Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
democratisering (x) --- kerkbestuur --- kerkelijk ambt --- katholieke Kerk --- modernisering --- C1 --- Kerken en religie --- Church government
Choose an application
Belgique ; politique --- België ; politiek --- Fédération de Russie --- Russische Federatie --- 947.098 --- 815 Geschiedenis --- 841 Politiek Bestel --- 841.1 Democratisering --- 884.1 Oost-Europa --- #KVHA:Politiek; Rusland --- #KVHA:Rusland --- Russia --- Politics and government --- Politics and government. --- C8 --- Ideologie en politiek
Choose an application
Suzy is vorige zomer gescheiden. De drie kinderen, Sofie (13), Lena (10) en Bas (7) wonen bij hun mama en gaan sporadisch op bezoek bij hun papa, die vaak in het buitenland is voor zijn werk. Suzy kocht haar man uit en betaalt nu de lening voor hun woning alleen af. Helaas blijkt al gauw dat haar inkomen niet volstaat voor de afbetaling én het onderhoud van deze woning. De rekeningen beginnen zich op te stapelen en er is geen geld meer voor kledij, uitstapjes of andere leuke dingen. Wanneer Suzy ook de schoolrekening niet meer kan betalen, is ze zo beschaamd dat ze haar kinderen alleen naar school stuurt en niet meer naar het oudercontact gaat. De toenemende armoede heeft een voelbare impact op het onderwijs. Steeds meer scholen worden geconfronteerd met kinderen die met een lege maag naar school komen, maar ook met kinderen van zogenaamde ?nieuwe armen?, die het ooit goed hadden en door ziekte, scheiding of het verlies van werk plots in armoede zijn beland. Vaak blijven de schoolrekeningen van deze kinderen onbetaald.Dit boek biedt heel wat inspiratie en handvatten om een oplossing te vinden voor scholen, leerlingen en hun ouder(s). Het benadert het probleem van onbetaalde schoolrekeningen in zijn totaliteit en vanuit een duidelijke visie. Het biedt inzicht in de redenen waarom ouders de schoolrekening niet betalen. Je vindt in dit boek ook praktijkvoorbeelden en werkinstrumenten waar je meteen mee aan de slag kan.SOS - vzw SOS Schulden Op School gaat uit van het feit dat armoede een complex gegeven is waarbij verschillende levensdomeinen getroffen worden, ook onderwijs. Kosten op school kunnen dan ook een drempel zijn en uitsluiting in de hand werken. Schulden op School pleit in dit boek voor een menswaardige aanpak van onbetaalde schoolrekeningen.(bron : http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?ID=9789044135954)
schuldbemiddeling --- C6 --- maatschappelijk leven --- schuldenlast --- Schulden --- 731.2 Democratisering van het onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijsorganisatie --- gesubsidieerd onderwijs --- armoede --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- School management --- Armoede --- Onderwijs --- Communicatie --- Sociale ongelijkheid --- Kansarmen --- Kansarme --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
ACW Koepel van Christelijke Werknemersorganisaties / Mouvement Ouvrier Chrétien (1921-heden) --- verzuiling --- onderwijs --- C6 --- gezondheidsopvoeding --- democratie --- 331.88 MOC --- 321.7 --- 329 --- 304 --- 37.014.543 --- 37.014.55 --- 331.152 --- 374.7 --- 361.1 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Mouvement Ouvrier Chrétien - MOC --- democratie (zie ook 301.173.8, 331.152) --- politieke partijen --- maatschappij - sociale problemen --- katholiek onderwijs - vrij onderwijs --- rijksonderwijs - officieel onderwijs --- sociaal overleg - democratisering, economisch - democratisering van/in de onderneming - industriële democratie (zie ook 301.173.8, 321.7) --- volwassenenvorming - sociaal-cultureel werk voor volwassenen --- gezondheidszorg - volksgezondheid - gezondheidsbeleid - gezondheidsvoorzieningen - gezondheidsbescherming --- Conferences - Meetings --- Political parties --- Belgium
Choose an application
Dit boek pleit voor het dichten van de kloof tussen de vierde wereld en de onderwijswereld om zo de armsten goede startkansen te geven in de maatschappij. Het boekje bevat getuigenissen, inzichten, vragen en verwachtingen, zowel vanuit de hoek van de armste gezinnen als van de onderwijswereld. Verder worden didactische werkvormen beschreven om te werken rond het thema armoede en wordt een overzicht gegeven van les- en spelmateriaal over armoede en uitsluiting.
