Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
erkenning --- Developmental psychology --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- narcisme --- zorg --- Christian spirituality --- Levenskwaliteit --- Qualité de vie --- 233.52 --- Academic collection --- #GGSB: Filosofie (20e eeuw) --- #GGSB: Sociale wet. essays --- integrale kwaliteitszorg --- cultuurfilosofie --- kwaliteit --- #gsdb5 --- Ziel: wezen, natuur, onsterfelijkheid. Trichotomisten. Guntherianisme --- 008 --- 658.5 --- 233.52 Ziel: wezen, natuur, onsterfelijkheid. Trichotomisten. Guntherianisme --- Filosofie (20e eeuw) --- Sociale wet. essays
Choose an application
Zorg voor de kwaliteit van de zorg verschijnt naar aanleiding van het emeritaat van Professor Paul Quaethoven. Zonder hem zou de zorg voor de kwaliteit van de zorg vandaag in Vlaanderen niet het niveau hebben bereikt dat uit dit boek blijkt. Paul Quaethoven heeft een groot deel van zijn academische leven besteed aan het creëren van gevoeligheid en aandacht voor de kwaliteit van de gezondheidszorg - bij zorgbeoefenaars, bij zorginstellingen, bij de overheid en bij het ruime publiek - en aan het daadwerkelijk helpen realiseren van steeds betere zorg. Hij is de vader van Kwadrant, een managementmodel voor zorgexcellentie, van Navigator, een systeem van klinische performantiemeting en van Delta, een instrument voor de meting van de ervaringen van medewerkers en klanten van het gezondheidszorgsysteem.Dit boek heeft niet de ambitie een volledig overzicht te bieden van het thema "kwaliteit van zorg" vandaag in Vlaanderen. Wel tekent het een actuele staalkaart vanuit verschillende domeinen van de zorg en vanuit verschillende invalshoeken. De auteurs zijn zielsverwanten van Professor Paul Quaethoven, vrienden, mensen die bezig zijn met kwaliteit van zorg, en mensen die gewoon dit boek zijn binnengewandeld. Voor Professor Paul Quaethoven dient - terecht - de zorg voor de kwaliteit van de zorg in Vlaanderen zich in te schrijven in wat internationaal gebeurt. Daarom kijkt ook dit boek ruimer dan alleen naar Vlaanderen.Het boek biedt een grote diversiteit aan taal en stijl, aan thema's en standpunten, aan ideeën en inzichten. Iedere bijdrage met één trefwoord samengevat gaat dit boek over accreditering, beleid, communicatie, de hoofdgeneesheer, klinische paden, de prijs van kwaliteit, maakbaarheid, medewerkersbeleid, medisch specialisten, ouderenzorg, patiëntenrechten, preventieve zorg, stuursystemen, thuiszorg, verantwoording, verpleegkunde en vrijwilligerswerk. Alles geschreven vanuit ervaring en deskundigheid en vanuit een herkenbare betrokkenheid bij het centrale thema: kwaliteit van zorg.
Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of health --- Organization theory --- Kwaliteitszorg ; gezondheidszorg --- Medical care --- Kwaliteitszorg --- Quality control. --- gezondheidszorg --- #GBIB:CBMER --- #SBIB:316.8H30 --- #SBIB:35H511 --- Academic collection --- 601.51 --- accreditering --- bejaardenzorg --- communicatie --- gezinszorg --- human resources management --- klinische paden --- kwaliteitsbeleid --- kwaliteitszorg --- management --- motivatie --- patiëntenrecht --- patiëntenzorg --- preventie --- verpleegkunde --- vrijwilligerswerk --- ziekenhuis --- zorgsector --- 601.5 --- bejaardentehuis --- communicatie (leesbaarheid) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- klinisch paden (zorgpad) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- personeelsbeleid --- verpleegkwaliteit --- vrijwilligerswerk (voluntariaat) --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Gezondheidszorg in België --- (zie ook: geriatrie) --- gezondheidszorg. --- Gezondheidszorg. --- Quality control --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Zonder erkenning kan een mens niet leven ' zorgethiek moet zich daar rekenschap van geven. Annelies van Heijst geeft daar in dit boek een aanzet voor. In de bedrijfsmatige en marktgerichte cure en care gaat iets wezenlijks verloren. Namelijk het schenken en ontvangen van erkentelijkheid tussen de betrokkenen. Is de gezondheidszorg zo ingericht dat patiënten, bewoners en cliënten alleen vaktechnisch correcte zorg krijgen? Of hebben ze het gevoel dat professionals hen werkelijk zien stáán? Want daar komt erkenning krijgen uiteindelijk op neer. Het is bestaan in de ogen van anderen, en tegelijk zelf iemand zijn die iets van een ander vindt. (Bron: covertekst)
