Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Wie is wie in de bijbel?
Authors: ---
ISBN: 9026604122 Year: 1995 Publisher: Nijkerk Callenbach

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
God op de basisschool : tussen niet kunnen spreken en niet kunnen zwijgen
Author:
ISBN: 9055735841 Year: 2004 Publisher: Budel Damon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kun je nog spreken over God? Gods' Naam lijkt steeds verder uit het leven van mensen te verdwijnen. We leven in een cultuur waarin over God gezwegen wordt. Sommige mensen gebruiken Gods' Naam veel en lijken heel precies te weten waarover ze het hebben. Maar kun je zo wel zo uitgesproken over God zijn? Past het niet om te zwijgen, waar je niet over kunt spreken? &#13;&#13;De auteurs in deze bundel voelen zich uitgedaagd door onze tijdsgeest waarin het spreken over God lijkt te worden uitgezuiverd. Zij vragen zich af of we wel kunnen zwijgen als leraar en opvoeder over wat groter is dan onszelf en ons bestaan voorafgaat: God, de On/eindigheid, de Eeuwigheid?&#13;&#13;


Book
Pater Damiaan en ik
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782808101066 Year: 2018 Publisher: Averbode Uitgeverij Averbode Erasme

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit mooie geïllustreerde prentenboek kunnen jonge kinderen kennismaken met het leven van pater Damiaan. Door de eenvoudige verteltaal en de expressieve kleurprenten komen zij stap voor stap meer te weten over pater Damiaans leven op het eiland Molokaï. Zijn aandacht voor de leefwereld van het zieke kind komt uitdrukkelijk aan bod. Het is zowel een (voor)lees-, als een kijk- en ontdekboek.


Book
Van nucleotide tot genoom : het genetisch elan
Authors: ---
ISBN: 9053506470 9789053506479 Year: 1997 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De genetica is een relatief recente wetenschappelijke discipline, nauwelijks 130 jaar oud. In de tweede helft van deze eeuw heeft ze echter een explosieve groei gekend, zodat we terecht kunnen refereren naar een genetisch elan dat een impact heeft op vrijwel alle aspecten van onze samenleving. Wat begon met de bescheiden kritische experimenten van Gregor Mendel, is uitgegroeid tot een mature wetenschap, een focus van internationaal wetenschappelijk onderzoek. De genetica is niet langer een gespecialiseerde discipline binnen de biologie en genetische benaderingen hebben hun onschatbare waarde bewezen in het blootleggen van fundamentele biologische processen. De krachtige instrumenten van de moleculaire genetica worden thans routinematig aangewend om alle levende systemen in hun diverse facetten te doorgronden, van nueleotide tot genoom, in samenhang met de ontplooiing van een toepassingspotentieel in de geneeskunde, de landbouw en de bio-industrie. In dit boek, dat bedoeld is als een inleiding tot de genetica, worden in hoofdzaak de basisprincipes uiteengezet die, progressief door het klassiek en daaropvolgend moleculair onderzoek heen, geleid hebben tot het genetisch elan gedurende de laatste decennia. Deze basisprincipes worden afgeleid uit experimenteel onderzoek, zodanig dat niet alleen concepten worden weergegeven maar tevens een kijk geboden wordt op in de genetica gehanteerde methoden. Een voorafgaande opleiding in de algemene biologie en biochemie zal de lezer hierbij ten goede komen.


Book
Verwonderen en ontdekken : vakdidactiek godsdienst primair onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789069863047 Year: 2008 Publisher: Amersfoort NZV-Uitgevers Kwintessens

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Verwonderen & ontdekken' is 'een complete gereedschapskist voor het geven van godsdienstonderwijs'. Allereerst wordt in dit lesboek een theoretisch kader geschetst: wat is het doel van (godsdienst)onderwijs, wat is goed onderwijs, wat heeft het kinderen te bieden? Bijzonder is hoe er voortdurend verbindingen worden gelegd tussen de studenten en hun ervaringen op stageplekken, en de mentoren, docenten en (godsdienst)pedagogen die hen de theorie aanreiken om hun ervaringen te ordenen. Zo willen de schrijvers de studenten leren reflecteren op het eigen handelen. Uitgebreid wordt ingegaan op het principe van de 'Wederkerige ontsluiting', op het model 'Elementariseren' en op het 'Theologische gesprek met kinderen'. In deel twee worden bijbelse basismotieven uit het Oude en Nieuwe Testament behandeld, waarna in deel drie dieper wordt ingegaan op vertellen en zingen als werkvormen. Tot slot volgen een literatuuropgave, een illustratieverantwoording en de personalia van de medewerkers. Bij het boek hoort een website, met aanvullende informatie over de hier besproken onderwerpen. (Bron: bol)


