Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Of je nu geïnteresseerd bent in techniek, wetenschappen, talen, kunst of sport, je vindt het allemaal terug in de krant. Het grasduinen-pakket is dan ook leeg zonder kranten. Met behulp van 26 letterkaarten, 10 cijferkaarten en nog veel meer gaan de leerlingen aan de slag. Ze verknippen, analyseren of nemen de actualiteit gewoon waar. Meer dan 200 opdrachten loodsen de leerlingen van links naar rechts, van boven naar onder, van voor naar achter doorheen de krant van uw keuze. Soms op speelse wijze, dan weer met een ernstige blik.Bron: http://www.abimo.net/grasduinen/
Didactics of social education --- Didactics of primary education --- leerboeken --- lager onderwijs --- wereldoriëntatie --- actualiteit --- Vakoverschrijdend werken --- Media (Communicatiemedia) --- Kranten --- taalonderwijs --- Maatschappelijke vorming --- hoekenwerk --- 474.21 --- #PBIB:+111.74 --- 476.14 --- Didactische werkvormen --- Vakdidactiek : Wereldoriëntatie : Omgeving : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Actualiteit --- Dagbladen --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Dagblad --- Didactische werkvorm
Choose an application
Didactics of social education --- Didactics of primary education --- vakoverschrijdende eindtermen --- wetenschappelijke proeven --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- WO (wereldoriëntatie) --- ruimte (astronomie) --- Wereldoriëntatie --- Didactiek --- 476.15 --- Aarde --- Aardrijkskunde --- Hoekenwerk --- Kaarten --- Kaartlezen --- Lager onderwijs --- Maan --- Planeten --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Schaduw --- Schoolboeken --- Techniek --- Tijd
Choose an application
Via leuke activiteiten leren de kinderen spelenderwijs en in een kleine groep de elementaire rekenvaardigheden. Daarnaast wordt er ook geknutseld. In de kleuterklas wordt een stevige basis gelegd aan de beheersing van een aantal fundamentele begrippen zoals hoeveelheid, ordening, ruimte,.. inhoudstafel: motivering en doel begripsvorming rekenvoorwaarden: - ruimtelijke oriëntatie - begrippen ivm tijd - getalbegrip - ordeningsbegrippen - rekenbegrippen - tellen - kennis van cijfers en bewerkingssymbolen thema's: - kijk eens in de spiegel - geen katten in zakken! - horen, zien en wijzer worden - we slaan de bal niet mis! - met toeters en trompetten - het rolt en het rijdt - het land waar alles kan - knuffels knijpen - geen doos van Pandora - joepie, ik mag in de hoek! - als een vis in het water - mijn poppenkinderen - moet er geen zand zijn? - veel werk aan de winkel - de kleine architect - keukelen - ruimtelijke
voorbereidend rekenen --- Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskunde --- aanvankelijk rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 471.42 --- Ballen --- Bouwen --- Bouwhoeken --- Cijfers --- Dieren --- Dozen --- Feesten --- Getalbegrip --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Hoepels --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Lichaamsschema --- Ordenen --- Poppen --- Rekenen --- Rekenvoorwaarden --- Rollen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spiegels --- Sprookjes --- Tellen --- Tijd --- Verkleden --- Water --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wiskundige initiatie --- Zakken --- Zand --- Zintuigen --- handboek --- kleuteronderwijs --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O. --- 475.4 --- Ordenen ; kleuteronderwijs --- Ruimte ; kleuteronderwijs --- Tellen ; kleuters --- Tijd ; kleuters --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- kleuterschool: wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O --- spelend rekenen --- wiskundige initiatie
Choose an application
Het boek wil een aanzet geven aan kinderen van 2 tot 8 jaar om te lezen. Door op een speelse manier met boeken om te gaan, door te tekenen, te praten, dingen uit te beelden en te fantaseren hoopt de auteur de ?passie voor boeken? bij te brengen. Het werd een gebruiksvriendelijk en overzichtelijk boek boordevol tips en leuke ideetjes om te ?spelen? met boeken.Het boek is in acht hoofdstukken ingedeeld, gaande van het sfeerscheppen, een verhaal of een boek voorlezen, een ontdekkingsreis door het ?boekenwoud?, spelen met ?boekenwoorden? en illustraties tot knutselen en tekenen op basis van boeken en het geven van een voorstelling, geïnspireerd op een boek. Elke bladzijde behandelt een ander onderwerp. Er staat telkens als richtlijn de leeftijd, het aantal deelnemers, het materiaal, de tijdsduur en de doelstelling bij vermeld. Dit maakt het boek tot een praktisch hulpmiddel voor eenieder die actief met boeken wil bezig zijn op school, in de kinderopvang, bij de jeugdbeweging,? De activiteiten worden stapsgewijs uitgelegd en zijn rijkelijk geïllustreerd. In een kleine kader staat ook telkens een variant gesuggereerd. De tips zijn niet ver gezocht en echt heel haalbaar! Achterin het boek is een lange lijst met internettips opgenomen, algemene boekensites en sites over kinder- en jeugdboeken. Ook enkele tijdschriften en jeugdboekenprijzen worden vermeld. Bron: https://www.pluizuit.be/archief2/040110/Actief%20met%20boeken.htm