Professional ethics. Deontology --- General ethics --- medische ethiek --- 241.63*2 --- 241.63*6 --- #GGSB: Sociale Ethiek --- 613.3 --- erkenning --- ethiek --- kwaliteitszorg --- professioneel handelen --- zorgethiek --- beroepsuitoefening (gez) --- gezondheidszorg --- kwaliteitsbewaking (gez) --- verpleegkwaliteit (gez) --- Gezondheidszorg --- Kwaliteitszorg --- Medische ethiek --- S20080301.JPG --- Verpleegkunde --- sociaal werk --- sociale ethiek --- 241.63*6 Theologische ethiek: psychisch welzijn --- Theologische ethiek: psychisch welzijn --- 241.63*2 Theologische ethiek: medische ethiek: dokter; verpleegster; ziekenhuis --- Theologische ethiek: medische ethiek: dokter; verpleegster; ziekenhuis --- Beroep en opleiding --- 361.3 --- 172 --- Ethiek --- #gsdb5 --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Sociale Ethiek
Choose an application
Christelijk geïnspireerde instellingen nemen in het landschap van de zorgverlening een opmerkelijke plaats in. De meeste zijn gegroeid uit initiatieven van religieuze congregaties en zijn sinds vele decennia plaatsen waar christelijke naastenliefde en een sterk evoluerende deskundigheid hand in hand gaan. Dit geeft aan de verzorgingen en de begeleiding die er verstrekt worden, een extra dimensie. In 'Zorg op maat en met een gelaat' wordt ingegaan op de opdracht van het beheer in christelijk geïnspireerde instellingen. Het beheer heeft de moeilijke taak erover te waken dat de vooropgestelde doelstellingen worden bereikt. Daartoe beschikt men over een aantal meer structureel-organisatorische instrumenten en zal men inhoudelijk een aantal aandachtsvelden niet uit het oog mogen verliezen. Indien men zorg op maat en met een gelaat wil stimuleren en bereiken, dan zal men ook op maat en met een gelaat moeten beheren. Dit boek stoelt op jarenlange ervaring van beheer van christelijk geïnspireerde gezondheidsinstellingen en werd met een aantal deskundigen ter zake bestudeerd en uitgewerkt. Voor beheerders en verantwoordelijken van instellingen is deze uitgave een nuttige handreiking om hun leidinggeven op een gemotiveerde wijze te onderbouwen.
organisatiemanagement --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Business management --- christelijke ethiek --- gezondheidszorg --- Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of social welfare --- Academic collection --- management in de welzijnsinstelling --- ziekenhuizen --- filosofie van het welzijnswerk --- personeelsbeleid --- #GGSB: Sociale wet. essays --- zorg (zorgverstrekking, zorgverlening) --- gezondheidszorgkwaliteit --- pastorale zorg --- godsdienst (religie, religieuze aspecten) --- organisatie (organisatorische aspecten) --- 258 --- #gsdbS --- beleid --- ethiek --- gezondheidszorg [verplegend] --- pastoraal --- structurele uitbouw --- 321 --- bejaarden --- christelijke opvoeding --- economisch beleid --- financieel beleid --- houding --- kaderfuncties --- organisatiestructuren --- pastorale begeleiding --- Kwaliteitszorg in de welzijnsvoorzieningen (tevredenheids(onderzoek)) --- 614.5 --- Personeelsbeleid (personeelsmanagement, personeelswerk) --- Wetgeving --- Ziekenhuisbeleid --- 361.03 --- 362.1 --- 361 --- 658.3 --- soins (prestation de soins) --- qualité des soins de santé --- soin pastoral --- religion (aspects religieux) --- organisation (aspects organisationnels) --- Caritas. Weldadigheid. Welzijnszorg. Naastenliefde --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- Welzijnszorg --- Zorgverlening --- Non-profitsector --- Management --- Beleid --- Zorg- en welzijnssector --- Analyse --- Evaluatie --- Sociale wet. essays
Choose an application
De auteurs laten zich reeds vele jaren in met praktijkbegeleiding van (beginnende) docenten. Wat zij uit hun gevarieerde ervaring, uit actieonderzoek, uit studie en uit veelvuldige gesprekken als globale visie terzake hebben ontwikkeld, leggen zij nu aan belangstellenden in Vlaanderen en Nederland voor. Zij richten zich in eerste instantie tot docenten, leidinggevenden en onderwijsbegeleiders van het hoger onderwijs. Dat betekent geenszins dat praktijkbegeleiding in haar onderscheiden vormen enkel van nut zou zijn voor dat onderwijsniveau en niet voor het basis- en secundair onderwijs. Zij hopen trouwens dat het boek ook daar zijn weg mag vinden. Praktijkbegeleiding is voor de schrijvers een overkoepelende term. Hij dekt werkoverleg, mentorschap, collegiale consultatie, coaching, supervisie en intervisie. Die werkvormen willen zij zorgvuldig onderscheiden zien. Dat is, zo menen zij, van kapitaal belang voor een in alle opzichten zo verantwoord mogelijk operationaliseren en praktiseren van praktijkbegeleiding.
