Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen. Dit betekent dat de kwaliteit van de gebruikte toetsen, het toetsprogramma, het toetsbeleid, de toetsorganisatie en de toetsdeskundigheid van betrokkenen bij toetsing op orde moet zijn. Het boek heeft tot doel opleidingen in het hoger onderwijs handvatten te bieden om te werken aan de kwaliteit van toetsing. Om dit te bereiken wordt in dit boek op een onderbouwde en praktische wijze invulling gegeven aan het begrip toetskwaliteit. In dit boek wordt aangegeven wat hieronder wordt verstaan en hoe een opleiding dit kan vormgeven. Tegelijk wordt de methodiek De Toetsing Getoetst gepresenteerd. Met deze methodiek kunnen opleidingen met een systematisch stappenplan aan de slag met het analyseren en verbeteren van de kwaliteit van de toetsing binnen de eigen opleiding.www.maklu.be
Education [Higher ] --- Rating of --- Management --- PXL-Central Office 2015 --- hoger onderwijs --- evaluatie --- toetsen --- Onderwijs --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- Kwaliteitszorg --- Toets --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
el voor 10 leerlingen.
Wiskunde --- Lager onderwijs --- Evaluatie --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Toetsen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Zijn gestandaardiseerde toetsen voor het opvolgen van leerresultaten van leerlingen en scholen wel zinvol? Er woedt daarover in ons onderwijssysteem een aanhoudende discussie. Er waren en zijn goede redenen voor terughoudendheid. Maar ondertussen onderneemt een groeiend aantal landen wél stappen in die richting. In sommige landen is het gestandaardiseerd in kaart brengen van leerresultaten en leerwinst van leerlingen al gemeengoed.De aanhoudende discussie kan begrepen worden vanuit twee ogenschijnlijk tegengestelde visies op onderwijs(kwaliteit). Aan de ene kant staat een visie die pleit voor competitie en beloning van verdiensten en prestaties. Aan de andere kant staat een visie die competitie ontmoedigt, die inzet en goede processen beloont en die aan collectieve verantwoordelijkheid de voorkeur geeft boven individuele verantwoordelijkheid. Enerzijds wordt gepleit voor een transparante meting van de prestatie van openbare diensten zoals onderwijs, terwijl anderzijds een lans gebroken wordt voor vertrouwen in onderwijsprofessionals.Dit boek wil de genoemde tegenstellingen overstijgen, voorbij de karikaturen in het denken over gestandaardiseerd toetsen. Het boek maakt duidelijk dat het loont om een (meer) systematisch zicht te krijgen op leerresultaten, leerwinst en toegevoegde waarde in het leerplichtonderwijs. Daartegenover staat dat we sommige monitoringssystemen inderdaad kritisch moeten bekijken en dat ongewenste effecten zich kunnen voordoen. De auteurs beschrijven bestaande ? buitenlandse ? monitoringssystemen met hun positieve en negatieve effecten. Zo komen ze tot concrete scenario?s om leerwinst in kaart te brengen. De wenselijkheid ervan toetsten zij bij betrokkenen in scholen, bij beleidsverantwoordelijken en bij specialisten. Daaruit blijkt dat het draagvlak voor monitoring groter is dan vermoed.
Evaluatietechnieken ; onderwijs. --- Didactic evaluation --- Education --- Research --- toetsen --- assessment --- Evaluatie --- Toetsen --- 454.4 --- 450.6 --- Resultaten en selectie --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs --- Leerwinsten --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatietechniek --- Toets --- Leerwinst --- Leerlingvolgsysteem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Enseignement --- Onderwijs --- #KVHB:Toetsen --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Examineren --- onderwijs --- leerdoelen --- onderwijsevaluatie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes --- didactische principes. --- Didactische principes.
Choose an application
In deze brochure wordt uitgelegd wat een leerlingvolgsysteem is en worden de verschillende soorten leerlingvolgsystemen besproken. Daarnaast komt een groot aantal praktische vragen aan de orde, zoals : hoe werkt een leerlingvolgsysteem in de klas? Wat vraagt het van de leerkracht, wat biedt het de leerling? Welke mogelijkheden heeft het om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken en te verbeteren? Ook aan het gebruik van een computer wordt uitgebreid aandacht geschonken. Ten slotte worden aanwijzingen en tips gegeven voor de invoering van een leerlingvolgsysteem. Overname tekst witte kader voorflap
474.4 --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 474.23 --- Leerlingvolgsysteem --- Leerlingvolgsystemen ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Didactische principes --- Toetsen --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Toets
Choose an application
#KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Spelling --- #KVHB:Dictee --- 475.24 --- Dictee --- toetsen --- dictee --- spelling --- testmateriaal --- logopedie
Choose an application
PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van de wiskunde --- Wiskunde --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Toetsen --- Toets
Choose an application
519.2 --- puntschattingen --- intervalschattingen --- toetsen van hypothesen --- 519.1 --- Statistiek --- 519.2 Probability. Mathematical statistics --- Probability. Mathematical statistics
Choose an application
311 --- Statistiek --- statistiek --- Mathematical statistics --- Statistiek. --- kans --- kanstheorie --- spreiding --- verdeling --- binomiaal --- normaal --- poisson --- steekproeven --- toetsen --- kwadraten --- regressie --- correlatie --- index
Choose an application
De AVI-toets wordt in Vlaanderen veelvuldig gebruikt. De Nederlandse normering is echter niet van toepassing bij Vlaamse kinderen. Daarom is een normering uitgewerkt die op Vlaamse lezers is gericht en in Vlaanderen van toepassing is. Bovendien is ze analytischer dan de oorspronkelijke Nederlandse normering.
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Lecture --- Lezen --- Logopedie --- Logopédie --- #KVHB:Test; lezen --- AVI-toetsen --- lezen --- 475.26 --- Avi --- 061211.jpg --- Leesonderwijs: didactiek lagere school --- logopedie --- testmateriaal --- leestesten
Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|