Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Educational systems. Teaching systems --- didactische processen --- ervaringsleren --- theoretische pedagogiek --- Kolb, David --- Leerpsychologie --- Leerstrategieën --- Ervaringsleren --- Leren --- leren leren --- #FARO gidsen_publiekswerking --- 415.4 --- Leerprocessen --- Leerstijlen --- Leraren --- Reflectie --- 370.02 --- leerpsychologie --- pedagogie --- Hogere geestelijke functies --- 371.3 --- 159.95 --- 37 --- Leerstrategie
Choose an application
Leren in alle hoeken van de klasIn een wereld in transformatie is het van cruciaal belang dat ons onderwijs gelijke tred houdt met alle veranderingen. Lesmethodes evolueren voortdurend, geïnspireerd door media en maatschappelijke trends. Maar de scholen zelf zijn veel minder spectaculair veranderd. Leerlingen zitten vaak nog steeds in dezelfde lokalen, op een rij, aan traditionele banken.Klas met een hoek af doet nadenken over de omgeving waarin we onderwijs willen brengen. Van nieuwe meubelvormen tot de CONTENT-methode die de eigen identiteit en filosofie van de school vertaalt naar een klas- en schoolinrichting die dat ook uitstraalt naar leerlingen, leraren, ouders...Aangevuld met vele voorbeelden, inspirerende ideeën en zes uitgediepte cases van scholen die de stap durfden zetten naar een totale ommezwaai, biedt dit boek een nieuwe kijk op de beleving van onderwijs.Bron: https://www.lannoocampus.be/nl/klas-met-een-hoek-af?utm_medium=email
klasinrichting --- klaslokalen --- Scholen ; inrichting --- 458.2 --- Klasinrichting --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsvernieuwing --- 371.63 --- Inrichting van scholen --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenberoep --- Teaching --- leraren --- Sociology of education --- School management --- Didactic strategies --- Sociologie van het onderwijs --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Onderwijsorganisatie --- Didactische werkvormen --- Onderwijskunde --- schoolmeubilair --- onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsfilosofie --- leeromgevingen --- Leerstijlen --- Schoolinrichting --- 371.6 --- ergonomie --- Onderwijsvernieuwing ; België --- onderwijsbeleid --- Leerstijl --- klasmanagement --- Onderwijsvernieuwing ; België
Choose an application
"In November 2008, John Hattie's ground-breaking book Visible Learning synthesised the results of more than 15 years research involving millions of students and represented the biggest ever collection of evidence-based research into what actually works in schools to improve learning. Visible Learning for Teachers takes the next step and brings those ground breaking concepts to a completely new audience. Written for students, pre-service and in-service teachers, it explains how to apply the principles of Visible Learning to any classroom anywhere in the world. The author offers concise and user-friendly summaries of the most successful interventions and offers practical step by step guidance to the successful implementation of visible learning and visible teaching in the classroom. This book: - Links the biggest ever research project on teaching strategies to practical classroom implementation - Champions both teacher and student perspectives and contains step by step guidance including lesson preparation, interpreting learning and feedback during the lesson and post lesson follow up - Offers checklists, exercises, case studies and best practice scenarios to assist in raising achievement - Includes whole school checklists and advice for school leaders on facilitating visible learning in their institution - Now includes additional meta-analyses bringing the total cited within the research to over 900 - Comprehensively covers numerous areas of learning activity including pupil motivation, curriculum, meta-cognitive strategies, behaviour, teaching strategies, and classroom management. Visible Learning for Teachers is a must read for any student or teacher who wants an evidence based answer to the question; 'how do we maximise achievement in our schools?'"-- Provided by publisher.
Onderwijsvernieuwing. --- Onderwijsonderzoek. --- Leerprestaties. --- Visual learning. --- leermethoden --- Teacher education. Teacher's profession --- evidence-based methodiek --- Research on teaching --- onderwijsstrategieën --- School management --- lesvoorbereiding --- Visual learning --- 472.7 --- lerarenberoep --- lerarenopleiding --- onderwijsorganisatie --- 371.12 --- Didactiek --- Leraren : lesgeven --- 454.2 --- Learning, Visual --- Learning --- Schoolbooks - Didactic material --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategieën --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve scholen --- Reflective teaching. --- Student-centered learning. --- Learner-centered education --- Learner-controlled instruction --- Student-centered teaching --- Active learning --- Teaching --- Teachers --- Self-rating of --- 370.02 --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Effectieve school --- VLP --- Visible learning --- Reflective teaching --- Student-centered learning
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|