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- leesbevordering --- boekpromotie --- Boeken --- Nederlands --- Lager onderwijs --- Taalopvoeding --- Basisonderwijs --- Leesbevordering --- Werken met jeugdboeken --- Jeugdboekactiviteiten --- drama --- prentenboeken --- voorlezen --- 433.75 --- vertellen --- werken met jeugdboeken --- 434.8 --- Kleuteronderwijs --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Leesopvoeding --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Boeken in het onderwijs --- 433.7 ) Leesopvoeding --- 433.7 --- leesopvoeding (ler) --- werken met boeken --- 081282.jpg --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- Boek --- Onderwijs --- Industrie --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Communicatietheorie --- Hoekenwerk --- Klasinrichting
Choose an application
Welke mogelijkheden zijn er om, ook op muzikaal gebied, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 26 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.Redactie Vlabin-VBCMet dit boek wil de auteur - een docente Nederlands en communicatieve vaardigheden aan de lerarenopleiding - kleuterleid(st)ers bijstaan bij het gebruik van prentenboeken in de klas. In een eerste deel schetst Ost een theoretische achtergrond. Ze geeft een beknopte geschiedenis van de jeugdliteratuur, staat stil bij de verschillende soorten prentenboeken en pleit ervoor om via het onderwijs zowel literaire smaak als het wereldbeeld van kinderen te verbreden. Dit deel wordt afgesloten met enkele bladzijden over vormgeving en illustratietechnieken. De theorie wordt verlucht met kadertjes waarin 'stemmen uit het prentenboek' of 'uit het vak' aan het woord komen. Het tweede deel biedt praktische tips voor het gebruik van het prentenboek in de kleuterklas. Eerst worden enkele algemene stelregels gegeven, daarna volgt een concrete uitwerking in puntjes voor een twintigtal prentenboeken, waaronder teksten en muziek van een aantal liedjes. De lezer krijgt vooral praktische tips; echt diepgaande informatie over de uitvoering en de didactiek ontbreken. Een laagdrempelig, maar ook vrijblijvend boek. Met enkele afbeeldingen in zwart-wit en een index. Voor een ieder die gaat werken of werkzaam is in de onderbouw van het basisonderwijs, kinderopvang, jeugdbibliotheek, enz.© NBD Biblion
Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- muzische vorming --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Peuters --- Kleuters --- Muzische opvoeding --- didactiek --- kleuters --- peuters --- werken met kinderboeken --- 471.46 --- muzikale opvoeding --- 433.7 --- 434.8 --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Muzische vorming --- Ontluikende geletterdheid --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- muzische opvoeding --- 433.75 --- boekenhoek --- ontluikende geletterdheid --- 373.24 --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Prentenboek --- 110238.jpg --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- 472.14 --- Nederlandse taal --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Children's literature --- Didactics of the arts --- hoekenwerk --- bladmuziek --- Peuter --- Kleuter --- Didactics of languages --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
59
Typografie --- Principes --- basis --- #BSCH: vak: Frans --- Frans --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.34 --- schoolboeken --- Contractwerk --- Hoekenwerk --- 6e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- handboek --- 475.34 ) Franse taal --- woordenschat --- Frans ; basisonderwijs --- 475.6 --- Fran 837 --- Frans; ba.o --- Frans: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Frans --- Franse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: wetenschappen --- #BSCH: niv.: middelbaar onderwijs --- #BSCH: vak: chemie --- #BSCH: gebr.: ll --- #BSCH: ill.: 1 kaarten --- #BSCH: ill.: 2 tekeningen --- #BSCH: ill.: 3 foto's --- #BSCH: ill.: 4 tabellen --- #BSCH: taalgr.: 1 Nederlands --- #WSCH:AGGR --- 541.2 --- Chemie
Choose an application
De kleine zeppelin biedt didactische ondersteuning bij het ontwerpen van kunstzinnige (muzische) activiteiten voor kinderen van 3 tot 6 jaar. Leerkrachten kleuteronderwijs (in opleiding) en begeleiders van kunstzinnige leerprocessen ontdekken een waaier aan mogelijkheden om drama, dans, muziek, beeld en media in te zetten in hun praktijk.Vanuit een helder didactisch kader krijg je zicht op de werkvormen en bouwstenen in de verschillende kunstzinnige domeinen. Je ontdekt hoe je muzische groeikansen kunt creëren en kunstzinnige ontwikkeling kunt ondersteunen.De kleine zeppelin pikt in op de specifieke, speelse manier van leren die eigen is aan jonge kinderen. In het boek verken je vier vormen van kunstzinnig werken: vrij muzisch spel, zelfstandig hoekenwerk, gedeelde sturing en geleide opdrachten. Door de heldere schema?s, overzichtelijke stappenplannen en concrete praktijkvoorbeelden krijg je veel inspiratie, en heb je meteen zin om ermee aan de slag te gaan.
