Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
475.4 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Realistisch rekenen --- Wiskunde --- Realistisch reken-/wiskundeonderwijs basisonderwijs --- Realistisch rekenen basisonderwijs --- Rekenen basisonderwijs --- Wiskunde basisonderwijs --- 475.55 --- Rekendidactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- Realistisch reken-/wiskundeonderwijs ; basisonderwijs --- Realistisch rekenen ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs
Choose an application
Arithmétique --- Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Mathématiques --- Methodologie --- Méthodologie --- Rekenkunde --- Wiskunde --- Rekenen --- Rekenmachine --- Wiskunde-onderwijs --- 456.34 --- 475.4 --- Rekenen ; basisonderwijs --- Rekenmachines ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Brugklas --- Wiskunde: lagere school
Choose an application
Cd-rom naar de boeken van Sylvia Vanden Heede. Het kind ontdekt het plezier van leren lezen (AVI 1 tot en met AVI 4) en oefent zijn luister- en rekenvermogen (cijfers tot 100). Ook wereldoriëntatie en computervaardigheden (werken met muis en toetsenbord) komen aan bod. Het vertel-/leestempo en de moeilijkheidsgraad van de 16 spellen worden aangepast aan de vorderingen van het kind. De handleiding bevat de lesbrief voor de 2de en 3de kleuterklas. Deze lessuggesties vind je ook op de cd-rom zelf.
cd-rom --- overgang kleuter lager --- 621.8 --- Lezen --- Rekenen --- Tellen --- Woordenboeken --- Educatieve cd-rom-spelen --- Lezen ; basisonderwijs --- Lezen ; kleuteronderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Rekenen ; kleuteronderwijs --- Vos en Haas
Choose an application
C3 --- jeugdliteratuur --- Kunst en cultuur --- 622.9 --- Rekenspelletjes --- Taalspelletjes --- Vakantieboeken --- 075 --- Moedertaal basisonderwijs --- Rekenen basisonderwijs --- Wereldoriëntatie basisonderwijs --- 475 --- Moedertaal: oefeningen lagere school --- Wereloriëntatie: oefeningen lagere school --- Wiskunde: oefeningen lagere school --- Overige gezelsschapspelen en amusementen --- Bundels voor de feestdagen --- Nederlands --- VKB --- vakantieboeken --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Lezen --- Moedertaal --- Rekenen --- Schrijven --- Moedertaal ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- School - werk --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- vakantieboeken zomer --- middelbaar onderwijs (x)
Choose an application
De zakrekenmachine is in het dagelijkse leven al lang gemeengoed. In het basisonderwijs echter staat men er nog steeds vrij sceptisch tegenover. Veel mogelijkheden om zo'n apparaat op een verantwoorde wijze in de rekenlessen te integreren blijven hierdoor onbenut. Dit boek wil daarom educatieve ontwerpers voor rekenen en wiskunde, leraren en schoolbegeleiders een perspectief bieden om de zakrekenmachineals een verrijkend element aan de leeromgeving toe te voegen.
Arithmétique --- Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Informatica --- Informatique --- Rekenkunde --- 475.4 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Wiskunde --- Zakrekenmachines --- Rekenmachine --- 456.34 --- Rekenen ; basisonderwijs --- Rekenmachines ; onderwijs --- Zakrekenmachines ; onderwijs --- Rekenmachines --- rkenmachine --- wiskunde: didactiek lagere school
Choose an application
Een procesmatige benadering van het leren rekenen en een intense aandacht voor het kindstandpunt vormen de pijlers van het rekenleerproces, dat in dit boek als een samenhangend en continu geheel beschreven wordt. Inzichten uit de leer-, handelings- en ontwikkelingspsychologie worden op een vanzelfsprekende wijze geïntegreerd in het rekenleerproces. Voor heel wat elementen van de ontwikkelingsdoelen en eindtermen wiskunde voor het basisonderwijs vindt men in deze grondig herwerkte uitgave achtergronden en verduidelijkingen.
Basisonderwijs. --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- rekendidactiek --- rekenen --- basisonderwijs --- 475.4 --- wiskunde --- didactiek --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- aanvankelijk rekenen --- voorbereidend rekenen --- voortgezet rekenen --- Rekenen ; basisonderwijs --- 475.55 --- Rekendidactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Wiskunde --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Wiskundige initiatie --- Aanvankelijk rekenen --- Rekenstoornissen --- Logopedie --- Rekenstoornis
Choose an application
Kinderen komen in allerlei situaties getallen tegen : aftellenbij het verstoppertje spelen, ganzenbord, een toren van vijf blokken, het is vier uur,... Zo is de ontwikkeling van een veelzijdig idee van getallen bijkleuters al in volle gang. Het onderwijs kan bij deze ontwikkeling aansluiten. De getallenlijn kan daarbij fungerenals bindend element tussen verschillende situaties. Met de getallenlijn kun je tellen en meten. Hij is een hulpmiddel bij het leren rekenen (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen) en bij het denken over ingewikkelderekenproblemen.
