Narrow your search

Library

KBR (20)

UCLL (20)

Odisee (18)

VIVES (15)

Thomas More Kempen (14)

Hogeschool Gent (13)

KU Leuven (12)

Thomas More Mechelen (12)

Arteveldehogeschool (11)

Hogeschool West-Vlaanderen (6)

More...

Resource type

book (20)

object (4)


Language

Dutch (19)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2017 (1)

2013 (1)

2009 (2)

2007 (3)

2005 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Rekenen en wiskunde ter overbrugging : over rekenen en wiskunde in de bovenbouw van het basisonderwijs en de brugklas van het voortgezet onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9027626960 Year: 1982 Volume: vol 295 Publisher: Tilburg Meerhout Zwijsen Infoboek


Book
Vos en Haas . Het ij van uil : een groei-cd-rom vol leerzame spelletjes.
Authors: ---
ISBN: 9020942328 9789020942323 Year: 2002 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cd-rom naar de boeken van Sylvia Vanden Heede. Het kind ontdekt het plezier van leren lezen (AVI 1 tot en met AVI 4) en oefent zijn luister- en rekenvermogen (cijfers tot 100). Ook wereldoriëntatie en computervaardigheden (werken met muis en toetsenbord) komen aan bod. Het vertel-/leestempo en de moeilijkheidsgraad van de 16 spellen worden aangepast aan de vorderingen van het kind. De handleiding bevat de lesbrief voor de 2de en 3de kleuterklas. Deze lessuggesties vind je ook op de cd-rom zelf.


Book
De taal van de rekenmachine
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9027611165 Year: 1988 Volume: vol 319 Publisher: Meerhout Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De zakrekenmachine is in het dagelijkse leven al lang gemeengoed. In het basisonderwijs echter staat men er nog steeds vrij sceptisch tegenover. Veel mogelijkheden om zo'n apparaat op een verantwoorde wijze in de rekenlessen te integreren blijven hierdoor onbenut. Dit boek wil daarom educatieve ontwerpers voor rekenen en wiskunde, leraren en schoolbegeleiders een perspectief bieden om de zakrekenmachineals een verrijkend element aan de leeromgeving toe te voegen.


Book
Kinderen rekenen : een procesmatige benadering
Authors: ---
ISBN: 9033439980 Year: 1999 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een procesmatige benadering van het leren rekenen en een intense aandacht voor het kindstandpunt vormen de pijlers van het rekenleerproces, dat in dit boek als een samenhangend en continu geheel beschreven wordt. Inzichten uit de leer-, handelings- en ontwikkelingspsychologie worden op een vanzelfsprekende wijze geïntegreerd in het rekenleerproces. Voor heel wat elementen van de ontwikkelingsdoelen en eindtermen wiskunde voor het basisonderwijs vindt men in deze grondig herwerkte uitgave achtergronden en verduidelijkingen.


Book
De getallenlijn : tellen, meten, rekenen en denken
Authors: ---
ISBN: 9027630062 Year: 1980 Volume: vol 287 Publisher: Meerhout Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen komen in allerlei situaties getallen tegen : aftellenbij het verstoppertje spelen, ganzenbord, een toren van vijf blokken, het is vier uur,... Zo is de ontwikkeling van een veelzijdig idee van getallen bijkleuters al in volle gang. Het onderwijs kan bij deze ontwikkeling aansluiten. De getallenlijn kan daarbij fungerenals bindend element tussen verschillende situaties. Met de getallenlijn kun je tellen en meten. Hij is een hulpmiddel bij het leren rekenen (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen) en bij het denken over ingewikkelderekenproblemen.


Book
Rekenen als probleem : praktijk en onderzoek
Author:
ISBN: 9033426102 Year: 1992 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voorzichtige schattingen van het aantal leerlingen et een ernstige uitval in het rekenen ondanks een normale intelligentie variëren rond de vijf procent. Uit onderzoek is echter bekend dat een groot aantal van de oudste leerlingen van het lager onderwijs niet in staat is om zeer basale rekenopgaven op te lossen. Dit geeft op zijn minst aanleiding tot een grondig (her)bezinning over de oorzaken en de aanpak van deze problemen en van het leren rekenen op school in het algemeen. Een deel van de leerlingen vertoont een zeer ernstige uitval (dyscalculie), bij een ander deel is eerder sprake van een (soms tijdelijke) achterstand. In alle gevallen is een aangepaste en taakgerichte hulp noodzakelijk, gebaseerd op een gerichte diagnostiek. Gedurende de laatste vijftien jaar wordt meer en meer onderzoek gedaan naar effectieve en in de praktijk bruikbare hulp. Binnen het onderwijs is de behoefte hieraan groot en leven duidelijke vragen naar de manier waarop minstens de basisvaardigheden goed en zinvol kunnen worden aangeleerd. Het blijkt mogelijk een grote groep leerlingen binnen het onderwijs adequaat op te vangen, terwijl voor een beperkte groep gespecialiseerde hulp nodig blijft. Belangrijk is dan te weten wàt goede hulp is en hoe deze wordt ondersteund door wetenschappelijk onderzoek. In dit boek bieden de auteurs een actueel overzicht van de ontwikkelingen met betrekking tot diagnostiek en aanpak (behandeling/remediëring) van rekenproblemen, zwel bezien vanuit de praktijk als vanuit het daaraan gekoppelde onderzoek.


Book
Nu samen naar ... het 6de jaar : vakantie-oefenboek taal, wiskunde/rekenen, wereldoriëntatie.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9031718289 Year: 2002 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek bevat een selectie van W.O.-oefeningen, taal- en rekenspelletjes uit Zonneland.


Book
Effectief rekenonderwijs op de basisschool
Author:
ISBN: 9789463370875 9789491806599 Year: 2017 Publisher: Montfoort Schmeier, Marcel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De rekenvaardigheid van de Nederlandse kinderen daalt al bijna twintig jaar. Is het rekenonderwijs eigenlijk nog wel van deze tijd? Hoe kan het beter? Wat kunnen we leren van de wetenschap? Maar vooral: hoe leren we onze kinderen weer rekenen? Effectief rekenonderwijs op de basisschool verbindt de theorie met de praktische toepassing in de klas. Elk hoofdstuk kun je als een apart artikel lezen. Jij bepaalt dus de volgorde waarin je het boek leest, op basis van wat je interessant vindt of wat je nodig hebt voor je eigen ontwikkeling of dagelijkse praktijk. In de afzonderlijke hoofdstukken komt het volgende aan de orde: •Visies op rekenonderwijs: realistisch versus traditioneel •Effectief rekenonderwijs in de klas •Omgaan met verschillen: zwakke en sterke rekenaars•Het belang van automatiseren •Verhaal- en contextsommen •Effectief rekenonderwijs in de school. Dit boek gaat uit van het traditioneel rekenonderwijs als basis voor rekensucces en -plezier bij leerlingen. Het breekt met de uitgangspunten van het realistisch rekenonderwijs en zet daar een gefundeerd en inspirerend alternatief tegenover. Dit boek is bedoeld voor leerkrachten, intern begeleiders, schoolleiders en studenten aan de lerarenopleiding. Met veel handige overzichten en hulpmiddelen die je kunt downloaden voor direct gebruik.

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by