Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (116)

UCLL (110)

Odisee (105)

Thomas More Kempen (92)

Arteveldehogeschool (89)

Thomas More Mechelen (73)

KU Leuven (70)

VIVES (70)

Hogeschool West-Vlaanderen (40)

EhB (20)

More...

Resource type

book (116)

object (20)

image (5)

audio (1)


Language

Dutch (115)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2018 (1)

2017 (3)

2014 (2)

2013 (1)

2012 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 116 << page
of 12
>>
Sort by

Book
Werken met getallen? Een lachertje!
Author:
ISBN: 9059321960 Year: 2004 Publisher: Waasmunster Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bewerkingen maken ? Een lachertje.
Author:
ISBN: 9059321944 Year: 2004 Publisher: Waasmunster Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Psychologie in het reken/wiskunde-onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9001279597 Year: 1987 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek moet een brug slaan tussen de onderwijpsychologie en de praktijk van het onderwijs. Onderwerpen uit het handelingspsychologie zijn hier nader uitgewerkt en toegepast op het reken/wiskunde-onderwijs. Aan de hand van voordbeeldenmaken de auteurs de rol duidelijk die de psychologie kan spelen bij het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van reken/wiskunde-onderwijs. Zij kijken daartoe uit twee gezichtspunten naar de onderwijsprocessen waarom het hier gaat, en behandelen die aangaande de kinderen(wat doen ze, watgaat er in hen om?) terwijl ze reken/wiskunde leren; en die aangaande de leraren (wat willen ze bereiken, waarmee houden ze rekening?) als ze onderwijs geven in reken/wiskunde.


Book
Rekenen: een hele opgave. 1
Authors: ---
ISBN: 9789006955309 Year: 2014 Publisher: Baarn : HBuitgevers


Book
Rekenonderwijs kan anders : meer samenhang in de opbouw van de stof, actieve zelfdenkende leerlingen en niet-etiketterende differentiatie
Author:
ISBN: 9789463425759 9463425756 Year: 2017 Publisher: Z.p. Kokee, Sabine

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het zou heel vanzelfsprekend moeten zijn om het rekenonderwijs af te stemmen op de leerlingen, in plaats van te verwachten dat de leerlingen zich wel zullen aanpassen aan (de inhoud, de ordening en het tempo van) de methode. Steeds meer teams komen tot dit besef en willen zelf de regie voeren.In Rekenonderwijs kan anders biedt Dolf Janson leraren - zowel individueel als in teamverband - aanknopingspunten die helpen bij het maken van eigen keuzes in de rekenlessen. Zo kun je elke rekenles (nog) beter afstemmen op de voortgang in de ontwikkeling van iedere leerling.In dit boek vind je informatie, ideeën en beelden over hoe het rekenonderwijs anders kan en waarom. Met dit boek als leidraad kun je als team de omslag in denken en handelen maken naar een rekenles waarin alle leerlingen actief zijn en waarin oefenen heel iets anders is dan een opgegeven taak maken.Waarom, wat en hoe?Het boek kent een opbouw in drie delen:Deel 1: Waarom Waartoe?Deel 2: Wat?Deel 3: Hoe?Schoolontwikkeling en professionalisering beginnen met het beantwoorden van de vraag naar het waarom. Het boek start daarom met het beantwoorden van die vraag, waarbij ook duidelijk wordt wat daar niet meer bij past. Daarna gaat Dolf Janson in op het wat, de vakinhoud en de manier waarop die samenhangt. Pas daarna is het mogelijk om met het hoe aan de slag te gaan en keuzes te maken die de behoeften van leerlingen recht doen.https://www.leuker.nu/


Book
Rekenen-wiskunde & didactiek : de rol van de leerkracht in het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789046905562 904690556X Year: 2017 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kunnen rekenen is in de maatschappij van groot belang. Toch wordt er, als de media gelijk hebben, in ons onderwijs te weinig aan gedaan, of in ieder geval vinden rekendeskundigen het niveau te laag. Om kinderen rekenen te leren is meer nodig dan het doorlopen van de rekenmethode. Er is een leraar nodig met enthousiasme voor het vak en bovendien een grondige basis van kennis en vaardigheden van zowel het rekenen als de didactiek. In Rekenen-wiskunde en didactiek staan de didactische vaardigheden om goed reken-wiskundeonderwijs te verzorgen in het basisonderwijs centraal. Uniek is dat de theorieën van de verschillende didactische stromingen worden uitgelegd en vertaald naar het huidige reken-wiskundecurriculum van het basisonderwijs. Onderscheidend is verder dat er wordt ingegaan op de rol van de leerkracht voor alle domeinen van het vak rekenen-wiskunde. Deel I beschrijft de theorie die ten grondslag ligt aan de huidige rekendidactiek. Deel II gaat over de rol van de leerkracht binnen de verschillende bouwen, waarbij de structuur van het basisonderwijs wordt gehanteerd: onderbouw, middenbouw en bovenbouw. In het afsluitende deel III wordt de didactiek toegepast in een project. Het boek biedt veel voorbeelden, opdrachten, tips en verwijzingen naar materialen en achtergrondliteratuur


Book
Vaardig en vlot. 2.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9051481659 9030636319 9051481667 9051481721 9051481713 9051481675 9051481705 9051481691 9051481683 Year: 1997 Publisher: Brugge De Garve


Book
Rekenen met... voertuigen, vliegtuigen en schepen : vakoverstijgend rekenen met méér motivatie voor kinderen van 9-13 jaar
Authors: ---
ISBN: 9789076233291 9076233292 Year: 2004 Publisher: Zuidhorn Schoolsupport

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek in de serie 'Rekenen met...' biedt motiverende en informatieve rekenopgaven voor kinderen van 9-13 jaar. Op de infobladen staan leuke en interessante gegevens over allerlei vervoermiddelen. Deze informatie wordt vervolgens aan de hand van de rekenopgaven op de rekenbladen verwerkt. (Bron: covertekst)


Book
Rekenen : een hele opgave
Authors: ---
ISBN: 9789055744367 9055744360 Year: 2004 Publisher: Baarn HB Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is bedoeld als handboek voor leerkrachten (in opleiding), remedial teachers en anderen die kinderen willen ondersteunen in hun rekenontwikkeling. Het is zowel een leidraad bij het voorkomen en signaleren van rekenproblemen als een hulpmiddel bij het diagnosticeren en het geven van hulp aan kinderen met rekenproblemen. Daarom biedt het naast een theoretische basis vooral veel praktische richtlijnen en handvatten.

Listing 1 - 10 of 116 << page
of 12
>>
Sort by