Manuels scolaires --- Mathématiques --- Schoolboeken --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Getallenlijn --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 475.4 --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- 471.42 --- Bewerkingen ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Tellen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Arithmetic --- Number line --- Numbers, Real --- Mathematics --- Set theory --- Calculators
Choose an application
Voorzichtige schattingen van het aantal leerlingen et een ernstige uitval in het rekenen ondanks een normale intelligentie variëren rond de vijf procent. Uit onderzoek is echter bekend dat een groot aantal van de oudste leerlingen van het lager onderwijs niet in staat is om zeer basale rekenopgaven op te lossen. Dit geeft op zijn minst aanleiding tot een grondig (her)bezinning over de oorzaken en de aanpak van deze problemen en van het leren rekenen op school in het algemeen. Een deel van de leerlingen vertoont een zeer ernstige uitval (dyscalculie), bij een ander deel is eerder sprake van een (soms tijdelijke) achterstand. In alle gevallen is een aangepaste en taakgerichte hulp noodzakelijk, gebaseerd op een gerichte diagnostiek. Gedurende de laatste vijftien jaar wordt meer en meer onderzoek gedaan naar effectieve en in de praktijk bruikbare hulp. Binnen het onderwijs is de behoefte hieraan groot en leven duidelijke vragen naar de manier waarop minstens de basisvaardigheden goed en zinvol kunnen worden aangeleerd. Het blijkt mogelijk een grote groep leerlingen binnen het onderwijs adequaat op te vangen, terwijl voor een beperkte groep gespecialiseerde hulp nodig blijft. Belangrijk is dan te weten wàt goede hulp is en hoe deze wordt ondersteund door wetenschappelijk onderzoek. In dit boek bieden de auteurs een actueel overzicht van de ontwikkelingen met betrekking tot diagnostiek en aanpak (behandeling/remediëring) van rekenproblemen, zwel bezien vanuit de praktijk als vanuit het daaraan gekoppelde onderzoek.
Orthopedagogics --- dyscalculie --- Didactics of mathematics --- kinderen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- #SBIB:37H0 --- #KVHB:Rekenstoornissen --- leermoeilijkheden --- rekenmoeilijkheden --- 464 --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- 376.52 --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Kinderen met rekenproblemen --- Leerstoornissen --- Orthopedagogiek --- Rekenen ; basisonderwijs --- 464.2 --- Rekenproblemen --- Dyscalculie ; kinderen --- Pedagogie --- kinderen met leerproblemen
Choose an application
Dit boek bevat een selectie van W.O.-oefeningen, taal- en rekenspelletjes uit Zonneland.
C3 --- lagere schoolkinderen (x) --- Nederlands --- VKB --- vakantieboeken --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- 075 --- Lezen --- Moedertaal --- Rekenen --- Schrijven --- J-475 --- J-475.2 --- J-475.4 --- J-476.1 --- Moedertaal ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Vakantieboeken --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 475 --- Moedertaal: oefeningen lagere school --- Wereldoriëntatie: oefeningen lagere school --- Wiskunde: oefeningen lagere school --- Kunst en cultuur --- vakantieboeken zomer --- Bundels voor de feestdagen
Choose an application
De rekenvaardigheid van de Nederlandse kinderen daalt al bijna twintig jaar. Is het rekenonderwijs eigenlijk nog wel van deze tijd? Hoe kan het beter? Wat kunnen we leren van de wetenschap? Maar vooral: hoe leren we onze kinderen weer rekenen? Effectief rekenonderwijs op de basisschool verbindt de theorie met de praktische toepassing in de klas. Elk hoofdstuk kun je als een apart artikel lezen. Jij bepaalt dus de volgorde waarin je het boek leest, op basis van wat je interessant vindt of wat je nodig hebt voor je eigen ontwikkeling of dagelijkse praktijk. In de afzonderlijke hoofdstukken komt het volgende aan de orde: •Visies op rekenonderwijs: realistisch versus traditioneel •Effectief rekenonderwijs in de klas •Omgaan met verschillen: zwakke en sterke rekenaars•Het belang van automatiseren •Verhaal- en contextsommen •Effectief rekenonderwijs in de school. Dit boek gaat uit van het traditioneel rekenonderwijs als basis voor rekensucces en -plezier bij leerlingen. Het breekt met de uitgangspunten van het realistisch rekenonderwijs en zet daar een gefundeerd en inspirerend alternatief tegenover. Dit boek is bedoeld voor leerkrachten, intern begeleiders, schoolleiders en studenten aan de lerarenopleiding. Met veel handige overzichten en hulpmiddelen die je kunt downloaden voor direct gebruik.
Didactics of mathematics --- rekenen --- Didactics of primary education --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.5 --- 510.3 --- wiskunde --- Wiksunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde --- didactiek wiskunde --- 475.4 --- Education [Elementary ] --- Mathematics --- Study and teaching --- Teaching methods --- #PBIB:+111.54 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- basisonderwijs --- didactiek --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- PXL-Education 2017 --- didactiek van de wiskunde --- Basisonderwijs --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Rekenonderwijs --- Didactiek --- lerarenopleiding
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|