Listing 1 - 10 of 549 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een succesvol bedrijf heeft een duidelijke merkbeleving op alle fronten. In dit boek is een veelheid aan theorieën praktisch en aantrekkelijk weergegeven. De lezer krijgt informatie over hoe een werkgeversmerk uitgewerkt kan worden vanaf het moment dat mensen zich oriënteren om te solliciteren tot en met het contact met oud-medewerkers. Veel tips en inspirerende praktijkvoorbeelden. Geschikt voor mensen met affiniteit voor organisatieontwikkeling, communicatie, marketing en HRM. Het boek heeft een kleurrijke lay-out, enkele foto's en afbeeldingen in kleur, een literatuurlijst en register. De auteurs zijn beiden gepokt en gemazeld op het gebied van personeelsbeleid.
Choose an application
Dit boek geeft uitgangspunten en concrete suggesties voor het begeleiden van effectieve leerprocessen. Met dit boeken kunnen begeleiders ervoor zorgdragen dat leertrajecten effectief zijn. Het in dit boek gepresenteerde model, de Interventiekaart, is toepasbaar als diagnose- en adviesmodel bij de ontwikkeling van effectieve leertrajecten. De Interventiekaart is ook te gebruiken als begeleidingsmodel tijdens leertrajecten en als richtingaanwijzer wanneer leertrajecten lijken te stagneren. Het boek sluit af met een beschouwing van begeleiding van leerprocessen als weg naar ducation permanente Inhoudsopgave : 1 Uitgangspunten 1.1 Inleiding 1.2 Effectief en creatief leren veranderen 1.3 Leren veranderen en aannames 1.4 Leren veranderen en niveaus van leren 1.5 Leren veranderen en het coachen van leerprocessen 1.6 Leren veranderen en de interactie als locatie van verandering 1.7 Leren veranderen en de interventiekundige als instrument 2. De Interventiekaart 2.1 Elementen van leertrajecten 2.2 Interventiekaart en toepassingsgebieden 2.2.1 De Interventiekaart als diagnose- en adviesmodel 2.2.2 De Interventiekaart als begeleidingsmodel 3. Soorten interventies 3.1 Inleiding 3.2 Soorten interventies 3.3 De waarde van procesinterventies 3.3.1 Het belang van procesinterventies in relatie tot het werken met De Interventiekaart 3.3.2 Soorten procesinterventies 3.3.3 Voorbeelden van procesinterventies 4. Dialoog en gewoontepatronen 4.1 Inleiding 4.1.1 Zelfsturing en samenwerking en de dialoog als instrument 4.1.2 Dialoog en effectief gedrag 4.1.3 Dialoog en niet-effectief gedrag 4.1.4 De Interventiekaart en het bevorderen van dialoog 4.2 De invloed van gewoontepatronen op het leerproces 4.2.1 Gewoontepatronen: wat verstaan we daaronder en hoe ontstaan ze? 4.2.2 Hoe ontstaan verstarringen en de interactiedynamiek 4.2.3 Op welke elementen in de interactie kan de interventiekundige zijn (proces)interventies richten? 4.2.4 Hoe kan de interventiekundige bijdragen aan het (laten) doorbreken Van belemmerende gewoontepatronen? 5. Leren te leren: het nooit eindigende verhaal 5.1 Enkele vragen het antwoorden 5.2 De kunst van het interveniren 5.3 Leren te leren en het niet-effectieve gedrag van interventiekundigen 5.4 Lastige momenten: De Interventiekaart als wegwijzer en zelfhulpmiddel 5.5 Lastige momenten als leermomenten 5.6 Lastige momenten als transformatiekansen
Personeelsbeleid --- Personeelsbeleid. --- E-books
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Iedere medewerker heeft zijn eigen stijl van leren en werken en iedere coach heeft zijn eigen stijl van coachen en leiding geven. Een goede coach kent zijn eigen stijl, maar kent ook de stijl van zij medewerkers, hun houding en motivatie en zoekt en vindt het evenwicht om stijl van coachen en stijl van leren op elkaar af te stemmen. De auteur heeft een programma ontwikkeld, een vijf-stappenplan, waarin zij haar model van coachen genuanceerd en duidelijk neerzet. Oefeningen bij elk hoofdstuk maken niet alleen haar theorie toegankelijk, maar scholen ook ieder die hiervoor kiest, in de vaardigheden die anderen, een team of zichzelf met groter plezier beter wil laten leren en presteren. Inhoudsopgave : 1. Wat is coachen en waarom is het belangrijk? 2. Persoonlijkheidsfactoren en andere belemmeringen bij coachen 3. Succesvol coachen: wat is dat? 4. Coachen: hoe gaat dat? 5. Het coachprogramma
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Personeelsbeleid --- Personnel management --- personeelsmanagement
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 549 | << page >> |
Sort by
|