Narrow your search
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Open brief aan de sekte van de sektetegenstanders
Authors: ---
ISBN: 9064450528 Year: 1997 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De staatsveiligheid.Essays over 175 jaar Veiligheid van de Staat.La sûreté.Essais sur les 175 ans de la Sûreté de l'Etat
Authors: --- --- --- ---
Year: 2005 Publisher: Brussel/Bruxelles Uitgeverij Politeia Editions

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Activiteitenverslag 2020.Rapport d'activités 2020


Book
Terrorisme en rechtvaardige oorlog : recht en onrecht in tijden van terreur
Authors: ---
ISBN: 9789044121155 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant


Book
Het islamitisch fundamentalisme als tegenbeweging.Iran als case study
Authors: ---
ISBN: 9789461671905 Year: 2014 Publisher: S.L. Bahrooz Moradi Kakesh

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Giddens --- fundamentalisme --- het islamitisch fundamentalisme --- modernisering --- fundamentalisme als religieus fenomeen --- christelijk fundamentalisme --- de Verenigde Staten --- het evangelie --- de orthodoxie --- politiek --- het joods fundamentalisme --- de staat --- het islamisme --- ideologie --- islamitisch fundamentalisme en Israël --- de PLO --- de Israëlische invasie in Libanon --- islamitische bewegingen --- de sjiitische beweging --- de Hezbollah --- islamitisch fundamentalisme als anti-Amerikaans verschijnsel --- imperialistische politiek in de moslimwereld --- de grondleggers van het islamisme --- Sayyid Jamal al-Din Asadabadi al-Afghani --- Mohammad Abduh --- Abd al-Rahman al-Kawakibi --- Mohammad Rashid Rida --- Mohammad Iqbal --- Hassan al-Banna --- Sayyid Qutb --- Abul Ala Mawdudi --- Osama Bin Laden --- globalisering --- identiteitscrisis in de moslimwereld --- rationalisering --- individualisering en differentiëring --- economische globalisering --- culturele globalisering --- politieke globalisering --- de sharia --- islamisering van de samenleving --- secularisering --- het islamisme in Iran --- de islamitisch modernistische tendentie --- de Islamitische Revolutie --- de islamitisch fundamentalistische beweging --- de pro-Israëlische politiek van de Verenigde Staten in het Midden-Oosten --- de 'Constitutionele Revolutie' in Iran --- shariatistisch constitutionalisme --- intellectueel elitisme --- Mirza Faath-Ali Akhondzadeh --- Mirza Malkam Khan Nazemod-Dowleh --- Mirza Abdor-Rahim Talbof Tabrizi --- Ayatollah Khomeini --- geestelijke leiders --- Faada'iyan-e Eslam --- Mo'talefeh Eslami --- Andjomaan Hodjjatiyeh --- religieus socialisme --- de Vrijheidsbeweging --- Ali Shariati --- de islamitische guerillastrijd --- kleine islamitische groepen --- sociaal-economische crisis --- de Islamitische Republiek --- oorlog tegen Irak --- 2Khordad --- politieke legitimiteit --- het islamitisch-politieke systeem --- democratie en pluralisme --- sociaal-culturele ontwikkeling --- veiligheid en criminaliteit --- nationale identiteit --- religieuze discriminatie --- de positie van vrouwen --- godsdienst en geloof --- geweld --- Imam Mahdi --- Civil Society --- economische ontwikkeling --- internationale betrekkingen --- het Westen --- het Israëlisch-Palestijnse conflict --- het nucleaire programma van Iran --- Mesbah --- tegen-ideologie --- Ayatollah Mohammad-Taghi Mesbah Yaazdi --- burgerschap --- politieke moorden --- tolerantie --- het religieus pluralisme --- 'Iran voor alle Iraniërs' --- Khamenei --- Ahmadinezhad --- Ayatollah Khamenei --- de rol van militaire krachten bij de verkiezing


Multi
Rapport d'activités 2019 = : Activiteitenverslag 2019
Author:
ISBN: 9789400012097 9789400011076 9789400010031 9789400008977 9789400007826 9789400006140 9789400005518 9789400003736 9789400003132 9789400002364 9789400000896 9789050959063 9789050958103 9789050956918 Year: 2020 Publisher: Antwerpen : Intersentia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

het Vast Comité I --- spionage in het Justus Lipsius-gebouw --- de artikelen 48 en 51 W. Toezicht --- VSSE --- de inlichtingendiensten --- de Veiligheid van de Staat --- de ADIV --- de opvolging van schadelijke sektarische organisaties --- de Wet van 30 november 1998 --- het IACSSO --- de Administratieve coördinatiecel --- het OCAD --- de federale politie --- de gerechtelijke overheden --- buitenlandse inlichtingendiensten --- de bescherming van geclassificeerde informatie en persoonsgegevens buiten beveiligde sites --- schaduwoperaties --- de uitvoer van hoogtechnologisch materiaal naar Iran --- de uitvoer van materialen naar 'zorgwekkende staten' --- CANVEK --- nationaliteitsverklaring --- Brussel --- informatiehuishouding bij de militaire inlichtingendienst --- de bescherming van communicatiesystemen tegen mogelijke buitenlandse intercepties en cyberaanvallen --- het WEP --- terrorisme --- Afghanistan --- naturalisatieaanvragen --- controle op de bijzondere inlichtingenmethoden --- de BIM-Wet --- methoden voor het verzamelen van gegevens --- de BIM-commissie --- interceptie van communicatie --- de BIM-wetgeving --- de opsporings- en gerechtelijke onderzoeken --- de griffie van het Beroepsorgaan inzake veiligheidsmachtigingen, - attesten en - adviezen --- het Vast Comité P --- de Grondwet --- de Belgische nationaliteit --- informanten --- contraspionagediensten --- SIGINT --- le Comité permanent R --- enquêtes de contrôle --- espionnage dans le bâtiment Juste Lipse --- application des articles 48 et 51 L.Contrôle --- la VSSE --- services de renseignement --- la Sûreté de l'Etat --- le SGRS --- le suivi des organisations sectaires nuisibles --- la Loi du 30 novembre 1998 --- le CIAOSN --- la Cellule administrative --- l'OCAM --- la police fédérale --- les autorités judiciaires --- les services de renseignements étrangers --- la protection des renseignements classifiés et des données à caractère personnel en dehors des sites protégés --- exportation de matériel de haute technologie vers l'Iran --- exportation de matériaux à des 'Etats préoccupants' --- services publics --- la CANPAN --- déclaration de nationalité --- Bruxelles --- méthode de renseignement --- service de renseignement militaire --- protection des systèmes de communication contre d'éventuelles interceptions et cyberattaques étrangères --- demandes de naturalisation --- receuil de données --- la Commission BIM --- la loi MRD --- le Service général du renseignement et de la sécurité --- interception de communications émises à l'étranger --- la législation MRD --- Code des services de renseignements --- le greffe de l'organe de recours en matière d'habilitations, d'attestations et d'avis de sécurité --- le Comité permanent P --- la Constitution --- les procédures d'acquisition de la nationalité belge --- le fonctionnement économique et financier des organisations sectaires --- services de contre-espionnage --- opsporings- en gerechtelijke onderzoeken --- de bescherming van de rechten die de Grondwet en de wet aan personen waarborgen --- de coördinatie en de efficiëntie van de inlichtingendiensten, het OCAD en de ondersteunende diensten --- de werking, de bevoegdheden en het toezicht op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten en het OCAD --- wetsvoorstellen, wetsontwerpen, resoluties en parlementaire besprekingen met betrekking tot de werking, de bevoegdheden en het toezicht op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten en het OCAD --- interpellaties, vragen om uitleg en mondelinge en schriftelijke vragen met betrekking tot de werking, de bevoegdheden en het toezicht op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten en het OCAD --- 'gewichtige feiten, eigen aan de persoon' --- nationaliteitsprocedures --- de samenwerking met buitenlandse diensten --- de Dienst Vreemdelingenzaken --- BIM-Commissie --- toezichtonderzoeken --- de VSSE --- procedures tot het verkrijgen van de Belgische nationaliteit --- het Wetboek van de Belgische nationaliteit --- de Dienst Veiligheidsverificaties --- de Analysedienst --- de Buitendiensten --- diaspora --- België --- de bevoegdheid van de Belgische inlichtingendiensten --- inmengingsactiviteiten --- de bescherming van diplomatieke betrekkingen --- het wettelijk instrumentarium van de Belgische inlichtingendiensten --- de output van de Belgische inlichtingendiensten --- het CGVS --- syndicale bijstand --- de dreigingsevaluaties van het OCAD --- de Algemene Directie van het Crisiscentrum --- de activiteiten van de ADIV in Afghanistan --- extremistische elementen in het leger --- de VSSE en haar wettelijke opdracht van persoonsbescherming --- de Joint Information Box --- inlichtingenagenten en sociale media --- rechtspraak --- de proportionaliteits- en de subsidiariteitseis --- toezicht op de interceptie van