Book
Sterren aan de hemel 4 : verhalen van Mozes
Authors: ---
ISBN: 9789031736362 Year: 2013 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de tweede cyclus biedt Sterren aan de hemel een bijbeltje per leerjaar. Voor het 4e leerjaar is dat Verhalen van Mozes.In deze negen boeiende verhalen maken de kinderen kennis met de rijke Bijbelse symboliek van de Mozes-cyclus, die de kern van het joodse en christelijke geloof uitmaakt. Ze vormen samen een prachtig verhaal dat ongetwijfeld ook nu nog tot de verbeelding spreekt van vele kinderen.


Book
Sterren aan de hemel 6 : verhalen van Elia
Authors: ---
ISBN: 9789031737772 Year: 2014 Volume: *1 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze kinderbijbel bevat verhalen over Elia.Sluit aan bij de methode Sterren aan de hemel.


Book
Zin in leven : godsdienstdidactiek voor het lager onderwijs : deel 2
Authors: ---
ISBN: 9033446413 9033450534 9789033446412 Year: 2002 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Didactics of religion --- didactiek --- Didactics of primary education --- godsdienst --- 268.224 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Onderwijs --- #gsdb11 --- Academic collection --- C1 --- catechese --- lager onderwijs (x) --- basisonderwijs --- lager onderwijs --- 478.6 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Basisonderwijs --- Bijbel --- Bijbelverhalen --- Catechese --- Didactiek --- Doopsel --- Gandhi, Mahatma --- Gebeden --- Geloof --- Geloofsleven --- God --- Jezus --- Menchu, Rigoberta --- Morele opvoeding --- Nieuwe Testament --- Riten --- Rituelen --- Verhalen --- Vincentius a Paulo --- Waardenopvoeding --- 244.5 --- godsdienst, didactiek, lo (ler) --- godsdienstdidactiek --- Godsdienst ; basisonderwijs ; didactiek --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Godsdienst; ba.o. --- Godsdienst: didactiek lagere school --- 268.224 Catechese in de lagere school (Grundschule) --- Catechese in de lagere school (Grundschule) --- Kerken en religie --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Godsdienst; ba.o --- 030670.jpg --- Catechese ; basisonderwijs ; didactiek --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Onderwijs --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs


Book
Participerend leren : grondslagen van religieuze vorming in een globaliserende samenleving.
Author:
ISBN: 9055732451 Year: 2002 Publisher: Budel Damon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De aanleiding om dit boek te schrijven vormt het innovatieplan voor katholieke scholen voor primair onderwijs. Een innovatieplan is niets zonder een innovatievisie. Zo'n visie moet stevig genoeg zijn om een langlopend innovatietraject te kunnen dragen. Met het oog op de innovatie worden theoretisch vernieuwende lijnen naar de toekomst uitgezet. &#13;&#13;Zes thema's worden in het boek aangesneden: &#13;Wat is de situatie van religie in een globaliserende samenleving? &#13;Wat zijn religieuze tradities, en hoe geven ze perspectief op On/eindigheid? &#13;Wat is religie: een bepaalde ervaring, een bepaalde taal of een bepaalde praktijk? &#13;Wat is het religieuze zelf, en hoe kan dit worden ontwikkeld? &#13;Wat is leren door participeren binnen religieuze vorming? &#13;Wat is interreligieus leren?&#13;&#13;


Book
Sterren aan de hemel 5 : verhalen van Paulus
Authors: --- ---
ISBN: 9789031736379 Year: 2013 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ook in de derde cyclus krijen de kinderen een bijbeltje per leerjaar. In het 5e leerjaar is dat Verhalen van Paulus.De kinderen komen in contact met een selectie van de mooiste brieven van Paulus, waardoor ze zich een beeld vormen van de centrale figuur in deze verhalen. Door de prachtige en expressieve kleurprenten kunnen de kinderen de boeiende verhalen stap voor stap volgen en mee beleven.

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by