Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Of je nu op het sportveld staat, op het podium, of op je werk bent - iedereen vraagt zich wel eens af: Hoe kan ik het beste uit mezelf halen?Daniel Coyle is dé expert op het gebied van talentontwikkeling. Op basis van wetenschappelijk onderzoek en inzichten van de meest succesvolle coaches en leraren ter wereld ontwikkelde hij 52 tips om je vaardigheden (nog meer) te verbeteren. Dit is de essentiële gids om het beste uit jezelf te halen.
coaching --- talentmanagement --- Psychology --- Bee Collection --- Levenskunst --- Talent --- Zelfontplooiing --- Begaafdheid --- Kind --- talenten --- zelfontpooiing
Choose an application
Prof. dr. Howard Gardner onderscheidt op basis van hersenonderzoek en onderzoek in leersituaties 8 vormen van intelligentie. Hij gaat er vanuit dat ieder mens een persoonlijk profiel van sterk en minder sterk ontwikkelde aspecten van deze intelligenties heeft. Prof. dr. Spencer Kagan ontwikkelde hierop aan de Universiteit van Californië een scala aan praktische toepassingsmogelijkheden van Meervoudige Intelligentie (MI) voor het onderwijs. Zijn MI boek is internationaal gezien hét standaardwerk. Door de samenwerking met Kagan kon RPCZ het boek vertalen en bewerken voor het Nederlandse onderwijs. Dit veelomvattende boek laat MI tot leven komen in de klas en op school. In drieëntwintig boeiende hoofdstukken staan de diverse intelligenties én hun toepassing in het onderwijs beschreven.
Cognitive psychology --- Teaching --- talentmanagement --- onderwijsstrategieën --- intelligentietests --- onderwijspraktijk --- intelligentie --- begaafdheid --- 415.4 --- 415.4 ) Leerpsychologie --- meervoudige intelligentie --- geheugen --- leren --- didactische structuren --- Meervoudige intelligentie --- Geheugen --- Leren --- Begaafdheid --- 462.1 --- Hoogbegaafde kinderen --- Intelligentie --- 100368.jpg --- 100369.jpg --- 100370.jpg --- Talent --- Onderwijs --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- 419.2 --- Intelligentietests --- Leerprocessen --- Didactische werkvormen --- Schoolontwikkeling --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactische werkvorm --- Intelligentietest --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Met de Communicatiebox voor school en ouders leer je hoe je communicatieproblemen bij kinderen en jongeren met autisme kunt herkennen en hiervoor - op basis van een handig communicatieprofiel - slimme interventies en hulpmiddelen kunt inzetten om de communicatie kwalitatief te verbeteren en te ondersteunen. Denk hierbij aan hulpmiddelen als Sociale (Strip)Verhalen, hulp- en steunkaarten, emotieschalen, suggesties bij woordvindingsproblematiek, oplossingsgerichte vaardigheden en prikkelreducerende hulpmiddelen.Met de doeltreffende aanpak uit de Communicatiebox kun je kinderen en jongeren met autisme in de klas én thuis persoonsgericht ondersteunen. De Communicatiebox is bedoeld voor het vo en mbo, maar kan ook al worden ingezet vanaf groep 7.(https://www.uitgeverijpica.nl/titels/onderwijs/begeleiding-ondersteuning/communicatiebox-voor-school-en-ouders-pica)Hier vind je ook de downloads.
Communicatiestrategie --- Kind --- Jongere --- Autismespectrumstoornis --- School --- Kaartspel --- Communicatie --- Communicatieprobleem --- Communicatieve vaardigheden --- Ouders --- Ondersteuning --- Begaafdheid --- Orthopedagogics --- interpersonele communicatie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- autisme --- 462.4
Choose an application
Een toekomst voor talent – dat wil zeggen: alle talenten, van alle kinderen! De centrale boodschap van dit boek is, dat het aan onderwijs, ouders, overheid en ondernemers is om gezamenlijk te werken aan die toekomst, waarin alle talenten optimaal worden ontplooid en benut. Dat is niet alleen een maatschappelijk belang, dat ieder deelbelang overstijgt, het is zelfs een morele opdracht: onze kinderen hebben er recht op, dat die 4 O’s hen prikkelen, uitdagingen en ondersteunen – want de toekomst van economie, arbeidsmarkt en samenleving is aan hún talent!
onderwijsparticipatie --- Teaching --- talentmanagement --- onderwijsstrategieën --- ontwikkeling van het kind --- onderwijsorganisatie --- talenten --- didactiek --- Talenten --- #PBIB:+110.10 --- Begaafdheid --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Talentontwikkeling --- Gelijke onderwijskansen
Choose an application
Met enIQma kun je oefenen met casussen en signalen die mogelijk wijzen op (hoog)begaafdheid. EnIQma is meer dan een spel, het biedt ook een methodiek waarmee jij aan de slag kunt.Bron: https://www.eniqma.nl/
Spellen --- Hoogbegaafdheid --- Games --- Basisonderwijs --- Professionalisering --- Hoogbegaafde kinderen --- Begaafdheid --- Onderwijspraktijk --- Methodiek --- hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Situatiekaart (casus) --- Handelingsgericht werken --- Onderwijsbehoefte
Choose an application
Hoe creëer je leerlingen die gemotiveerd zijn, graag uitdagingen aangaan, leren van hun fouten en weten dat ze hun intelligentie kunnen laten groeien. Dit kleine boekje bevat een schat aan informatie over het belang van een growth mindset voor het leerproces. Het laat zien hoe je leerlingen kunt helpen zo'n mindset te ontwikkelen. Met bewijs uit onderzoek en voorbeelden uit de praktijk tonen de auteurs aan welke verandering mogelijk is als leerlingen een growth mindset ontwikkelen.
