Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Museology --- art museums [institutions] --- Art museums --- Research --- Philosophy. --- Methodology. --- Art --- research [function] --- archivists --- art theory --- pedagogiek --- educators --- curators
Choose an application
materiaalonderzoek --- Painting --- restauratie (kunst) --- Conservation. Restoration --- schilderkunst --- Materials sciences --- research [function] --- radiografieën --- painting [image-making] --- materials [matter] --- restoration [process] --- radiografie --- schildertechnieken --- vervalsingen --- Art --- Forgeries --- History --- Autoradiography. --- Oil painting --- Painting, Primitive --- Paintings --- Graphic arts --- Autoradiography --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Expertising --- Netherlands --- 19th century --- 20th century --- materials [substances] --- Art, Primitive --- Museology --- radiography --- technical art history --- forgeries [derivative objects] --- radiografie. --- schildertechnieken. --- vervalsingen. --- Nederlandse school
Choose an application
Artistieke autonomie is uit de gratie. Kunst moet meer dan voorheen ergens voor dienen. Kunstenaars die vandaag nog op hun autonome strepen staan, worden op hoongelach onthaald. Maar ook docenten mogen hun tijd met studenten steeds minder autonoom invullen. In de huidige economische werkelijkheid wordt kunstenaars, docenten en studenten meer ondernemingszin aangepraat en worden zij op hun 'maatschappelijke verantwoordelijkheid' aangesproken. In de huidige neoliberale samenleving moet kunst worden vermarkt en kan de noodzaak van creatieve autonomie nauwelijks meer overtuigen.In dit werkje onderzoeken theoretici, docenten en kunstenaars de betekenis van autonomie voor de kunsten en voor het (kunst)onderwijs. Ze komen allen tot de conclusie dat de maatschappij waarin we leven onmogelijk kan zonder autonomie. Verschillende misvattingen worden daarvoor onderuitgehaald. Zo is autonomie absoluut geen individuele aangelegenheid. Ook sociale groepen en organisaties moeten zelfbestuur en autonomie nastreven om overeind te blijven en ons samenlevingsmodel in stand te houden. Dit boek wil aangeven wat de waarde is van autonomie voor de kunsten, voor het onderwijs, voor de politiek en daarmee voor de huidige samenleving
art education --- kunstonderwijs --- onderzoek in de kunsten --- Didactics of higher education --- autonomie --- research [function] --- Art --- #SBIB:316.7C200 --- #SBIB:316.7C122 --- #SBIB:316.7C310 --- kunst --- kunsttheorie --- academisering --- onderwijs --- cultuurbeleid --- cultuursociologie --- kunst en politiek --- neoliberalisme --- 7.01 --- 373.67 --- Sociologie van de cultuuruitingen: algemeen --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Cultuurbeleid: algemeen --- 008.1 --- 371.1 --- 008 --- Kunsten --- Maatschappij --- Kunstenaars --- Onderwijs --- Kunst --- Kunstenaar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
overzicht van het onderzoek over "jeugd" (onder de 25 jaar) dat tussen 2000 en 2005 in Vlaanderen is gepubliceerd. Het werk is gestructureerd rond de volgende thema's: gezin, kinderopvang, onderwijs, werk, wonen, vrije tijd, media, welzijn en gezondheid, delinquentie, samenleving en politiek.
Sociale agogiek --- Jeugdwerk- en beleid. --- youth [people] --- crime --- Age group sociology --- mobiliteit --- jeugdsociologie --- media --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- research [function] --- jeugd --- vrijetijdsbesteding --- Flanders --- Jeugd ; sociaalwetenschappelijk onderzoek ; Vlaanderen --- S2006131.JPG --- sociologie --- 316 <493-17> --- 316.35 --- 663 Jeugd --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- jongeren --- 362.8 --- 362.8 : 301.03 --- Vlaanderen --- 308.4 --- Delinquenten --- Gezin --- Jeugd --- Jeugdbeleid --- Jeugdcriminaliteit --- Jeugdonderzoek --- Kinderen --- Kinderopvang --- Media --- Mobiliteit --- Onderwijs --- Vrijetijdsbesteding --- Wonen --- sociaal-cultureel werk --- jeugdbeleid --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- C7 --- onderzoeksrapport --- Jongeren --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: Jongeren --- 316.35 Sociale groepen. Sociologie van de groep --- Sociale groepen. Sociologie van de groep --- 316 <493-17> Sociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Sociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 301 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- jeugdproblematiek - jeugdwerk - (zie ook 331.626-053.7, 369.4, 374.3) --- sociale groepen - jeugd --- Sociologie van de jeugd --- Jeugd en sport --- Sociologie --- Kinderen en jeugd --- Wetenschappelijk onderzoek --- Kinderdagverblijven --- Opvoeding en onderwijs --- Werkgelegenheid --- Gezondheid --- Samenleving --- Politiek --- Gezinssociologie --- Jeugdonderzoeken --- Sociologisch onderzoek --- Kind --- Kinderdagverblijf --- Opvoeding --- Recreatie --- Voeding --- Gedrag --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Natuurwetenschappen --- Maatschappij --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Emigratie --- Drank --- Onderzoek (wetenschap) --- Pastoraal --- Jongere --- crime [social issue] --- nuclear family
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|