Coaching. --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing. --- Algemeen. --- lerarenbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- onderwijspraktijk --- onderwijskwaliteit --- praktijkbegeleiding --- leerkrachten --- competentieontwikkeling --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- #PBIB:2004.3 --- #PBIB:gift 2004 --- #PEDA *1.112.4 --- #PEDA *1.133 --- Coaching Coaching --- Enseignement Onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Formateurs Opleiders --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- Mentorat Mentorschap --- Qualité Kwaliteitszorg --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Doceren --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- docentenbegeleiding --- hoger onderwijs --- kwaliteitszorg --- professionalisering --- 450.7 --- leraren --- onderwijs --- 458.1 --- 481.7 --- Coaching --- Docentenbegeleiding --- Ethiek --- Hoger onderwijs --- Intervisie --- Kwaliteitszorg --- Mentoren --- Onderwijsbegeleiding --- Onderwijsmanagement --- Supervisie --- Werkoverleg --- coaching --- intervisie --- lerarenopleiding --- mentoraat --- onderwijsbegeleiding --- supervisie --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 489.4 --- docenten --- docentenbegeleiding (ler) --- 371.213 --- Begeleiding --- Onderwijs --- Samenwerking --- 371.12 --- 482 --- 489.59 --- Leraren hoger onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- kwaliteitsbewaking (audit) --- leerkracht --- leerkrachtenopleiding --- D120262.jpg --- Larenbegeleiding --- beroepsvervolmaking --- functioneringsgesprek --- kwaliteitsbewaking --- pedagogiek --- #gsdbP --- 371.35 --- 371.22 --- 658.37 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management --- Leraren --- Stages --- Kwaliteit --- Professionalisering --- Doceren --- 371.21 --- Leraar --- Stage --- Mentor --- Directie --- Taalonderwijs --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Pedagogie
Choose an application
Wat is een goede leraar? Iemand die zijn of haar vak beheerst, vlot communiceert met de klas en mee verantwoordelijkheid draagt voor het reilen en zeilen van de school? Ongetwijfeld, maar ook meer dan dat. Een goede leraar is doorheen dit alles ook een voorbeeld voor kinderen en jongeren en moet daarom verbonden zijn met morele en spirituele bronnen. In dit boek wordt het leerproces in zeven stappen ontrafeld en wordt onderzocht hoe de leraar als persoon, met een eigen professionaliteit en spiritualiteit, in elke stap aanwezig kan zijn. Een leerproces vraagt om volgehouden aandacht in voorbereiding en uitvoering, maar ook om de kunst van het loslaten. Kinderen en jongeren 'leren' hun eigen weg te gaan, ondanks de consequente planning en het beheer van de leraar. Nieuwe inzichten uit de wereld van de (godsdienst-) didactiek en onderwijskunde komen aan bod en worden concreet doorvertaald naar het dagelijkse handelen van de leraar als oriëntatiebaken voor kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
371.3 --- didactiek --- lerarenopleiding --- leren --- onderwijskunde --- spiritualiteit --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- 450.4 --- Didactiek --- Geloofsleven --- Godsdienst --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Professionalisering --- Spiritualiteit --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- didactiek (ler) --- geloofsleven --- lerarenopleiding (ler) --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- 111912.jpg --- Leraren --- #GGSB: Pastoraal --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- Leraren ; opleidingen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Educational psychology --- Belgium --- Teaching --- Methodology --- Education --- Philosophy --- PXL-Education 2015 --- didactische evaluatie --- godsdienstdidactiek --- levensbeschouwelijke diversiteit --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Leerproces --- Leraar --- Directie --- Pastoraal
Choose an application
Vergadertechnieken. --- Vergaderingen. --- mondelinge communicatie --- werkoverleg --- Business management --- communicatie --- vergaderen --- Mass communications --- Organization theory --- Primary groups --- zakentaal --- Vergadertechnieken --- Dutch language --- Meetings --- Néerlandais (Langue) --- Réunions --- Spoken Dutch --- Néerlandais parlé --- 659 --- 659.4 --- bedrijven --- organisaties --- Réunion Vergadering --- 499.4 --- vergadertechnieken --- 005.745 --- Gesprekstechnieken --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- kwaliteitszorg --- management --- verslagen --- notuleren --- 659.4 Public relations (PR) --- Public relations (PR) --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Vergaderingen. Congressen. Symposia --- Mondelinge communicatie --- Bedrijfskunde --- Massacommunicatie --- Organisatieleer --- #KVHA:Vergaderen; Nederlands --- #KVHB:Vergadertechnieken --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Vergadertechnieken; Nederlands --- 65.012.63 --- vergadertechniek --- 007.1 --- Vergaderen --- Managementvaardigheden --- Management --- Overleg --- Directies --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- #ECO:03.05:industrie en onderneming facility management organisatie --- MEETINGS --- Monograph --- Meetings. --- Conferences --- Congresses and conventions --- Discussion --- Overleg (beraad) --- Directie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|