communicatie uitgezonden in het buitenland --- de FOD Buitenlandse Zaken --- het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen en de Staatslozen --- het Directoraat-generaal Uitvoering van Straffen en Maatregelen --- de 'regel van de derde dienst' --- faits personnels graves --- les procédures d'acquisition de la nationalité --- l'Office des Etrangers --- procédures d'acquisition de la nationalité belge --- le Code de la nationalité belge --- le service Vérifications de sécurité --- le service Analyse --- services de renseignement étrangers de diaspora en Belgique --- la compétence des services de renseignement belges --- activités d'ingérence --- protection des relations diplomatiques --- les instruments légaux des services de renseignement belges --- l'output des services de renseignement --- le CGRA --- les activités du SGRS en Afghanistan --- le suivi d'éléments extrémistes dans l'armée --- protection des personnes --- la Joint Information Box --- agents de renseignement et médias sociaux --- contrôle des méthodes particulières de renseignement --- l'exigence de proportionnalité et de subsidiarité --- la mesure et la nature de la menace --- contrôle de l'interception de communications émises à l'étranger --- système d'information spécifique pour les services de renseignement --- informations et instructions judiciaires --- la protection des droits que la Constitution et la loi confèrent aux personnes --- contrôle des activités de services de renseignement étrangers --- la coordination et à l'efficacité des services de renseignement, de l'OCAM et des services d'appui --- le SPF Affaires étrangères --- le Commissariat général aux réfugiés et aux apatrides --- la Direction générale Exécution des Peines et Mesures --- contrôle de l'échange d'informations au niveau international et la 'règle du tiers service' --- principales réglementations relatives aux compétences, au fonctionnement et au contrôle des services de renseignement et de sécurité et de l'OCAM --- principales propositions de lois, des projets de lois, des résolutions et des débats parlementaires relatifs aux compétences, au fonctionnement et au contrôle des services de renseignement et de sécurité et de l'OCAM --- interpellations, des demandes d'explications et des questions orales et écrites relatives aux competences, au fonctionnement et au contrôle des services de renseignement et de sécurité et de l'OCAM --- protection des systèmes d'information et de communication --- le suivi des parlementaires --- 'analyst opérationnel' au sein du Service général du renseignement et de la sécurité --- la place, la structure et les compétences du SGRS --- missions du SGRS --- le principe de territorialité --- la communication de renseignements à des pays tiers --- le receuil de renseignements --- l'opération ISAF --- la présence belge en Afghanistan --- normes intégrées, des notions de base communes et des objectifs précis en matière de renseignement --- la nature des renseignements à recueillir --- l'évaluation par les clients du SGRS --- le contrôle de légalité --- la commission Rwanda --- l'Eglise de Scientologie --- la phénomène relative aux activités non étatiques d'ingérence --- Vlaams Belang --- le suivi du Vlaams Blok --- Bart Debie et la VSSE --- Filip Dewinter dans la base de données de la VSSE --- ministre de la Justice --- le suivi de mandataires politiques par les services de renseignement --- partis politiques --- la directive du 25 mai 2009 --- les révélations d'Edward Snowden --- la VSSE et sa mission légale de protection des personnes --- membres du personnel de l'OCAM et médias sociaux --- les contacts internationaux de l'OCAM --- dossiers de naturalisation --- méthodes MRD --- exigences de proportionnalité et de subsidiarité --- le contrôle de l'interception de communications émises à l'étranger --- contrôle démocratique des services de renseignement et de sécurité --- les médias --- le fonctionnement interne du Comité permanent R --- composition du Comité permanent R --- le Comité permant P --- l'exécution des articles 19 et 20 L.R&S --- les missions du SGRS à l'étranger --- la mise en oeuvre de méthodes MRD à l'étranger --- le contrôle des services de renseignement étrangers --- procédure d'extrême urgence en cas d'application de l'article 13-1, quat. 2 L.R&S --- l'application stricte de l'article 33, quat. 2 L. contrôle --- la position d'information des services de renseignement belges concernant les capacities de récolte massive et l'exploration de méta-data par certains Etats --- l'espionnage politique --- PRISM --- Belgique --- protection de la vie privée --- l'interception et l'exploitation de données relatives à des personnes, organisations et entreprises --- de beveiliging van informatie-en communicatiesystemen --- de opvolging van parlementsleden --- de Algemene Dienst inlichting en veiligheid --- de opvolging van het conflict in Afghanistan --- plaats, structuur en bevoegdheden van de ADIV --- opdrachten van de ADIV --- het territorialiteitsbeginsel --- mededeling van inlichtingen aan derde landen --- inlichtingengaring --- de ISAF-operatie --- de Belgische aanwezigheid in Afghanistan met aandacht voor de ADIV --- de wettigheidstoets --- personeel in conflictzones --- de inzet van de ADIV in een conflictzone --- de Rwanda-commissie --- inlichtingennetwerk --- de geheime nota van 12 dcember 2012 over de Scientologykerk in de pers --- de meldingsplicht --- fenomeenanalyse betreffende 'niet-staatsgestuurde inmenginsactiviteiten' --- opvolging van het Vlaams Blok --- Bart Debie en de VSSE --- Filip Dewinter in de databank van de VSSE --- rapportering aan de minister van Justitie --- de opvolging van politieke mandatarissen door de inlichtingendiensten --- de opvolging van politici doorheen de inlichtingencyclus --- sturing van de inlichtingenactiviteiten --- het verzamelen van inlichtingen met betrekking tot politieke mandatarissen --- politieke partijen --- de minister van Justitie --- uitvoervergunningen --- vermeende strafbare feiten van buitenlandse inlichtingendiensten --- reputatieschade door uitlatingen van de VSSE --- vermeende onrechtmatige verspreiding van persoonsgegevens door de VSSE --- de onderzoeken naar aanleiding van de Snowden-onthullingen --- de opvolging van extremistische elementen in het leger --- toezichtonderzoek naar de Joint Information Box --- personeelsleden van het OCAD en sociale media --- klacht van de Scientologykerk tegen de Veiligheid van de Staat --- de internationale contacten van het OCAD --- naturalisatiedossiers --- het Vast Comité I als jurisdictioneel orgaan en als prejudicieel dienstverlener inzake BIM-methoden --- controle over de uitvoering van de BIM-methode --- democratisch toezicht op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten --- wetsvoorstel tot wijziging van de Classificatiewet --- controle speciale fondsen ADIV --- de media --- de interne werking van het Vast Comité I --- samenstelling van het Vast Comité I --- uitvoering van de artikelen 19 en 20 W.I&V --- inlichtingenwerk t.a.v. personen met bijzondere verantwoordelijkheden en politieke partijen --- kwaliteitsbewaking inzake collecteverslagen --- buitenlandse missies van de ADIV --- de inzet van BIM-methodes in het buitenland --- controle op buitenlandse inlichtingendiensten --- hoogdringendheidsprocedure in geval van artikel 13-1, quat. 2 W.I&V --- artikel 33 quat. 2 W. Toezicht --- regelgeving met betrekking tot de werking, de bevoegdheden en het toezicht op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten en het OCAD --- toezichtsonderzoek naar de informatiepositie van de Belgische inlichtingendiensten ten aanzien van de mogelijkheden van bepaalde staten tot massale data-captatie en -mining --- politieke spionage --- bescherming van de privacy --- Centrum voor Cybersecurity --- vorming en kwaliteitsbewaking inzake collecteverslagen --- toezicht op de activiteiten van buitenlandse inlichtingendiensten in België --- HUMINT --- het statuut van het ADIV-personeel --- de Snowden-onthullingen en de informatiepositie van de Belgische inlichtingendiensten --- de NSA --- het GCHQ --- TEMPURA --- data-captatie en politieke en economische spionage door buitenlandse diensten --- Belgische inlichtingendiensten --- communicatie capteren --- politieke of economische inlichtingengaring in het buitenland --- privacybescherming --- strafzaken --- behandeling en doorzending van buitenlandse SIGINT-inlichtingen door de VSSE en de ADIV --- de Dienst Persoonsbescherming van de VSSE --- de Scientologykerk --- opvolging van de Scientologykerk door de VSSE --- het vermoeden van onschuld --- de strijd tegen proliferatie --- 'foreign fighters' --- Syriëgangers --- strafinrichtingen --- proportionaliteits- en de subsidiariteitseis --- de Bim-Wet en het Verdrag van Wenen inzake diplomatiek verkeer van 18 april 1961 --- samenwerkingsprotocol mensenrechten --- controle op de speciale fondsen --- de Nationale Veiligheidsraad --- regels van de internationale inlichtingencultuur --- beperkingen inzake informatiegaring bij (rechts)personen --- naturalisaties --- cybersecurity, ICT-security en cyberintelligence --- compartimentering en geheimhouding binnen de ADIV --- de INT-regeling --- Centre pour la Cybersécurité --- formation permanente et contrôle réel de la qualité des rapports de collecte --- contrôle des activités de services de renseignement étrangers en Belgique --- le statut du personnel du SGRS --- les révélations d'Edward Snowden et la position d'information des services de renseignement belges --- la NSA --- le GCHQ --- la Belgique --- le suivi de la captation de données et de l'espionnage politique et économique par des services étrangers --- la compétence des services de renseignement belges en matière d'interception de communications --- receuil de renseignements à caractère politique ou économique à l'étranger --- la captation massive de données --- programmes de la NSA --- le recueil de renseignements politiques et économiques par la VSSE --- le recueil de renseignements politiques et économiques par le SGRS --- transfert d'information aux autorités judiciaires --- utilisation de renseignements dans des affaires pénales --- traitement et transmission de renseignements SIGINT étrangers par la VSSE et le SGRS --- le Service Protection des personnes de la VSSE --- missions d'accompagnements protocolaire --- définition des niveaux de menace --- plainte de l'Eglise de scientologie contre la Sureté de l'Etat --- le suivi de l'Eglise de scientologie par la VSSE --- la présomption d'innocence --- la lutte contre la prolifération --- le suivi d'éléments extrémistes au sein de l'armée --- la 'Joint information box' --- contacts internationaux de l'OCAM --- protection du potentiel scientifique et économique --- personnes parties combattre en Syrie --- la VSSE et le protocole de coopération avec les établissements pénitentiaries --- le 'groupe de travail MRD' --- la jurisprudence --- la loi MRD et la Convention de Vienne sur les relations diplomatiques du 18 avril 1961 --- le Roi --- le ministre de la Justice --- droits de l'homme --- organes de contrôle étrangers --- Le greffe de l'organe de recours en matière d'habilitations, d'attestations et d'avis de sécurité --- le Conseil national de sécurité --- réstrictions en matière de recueil d'informations auprès de personnes (morales) --- naturalisations --- cybersécurité --- compartimentage et confidentialité au sein du SGRS --- application territorial de la loi MRD --- la réglementation INT --- la protection des personnes --- article 33, quat. 2 L. contrôle --- compétences, fonctionnement et contrôle des services de renseignement et de sécurité et de l'OCAM --- directives en matière de coopération avec des services étrangers --- formation permanente du personnel --- cybersecurity --- ICT-security --- cyberintelîigence --- l'utilisation des 'fonds spéciaux' --- la transmission des compétences --- l'échange de données et la coopération au niveau international --- l'échange de données et la coopération avec les services de police --- gestion des informations au sein du SGRS --- la Joint Information Box de L'OCAM --- la JIB --- Comité permanent P --- la détection et le suivi d'éléments extrémistes au sein du personnel de la Défense --- personnel de la Défense et libertés fondamentales --- le suivi par les deux services de renseignement belges de personnes parties combattre en Syrie --- organisation et stratégie: une première évaluation --- les membres du personnel des services de renseignement et les médias sociaux --- les risques associés à l'utilisation des services de réseautage social --- les membres du personnel de l'OCAM et les médias sociaux --- la problématique des listes d'organisations terroristes --- la transmission d'informations à caractère personnel à un tiers par un agent de renseignement --- la VSSE et l'application de la réglementation sur les congés de maladie --- la protection du potentiel scientifique et économique et les révélations d'Edward Snowden --- la problématique des foreign fighters et des personnes parties combattre en Syrie --- la VSSE et le protocole de coopération avec les établissements pénitentiaires --- le suivi d'une menace potentielle à l'encontre d'un visiteur étranger --- évaluations individuelles de la menace par l'OCAM --- dysfonctionnements spécifiques au sein de l'OCAM --- enquête de contrôle sur la position d'information des deux services de renseignement avant les attentats de Paris --- le contrôle des méthodes particulières de renseignement --- méthodes spécifiques et exceptionnelles --- les activités du Comité permanent R en sa qualité d'organe juridictionnel et d'auteur d'avis préjudiciels --- légitimité de la procédure d'extrême urgence --- légalité de la méthode concernant les techniques utilisées, les données recueillies, la durée de la mesure et la nature de la menace --- menace (sérieuse) déterminée contre un intérêt à protéger bien défini --- collaboration de services étrangers --- la Loi MRD et la Convention de Vienne du 18 avril 1961 sur les relations diplomatiques --- conséquences d'une méthode (mise en oeuvre) illégale(ment) --- la coopération internationale en matière de SIGINT --- l'octroi dune habilitation de sécurité aux membres de la nouvelle commission de suivi --- proposition de loi concernant le contrôle des activités des services de renseignement étrangers en Belgique --- le Parlement européen --- le contrôle démocratique des services de renseignement --- protocole de coopération 'droits de l'homme' --- contacts avec des organes de contrôle étrangers --- contrôle des fonds spéciaux --- présence dans les médias --- le greffe de l'Organe de recours en matière d'habilitations, d'attestations et d'avis de sécurité --- la protection des droits --- enquêtes de sécurité et médias sociaux --- la lutte contre l'extrémisme au sein de l'armée versus droits fondamentaux --- exactitude des informations et droits des citoyens --- l'utilisation des médias sociaux par les membres du personnel de la VSSE et du SGRS --- l'utilisation des médias sociaux par les membres du personnel de l'OCAM --- révision du règlement de sécurité du SGRS --- règlement de travail --- transmission de toutes les informations pertinentes à l'OCAM --- principales réglementations relatives aux compétences, au fonctionnement et au contrôle des services de renseignement et de sécurité et de l'OCAM (1er janvier 2015 au 31 décembre 2015) --- principales propositions de lois, projets de lois, résolutions et débats parlementaires relatifs aux compétences, fonctionnement et contrôle des services de renseignement, sécurité et l'OCAM (1er janvier 2015 au 31 décembre 2015) --- interpellations, des demandes d'explications et des questions orales et écrites relatives aux compétences, au fonctionnement et au contrôle des services de renseignement et de sécurité et de l'OCAM (1er janvier 2015-31 décembre) --- het OCAD en richtlijnen inzake de samenwerking met buitenlandse diensten --- permanente vorming van het personeel --- de aanwending van 'speciale fondsen' --- kennisoverdracht --- internationale gegevensuitwisseling en samenwerking --- gegevensuitwisseling en samenwerking met de politiediensten --- informatiehuishouding bij de ADIV --- de Joint Information Box van het OCAD --- de JIB --- de Vaste Comités I en P --- opsporing en opvolging van extremistische elementen bij het personeel van Defensie --- het personeel van Defensie en fundamentele vrijheden --- de opvolging van Syriëstrijders door de twee Belgische inlichtingendiensten --- organisatie en strategie --- de personeelsleden van de inlichtingendiensten en de sociale media --- risico's verbonden aan het gebruik van sociale netwerkdiensten --- de personeelsleden van het OCAD en de sociale media --- onterechte opgevolging door de inlichtingendiensten --- de problematiek van terrorismelijsten --- het verstrekken van persoonlijke informatie door een inlichtingenagent aan een derde --- de VSSE en de toepassing van de reglementering met betrekking tot ziekteverloven --- de bescherming van het wetenschappelijk en economisch potentieel en de Snowden-onthullingen --- de problematiek van de 'foreign fighters' en de Syriëgangers --- de VSSE en het samenwerkingsprotocol met de strafinrichtingen --- de opvolging van een potentiële dreiging tegen een buitenlandse bezoeker --- individuele dreigingsevaluaties door het OCAD --- specifieke disfuncties binnen het OCAD --- toezichtonderzoek over de informatie positie van de twee