Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
geloofsopvoeding --- Sociology of religion --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- 268.24 --- #gsdb5 --- C6 --- beleid --- katholiek onderwijs --- leraren --- Godsdienstige opvoeding --- Katholicisme --- 209 --- 450.7 --- Diversiteit --- Katholiek onderwijs --- Lerarenopleiding --- identiteit --- levensbeschouwing --- Godsdienst --- 450.410/0012 --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- 268.24 Schoolcatecheet. Godsdienstleraar --- Schoolcatecheet. Godsdienstleraar --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Godsdienst ; algemeen ; overige onderwerpen --- Opleiding en bijscholing --- Hoger onderwijs --- Identiteit --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Didactics of religion --- Religious studies --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Onderwijs --- C1 --- geloof --- onderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Geloof --- 478.6 --- 450.7 --- christelijke zingeving (gez) --- lesgeven (ler) --- leerkracht --- 268.22 --- Kerken en religie --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- #gsdb6 --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Lerarenopleiding : CVO --- Motivatie : onderwijs --- Waardevorming : onderwijs --- Waardevorming --- zingeving --- godsdienst --- 37.014.521 --- PHL-Education 12 --- onderwijsfilosofie --- leerkrachten --- 370 --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Onderwijs
Choose an application
Wat is een goede leraar? Iemand die zijn of haar vak beheerst, vlot communiceert met de klas en mee verantwoordelijkheid draagt voor het reilen en zeilen van de school? Ongetwijfeld, maar ook meer dan dat. Een goede leraar is doorheen dit alles ook een voorbeeld voor kinderen en jongeren en moet daarom verbonden zijn met morele en spirituele bronnen. In dit boek wordt het leerproces in zeven stappen ontrafeld en wordt onderzocht hoe de leraar als persoon, met een eigen professionaliteit en spiritualiteit, in elke stap aanwezig kan zijn. Een leerproces vraagt om volgehouden aandacht in voorbereiding en uitvoering, maar ook om de kunst van het loslaten. Kinderen en jongeren 'leren' hun eigen weg te gaan, ondanks de consequente planning en het beheer van de leraar. Nieuwe inzichten uit de wereld van de (godsdienst-) didactiek en onderwijskunde komen aan bod en worden concreet doorvertaald naar het dagelijkse handelen van de leraar als oriëntatiebaken voor kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
371.3 --- didactiek --- lerarenopleiding --- leren --- onderwijskunde --- spiritualiteit --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- 450.4 --- Didactiek --- Geloofsleven --- Godsdienst --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Professionalisering --- Spiritualiteit --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- didactiek (ler) --- geloofsleven --- lerarenopleiding (ler) --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- 111912.jpg --- Leraren --- #GGSB: Pastoraal --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- Leraren ; opleidingen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Educational psychology --- Belgium --- Teaching --- Methodology --- Education --- Philosophy --- PXL-Education 2015 --- didactische evaluatie --- godsdienstdidactiek --- levensbeschouwelijke diversiteit --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Leerproces --- Leraar --- Directie --- Pastoraal
Choose an application
In dit boek wordt voor ouders de werking en de structuur van de Centra voor Leerlingenbegeleiding overzichtelijk uitgelegd. Er werd naar gestreefd om dit boek net-neutraal te schrijven. Ouders met kinderen uit alle onderwijsnetten vinden hier informatie. Waar nuttig en nodig werden de verschillen tussen de onderwijsnetten aangegevn en besproken (vooral m.b.t. beheersstructuren en de medezeggingschap). (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Psychologische pedagogiek. --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Flanders --- schoolmaatschappelijk werk --- CLB --- #PBIB:+107.10 --- Communicatie --- C6 --- Centrale voor Studie-en Beroepsoriëntering / Centre Libre d'Orientation Scolaire et Professionelle (1938-1956) --- Vlaamse confederatie van ouders en ouderverenigingen --- onderwijs --- ouders --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- Centrum voor leerlingenbegeleiding --- 430.8 --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- CLB-centra --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding --- Opvoeden --- Ouders --- leerlingenbegeleiding --- pedagogiek --- studiebegeleiding --- Opvoeding --- 450.7 --- clb leerlingenbegeleiding (ler) --- Centra voor Leerlingenbegeleiding --- 371.21 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Beroeps- en Studievoorlichting --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen --- Pedagogiek --- Buitengewoon onderwijs --- Kinderen --- Leerproblemen --- Schoolloopbaan --- Gezondheidszorg --- Participatie --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gesprek --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- schoolpsychologie --- opvoeden
Choose an application
De viering van het 100-jarig bestaan van het Vliebergh-Senciecentrum van de K.U.Leuven, in 2007, biedt de gelegenheid om de oprichting, werking en betekenis van het oudste nascholingscentrum in Vlaanderen te belichten en ook te wijzen op de unieke samenwerking tussen de universiteit en het secundair onderwijs in Vlaanderen. De geschiedenis van de nascholing van de leraren wordt in het boek gesitueerd in relatie tot de ontwikkelingen in het secundair onderwijs alsook tegen de achtergrond van de opleiding en het statuut van de leraren secundair onderwijs. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- History of education and educational sciences --- lerarenberoep --- onderwijsgeschiedenis --- lerarenopleiding --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Academic collection --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- geschiedenis --- leraren --- onderwijs --- onderwijssysteem --- secundair onderwijs --- 450.7 --- 481.7 --- Leraren --- Nascholing --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 481.2 --- Aardrijkskunde --- Biologie --- Chemie --- Economie --- Frans --- Geschiedenis --- Godsdienst --- Grieks --- Latijn --- Leerkracht --- Lerarenopleiding --- Lichamelijke opvoeding --- Natuurkunde --- Natuurwetenschappen --- Wiskunde --- leraarsschap (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Secundair onderwijs ; belgië ; geschiedenis --- 073375.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Secundair onderwijs ; Vlaanderen --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Opleiding en bijscholing --- De leraar en zijn opleiding --- (zie ook: beroepseconomie) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Education [Secondary ] --- Flanders (Belgium) --- History --- Teachers --- Training of --- Continuing education --- In-service training --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Bijscholing --- Leraar --- Professionalisering --- Directie --- Emigratie
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|