Narrow your search
Listing 1 - 10 of 46 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Kwaliteit van toetsing onder de loep : handvatten om de kwaliteit van toetsing in het hoger onderwijs te analyseren, verbeteren en borgen
Authors: --- ---
ISBN: 9789044132403 Year: 2015 Publisher: Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kwaliteit van toetsing is een actueel en relevant onderwerp in het hoger onderwijs. De eisen die aan deze kwaliteit worden gesteld zijn terecht hoog: toetsing moet immers leiden tot zorgvuldige beslissingen over studenten. Het is echter een complexe taak voor opleidingen om deze toetskwaliteit te garanderen. Dit betekent dat de kwaliteit van de gebruikte toetsen, het toetsprogramma, het toetsbeleid, de toetsorganisatie en de toetsdeskundigheid van betrokkenen bij toetsing op orde moet zijn. Het boek heeft tot doel opleidingen in het hoger onderwijs handvatten te bieden om te werken aan de kwaliteit van toetsing. Om dit te bereiken wordt in dit boek op een onderbouwde en praktische wijze invulling gegeven aan het begrip toetskwaliteit. In dit boek wordt aangegeven wat hieronder wordt verstaan en hoe een opleiding dit kan vormgeven. Tegelijk wordt de methodiek De Toetsing Getoetst gepresenteerd. Met deze methodiek kunnen opleidingen met een systematisch stappenplan aan de slag met het analyseren en verbeteren van de kwaliteit van de toetsing binnen de eigen opleiding.www.maklu.be


Book
Vorderingsstaat bij rekentoetsen : met toelichting
Authors: ---
ISBN: 9026005105 9026005113 Year: 1978 Publisher: Malle De Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

el voor 10 leerlingen.


Book
Zicht op leerwinst : scenario's voor gestandaardiseerd toetsen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789463440349 9463440348 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zijn gestandaardiseerde toetsen voor het opvolgen van leerresultaten van leerlingen en scholen wel zinvol? Er woedt daarover in ons onderwijssysteem een aanhoudende discussie. Er waren en zijn goede redenen voor terughoudendheid. Maar ondertussen onderneemt een groeiend aantal landen wél stappen in die richting. In sommige landen is het gestandaardiseerd in kaart brengen van leerresultaten en leerwinst van leerlingen al gemeengoed.De aanhoudende discussie kan begrepen worden vanuit twee ogenschijnlijk tegengestelde visies op onderwijs(kwaliteit). Aan de ene kant staat een visie die pleit voor competitie en beloning van verdiensten en prestaties. Aan de andere kant staat een visie die competitie ontmoedigt, die inzet en goede processen beloont en die aan collectieve verantwoordelijkheid de voorkeur geeft boven individuele verantwoordelijkheid. Enerzijds wordt gepleit voor een transparante meting van de prestatie van openbare diensten zoals onderwijs, terwijl anderzijds een lans gebroken wordt voor vertrouwen in onderwijsprofessionals.Dit boek wil de genoemde tegenstellingen overstijgen, voorbij de karikaturen in het denken over gestandaardiseerd toetsen. Het boek maakt duidelijk dat het loont om een (meer) systematisch zicht te krijgen op leerresultaten, leerwinst en toegevoegde waarde in het leerplichtonderwijs. Daartegenover staat dat we sommige monitoringssystemen inderdaad kritisch moeten bekijken en dat ongewenste effecten zich kunnen voordoen. De auteurs beschrijven bestaande ? buitenlandse ? monitoringssystemen met hun positieve en negatieve effecten. Zo komen ze tot concrete scenario?s om leerwinst in kaart te brengen. De wenselijkheid ervan toetsten zij bij betrokkenen in scholen, bij beleidsverantwoordelijken en bij specialisten. Daaruit blijkt dat het draagvlak voor monitoring groter is dan vermoed.


Book
Beoordelen in het onderwijs : een handleiding voor het construeren van toetsen en het evalueren van leerdoelen en onderwijsvormen.
Authors: ---
ISBN: 9031315389 Year: 1993 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leerlingvolgsysteem
Authors: ---
ISBN: 9027609691 Year: 1991 Volume: vol 333 Publisher: Tilburg Meerhout Zwijsen Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze brochure wordt uitgelegd wat een leerlingvolgsysteem is en worden de verschillende soorten leerlingvolgsystemen besproken. Daarnaast komt een groot aantal praktische vragen aan de orde, zoals : hoe werkt een leerlingvolgsysteem in de klas? Wat vraagt het van de leerkracht, wat biedt het de leerling? Welke mogelijkheden heeft het om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken en te verbeteren? Ook aan het gebruik van een computer wordt uitgebreid aandacht geschonken. Ten slotte worden aanwijzingen en tips gegeven voor de invoering van een leerlingvolgsysteem. Overname tekst witte kader voorflap


Book
Genormeerde auditieve dictees : Einde 1 - Einde 2 - Einde 3
Authors: ---
ISBN: 9044115731 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Reken Maar! 1 : toetsmap
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789030683421 Year: 2017 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Inleiding tot de discrete wiskunde, het kansrekenen en de statistiek . Deel 3 : Statistiek
Authors: --- --- ---
ISBN: 903341354X Year: 1993 Publisher: Leuven Amersfoort Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Statistiek om mee te werken.
Author:
ISBN: 9020723545 9789020723540 Year: 1995 Publisher: Leiden Stenfert Kroese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vlaamse normering van de AVI-toets : onderzoeksinstrument voor het technisch lezen op tekstniveau, niveaubepaling en kwalitatieve analyse
Authors: ---
ISBN: 9044119621 9789044119626 Year: 2006 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De AVI-toets wordt in Vlaanderen veelvuldig gebruikt. De Nederlandse normering is echter niet van toepassing bij Vlaamse kinderen. Daarom is een normering uitgewerkt die op Vlaamse lezers is gericht en in Vlaanderen van toepassing is. Bovendien is ze analytischer dan de oorspronkelijke Nederlandse normering.

Listing 1 - 10 of 46 << page
of 5
>>
Sort by