inlichtingendiensten voor de aanslagen in Parijs --- specifieke en uitzonderlijke methoden --- de belangen en dreigingen die de inzet van de bijzondere methoden rechtvaardigen --- de activiteiten van het Vast Comité I als jurisdictioneel orgaan en als prejudicieel adviesverlener --- wettelijke (vorm)vereisten voorafgaandelijk aan de uitvoering van een methode --- kennisgeving BIM-Commissie --- voorstel tot machtiging, eensluidend advies en machtiging van een uitzonderlijke methode --- rechtmatigheid van de hoogdringendheidsprocedure --- wettelijkheid van de methode met betrekking tot de aangewende technieken, de ingewonnen gegevens, de duur van de maatregel en de aard van dreiging --- medewerking van buitenlandse diensten --- de BIM-Wet en het Verdrag van Wenen inzake diplomatiek verkeer van 18 april 1961 --- internationale samenwerking met betrekking tot SIGINT --- de toekenning van een veiligheidsmachtiging voor de leden van de nieuwe Begeleidingscommissie --- wetsvoorstel inzake het toezicht op de activiteiten van buitenlandse inlichtingendiensten in België --- het Europees Parlement --- het democratisch toezicht op de inlichtingendiensten --- contacten met buitenlandse toezichthouders --- aanwezigheid in de media --- de griffie van het Beroepsorgaan inzake veiligheidsmachtigingen, -attesten en -adviezen --- de bescherming van de rechten die de Grondwet en de wet aan personen --- veiligheidsonderzoeken en sociale media --- accurate informatie en de rechten van burgers --- coördinatie en efficiëntie van de inlichtingendiensten, het OCAD en de ondersteunende diensten --- het gebruik van sociale media door personeelsleden van de VSSE en de ADIV --- het gebruik van sociale media door personeelsleden van het OCAD --- de internationale relaties van het OCAD --- herziening van het veiligheidsreglement van de ADIV --- verslaggeving bij veiligheidsincidenten --- het arbeidsreglement --- regelgeving met betrekking tot de werking, de bevoegd heden en het toezicht op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten en het OCAD (1 januari 2015 tot 31 december 2015) --- wetsvoorstellen, wetsontwerpen, resoluties en parlementaire besprekingen met betrekking tot de werking, de bevoegdheden en het toezicht op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten en het OCAD (1 januari 2015 tot 31 december 2015) --- interpellaties, vragen om uitleg en mondelinge en schriftelijke vragen met betrekking tot de werking, de bevoegdheden en het toezicht op de inlichtingen- en veiligheids diensten en het OCAD (1 januari 2015 tot 31 december 2015) --- Vast Comité I --- bescherming van de rechten --- Grondwet --- inlichtingendiensten --- de toekenning van veiligheidsmachtigingen --- betrouwbaarheidsonderzoeken --- samenwerking met buitenlandse inlichtingendiensten --- jurisdictionele controle op de werking van de inlichtingendiensten --- politiediensten --- archieven --- veiligheidsintercepties --- open bronnen --- satellietbeelden --- technologie inzake stemherkenning --- gerechtelijke overheden --- administratieve en politionele overheden --- buitenlandse homologen --- informatiebeheer bij de Veiligheid van de Staat --- inlichtingencoördinator --- wetenschappelijk en economisch potentieel --- WEP --- proliferatie --- georganiseerde criminaliteit --- veiligheidsonderzoeken en -verificaties --- wapendracht --- de personele middelen van de inlichtingendiensten --- beveiliging van informatie en communicatie --- codificatie van de interne nota's van de Veiligheid van de Staat --- dienstwapens --- de zaak Erdal --- F. Erdal --- klassieke inlichtingeopdracht --- openbareorde-opdracht --- beschermingsopdracht --- controleopdracht --- bewakings- of lokalisatieopdracht --- de CIA-vluchten --- extraordinary renditions --- het Ministerieel Comité voor inlichtingen en veiligheid --- de zaak-Swift --- de Wet verwerking persoonsgegevens --- de zaak-Kimyongür --- B. Kimyongür --- doorgeven van persoonsgegevens aan buitenlandse inlichtingendiensten --- religieuze beweging --- schadelijke sektarische organisatie --- toezichtonderzoeken 2006 --- proliferatie van niet-conventionele of zeer geavanceerde wapens --- Belgische ruimtevaartindustrie --- radicaal islamisme --- informatiehuishouding --- militaire inlichtingendienst --- 'gereserveerde dossiers' --- Congo --- OCAD --- bijzondere inlichtingenmethoden --- verbod op 'uitbating' van wederrechtelijk verzamelde gegevens --- de minister van Binnenlandse Zaken --- gewone inlichtingenmethoden --- specifieke inlichtingenmethoden --- uitzonderlijke inlichtingenmethoden --- de Codex Inlichtingendiensten --- ADIV --- toezicht op veiligheidsintercepties --- de griffie van het beroepsorgaan inzake veiligheidsmachtigingen, -attesten en -adviezen --- toegang tot plaatsen met geclassificeerde gegevens --- de Senaat --- de Dienst Enquêtes --- la loi --- l'octroi d'habilitations de sécurité --- enquêtes de fiabilité --- la collaboration avec les services de renseignement étrangers --- contrôle judiciaire du fonctionnement des services de renseignement --- police --- archives --- la coordination et l'efficacité des services de renseignement --- interceptions de sécurité --- sources ouvertes --- images satellitaires --- technologie en matière de reconnaissance vocale --- les autorités administratives et policières --- les homologues étrangers --- gestion des informations au sein de la Sûreté de l'Etat --- la protection du potentiel scientifique et économique --- la prolifération --- criminalité organisée --- enquêtes et vérifications de sécurité --- port d'armes --- protection des informations et communications --- codification des notes internes de la Sûreté de l'Etat --- la détention d'armes de service --- Comités permanents R et P --- les méthodes particulières de renseignement --- le recours à des informateurs --- PSE --- l'islamisme radical --- l'affaire Erdal --- la fuite de F. Erdal --- la mission classique de renseignement --- maintien de l'ordre public --- protection de l'intégrité physique --- les vols CIA --- le Comité ministériel du renseignement et de la sécurité --- l'affaire Swift --- le traitement des données à caractère personnel --- l'affaire Kimyongür --- mission de localisation --- la communication de données personnelles à des services de renseignement étrangers --- mouvement religieux --- organisation sectaire nuisible --- devoirs d'enquêtes en 2006 --- la prolifération d'armes non conventionnelle ou très sophistiquées --- l'industrie aérospatiale belge --- gestion de l'information au sein du service de renseignement militaire --- le Congo --- interdiction d'exploiter des données recueillies illégalement --- ministre de l'Intérieur --- les méthodes ordinaires de renseignement --- les méthodes spécifiques de renseignement --- les méthodes exceptionnelles de renseignement --- SGRS --- le code des services de renseignement --- contrôle des interceptions de sécurité --- procédures d'octroi et d'appel --- la commission de suivi du Sénat --- l'Office des étrangers --- les autorités policières --- Comité permanent R --- les commissions de suivi --- la règle du service tiers --- le suivi de l'islamisme radical --- contrôle des courants et groupements islamistes radicaux --- des imams et des mosquées qui répandent des idées extrémistes --- l'ingérence des extrémistes dans l'islam institutionnel --- l'enseignement religieux islamique --- sites Web extrémistes --- centres de propagande --- prosélytisme islamiste dans les prisons --- la menace terroriste islamiste --- recrutement des volontaires pour le jihad --- l'islamisme radical à l'étranger --- les ONG islamiques --- imams et groupes islamistes radicaux en Belgique --- chaînes de télévision et de radio radicales --- la collaboration entre le SGRS et la Sûreté de l'Etat --- la collaboration entre les services de renseignement et la police fédérale --- la collaboration entre les services de renseignement belges et étrangers --- la sécurité militaire --- étude secrète --- devoirs d'enquête --- 2007 --- la lutte contre la prolifération d'armes non conventionnelles ou très sophistiquées --- la protection du potentiel scientifique et économique et de l'industrie aérospatiale belge --- le service de renseignement militaire --- les 'dossiers réservés' --- espionnage dans le bâtiment européen 'Justus Lipsius' --- organisations sectaires nuisibles --- protection des systèmes de communication --- l'affaire Kari --- protection de renseignements classifiés en dehors des sites protégés --- autorités judiciaires --- le greffe de l'organe de recours en matière d'habilitations et d'avis de sécurité --- la protection de l'identité des agents des services de renseignement --- les services de police --- incidents de sécurité --- Comité ministériel du renseignement et de