Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cognitive psychology --- Developmental psychology --- Enfants --- Intelligentietests --- Kinderen --- Tests d'intelligence --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Hoogbegaafheid
Choose an application
Cognitive psychology --- -Intelligence levels --- -Intelligence quotient --- IQ (Intelligence quotient) --- Human intelligence --- -Begaafdheid. Intelligentie --- -159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Intelligence quotient --- Intellect --- Intelligence levels --- Intelligence --- Niveau intellectuel --- Dictionaries. --- Dictionaries --- encyclopedias --- Dictionnaires anglais --- 159.928 --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- Educational psychology --- Mind --- Ability --- Psychology --- Thought and thinking --- Encyclopedias --- encyclopedias. --- Intellect - Encyclopedias. --- Intelligence levels - Encyclopedias.
Choose an application
Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- 462.1 --- IQ --- hoogbegaafde kinderen --- hoogbegaafdheid --- intelligentie --- intelligentietests --- leeromgeving --- onderwijs --- Hoogbegaafde kinderen --- Developmental psychology
Choose an application
Kinderen ontdekken hun talenten op een speelse manier. Deze toolbox biedt een concreet overzicht van 40 zichtbare talenten van kinderen in activiteiten op school, thuis, in de sportclub. Met een uitgebreide set van werkvormen en tools die opvoeders, ouders, leerkrachten en hulpverleners helpen om talenten van kinderen te leren zien, te ontwikkelen en maximaal in te zetten.(https://www.lannoo.be/nl/toolbox-voor-jong-talent)
658.3 --- 331.124 --- 658.386.1 --- 454.2 --- #PBIB:+101.10 --- #KVHB:Competentie --- #KVHB:Talent --- #KVHB:Kinderen --- #KVHB:Spellen --- talenten --- sociale opvoeding --- kwaliteiten --- kinderen --- Competenties --- Meervoudige intelligentie --- Persoonlijkheidsleer --- Talenten --- 159.923 --- Talent --- Persoonlijkheid --- Kinderen --- 450 --- psychologie --- 415.4 --- begaafdheid --- competenties --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- loopbaanplanning – loopbaanbegeleiding – coaching --- Competentiemanagement --- Onderwijsstrategieën --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- 159.9 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Games --- Begaafdheid --- Begaafdheid. --- Talentontwikkeling --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Vaardigheden --- Coaching --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- #PBIB:+108.10 --- Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Algemeen --- Competentie --- Kind --- Emotie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Radicaal kiezen voor waar je goed in bent, is de weg naar zelfrealisatie en authenticiteit. Het is ook de poort naar het leveren van een positieve bijdrage aan de samenleving. Het lijkt paradoxaal, maar door te gaan voor waar je echt goed in bent en het ontplooien van je uniek talent ga je steeds waardevoller worden voor je omgeving. Doen waar je goed in bent is bijna een levensverzekering en een garantie op blijvende goesting voor werken en leren, ook op gevorderde leeftijd. (Bron: covertekst)
Arbeids- en organisatiepsychologie --- Begaafdheid --- Talent --- 415.4 --- Talenten --- Vaardigheden --- Zelfontplooiing --- Hogere geestelijke functies --- leerpsychologie --- talenten --- communicatievaardigheden --- PXL-Business 2015 --- Bedrijfspsychologie --- Kind
Choose an application
Het toepassen en concreet maken van onze verbeelding blijkt in toenemende mate belangrijk. We zijn allen creatief en hebben allemaal reeds onze intuïtie gebruikt om bepaalde uitdagingen creatief op te lossen. Maar in welke mate konden we dit denkproces herhalen?Waarom zou je doelbewust jouw verbeelding en creatieve en probleemoplossingsvaardigheden ontwikkelen? Hoe kunnen studenten en managers complexe problemen aanpakken? Hoe stimuleer je innovatie? Hoe implementeer je nieuwe oplossingen? Is creativiteit de sleutel tot succes? Bij het beantwoorden van deze vragen biedt deze toegankelijke tekst een introductie tot de essentiële vaardigheden en inzichten van het creatief oplossen van problemen en het creëren van de juiste omgevingsfactoren om creatief gedrag mogelijk te maken.Dit boek ontleedt creativiteit en innovatie en bespreekt tevens de multifunctionele benadering van creativiteit. Het stelt strategieën en instrumenten voor om verantwoordelijken binnen organisaties en binnen het onderwijs te helpen groeien tot creatieve leiders die leiderschapskwaliteiten en creatief gedrag in anderen stimuleren.(https://www.standaardboekhandel.be/p/toegepaste-verbeelding-9789044138382)
415.4 --- denken --- creativiteit --- jongeren --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Denken --- Creativiteit --- Jongeren --- Verandermanagement --- Creatief denken --- Organisatieleer --- Probleemoplossend denken --- Denkproces --- Innovatie
Choose an application