477 --- muzische vorming --- 472.6 --- 471.46 --- didactiek --- muziikale opvoeding --- expressie --- Muzische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Didactiek --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Didactics of the arts --- muzikale vorming --- muziek --- Didactics of Kindergarten --- Music --- Didactiek van de kunst --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Muziek --- PXL-Education 2019 --- kleuteronderwijs --- kunstzinnige vorming --- cultuureducatie --- didactische werkvormen --- 471.45 --- Muzische vorming --- Kleuteronderwijs --- Kunsteducatie --- Dansen --- Drama --- Beeldende opvoeding --- kunsteducatie --- Instruction and study --- Muzische opvoeding --- Kunstzinnige opvoeding --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Dansante vorming --- Mediaopvoeding --- 632 --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- kleuterdidactiek --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming ; didactiek --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Muzikale vorming ; didactiek --- werkvormen --- leerstijlen --- hoekenwerk --- Beeldeducatie --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Pedagogie --- Kunstonderwijs --- Kleuteronderwijs. --- Kunst.
Choose an application
In dit boek vind je zeven bekende en minder bekende prentenboeken uitgewerkt naar projecten voor de groepen 1 tot en met 4. De kinderen dansen, zingen, rekenen en schrijven rondom prentenboeken als Bang Mannetje, Woeste Willem of Abracadabra. Ze filmen, filosoferen, dichten of doen technische proefjes : praktisch alle vakgebieden voor het basisonderwijs komen aan bod. Alle projecten werken toe naar een vorm van presentatie. Bij het ene prentenboek is dat een gezamenlijk gemaakte verteltafel, een ander wordt een toneelstuk waarnaar iedereen komt kijken, en bij weer een ander hoort een verteltas die met de kinderen mee naar huis mag. De presentatievorm zorgt zo voor samenhang in het activiteitenaanbod. Op de bijbehorende cd staan alle in het boek gebruikte liedjes en luistervoorbeelden. In het laatste hoofdstuk wordt tot slot aandacht besteed aan hoe je zelf een prentenboekproject kunt ontwerpen.
Didactic strategies --- Kindergarten --- Primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- didactiek --- kleuteronderwijs --- projectonderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- didactische werkvormen --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Leesbevordering --- basisonderwijs --- 433.75 --- werken met jeugdboeken --- 471.41 --- 434.8 --- Emoties(Gevoelens) --- Herfst --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Toveren --- Verhalend ontwerpen (Storyline approach) --- Verteltafels --- Vriendschap --- Werken met prentenboeken --- Wonen --- Zeerovers (Piraten) --- pantom --- 474.54 --- Avonturen --- Avontuur --- Bang zijn --- Basisonderwijs --- Boeken --- Drama --- Echo --- Emoties (Gevoelens) --- Film --- Gevoelens --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Piraten --- Projecten --- Projectonderwijs --- Stad --- Vakoverschrijdend werken --- Verhalend ontwerpen --- Verstedelijking --- Vertellen --- Verteltassen --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- CD --- basisonderwijs (ler) --- prentenboeken (ler) --- vertellen --- vriendschap --- wonen --- 472.14 --- 081596.jpg --- Prentenboeken ; basisonderwijs --- 373 --- Prentenboek --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Taal en verbale expressie --- Activiteiten met het jeugdboek --- Het boek in het onderwijs --- (zie ook: Angst) --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Contains audio-visual material --- Werken met jeugdboeken --- Basisonderwijs.
Choose an application
De Muzische Conceptkaarten 'Media' zijn een instrument voor leerkrachten (en studenten uit de lerarenopleiding) om doelgerichte muzische media-activiteiten te ontwerpen. Deze set bevat 175 inspirerende kaarten waarme je verschillende combinaties (concepten) kunt maken in het domein media: vanuit foto, audio en video. Dat levert ideeën op voor boeiende, creatieve en haalbare media-activiteiten voor leerlingen van 4 tot 14 jaar. Bron: http://www.abimo.net/educatieve_uitgaven/index.php?pg=detail&rid=1428&ct=29http://oetang.be/vorming/conceptkaarten/muzische-conceptkaarten-media/
Didactics of the arts --- Music --- muzische vorming --- Lager onderwijs --- Muzische vorming --- Kunstzinnige vorming --- Didactiek --- Muzische opvoeding --- Basisonderwijs --- Basisonderwijs. --- didactiek --- kunstonderwijs --- cultuuronderwijs --- drama --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- 477 --- beeldopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Drama --- Bewegingsopvoeding --- dans --- mediaopvoeding --- Werkvormen --- Evaluatie --- Leerlijn --- Hoekenwerk --- lager onderwijs --- bewegingsopvoeding --- werkvormen --- Project kunstvakken --- Kunstzinninge vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Muzische opvoeding en expressie --- 642 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming --- 371.3 --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactische werkvormen --- Media --- Mediaopvoeding --- Audiovisuele media --- Games --- lager onderwijs (doelgroep) --- Primary education --- Theatrical science --- Photography --- Film --- basisonderwijs --- expressie --- PXL-Education 2017 --- PXL-Education 2013 --- Muzikale vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Dansexpressie ; basisonderwijs --- Dramatische expressie ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsexpressie ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Didactische werkvorm --- Contains audio-visual material --- Klasinrichting
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|