la sécurité --- het Vast Comité I en de begeleidingscommissies --- de regel van de derde dienst --- Algemene Dienst inlichting en veiligheid --- opvolging van het radicaal islamisme door de inlichtingendiensten --- radicaal islamistische stromingen en groeperingen --- imams en moskeeën die extremistische ideeën verspreiden --- de inmenging van extremisten in de institutionele islam --- toezicht op het islamitische godsdienstonderwijs --- extremistische websites --- propagandacentra --- islamistische bekeringsijver in de gevangenissen --- islamistische terroristische dreiging --- rekrutering van vrijwilligers voor de jihad --- radicaal islamisme in het buitenland --- islamitische ngo's --- radicale radio- en televisieuitzendingen --- samenwerking tussen de ADIV en de Veiligheid van de Staat --- samenwerking tussen de inlichtingendiensten en de federale politie --- samenwerking tussen de inlichtingendiensten en het OCAD --- samenwerking tussen de Belgische en de buitenlandse inlichtingendiensten --- de militaire veiligheid --- gerechtelijk onderzoek --- geheime studie --- de strijd tegen de proliferatie van niet-conventionele of zeer geavanceerde wapens --- bescherming van het wetenschappelijk en economisch potentieel en de Belgische ruimtevaartindustrie --- de militaire inlichtingendienst --- spionage in het Europese Justus Lipsius-gebouw --- schadelijke sektarische organisaties --- veiligheidsonderzoek --- bescherming van communicatiesystemen tegen mogelijke buitenlandse intercepties --- de zaak-Kari --- bescherming van geclassificeerde informatie buiten beveiligde sites --- de informateur van de Koning --- de Codex inlichtingendiensten --- toezicht op de veiligheidsintercepties --- de Griffie van het Beroepsorgaan inzake Veiligheidsmachtigingen, - attesten en -adviezen --- de begeleidingscommissie van de Senaat --- de bescherming van de rechten die Grondwet en de wet aan personen waarborgen --- informaticabeheer --- informatiegaring en strategische analyses inzake radicaal islamisme --- afscherming van de identiteit van agenten van de inlichtingendiensten --- beveiligd communicatienetwerk voor het OCAD --- het Ministerieel Comité voor inlichting en veiligheid --- terreuralarm --- dreigingsanalyses --- het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse --- strafonderzoek --- de Classificatiewet --- embargoprocedures --- beroepsgeheim --- bestuurlijke overheid --- het federaal parket --- beveiligd communicatienetwerk --- 'Dossiers réservés Affaires Générales' --- het secretariaat van Albert Raes --- geclassificeerde dossiers van politici van als extremistisch beschouwde politieke partijen --- het grondwettelijk verankerd inzagerecht --- overzenden van persoonsgegevens aan buitenlandse inlichtingendiensten --- de zaak-Belliraj --- delictuele feiten in België en het buitenland --- de informantenwerking --- de naturalisatie van Belliraj --- de rol van de inlichtingendiensten in het kader van de strijd tegen de proliferatie van niet-conventionele of zeer geavanceerde wapens --- de Veiligheid van de Staat en de strijd tegen de proliferatie --- de militaire inlichtingendienst en de strijd tegen de proliferatie --- de rol van de ADIV op het vlak van de strijd tegen de proliferatie --- opvolging van de activiteiten van neonazi's --- opvolging van neonazi's door de inlichtingendiensten --- de bescherming van het WEP en de Belgische ruimtevaartsector --- de Belgische deelname aan de EUFOR-missie in de DRC --- de Belgische pers --- de MONUC-missie in de DRC --- de rapporten van de afdeling Intelligence --- 2008 --- de uitvoering van een veiligheidsonderzoek --- Activity report 2006-2007 --- le Comité permanent R et des commissions de suivi --- l'Organe de coordination pour l'analyse de la menace --- l'alerte terroriste pendant les fêtes de fin d'année --- les services de renseignement --- la Loi sur la classification et les rapports des Comités permanents --- procédures d'embargo --- l'autorité administrative --- le parquet fédéral --- mauvaise évaluation d'une menace --- réseau de communication sécurisé --- Albert Raes --- hommes politiques --- la protection interne de certaines catégories de personnes --- le droit contitutionnel de consultation --- exécution de la loi --- transmission de données à caractère personnel à des services de renseignement étrangers --- l'affaire Belliraj --- relations entre les personnes arrêtées et des services de renseignement étrangers --- procédures, règlements et directives concernant le travail avec les informateurs --- la naturalisation de Belliraj --- tensions entre les services de renseignement et les services de police --- le rôle des services de renseignement dans la lutte contre la prolifération d'armes non conventionnelles et très sophistiquées --- autorités régionales --- le rôle du SGRS en matière de lutte contre la prolifération --- le suivi des activités de néonazis et le recrutement et la gestion d'informateurs --- la protection du PSE et de l'industrie aérospatiale belge --- le contexte politique et militaire de la participation belge à la mission de l'EUFOR en RDC --- la presse belge --- la MONUC --- la présence militaire belge en RDC --- la division Intelligence du SGRS --- institutions publiques --- enquête de sécurité --- protection des systèmes de communication contre d'éventuelles interceptions étrangères --- la non-reconnaissance d'une mosquée --- une filière terroriste marocaine --- installations militaires --- rapports sur l'OCAM --- le contrôle des interceptions de sécurité --- missions des autorités judiciaires --- le Greffe de l'Organe de recours en matière d'habilitations, d'attestations et d'avis de sécurité --- les organes de contrôle étrangers --- la protection des droits que la Constitution et la confèrent aux personnes --- l'envoi de données à caractère personnel à l'étranger --- le traitement de données concernant certaines catégories de personnes --- rectification externe de la classification opérée par les services de renseignement --- réglementation légale en matière de screening d'informateurs (potentiels) --- la procédure d'embargo sur le travail d'analyse de l'OCAM --- l'utilisation et de la diffusion d'informations fournies sous embargo --- réseau de communication sécurisée --- signalement des informateurs peu fiables --- Comité Permanent R --- législation --- la section HUMINT du Service de renseignement militaire --- données à caractère personnel --- foreign terrorist fighters au niveau international --- information --- le dossier Kahn --- Carles Puigdemont --- services de renseignement étrangers en Belgique --- la Direction Counterintelligence (CI) du SGRS --- Business Process Re-engineering (BPR) --- technologies de l'information et de la communication dans le processus de renseignement --- Brexit --- OCAM --- de Afdeling HUMINT bij de militaire inlichtingendienst --- de Afdeling I --- H van de ADIV --- internationale gegevensuitwisseling --- buitenlandse inlichtingendiensten in België --- de Directie Counterintelligence (CI) van de ADIV --- inlichtingenmethoden --- inmenging door buitenlandse diensten --- informatie- en communicatietechnologie in het inlichtingenproces --- buitenlandse intercepties, beeldopnamen en IT-intrusies --- het ISTAR-bataljon --- opvolging van politieke mandatarissen --- persoonsgegevensverwerkingen --- individuele DPA-klachten --- potentieel gewelddadige extremisten (PGE) --- terrorisme-veroordeelden (TV) --- de GGB TF en HP --- politionele informatie --- veiligheidsmachtigingen --- samenwerkingsprotocol mensenrechteninstellingen --- internationale informatie-uitwisseling --- beroepsorgaan inzake veiligheidsmachtigingen, -attesten en –adviezen --- buitenlandse partnerdiensten --- de Dienst Veiligheid-verificaties in het in formatiebeheersysteem van de VSSE --- buitenlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten --- dreigingsanalyse --- actie bij veiligheidsincidenten --- Politique militaire --- Politique publique --- Services de renseignements --- Sécurité


Book
Domiciliefraude
Author:
ISBN: 9782509020178 250902017X Year: 2014 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De strijd tegen domiciliefraude wordt op verschillende beleidsniveaus opgedreven: zowel op federaal, gewestelijk als gemeentelijk niveau vat men de strijd tegen domiciliefraude ernstig op en neemt men maatregelen om deze te versterken, zowel op reglementair als op praktisch vlak. In het handboek 'Domiciliefraude' vindt u op een praktische wijze beschreven hoe u de strijd tegen domiciliefraude kan aangaan, gaande van de controle op de hoofdverblijfplaats, controle van de inschrijvingen in de bevolkingsregisters tot de samenhang met andere misdrijven. Dit boek is dan ook onmisbaar voor gemeentebesturen, politie en OCMW's.