Intellect and personality --- Personality and intelligence --- Personalité et intelligence --- Persoonlijkheid en intelligentie --- Persoonlijkheid en verstand --- 159.923 --- 159.928 --- Personality and academic achievement --- Personality and cognition --- Persoonlijkheid. Identiteit --- Begaafdheid. Intelligentie --- Personality and intelligence. --- Persoonlijkheidspsychologie --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
Hét basisboek over hoogbegaafdheid in een volledig geactualiseerde editieVijf jaar na de publicatie van Hoogbegaafd brengt expert Tessa Kieboom een volledig geactualiseerde uitgave, aangepast aan de recentste wetenschappelijke stand van zaken, met nieuwe inzichten en achtergronden. Hoogbegaafdheid is géén luxeprobleem! Vaak zijn deze kinderen juist erg kwetsbaar en hebben ze een grote nood aan begrip en een aangepaste begeleiding, zowel op school als thuis. Dit basisboek geeft een antwoord op veelgestelde vragen als: wat is hoogbegaafdheid precies? Hoe wordt de diagnose gesteld? Wat zijn de gevolgen van hoogbegaafdheid? Hoe ga je het beste om met hoogbegaafde kinderen? 'Een boek met veel praktijkvoorbeelden. Een prima hulp bij het opvoeden en begeleiden van hoogbegaafde kinderen en jongeren.'- Libelle(Bron: https://www.lannoo.be/nl/hoogbegaafd-nieuwe-editie)
#PBIB:+105.70 --- 159.928 --- Hoogbegaafde kinderen --- intelligentie --- opvoeding --- Hoogbegaafdheid --- 462.1 --- hoogbegaafde kinderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- Begaafdheid. Intelligentie --- 159.95 --- 37 --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Hoogbegaafde kinderen. --- hoogbegaafdheid --- Educational psychology --- PXL-Education 2016 --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Een doosje met 60 kant- en-klare bruisende ideeën door en voor leerkrachten, geschikt voor kinderen vanaf 5 jaar. De ene keer verrassende, dan weer pittig uit de hoek komende opdrachten die je inspireren om de talenten van je kinderen (maar ook die van jezelf) alle kansen te geven. Vernieuwende en creatieve tussendoortjes of smaakmakende tips voor de klas of ganse school. Veelzijdige uitdagingen die gelinkt worden aan de verschillende domeinen van talent met praktische tips, materialenlijst en alternatieve opdrachten. Iedere "inspiratiebubbel" is multifunctioneel inzetbaar voor het bereiken van diverse eindtermen.
creatieve expressie --- talentmanagement --- Didactics of primary education --- didactische werkvormen --- differentiatie --- hoekenwerk --- talenten --- tussendoortjes --- 415.4 --- kinderpsychologie --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Onderwijskunde --- Talenten --- Tussendoortjes --- creativiteit --- spelmateriaal --- 159.95 --- Creativiteit --- Talent --- 103994.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- Educatieve spelen --- 454.0 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Hogere geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Lager onderwijs --- 5-jarigen --- Onderwijsstrategieën --- Ervaringsgericht onderwijs --- Begaafdheid --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- 5-jarige --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kind --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Een boek over het Aspergersyndroom zonder het woord 'Asperger' in de titel: het was een doordachte maar gewaagde keuze in 1998. Desondanks werd Brein bedriegt een bestseller onder de autismeboeken met meer dan 15.000 verkochte exemplaren. Voor heel wat mensen betekende Brein bedriegt een eerste moment van herkenning en zelfs de uitweg uit een jarenlange zoektocht naar een diagnose. Sindsdien is het aantal begaafde personen met een diagnose uit het autismespectrum spectaculair toegenomen. Er zijn ook heel wat nieuwe inzichten in het autisme zoals zich dat uit bij mensen met een normale of hoge intelligentie. En naast de toenmalige hardnekkige misverstanden zijn er ook nieuwe ontstaan. Zoals: iedereen is een beetje autistisch. Of: het autistisch brein bedriegt nog steeds... In deze compleet herziene editie herleest Peter Vermeulen het oorspronkelijke boek en biedt hij nieuwe inzichten, onder meer over diagnostiek en begeleiding. De inhoud is nieuw, de stijl dezelfde als toen.
Autisme --- Autism --- Autistic disorder --- #KVHB:Aspergersyndroom --- #KVHB:Hoogbegaafdheid --- begaafdheid --- Autismespectrumstoornissen --- Aspergersyndroom. --- Autisme. --- Diagnostiek --- Begeleiding --- Aspergersyndroom --- #KVHB:Autisme --- 462.4 --- hoogbegaafdheid --- autismespectrumstoornissen --- autisme --- 606.2 --- psychiatrie --- Autistische kinderen --- 616.2 --- 159.95 --- Orthopedagogics --- psychopathologie --- 159.97 --- 159.928 --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- 159.97 Psychologie van het abnormale--(Psychotherapie. Groepstherapie zie {615.851};Psychiatrie zie {616.89}) --- Psychologie van het abnormale--(Psychotherapie. Groepstherapie zie {615.851};Psychiatrie zie {616.89}) --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Diagnose --- Syndroom van Asperger --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|