Armoede --- Onderwijs --- C5 --- sociaal beleid --- getuigenis --- armoede --- kansarmoede (x) --- onderwijs --- vierde wereld --- 307.3 --- armoede (ler) --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- 450.42 --- armoede en onderwijs --- democratisering van het onderwijs --- onderwijssociologie --- 339.12 --- 371 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- onderwijs - school --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Kansarmen en onderwijs. --- Sociale agogiek --- Schoolbooks - Didactic material. --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- Social problems --- Sociology of education --- kansarmoede --- armoedebeleid
Choose an application
arbeiders --- arbeiderscultuur --- Sociology of work --- onderwijs --- Sociology of education --- Belgium --- ACW Koepel van Christelijke Werknemersorganisaties / Mouvement Ouvrier Chrétien (1921-heden) --- onderwijssysteem --- onderwijspolitiek (x) --- democratisering van het onderwijs (x) --- 331.88 ACW --- Koepel van Christelijke Werknemersorganisaties - ACW --- onderwijsvernieuwing --- na 1945 (x) --- Conferences - Meetings --- onderwijs België (1959 tot heden) --- katholieke zuil --- arbeidersbewegingen
Choose an application
Dit boek bekijkt hoe een nauwere participatie en inspraak van leerlingen mogelijk is in het secundair onderwijs. Het richt zich vooral naar leerkrachten of directieleden die het inspraakproces willen begeleiden. Ze krijgen bruikbare middelen aangereikt om te peilen naar de kansen en moeilijkheden die in hun concrete situatie bestaan. Veel aandacht gaat ook naar de specifieke rol die het begeleiden van participatie vereist en welke opvattingen over groepswerk hierbij een houvast kunnen bieden.
leerlingenparticipatie --- School management --- leraren-leerling relatie --- onderwijssociologie --- SO (secundair onderwijs) --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- 371.59 --- #PBIB:+107.10 --- #SBIB:316.334.1O280 --- C3 --- leerlingen --- onderzoeksrapport --- participatie --- schooldirecteurs --- schoolleven --- secundair onderwijs (x) --- #A9905A --- 451.9 --- Inspraak op school --- Leerlingenraad --- Participatie --- Secundair onderwijs --- 458.1 --- Leerlingenparticipatie --- Onderwijs --- School --- onderwijs en democratie --- onderwijs: inspraak --- #gsdbP --- Democratisering. Medezeggenschap. Inspraak in schoolleiding --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Relaties tussen personeel, school en community: algemeen --- Kunst en cultuur --- Overige onderwerpen --- Organisatie - Management --- (zie ook: teleonderwijs) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Inspraak --- Leerlingenraden --- Pedagogiek en onderwijskunde --- organisatie --- onderwijsbeleid --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Inspraak. --- Leerlingenraden. --- organisatie. --- onderwijsbeleid. --- 371.59 Democratisering. Medezeggenschap. Inspraak in schoolleiding --- Organisatie. --- Onderwijsbeleid. --- Leerlingen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Colloques --- Colloquia --- Eglise catholique --- Katholieke Kerk --- #GGSB: Kerkelijk Recht --- #GGSB: Leken --- 348.33 --- 260.2 --- Academic collection --- #gsdb4 --- C1 --- verslaggeving --- leken --- katholieke Kerk --- kerkelijk recht --- 262 --- 256 --- $?$89/6 --- 262.01 --- 266.5 --- De laicis. Leken--(canon 682-725) --- De Kerk: de gelovigen --- Kerken en religie --- Kerk, democratisering en hervorming --- lekenapostolaat - leken - katholieke actie (zie ook 255) --- Conferences - Meetings --- 260.2 De Kerk: de gelovigen --- 348.33 De laicis. Leken--(canon 682-725) --- Laity --- Catholic Church --- Congresses --- Laity (Canon law) --- Kerkelijk Recht --- Leken
Choose an application
Research on teaching --- Social problems --- armoedebeleid --- armoede --- sociale problemen --- 465 --- Armoede --- Basisonderwijs --- Kansarmoede --- Kinderen --- Nederland --- Onderwijs --- Oudercontacten --- Rechten van het kind --- Relatie ouder - school --- Schoolcultuur --- Sociaal-emotionele problemen --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- armoede en onderwijs --- democratisering van het onderwijs --- 304.5 --- 364.22 --- Armoede : basisonderwijs --- Kansarmoede : onderwijs --- C6 --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Kansarme kinderen --- Scholen --- Secundair onderwijs --- Armoedebeleid --- Onderwijskansen --- Kansarmoede, Kind --- School (instelling) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- #gsdbP --- Sociale problemen. --- Onderwijsonderzoek. --- armoede. --- armoedebeleid. --- sociale problemen.