Keywords

Administrative law --- Criminal law. Criminal procedure --- Belgium --- Huisvesting --- Fraude --- Sociale fraude --- Bevolkingsregisters --- Bevolking --- Comité P --- fraude --- contrôle de police --- sanction administrative --- sanction pénale --- kaznena sankcija --- kazenska sankcija --- piena --- karistus --- büntetés --- strafsanctie --- trestná sankcia --- pedepse --- penalty --- trestní sankce --- sanção penal --- sanción penal --- Strafmaßnahme --- strafferetlig sanktion --- ποινική κύρωση --- påföljd --- masë ndëshkimore --- kara --- казна --- sanzione penale --- bausmė --- seuraamus --- наказание --- sods --- pamatsods --- sentence --- trest --- domfældelse --- rangaistus --- osuda --- condena --- condenação --- kazna --- sentință --- Verurteilung --- süüdimõistmine --- ποινή --- dënim --- straff --- straf --- kaznena mjera --- fällande dom --- nuosprendis --- condamnation --- kriminālsods --- condanna --- brottspåföljd --- кривична санкција --- druhy trestu --- punishment --- kažnjavanje --- tuomio --- veroordeling --- καταδίκη --- pena --- peine --- kaznenopravna sankcija --- potrestání --- papildsods --- szankció --- казнени мерки --- sunnivahend --- büntetőítélet --- potrestanie --- administratieve sanctie --- kara administracyjna --- smachtbhanna riaracháin --- административна казна --- administrativ sanktion --- közigazgatási szankció --- ndëshkim administrativ --- sanción administrativa --- administrative sanction --- sanção administrativa --- administrativ påföljd --- sanzione amministrativa --- haldussanktsioon --- sanzjoni amministrattiva --- správna pokuta --- управне санкције --- administrativ sanksjon --- административна санкция --- sancțiune administrativă --- správní sankce --- hallinnollinen seuraamus --- administratīvā sankcija --- upravna sankcija --- administracinė sankcija --- Verwaltungsstrafe --- διοικητική κύρωση --- bestuursrechtelijke sanctie --- upravna kazna --- správní trest --- disciplinární postih --- disciplinær sanktion --- disciplinska mjera --- sanção disciplinar --- административно наказание --- disciplinaire straf --- sanzione disciplinare --- masë disiplinore --- administracinė nuobauda --- disciplinpåföljd --- tuchtstraf --- disciplinærstraf --- kázeňský trest --- πειθαρχική κύρωση --- drausminė nuobauda --- activitate disciplinară --- hallintosanktio --- πειθαρχική ποινή --- halduskaristus --- administrative penalty --- administratívne reštriktívne opatrenie --- správní pokuta --- administratieve boete --- správny postih --- disciplinārā atbildība --- distsiplinaarvastutus --- sanction disciplinaire --- správní postih --- sanción disciplinaria --- sancțiuni administrative --- penali amministrattiva --- adminisztratív szankció --- административна санкција --- disciplinární opatření --- kurinpidollinen toimi --- kázeňský postih --- fegyelmi szankció --- Disziplinarstrafe --- kontroll policor --- politikontrol --- policajné kontroly --- control efectuat de poliție --- policejní kontrola --- policijos kontrolė --- controllo di polizia --- poliisivalvonta --- police checks --- policijas kontrole --- politseikontroll --- politiecontrole --- полицијска контрола --- policijska kontrola --- kontrola policyjna --- полициска контрола --- kontrolli tal-pulizija --- control policial --- полицейски контрол --- Polizeikontrolle --- policijska provjera --- αστυνομικοί έλεγχοι --- poliskontroll --- rendőrségi ellenőrzés --- controlo de polícia --- gépjármű iratainak ellenőrzése --- έλεγχος ατόμων --- контрола на безбедноста во сообраќајот --- provjera valjanosti isprave vozila --- ajoneuvon asiakirjojen tarkastaminen --- контрола на идентитетот --- tienvarrella tehtävät tarkastukset --- henkilöllisyystarkastukset --- kontrol af bilpapirer --- identitetskontrol --- silniční kontrola --- persoonscontrole --- controllo stradale --- controllo delle generalità --- control de carretera --- osobná kontrola --- kontrola osobních dokladů --- controlul actelor de identitate --- control de personas --- έλεγχος ταυτοτήτων --- contrôle d'identité --- checking of vehicle papers --- kontroll i personave --- wegcontrole --- cestná kontrola --- transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentu pārbaude --- személyellenőrzés --- isikusamasuse kontroll --- henkilötarkastus --- asmenų tikrinimas --- vejkontrol --- οδικός έλεγχος --- provjera osoba --- personkontrol --- контрола на предмети --- controlo de identidade --- controllo delle persone --- identiteitscontrole --- sõidudokumentide kontroll --- personkontroll --- rendőri ellenőrzés --- razzia --- control de la documentación del vehículo --- közúti ellenőrzés --- igazoltatás --- controllo di identità --- Personenkontrolle --- transporto priemonės dokumentų tikrinimas --- controlul actelor vehiculului --- Straßenkontrolle --- kontrola totožnosti --- kontrolle në rrugë --- asmens dokumentų tikrinimas --- kontroll për identifikim --- kontrola osob --- εξακρίβωση στοιχείων --- isikukontroll --- identitetskontroll --- kontrola dokladov od motorového vozidla --- Kontrolle der Fahrzeugpapiere --- identifikācijas pārbaude --- control de stradă --- check on persons --- maanteekontroll --- tikrinimas keliuose --- contrôle de route --- vägkontroll --- controllo dei documenti del veicolo --- provjera identiteta --- personu pārbaude --- controle op autopapieren --- ceļu satiksmes kontrole --- roadside checks --- Identitätskontrolle --- kontroll av fordonshandlingar --- identification checks --- control de identidad --- έλεγχος των εγγράφων του οχήματος --- controlul persoanelor --- kontroll i dokumenteve të automjeteve --- contrôle des papiers du véhicule --- contrôle de personnes --- calaois --- fraudă --- fałszerstwo --- goljufija --- petos --- измама --- mashtrim --- frodi --- krāpšana --- bedrageri --- frode --- απάτη --- Betrug --- prijevara --- sukčiavimas --- podvod --- csalás --- превара --- bedrägeri --- fraud --- pettus --- defraudación --- eliminim i mashtrimit --- petosten ehkäisy --- zloupotreba --- pettuste vältimine --- lufta kundër mashtrimit --- petosten torjunta --- petosten torjuminen --- krāpnieciska darbība --- dolo --- krāpšanas apkarošana --- eliminarea fraudei --- oredligt förfarande --- csalás elleni küzdelem --- Betrugsbekämpfung --- předcházení podvodům --- sukčiavimo pašalinimas --- lest --- bestrijding van fraude --- pettustevastane võitlus --- beivrande av bedrägeri --- prevencia proti podvodom --- repressione delle frodi --- borba protiv zloupotrebe --- fight against fraud --- καταπολέμηση της απάτης --- kamp mot bedrägeri --- проневера --- prevenirea fraudei --- kova su sukčiavimu --- förebyggande av bedrägeri --- lotta contro le frodi --- lupta împotriva fraudei --- svig --- negodprātīga rīcība --- represión del fraude --- спречување перење пари --- lutte contre la fraude --- parandalim i mashtrimit --- pratica fraudolenta --- bekæmpelse af bedrageri --- luta contra a fraude --- πρόληψη απάτης --- prévention des fraudes --- Übervorteilung --- repressão de fraudes --- Betrugsverhütung --- cīņa pret krāpšanu --- fraud prevention --- prevenzione delle frodi --- forebyggelse af svig --- bekæmpelse af svig --- prevenção da fraude --- sukčiavimo prevencija --- bedrog --- καταστολή απάτης --- répression des fraudes --- onderdrukking van