formuleert een antwoord op deze vragen aan de hand van anekdotes, tips en persoonlijke ervaringen. De pratische informatie in de bok leert je om geweld het hoofd te bieden. Een aantal eenvoudige basisregels rond geweldpreventie helpen je paniekreacties te vermijden en je zelfvertrouwen te vergroten.
Zelfverdediging. --- Social problems --- Criminology. Victimology --- #KVHB:Geweld --- #KVHB:Zelfverdediging --- 307.4 --- agressie --- geweld --- preventie --- veiligheid --- Geweld --- Preventie --- Veiligheid --- Zelfverdediging --- 343.85 --- 061171.jpg --- Criminaliteit --- sociaal conflict, geweld, protest --- Veiligheidstechnieken --- Stalking --- Diefstal --- Thuis
Choose an application
855.3 Genocide --- mensenrechten --- universele verklaring rechten van de mens --- politiek, internationaal --- conflict --- #gsdb13 --- International law --- 341.4 --- 343 --- 343 Strafwetenschappen--(algemeen) --- Strafwetenschappen--(algemeen) --- 341.4 Internationaal en volkenrechtelijk strafrecht --- Internationaal en volkenrechtelijk strafrecht
Choose an application
'Éen deel van mijn werk bestaat uit brandjes blussen of voorkomen. Conflicten belemmeren de voortgang. Ik word er pas bijgehaald als het te laat is. Hoe weet ik nu welke interventie de juiste is?' zijn uitspraken van managers. In dit boek bieden de auteurs een handreiking aan managers om hun visie op conflicten om te zetten in actie. Dit doen zij door de drie competenties op het gebied van omgaan met conflicten te verdiepen. Dit boek bestaat uit drie delen: Deel 1 De competentie conflictvaardig: Ik en het conflict -zelfreflectie, Deel 2 de competentie conflictmanagement: De organisatie en het conflict - visie, Deel 3: De competentie conflictcoaching: Het team en het conflict - dagelijkse praktijk. Ieder deel bevat veel praktijkvoorbeelden en oefeningen met bijbehorende inzichten die de manager direct kan toepassen
Personnel management --- Labour conflicts --- coaching --- Organization theory --- Industrial psychology --- conflicthantering --- arbeidsconflicten --- Didactic strategies --- E-books --- 658.3 --- Business management, administration. Commercial organization --- 366.41 --- Coaching --- Conflicten --- Conflicthantering --- Leidinggeven --- Management --- Personeelsmanagement --- Teamwerk --- Reflectie --- Competenties --- Conflict --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Competentie --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|