Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
"In November 2008, John Hattie's ground-breaking book Visible Learning synthesised the results of more than 15 years research involving millions of students and represented the biggest ever collection of evidence-based research into what actually works in schools to improve learning. Visible Learning for Teachers takes the next step and brings those ground breaking concepts to a completely new audience. Written for students, pre-service and in-service teachers, it explains how to apply the principles of Visible Learning to any classroom anywhere in the world. The author offers concise and user-friendly summaries of the most successful interventions and offers practical step by step guidance to the successful implementation of visible learning and visible teaching in the classroom. This book: - Links the biggest ever research project on teaching strategies to practical classroom implementation - Champions both teacher and student perspectives and contains step by step guidance including lesson preparation, interpreting learning and feedback during the lesson and post lesson follow up - Offers checklists, exercises, case studies and best practice scenarios to assist in raising achievement - Includes whole school checklists and advice for school leaders on facilitating visible learning in their institution - Now includes additional meta-analyses bringing the total cited within the research to over 900 - Comprehensively covers numerous areas of learning activity including pupil motivation, curriculum, meta-cognitive strategies, behaviour, teaching strategies, and classroom management. Visible Learning for Teachers is a must read for any student or teacher who wants an evidence based answer to the question; 'how do we maximise achievement in our schools?'"-- Provided by publisher.
Onderwijsvernieuwing. --- Onderwijsonderzoek. --- Leerprestaties. --- Visual learning. --- leermethoden --- Teacher education. Teacher's profession --- evidence-based methodiek --- Research on teaching --- onderwijsstrategieën --- School management --- lesvoorbereiding --- Visual learning --- 472.7 --- lerarenberoep --- lerarenopleiding --- onderwijsorganisatie --- 371.12 --- Didactiek --- Leraren : lesgeven --- 454.2 --- Learning, Visual --- Learning --- Schoolbooks - Didactic material --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategieën --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve scholen --- Reflective teaching. --- Student-centered learning. --- Learner-centered education --- Learner-controlled instruction --- Student-centered teaching --- Active learning --- Teaching --- Teachers --- Self-rating of --- 370.02 --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Effectieve school --- VLP --- Visible learning --- Reflective teaching --- Student-centered learning
Choose an application
Er zijn van die leertrajecten - die blijven u bij. Ze zijn van veel invloed op uw persoonlijke ontwikkeling, uw vakmanschap, de samenwerking in uw team of de prestaties van de organisatie waar u werkt. Het zijn leertrajecten die grote impact hebben op uw werk, op uw loopbaan en soms zelfs op uw leven. Dat kan zijn als manager in een leiderschapstraject, als student tijdens een stage of als professional in een leergang of development center.Wat maakt dergelijke leertrajecten zo succesvol? Zijn er gouden regels voor het ontwerpen ervan? Valt het te leren: ontwerpen van leren dat werkt? De samenstellers van dit boek denken van wel. Door goed te kijken naar wat werkt. En door de kunst af te kijken bij ervaren ontwerpers.Dat is precies wat er is gedaan: in de keuken kijken bij ervaren ontwerpers, die werken met een scala aan leervragen in organisaties. Dat levert niet alleen heel mooie beschrijvingen op van leertrajecten, maar ook spannende beelden van 'the making of'. We zien dat ontwerpen iets anders is dan het simpel volgen van een recept. Het is onvermoeibaar en met toewijding zoeken naar wat werkt in déze situatie, samen met déze personen, in déze organisatie, op dít moment. Het is experimenteren, gaandeweg bijstellen, bekende principes toepassen, nieuwe principes ontdekken, oude voorkeuren loslaten, reflecteren. Het ontwerpproces als leerproces.Hoe verschillend ook, succesvolle leertrajecten blijken ten minste drie belangrijke overeenkomsten te hebben:-Degenen voor wie een traject bestemd is doen actief mee in het ontwerpproces. Het ontwerpproces is onderdeel van het leerproces; vaak ís het ontwerpproces het leerproces.-Het mobiliseren en benutten van ambities, toekomstdromen en sterke punten is een veel kansrijker start van leertrajecten dan uitgaan vanuit tekorten, beperkingen of knelpunten. -De werkplek is de krachtigste leeromgeving. Werken en leren vallen steeds meer samen.Bron: https://www.managementboek.nl/boek/9789491552007/het-ontwerpboek-mariel-rondeel
Didactics --- Personnel management --- kennismanagement --- didactiek --- HRM (human resource management) --- levenslang leren --- leertrajecten --- vakmanschap --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 658.334 --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- ontwerpen --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- 454 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- leren --- onderwijs --- Leertrajecten --- Onderwijsstrategieën --- Werkvormen --- Lerende organisaties --- Innovatie --- Training --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Leertraject --- Onderwijsstrategie --- Werkvorm --- Lerende organisatie
Choose an application
Onderzoeksopzet : kwalitatief onderzoek naar generatie-armoede - op zoek naar respondenten en hun levensverhaal - wie en wat vonden we - zoektocht naar antwoord op onze vraag ; Onderzoeksresultaten : generatie-armoede - werken in armoede - leven in armoede - wortels in verleden - afsluitende beschouwingen ; Elementen voor theoretisch en methodologisch raamwerk : algemeen theoretisch kader - eigen armoedecultuur - relevante onderzoeksmethode
Poor families --- Poverty --- armoede --- kansarmoede --- sociale uitsluiting --- 316.344.2 --- 364.65 --- Generatie-armoede --- Antwerpen --- Centrum Kauwenberg --- sociografie --- vierde wereld --- #SBIB:316.8H15 --- #SBIB:HIVA --- #VCV monografie 2001 --- 364.22 --- #A9705A --- 364.22 Armoede. Financiele problemen. Financiele nood --- Armoede. Financiele problemen. Financiele nood --- Destitution --- Wealth --- Basic needs --- Begging --- Poor --- Subsistence economy --- Families --- pauvrete --- 308 --- 339.1 --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- Flanders (Belgium) --- Vlaanderen (Belgium) --- Région flamande (Belgium) --- Flemish Region (Belgium) --- Vlaams Gewest (Belgium) --- Flandre (Belgium) --- Economic conditions. --- Social conditions. --- basiscompetenties --- Social stratification --- Social problems --- armoedecultuur --- onderwijsstrategieën --- generatiearmoede --- gezin --- multi-problem gezinnen --- leefwereld --- Antwerp --- Sociale agogiek --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|