fraude --- stíhání podvodu --- csalás megelőzése --- борба против измама --- pettuste kõrvaldamine --- lucha contra el fraude --- apsauga nuo sukčiavimo --- boj proti podvodu --- elimination of fraud --- Ahndung von Betrugsfällen --- csalás kiküszöbölése --- спречување измама --- prevención del fraude --- eliminácia podvodu --- borsa nera --- uvedení v omyl --- sprečavanje zloupotrebe --- preventie tegen bedrog --- krāpšanas novēršana --- registre d'état civil --- bevolkingsregister --- regjistër civil --- registro di stato civile --- Standesamtsregister --- akta stanu cywilnego --- Registro Civil --- državne matice --- reġistru ċivili --- civilinės būklės aktų registras --- civil register --- evidence obyvatelstva --- δημοτολόγιο --- väestörekisteri --- iedzīvotāju reģistrs --- občiansky register --- tsiviilregister --- anyakönyv --- матичне књиге --- register prebivalstva --- registo civil --- матична книга --- регистър за гражданското състояние --- înregistrarea populației --- folkeregister --- folkbokföring --- születési anyakönyv --- државен регистар --- matične knjige --- házassági anyakönyv --- gyventojų registras --- rejstřík občanů --- halotti anyakönyv --- register van de burgerlijke stand --- registr obyvatel --- матичен именик --- matrika --- Bevolkingsregister --- pionós --- seiceálacha póilíneachta --- an clár sibhialta --- registre d'état civil --- contrôle de police --- sanction pénale --- de bevolkingsregisters --- het wachtregister --- domiciliefraude --- de wet over de bevolkingsregisters --- vreemdelingenregister --- de hoofdverblijfplaats --- tijdelijke afwezigheid --- referentieadres --- verplichting tot inschrijving in de bevolkingsregisters of het wachtregister --- de Raad van State --- het Burgerlijk Wetboek --- het Gerechtelijk Wetboek --- gezin of huishouden --- collectief wonen --- zorgwonen --- haardstede --- inschrijving in strijd met veiligheid, gezondheid, urbanisme of ruimtelijke ordening --- de voorlopige inschrijving --- referentieadres voor rondtrekkende bevolkingsgroepen --- inschrijving van een dakloze op het adres van het OCMW --- niet-ontvoogde minderjarigen --- kotstudenten --- co-housing --- mobiele woning --- procedure tot wijziging van inschrijving --- de minister van Binnenlandse Zaken --- opsporen en vervolgen van domiciliefraude --- COL 17-2013 --- domiciliefraude in de sociale huur --- krotverhuur --- sociale fraude --- het Sociaal Strafwetboek --- samenhuizen --- recht --- domicilie


Book
Spreken of zwijgen? : een wegwijzer voor ambtenaren
Author:
ISBN: 9789057182150 Year: 2012 Publisher: Brussel Brussel ASP Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit handboek is in de eerste plaats bestemd voor ambtenaren, op de diverse bestuursniveau's die dit land rijk is. Maar ook journalisten vinden er interessant materiaal in terug over hoe ambtenaren precies met hen (moeten) omgaan.Zo is een hoofdstuk gewijd aan de regelgeving over de openbaarheid van bestuur en de beperkingen daarop. Een ander hoofdstuk belicht de bescherming van klokkenluiders. Elders wordt ook nog expliciet ingezoomd op de relaties tussen ambtenaren en de pers.De journalist, afl. 163

Keywords

postcolonialism --- art history --- socialism --- Art --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099 --- China --- S17/1950 --- S06/0436 --- kunst --- postkolonialisme --- marxisme --- communisme --- eenentwintigste eeuw --- twintigste eeuw --- 7.038/039 --- maoïsme --- China: Art and archaeology--Post-modern and contemporary art --- China: Politics and government--Policy towards literature and art --- Ambtenaren --- Beroepsethiek --- Beroepsgeheim --- Klokkenluiders --- fonction publique --- ambtenaren --- BPB1501 --- Devoirs du fonctionnaire --- Droits du fonctionnaire --- openbaar ambt --- fonctionnaires --- Overheidsadministratie --- Plichten van de ambtenaar --- Rechten van de ambtenaar --- België --- Openbaarheid van Bestuur --- Overheidscommunicatie --- Wetgeving --- Academic collection --- #SBIB:35H510 --- #SBIB:340H30 --- #SBIB:35H2102 --- information --- Administration publique --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, ... --- Staats- en administratief recht --- Personeelsmanagement bij de overheid: specifieke aspecten --- informatie --- Law of civil servants --- Public administration --- Human rights --- Administrative law --- Belgium --- Contemporary art --- History --- virkamiesten oikeudet --- valstybės tarnautojų teisės --- práva štátnych zamestnancov --- tjänstemäns rättigheter --- prawa urzędnika państwowego --- drittijiet tal-impjegati taċ-ċivili --- права на државните службеници --- prava državnih službenika --- práva úředníka --- rechten van de ambtenaar --- köztisztviselők jogai --- Beamtenrechte --- civildienesta ierēdņu tiesības --- pravice javnih uslužbencev --- права државних службеника --- diritti del funzionario --- права на държавни служители --- direitos do funcionário --- derechos del funcionario --- rights of civil servants --- δικαιώματα του υπαλλήλου --- tjenestemandens rettigheder --- funcționar public drepturi --- të drejta të nëpunësve civilë --- riigiteenistujate õigused --- deveres do funcionário --- povinnosti štátnych zamestnancov --- καθήκοντα του υπαλλήλου --- civildienesta ierēdņu pienākumi --- plichten van de ambtenaar --- дужности државних службеника --- detyra të nëpunësve civilë --- Beamtenpflichten --- virkamiesten velvollisuudet --- dmirijiet tal-impjegati taċ-ċivil --- duties of civil servants --- tjenestemandens pligter --- riigiteenistujate kohustused --- tjänstemannaplikter --- valstybės tarnautojų pareigos --- funcționar public îndatoriri --- doveri del funzionario --- dužnosti državnih službenika --- dolžnosti javnih uslužbencev --- köztisztviselő kötelezettségei --- povinnosti úředníka --- obowiązki urzędnika państwowego --- задължения на държавния служител --- deberes del funcionario --- должности на државните службеници --- neutraliteitsplicht --- obbligo del funzionario --- neutralitetsforpligtelse --- povinnost nestranného přístupu --- povinnost mlčenlivosti --- skyldighet att förhålla sig opartisk --- obligación de reserva --- obbligo di neutralità --- szolgálati titok megőrzése --- obligații morale --- obligation de moralité --- ierēdņa ētikas principi --- opfyldelse af vandelskrav --- devoir de réserve --- обврски на државните службеници --- морални обврски --- υποχρεώσεις του υπαλλήλου --- moraaliset velvoitteet --- detyrim për t'u bindur --- povinnost zachovávat zákony a ostatní právní předpisy --- doroviniai įsipareigojimai --- detyrime morale --- bezúhonnost --- υποχρέωση ουδετερότητας --- obligation du fonctionnaire --- deber de obediencia --- verplichting tot terughoudendheid --- obligaciones del funcionario --- dovere di riserva --- loajalita --- pienākums pildīt rīkojumus --- obveza državnih službenika --- Gehorsamspflicht --- povinnost nepřijímat dary --- moraalsed kohustused --- Neutralitätspflicht --- moralna odgovornost državnih službenika --- valdininkų pareigos --- moral obligations --- deber de reserva --- υποχρέωση υπακοής --- moraliniai įsipareigojimai --- pareiga paklusti --- obrigações do funcionário --- zedelijkheidsplicht --- kuuletumiskohustus --- utasítás végrehajtásának kötelezettsége --- dovere di esecuzione --- utasíthatóság --- virkamiesten velvoitteet --- obligación de moralidad --- heder och vandel --- štátnozamestnanecké povinnosti --- deber de discreción --- detyrime të nëpunësve civilë --- povinnosť poslušnosti --- ierēdņa saistības --- verplichtingen van de ambtenaar --- obligation de neutralité --- obbligo di moralità --- morálne záväzky --- pligt til tilbageholdenhed --- velvollisuus totella --- υποχρέωση διακριτικότητας --- gehoorzaamheidsplicht --- devoir d'obéissance --- pártatlanság --- lydnadsplikt --- lydighedspligt --- obligations of civil servants --- tarnautojų priedermės --- Zurückhaltungspflicht --- υποχρέωση ηθικής συμπεριφοράς --- Pflicht zu guter Führung --- obligación de neutralidad --- duty to obey --- јавна администрација --- viešasis valdymas --- amministrazzjoni pubblika --- offentlig forvaltning --- pubblica amministrazione --- administración pública --- јавна управа --- overheidsadministratie --- public administration --- valsts pārvalde --- veřejná správa --- offentlig förvaltning --- administratë publike --- administrație publică --- javna uprava --- administracja publiczna --- държавна администрация --- öffentliche Verwaltung --- közigazgatás --- administração pública --- štátna správa --- δημόσια διοίκηση --- avalik haldus --- julkinen hallinto --- државна администрација --- valstybės valdymas --- hatóság --- P.A. --- státní správa --- viešasis administravimas --- general government --- Behörde --- riigihaldus --- органи на јавната администрација --- kormányhivatalok --- orgány státní správy --- државна управа --- qeveri e përgjithshme --- riiklikud haldusorganid --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, . --- Openbaarheid van bestuur, ombudsdienst, --- dualgais státseirbhíseach --- Ambtenaar --- Klokkenluider --- cearta státseirbhíseach --- riarachán poiblí --- kunst en politiek --- spreekrecht --- vrijheid van mening en vrijheid van meningsuiting --- Artikel 18 en 19 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UNO) --- Artikel 18 en 19 van het Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten (UNO) --- vrijheid van denken --- het BUPO --- artikel 19 BUPO --- Artikel 9 en 10 van het Europees Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele Vrijheden (Raad van Europa) --- het EVRM --- vrijheid van informatie --- ontvangstvrijheid --- Artikel 11 van het Handvest van de Grondrechten van de Europese Unie --- artikel 19 van de Grondwet --- de persvrijheid in artikel 25 van de Grondwet --- drukpersmisdrijven --- spreekrecht voor federale ambtenaren --- spreekrecht voor de personeelsleden van de politiediensten --- spreekrecht voor de ambtenaren van administraties van de deelregeringen --- spreekrecht op Vlaams niveau --- het Vlaams Personeelsstatuut --- spreekrecht in het Provincie-, Gemeente- en OCMW-decreet --- beperkingen op de vrijheid van meningsuiting --- mensen- en grondrechten --- criteria in mensenrechtenverdragen --- inmenging in het recht op vrije meningsuiting --- artikel 17 EVRM --- rechtspraak van het EHRM --- meningsuitingen in de openlucht --- bewaren van geheimen ter vrijwaring van (voornamelijk particuliere) belangen --- beroepsgeheim --- artikel 458 Sw. --- gedeeld en gezamenlijk beroepsgeheim --- geheim van het opsporings- en gerechtelijk onderzoek --- geheimhoudingsverplichtingen --- vrijwaring van de interne en externe veiligheid van de staat --- Artikel 116, 118 en 119 Sw. --- Artikel 118, tweede lid Sw --- wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer --- verwerking van persoonsgegevens --- finaliteitsbeginsel --- proportionaliteitsbeginsel --- transparantiebeginsel --- bijzonder gevoelige gegevens --- gezondheidsgegevens --- gerechtelijke gegevens --- machtigingen op federaal niveau --- machtigingen op Vlaams niveau --- openbaarheidsregelgeving --- openbaarheid als principe --- artikel 32 Gw. --- procedureregels --- ontvankelijkheidsvereiste --- de belangvereiste in de wet van 11 april 1994 voor documenten van persoonlijke aard --- de belangvereiste in het decreet van 26 maart 2004 voor informatie van persoonlijke aard --- uitzonderingsgronden in het algemene openbaarheidsregime --- milieu-informatie --- de inroepbaarheid van de beperkingen op de openbaarheid van bestuur --- bevoegde persoon --- federale openbaarheidswetgeving --- Vlaamse openbaarheidswetgeving --- arbeidsrecht --- Artikel 17, 3° van de wet van 3 juli 1978 op de arbeidsovereenkomsten --- discretieverplichting --- geheim te houden informatie --- miskenning van de geheimhoudingsplicht --- miskenning van de discretieplicht --- Artikel 309 Sw. --- het misdrijf --- artikel 17 van de arbeidsovereenkomstenwet en artikel 309 van het Strafwetboek --- deontologische beperkingen --- beperkingen op het spreekrecht in het statuut van de Rijksambtenaren --- Artikel 10 in het Statuut van de Rijksambtenaren --- beperkingen ten aanzien van de vrijheid van meningsuiting van federale ambtenaren --- wettelijke geheimhoudingsplicht --- loyauteitsverplichting --- billijkheids- en doelmatigheidsaspecten --- kwaliteitsvereisten van de verstrekte informatie --- beperkingen op het spreekrecht in de statutaire rechten en plichten van politiediensten --- wet op het politieambt --- deontologische code van de politiediensten --- beperkingen op het spreekrecht in het Algemene Principes-KB --- APKB --- beperkingen op het spreekrecht in het Vlaams personeelsstatuut --- beperkingen op het spreekrecht in het Vlaams Provincie-, Gemeente- en OCMW-decreet --- spreekplicht en spreekrechten in combinatie met zwijgplichten --- burgerlijke aangifteplicht --- specifiek meldingsrecht met betrekking tot personen in een kwetsbare situatie --- hulpverleningsplicht in artikel 422bis Sw. --- algemene wettelijke spreekverplichtingen voor ambtenaren --- deontologische spreekverplichtingen --- verplichting tot het delen van informatie --- deontologische meldingsplichten voor politieambtenaren --- meldingsplicht voor onregelmatigheden --- klokkenluidersregeling --- meldingsplicht voor onregelmatigheden in het federaal statuut --- meldingsplicht voor onregelmatigheden van toepassing op Vlaamse ambtenaren --- bescherming van klokkenluiders --- de Vlaamse klokkenluidersregeling --- meldingsplicht voor onregelmatigheden van toepassing op het personeel van de Vlaamse provincies, gemeenten en OCMW's --- spreekrecht en zwijgplicht --- plicht tot gereserveerdheid --- discretieplicht, loyauteit en gereserveerdheid van de ambtenaar --- invloed van het ambtsgeheim op het spreekrecht --- invloed van de loyauteitsverplichting op het spreekrecht --- neutraliteit --- actieve openbaarheid --- voorlichting en andere informatieverplichtingen --- wet van 11 april 1994 --- voorlichtingsbeleid --- auteursrechtelijk beschermd werk --- decreet van 26 maart 2004 --- uitzonderingsgronden van de passieve openbaarheid van bestuur --- communicatieambtenaar --- wegwijs- en eerstelijnsinformatie --- passieve openbaarheid --- openbaar onderzoek --- dienstverlening --- passieve openbaarheid van bestuur --- algemene kwaliteitsnormen voor overheidscommunicatie --- spreekrecht en -plicht als ambtenaar tegenover de pers --- de beginselen van de wet van 8 december 1992 --- doelbinding --- de klachtenbehandelaar --- spreekrecht van de ambtenaar als privépersoon

Listing 1 - 9 of 9
Sort by