Choose an application
Goede praktijken van verenigingen, openbare besturen, bewonersgroepen, ondernemingen,... samengebracht in een publicatie en ervaringen gedeeld tijdens een studiedag. Een opdracht op vraag van de overheid. Partner: Vlaams minister van Wonen, Inburgering, Stedenbeleid en Binnenlands bestuur Marino Keulen Inhoud Marino Keulen, Vlaams minister van Wonen, Inburgering, Stedenbeleid en Binnenlands bestuur, stelde vijf miljoen euro ter beschikking voor initiatieven in het kader van het managen van diversiteit en ter versterking van het inburgeringsbeleid; dit ter ondersteuning van projecten van beperkte duur. Bij de eerste editie werden 117 projecten geselecteerd. Na de lancering van de 2de projectoproep "Gezocht: managers van diversiteit", gericht naar bewonersgroepen, verenigingen, het maatschappelijk middenveld, openbare besturen, publieke/private instellingen en ondernemingen, wenst de minister dit initiatief structureel te verankeren door het draagvlak voor het samenleven in diversiteit op Een originele manier te vergroten. Dit door het inschakelen van een multiplicator. Aan de Koning Boudewijnstichting werd de vraag werd gesteld om deze rol op zich te nemen. De opdracht van de Koning Boudewijnstichting bestaat er ten eerste in een studiedag te organiseren om te debatteren over diversiteit in de samenleving. Deze studiedag zal plaatsvinden in het Europees Jaar van de Interculturele Dialoog; op donderdag 24 januari 2008. Het tweede luik van de opdracht bestaat erin een publicatie te realiseren die een overzicht geeft van leerrijke praktijken. In de publicatie worden aan de hand van een protrettenreeks de valkuilen, de oplossingen en gemeenschappelijke uitdagingen voorgesteld die voortvloeien uit de 15 geselecteerde projecten. De Koning Boudewijnstichting tracht met deze opdracht de sensibilisering tot diversiteit in alle sectoren te optimaliseren, de kennisoverdracht te garanderen en de kritische succesfactoren te identificeren die nodig zijn om het samenleven in diversiteit Te verbeteren.
Sociology of social care --- Community organization --- #SBIB:316.8H16 --- #SBIB:316.8H23 --- #SMV:sociologie --- 662 Samenlevingsopbouw en buurtwerk --- 668.6 Multiculturele samenleving --- 734 Multicultureel onderwijs --- ondernemerschap --- zelfredzaamheid --- 313.1 --- Multiculturele samenleving --- C5 --- migranten --- multiculturele samenleving --- Welzijns- en sociale problemen: migranten, rassenrelaties --- Welzijnsorganisatie: samenlevingsopbouw, opbouwwerk --- Rassen- en minderhedenvraagstuk ; algemeen --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- diversiteit --- interculturaliteit --- 305.81 --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Contains audio-visual material --- Democratisering --- Diversiteit. --- Diversiteitsmanagement. --- Hoger onderwijs --- Intercultureel onderwijs. --- Vlaanderen. --- Diversiteit --- Gelijke kansen --- Gelijke onderwijskansen --- Vlaanderen --- Inclusie --- Maatwerk --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|