Listing 1 - 10 of 116 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Rekenen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Vraagstukken --- Wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Dit boek moet een brug slaan tussen de onderwijpsychologie en de praktijk van het onderwijs. Onderwerpen uit het handelingspsychologie zijn hier nader uitgewerkt en toegepast op het reken/wiskunde-onderwijs. Aan de hand van voordbeeldenmaken de auteurs de rol duidelijk die de psychologie kan spelen bij het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van reken/wiskunde-onderwijs. Zij kijken daartoe uit twee gezichtspunten naar de onderwijsprocessen waarom het hier gaat, en behandelen die aangaande de kinderen(wat doen ze, watgaat er in hen om?) terwijl ze reken/wiskunde leren; en die aangaande de leraren (wat willen ze bereiken, waarmee houden ze rekening?) als ze onderwijs geven in reken/wiskunde.
#KVHB:Rekenen --- 456.3 ) * WISKUNDE - METHODIEK EN DIDACTIEK --- psychologie in de wiskunde --- wiskundeonderwijs --- 475.4 --- Rekenen ; basisonderwijs ; psychologie --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; psychologie --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 456.3 --- Aanvankelijk rekenen --- Wiskunde --- wiskunde: didactiek lagere school --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Didactisch handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Dyscalculie kinderen --- Wiskunde basisonderwijs didactiek --- Aanvankelijk rekenen --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenen --- Wiskunde --- Wiskundige initiatie --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Dyscalculie ; kinderen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Rekenproblemen ; kinderen
Choose an application
Het zou heel vanzelfsprekend moeten zijn om het rekenonderwijs af te stemmen op de leerlingen, in plaats van te verwachten dat de leerlingen zich wel zullen aanpassen aan (de inhoud, de ordening en het tempo van) de methode. Steeds meer teams komen tot dit besef en willen zelf de regie voeren.In Rekenonderwijs kan anders biedt Dolf Janson leraren - zowel individueel als in teamverband - aanknopingspunten die helpen bij het maken van eigen keuzes in de rekenlessen. Zo kun je elke rekenles (nog) beter afstemmen op de voortgang in de ontwikkeling van iedere leerling.In dit boek vind je informatie, ideeën en beelden over hoe het rekenonderwijs anders kan en waarom. Met dit boek als leidraad kun je als team de omslag in denken en handelen maken naar een rekenles waarin alle leerlingen actief zijn en waarin oefenen heel iets anders is dan een opgegeven taak maken.Waarom, wat en hoe?Het boek kent een opbouw in drie delen:Deel 1: Waarom Waartoe?Deel 2: Wat?Deel 3: Hoe?Schoolontwikkeling en professionalisering beginnen met het beantwoorden van de vraag naar het waarom. Het boek start daarom met het beantwoorden van die vraag, waarbij ook duidelijk wordt wat daar niet meer bij past. Daarna gaat Dolf Janson in op het wat, de vakinhoud en de manier waarop die samenhangt. Pas daarna is het mogelijk om met het hoe aan de slag te gaan en keuzes te maken die de behoeften van leerlingen recht doen.https://www.leuker.nu/
Rekenen ; basisonderwijs. --- rekenvaardigheden --- Didactics of mathematics --- remediërend rekenen --- rekenen --- Wiskunde --- Rekenen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Differentiatie --- Leerprocessen --- Didactics of primary education --- Leerproces --- wiskunde
Choose an application
Kunnen rekenen is in de maatschappij van groot belang. Toch wordt er, als de media gelijk hebben, in ons onderwijs te weinig aan gedaan, of in ieder geval vinden rekendeskundigen het niveau te laag. Om kinderen rekenen te leren is meer nodig dan het doorlopen van de rekenmethode. Er is een leraar nodig met enthousiasme voor het vak en bovendien een grondige basis van kennis en vaardigheden van zowel het rekenen als de didactiek. In Rekenen-wiskunde en didactiek staan de didactische vaardigheden om goed reken-wiskundeonderwijs te verzorgen in het basisonderwijs centraal. Uniek is dat de theorieën van de verschillende didactische stromingen worden uitgelegd en vertaald naar het huidige reken-wiskundecurriculum van het basisonderwijs. Onderscheidend is verder dat er wordt ingegaan op de rol van de leerkracht voor alle domeinen van het vak rekenen-wiskunde. Deel I beschrijft de theorie die ten grondslag ligt aan de huidige rekendidactiek. Deel II gaat over de rol van de leerkracht binnen de verschillende bouwen, waarbij de structuur van het basisonderwijs wordt gehanteerd: onderbouw, middenbouw en bovenbouw. In het afsluitende deel III wordt de didactiek toegepast in een project. Het boek biedt veel voorbeelden, opdrachten, tips en verwijzingen naar materialen en achtergrondliteratuur
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Rekenen --- Basisonderwijs --- Didactiek --- rekenen --- wiskunde --- didactiek --- 510.3 --- KHK --- 475.55 --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
51 <07> --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- wiskunde: handboek lagere school --- 51 <07> Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Dit boek in de serie 'Rekenen met...' biedt motiverende en informatieve rekenopgaven voor kinderen van 9-13 jaar. Op de infobladen staan leuke en interessante gegevens over allerlei vervoermiddelen. Deze informatie wordt vervolgens aan de hand van de rekenopgaven op de rekenbladen verwerkt. (Bron: covertekst)
wiskunde --- rekenen --- Schoolbooks - Didactic material --- Wiskunde --- Rekenen --- Vakoverschrijdend werken --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Vervoermiddelen --- 062456.jpg --- Wiskunde: handboek lagere school --- Rekenen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Vervoermiddel
Choose an application
51 <07> --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- #WWIS:AGGR --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Wiskunde --- 2e leerjaar l.o. --- 475.4 --- Handboek/cursus --- LZL Leeszaal handboeken lager onderwijs --- handboek --- Leermiddelen basisonderwijs --- Rekenen basisonderwijs --- Wiskunde basisonderwijs --- Handboeken lagere school --- Reeks Vaardig en vlot --- Wiskunde: handboeken lagere school --- 51 <07> Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- 2e leerjaar l.o --- Leermiddelen ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs
Choose an application
Dit boek is bedoeld als handboek voor leerkrachten (in opleiding), remedial teachers en anderen die kinderen willen ondersteunen in hun rekenontwikkeling. Het is zowel een leidraad bij het voorkomen en signaleren van rekenproblemen als een hulpmiddel bij het diagnosticeren en het geven van hulp aan kinderen met rekenproblemen. Daarom biedt het naast een theoretische basis vooral veel praktische richtlijnen en handvatten.
Rekenen --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- #KVHB:Rekenstoornissen --- rekenen --- wiskunde --- basisonderwijs --- 464 --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Aanvankelijk rekenen --- 475.4 --- Bewerkingen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Leerlijnen --- Realistisch rekenen --- Rekenonderwijs --- Dyscalculie --- Rekenproblemen --- Rekentaal --- Voorbereidend rekenen --- Voortgezet rekenen --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- eerste graad --- kinderen --- kleuters --- rekenproblemen --- Rekenen ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 043383.jpg --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Kinderen met leerproblemen --- Wiskunde --- 464.2 --- Wiskundige initiatie --- Rekenproblemen; kinderen --- Kinderen met rekenproblemen
Listing 1 - 10 of 116 | << page >> |
Sort by
|