Choose an application
Dit boek is het resultaat van twee jaar intense samenwerking van twaalf ankerscholen binnen het Project Voorbeeldscholen voor Cognitief Sterk Functionerende (CSF) Leerlingen en Expertisecentrum TALENT van de KULeuven.(overgenomen uit het voorwoord, p.6)Dit boek geeft onderwijsprofessionals die op zoek zijn naar inspiratie rond de aanpak van cognitief sterk functionerende leerlingen een stevige boost. Onderwerpen als herkennen en signaleren, verrijken in de klas, klasexterne verrijking, versnellen en communicatie worden besproken met veel voorbeelden uit de praktijk, tips en casussen, waarbij zowel kleuteronderwijs, lager onderwijs als secundair onderwijs aan bod komen.https://www.diekeure.be/educatief/product/mijn-inspiratieboost-aan-de-slag-met-cognitief-talent-in-het-onderwijs/
hoogbegaafde kinderen ; onderwijs --- differentiatie ; onderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Intelligentie --- Begaafdheid --- Differentiëren --- School management --- Didactic strategies --- intelligentie --- differentiële opvoeding --- hoogbegaafdheid --- cognitieve ontwikkeling --- Talentontwikkeling --- Leerlingbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Casestudy --- Praktijkvoorbeeld
Choose an application
Hét basisboek over hoogbegaafdheid in een volledig geactualiseerde editieVijf jaar na de publicatie van Hoogbegaafd brengt expert Tessa Kieboom een volledig geactualiseerde uitgave, aangepast aan de recentste wetenschappelijke stand van zaken, met nieuwe inzichten en achtergronden. Hoogbegaafdheid is géén luxeprobleem! Vaak zijn deze kinderen juist erg kwetsbaar en hebben ze een grote nood aan begrip en een aangepaste begeleiding, zowel op school als thuis. Dit basisboek geeft een antwoord op veelgestelde vragen als: wat is hoogbegaafdheid precies? Hoe wordt de diagnose gesteld? Wat zijn de gevolgen van hoogbegaafdheid? Hoe ga je het beste om met hoogbegaafde kinderen? 'Een boek met veel praktijkvoorbeelden. Een prima hulp bij het opvoeden en begeleiden van hoogbegaafde kinderen en jongeren.'- Libelle(Bron: https://www.lannoo.be/nl/hoogbegaafd-nieuwe-editie)
#PBIB:+105.70 --- 159.928 --- Hoogbegaafde kinderen --- intelligentie --- opvoeding --- Hoogbegaafdheid --- 462.1 --- hoogbegaafde kinderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- Begaafdheid. Intelligentie --- 159.95 --- 37 --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Hoogbegaafde kinderen. --- hoogbegaafdheid --- Educational psychology --- PXL-Education 2016 --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Een doosje met 60 kant- en-klare bruisende ideeën door en voor leerkrachten, geschikt voor kinderen vanaf 5 jaar. De ene keer verrassende, dan weer pittig uit de hoek komende opdrachten die je inspireren om de talenten van je kinderen (maar ook die van jezelf) alle kansen te geven. Vernieuwende en creatieve tussendoortjes of smaakmakende tips voor de klas of ganse school. Veelzijdige uitdagingen die gelinkt worden aan de verschillende domeinen van talent met praktische tips, materialenlijst en alternatieve opdrachten. Iedere "inspiratiebubbel" is multifunctioneel inzetbaar voor het bereiken van diverse eindtermen.
creatieve expressie --- talentmanagement --- Didactics of primary education --- didactische werkvormen --- differentiatie --- hoekenwerk --- talenten --- tussendoortjes --- 415.4 --- kinderpsychologie --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Onderwijskunde --- Talenten --- Tussendoortjes --- creativiteit --- spelmateriaal --- 159.95 --- Creativiteit --- Talent --- 103994.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- Educatieve spelen --- 454.0 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Hogere geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Lager onderwijs --- 5-jarigen --- Onderwijsstrategieën --- Ervaringsgericht onderwijs --- Begaafdheid --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- 5-jarige --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kind --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Het uitgangspunt van dit boek is dat elk kind talenten heeft. Bij sommige kinderen is meteen duidelijk wat hun talenten zijn. Bij andere niet. Het boek helpt de leraar bij de zoektocht naar talenten van kinderen. Daarbij wordt ook stilgestaan bij het eigen talent als leraar. Er worden acht talenten geportretteerd aan de hand van de meervoudige intelligenties van Howard Gardner, aangevuld met nog vier portretten vanuit de invalshoek hoofd, hart, handen en hele diverse talenten. Verder wordt ingegaan op hoe de leraar in de praktijk moet omgaan met de aanwezige talenten en leerstijlen om hun waarde zo goed mogelijk te laten uitkomen. Tot slot worden er lesideeën gegeven per vak en volledige lessen om kinderen hun eigen talenten te laten ontdekken en dat van anderen te kunnen zien.
zorgverbreding --- lager onderwijs --- Primary education --- Affective and dynamic functions --- talentmanagement --- 415.4 --- Intelligentie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Reflecteren (Terugblikken) --- Talenten --- Motivatie --- Hogere geestelijke functies --- (zie ook: Studiemethoden) --- Begaafdheid --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategieën --- Kinderpsychologie --- Talent --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Jeugdpsychologie --- Kind
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|