Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Wat betekent de toenemende digitalisering voor de manier waarop we kennis verwerven en voor de vormgeving van ons onderwijs? Volgens velen moeten we ons herbezinnen op het onderwijs om de leerlingen en studenten adequaat voor te bereiden op de eenentwintigste eeuw. Digitale vaardigheden worden veel genoemd. De verwachtingen zijn bijna utopisch. Maar wat brengt de digitale revolutie nu daadwerkelijk teweeg in ons leven en denken? Wat lijkt perspectiefrijk? Wat blijken valkuilen?
onderwijs --- 371 --- ict --- digitalisering --- 477.9 --- Computer assisted instruction --- Developmental psychology --- 454.51 --- Digitalisering --- Onderwijs --- Audiovisuele leermiddelen --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en internet --- Jongeren en internet --- Kinderen en internet --- 454.52 --- Computer ondersteund onderwijs --- BPB9999 --- PXL-Central Office 2017 --- onderwijskunde --- onderwijsfilosofie --- ICT in het onderwijs
Choose an application
Wat bezielt jongeren? Wat houdt hen bezig? Wat is hun leefwereld? In het boek Jongeren binnenstebuitenworden belangrijke thema`s uit de leefwereld van jongeren beschreven en uitgediept. Zo wordt ingezoomd op hun gevoel van zelfwaarde, hun schoolwelbevinden, hun onveiligheidsgevoelens, demate waarin ze (zich voornemen om te) participeren in de democratie, hun ICT-gebruik en hun levensloopperspectieven. Deze thema`s worden aan de hand van (inter)nationale bronnen en eigen analyses grondig onderzocht en besproken. Het boek richt zich tot beleidsmakers, onderzoekers, jeugdwerkers en iedereen die in de leefwereld van jongeren geïnteresseerd is. Dankzij de diversiteit aan thema`s en het gebruik van recent empirisch materiaal gekoppeld aan de inbreng van internationale inzichten, zal ieder in het boek zijn gading vinden. (Bron: covertekst)
Jeugd --- Sociale agogiek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Jeugdwerk- en beleid. --- jongerencultuur --- jeugd --- Age group sociology --- gender --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- Academic collection --- 362.8 : 008 --- 362.8 : 301.03 --- 362.8 --- 663 Jeugd --- 187.2 Kinderrechten en Sport --- 308.4 --- Lerarenopleiding : CVO --- Jongeren : leefwereld --- Jeugdcultuur --- 316.35 --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- jeugdcultuur --- jeugdsociologie --- jeugdproblematiek - jeugdwerk - (zie ook 331.626-053.7, 369.4, 374.3) --- sociale groepen - jeugd --- Sociologie van de jeugd --- criminologie --- Jeugdonderzoeken --- Sociologisch onderzoek --- Vlaanderen --- Relaties --- Zelfwaardering --- Welbevinden --- Onderwijs --- Onveiligheidsgevoel --- Gender --- Burgerschap --- Democratie --- ICT-vaardigheden --- Levensverwachting --- jongeren --- zelfwaarde --- ICT --- onderwijs --- 091761.jpg --- Jeugdonderzoek --- Relatie --- Media --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Patiënt --- Jongere
Choose an application
Iedereen heeft als kind op de schoolbanken gezeten en koestert daar voornamelijk mooie herinneringen aan. Tien op tien en een kus van de juffrouw geeft onze eigen herinneringen een plaats in de omvangrijke geschiedenis van het lager onderwijs in Vlaanderen. Deze geschiedenis begint al bij Karel de Grote, en zelfs lang daarvoor. Door de eeuwen heen is het dagelijkse reilen en zeilen op school drastisch veranderd. Maar de hoofrolspelers zijn altijd de onderwijzer, de kinderen en hun klas gebleven. Dit rijkelijk geïllustreerde naslagwerk bevat een schat aan historische feiten, leuke weetjes en pittige anekdotes over de lagere school in Vlaanderen en biedt tevens een antwoord op vele intrigerende vragen. (Bron: covertekst)
onderwijsgeschiedenis --- History of education and educational sciences --- Primary education --- Flanders --- onderwijs --- Vlaanderen --- 373.3 --- 371 <09> <493> --- #SBIB:949.3H1 --- #SBIB:316.334.1O120 --- 472.1 --- Didactiek --- Geschiedenis --- ICT --- Kinderen --- Lager onderwijs --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Participatie --- Uitwisselingsproject --- Zorgschool --- Basisonderwijs ; Vlaanderen ; geschiedenis --- 081610.jpg --- Basisonderwijs --- Geschiedenis van het onderwijs--België --- Geschiedenis van België: godsdienst en cultuur --- Onderwijssociologie: geschiedenis van de opvoeding en onderricht --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- 371 <09> <493> Geschiedenis van het onderwijs--België --- Provincie West-Vlaanderen --- Socioculturele geschiedenis na 1830 (kennisdomein) --- basisonderwijs --- geschiedenis --- Vlaanderen.
Choose an application
Philosophy and psychology of culture --- Avenir --- Toekomst --- Twentieth century --- Twintigste eeuw --- Vingtième siècle --- cultuur --- democratie --- slachtofferhulp --- nieuwe technologieën --- genetica --- opiniepeilingen --- massamedia --- islam --- 001 --- 378.4 <493 KUL> --- 378.4 <493 LEUVEN> --- 364.2 --- Academic collection --- #SBIB:3 G --- #SBIB:002.AANKOOP --- #PBIB:2001.2 --- #gsdbf --- 930.9 --- 001.9 --- 17.023.33 --- 041 Essays met verspreide inhoud --- 651 Maatschappij. Algemeen --- ethiek --- ICT --- Europa --- landbouw --- snaartheorie --- Einstein --- mobiliteit --- Islam --- gentherapie --- multiculturele samenleving --- 004 --- toekomstvisies --- wetenschappen --- maatschappelijke vraagstukken --- Filosofie: algemeen --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Nationalisme --- Sociale en politieke filosofie (politieke filosofie) --- 008 --- 32 --- 343.9 --- 67 --- 61 --- 301.08 --- 384 --- 2 --- Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Universiteiten--België--LEUVEN --- Bijzondere maatschappelijke problemen --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- interdisciplinaire wetenschappen --- 364.2 Bijzondere maatschappelijke problemen --- 378.4 <493 LEUVEN> Universiteiten--België--LEUVEN --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- 001 Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Twenty-first century --- Forecasts --- Civilization [Modern ] --- 1950-.... --- Europa (E.U., 1993- ) --- verkeerswezen --- wetenschap --- gezondheidsbeleid - gezondheidszorg --- publieke opinie --- filosofie --- nieuwe technologieën --- Universiteiten--België--LEUVEN --- 378.4 <493 LEUVEN> Universities--Belgium--LEUVEN --- Universities--Belgium--LEUVEN
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|