Listing 1 - 10 of 78 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In een wereld die razendsnel verandert, moet ook het onderwijs zich voortdurend en steeds sneller aanpassen. In veel situaties moet er echter eerst voor een goede voedingsbodem gezorgd worden, moet er ruimte geschapen worden voor innovatie, vooraleer leerkrachten/docenten, directies, bestuurders... effectief op zoek kunnen gaan naar vernieuwende invalshoeken. Dit boek wil rake vragen stellen, nieuwe impulsen geven, de geest uitdagen om nieuwe paden te betreden.
Didactiek ; algemeen --- innovatie --- Onderwijsmanagement --- onderwijsmethoden --- Onderwijsstrategieën --- communicatiebeleid --- innovatiebeleid --- kwaliteitszorg --- onderwijsstrategieën --- personeelsbeleid --- School management --- onderwijsmanagement --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.
Basisonderwijs ; leermiddelen --- 474.2 --- Nederlands --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.
Basisonderwijs ; leermiddelen --- 474.2 --- 474.21 --- Nederlands --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.
Nederlands --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- 474.2 --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Het onderwijs staat voor een prachtige uitdaging. Technologische, maatschappelijke, ecologische en economische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op. Dat is niets nieuws, want de wereld ontwikkelt zich al eeuwenlang. Maar de snelheid waarmee dit nu gebeurt is wel veranderd. Wat vandaag nieuw is, kan morgen al weer verouderd zijn. Hoe bereid je leerlingen voor op een toekomst die niemand kent? In dit boek gaan de auteurs in op trends die nu zichtbaar zijn en de consequenties die dat kan hebben voor het onderwijs. Ze laten zien wat dit betekent voor het leren van leerlingen, de rol van de leraar en de organisatie van het onderwijs. Maar dat niet alleen: er komen ook innovatieve scholen met kansrijke onderwijsvisies aan het woord. Zij bereiden op indrukwekkende wijze leerlingen voor op de toekomstige samenleving. Hun praktijkvoorbeelden kunnen ook anderen, die nadenken over een toekomstvisie, inspiratie geven voor de school van morgen.
onderwijsstrategieën --- onderwijsvernieuwing --- 454.2 --- Onderwijsbeleid --- innovatie --- Leren --- Leraren --- Onderwijsorganisatie (schoolorganisatie) --- Leergemeenschappen --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsbeleid. --- onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- maatschappelijke veranderingen --- School management
Choose an application
Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl
Leerprocessen --- Betrokkenheid --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- Leerproces --- Leerstrategie --- Onderwijsstrategie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
"Samenwerkend leren" is bedoeld voor docenten die leerlingen op effectieve wijze samen willen laten leren. Het is een praktijkboek omdat het de neerslag is van talrijke ervaringen van docenten. Samenwerken / coöperatief leren wordt gezien als één van de krachtigste inductiestrategieën om het leren van de leerlingen te verbeteren. Daarnaast biedt samenwerkend leren de mogelijkheid om het zelfstandig leren van leerlingen geleidelijk te ontwikkelen, door geleidelijk meer verantwoordelijkheid aan de leerlingen te delegeren.
454.2 --- Leren --- Samenwerken --- Didactiek --- didactische principes --- Didactische werkvormen --- Groepswerk --- Onderwijsstrategieën --- Samenwerkend leren --- Didactics
Choose an application
De uitgave Krachtig Onderwijzen biedt u een compleet nieuwe kijk op leren. Het boek beschrijft een intelligente en zeer effectieve manier van werken met leerlingen. De aanpak is zo scherp als een laserstraal. Het boek richt zich op zeven elementaire principes van leren die er echt toe doen binnen het onderwijs. Elk principe maakt het verschil tussen leren en niet leren, en tussen middelmatig en goed onderwijs. Als u deze principes toepast binnen uw onderwijs, doet u een nieuwe ervaring op: u geeft 'Krachtig Onderwijs'. Het unieke van 'Krachtig Onderwijs' is dat het de wetenschap van het leren combineert met daadwerkelijk handelen. Het biedt doelgerichtheid, discipline en daadkracht om goed les te geven. De werking van het brein is steeds uitgangspunt voor zeven heel praktische en makkelijk uit te voeren werkwijzen. Met Krachtig Onderwijzen richt u zich op dat wat er echt toe doet en u werkt met een voldaan gevoel. Duizenden leraren doen het al. U kunt het ook en dit boek is uw leidraad.
onderwijsstrategieën --- Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Leraren --- Didactiek --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- brein --- krachtige leeromgeving --- leren --- lesgeven --- 454.2 --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leren --- Lesgeven --- Didactische principes --- Geheugen --- Hersenen --- Leerstrategieën --- Leervoorwaarden --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Education 2015 --- leerstrategieën --- Pedagogiek --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.
Basisschool ; leermiddelen --- 474.2 --- Nederlands --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Differentiatie --- Zelfstandig werken --- Contractwerk --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
De Onderwijsklapper is een instrument dat de leraar ondersteunt bij allerlei zaken die hij of zij dagelijks in het onderwijs tegenkomt. De Onderwijsklapper bestaat uit 50 kaartjes en is onderverdeeld in de volgende categorieën: klassenmanagement, directe instructiemodellen, coöperatieve werkvormen, gedrag, taal, rekenen, specifieke didactische en pedagogische behoeftes, ouders en weetjes.
onderwijsstrategieën --- Teaching --- Klassenmanagement --- Didactiek --- #PBIB:+110.10 --- 474.21 --- Klasmanagement --- Onderwijsstrategieën --- Basisonderwijs --- 474.2 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Didactische principes --- Onderwijspraktijk --- Didactische vaardigheden --- Leraren --- Didactische vaardigheid --- Leraar --- Directie --- Educational sciences
Listing 1 - 10 of 78 | << page >> |
Sort by
|