Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Of je nu op het sportveld staat, op het podium, of op je werk bent - iedereen vraagt zich wel eens af: Hoe kan ik het beste uit mezelf halen?Daniel Coyle is dé expert op het gebied van talentontwikkeling. Op basis van wetenschappelijk onderzoek en inzichten van de meest succesvolle coaches en leraren ter wereld ontwikkelde hij 52 tips om je vaardigheden (nog meer) te verbeteren. Dit is de essentiële gids om het beste uit jezelf te halen.
coaching --- talentmanagement --- Psychology --- Bee Collection --- Levenskunst --- Talent --- Zelfontplooiing --- Begaafdheid --- Kind --- talenten --- zelfontpooiing
Choose an application
Steeds meer medewerkers worden beoordeeld op competenties. Hoe kan een medewerker deze competenties ontwikkelen? Dit werkboek biedt toegankelijke informatie en praktische oefeningen waar medewerkers direct zelf mee aan de slag kunnen.Voor de werkgever kan dit werkboek in veel situaties een goed en voordelig alternatief zijn voor het inhuren van een trainingsbureau. Het boek is opgebouwd uit zeven heldere hoofdstukken waarin medewerkers eenvoudig zelf hun weg vinden. Elk hoofdstuk begint met een korte casus die veel herkenning zal oproepen. De informatie is overzichtelijk ingedeeld en de oefeningen zorgen ervoor dat het geleerde direct kan worden toegepast. Vragen die beantwoord worden zijn: Waarom is het ontwikkelen van talent belangrijk voor werknemer én werkgever? Wat is een competentie? Welke competentie is bij mij sterk en welke competentie wil ik verder ontwikkelen? Welke vijf mogelijkheden zijn er om mijn competentie te ontwikkelen? Wat is cultuur en welke invloed heeft cultuur op het ontwikkelen van competenties? Wat is het leerklimaat binnen mijn organisatie en welke relatie heeft dit met mijn competenties? Hoe gaan werkgevers in de praktijk om met het ontwikkelen van competenties? Hoe ontwikkel ik mijn competenties? is bedoeld voor alle medewerkers die gemotiveerd zijn om hun talent te ontwikkelen. Het is geen naslagwerk voor professionals over competentiemanagement, maar een praktisch werkboek met concrete voorbeelden en adviezen. Het is toegankelijk geschreven en geschikt voor een brede doelgroep vanaf middelbaar niveau. Somberg (1966) studeerde aan de Lerarenopleiding en volgde opleidingen PR & Communicatie.Tevens behaalde hij de graad Master in Educational Management en voltooide hij de opleiding Loopbaan- en Mobiliteitsadviseur.Momenteel is hij verbonden aan de afdeling Human Resources van een grote onderneming.
S2006302.JPG --- competentieontwikkeling --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsmanagement --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Competenties --- 658.37 --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- Personnel management --- competenties --- Begaafdheid. --- Competenties. --- Begaafdheid --- 097 Personeelsbeleid --- 431 --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Prof. dr. Howard Gardner onderscheidt op basis van hersenonderzoek en onderzoek in leersituaties 8 vormen van intelligentie. Hij gaat er vanuit dat ieder mens een persoonlijk profiel van sterk en minder sterk ontwikkelde aspecten van deze intelligenties heeft. Prof. dr. Spencer Kagan ontwikkelde hierop aan de Universiteit van Californië een scala aan praktische toepassingsmogelijkheden van Meervoudige Intelligentie (MI) voor het onderwijs. Zijn MI boek is internationaal gezien hét standaardwerk. Door de samenwerking met Kagan kon RPCZ het boek vertalen en bewerken voor het Nederlandse onderwijs. Dit veelomvattende boek laat MI tot leven komen in de klas en op school. In drieëntwintig boeiende hoofdstukken staan de diverse intelligenties én hun toepassing in het onderwijs beschreven.
Cognitive psychology --- Teaching --- talentmanagement --- onderwijsstrategieën --- intelligentietests --- onderwijspraktijk --- intelligentie --- begaafdheid --- 415.4 --- 415.4 ) Leerpsychologie --- meervoudige intelligentie --- geheugen --- leren --- didactische structuren --- Meervoudige intelligentie --- Geheugen --- Leren --- Begaafdheid --- 462.1 --- Hoogbegaafde kinderen --- Intelligentie --- 100368.jpg --- 100369.jpg --- 100370.jpg --- Talent --- Onderwijs --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- 419.2 --- Intelligentietests --- Leerprocessen --- Didactische werkvormen --- Schoolontwikkeling --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactische werkvorm --- Intelligentietest --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Met de Communicatiebox voor school en ouders leer je hoe je communicatieproblemen bij kinderen en jongeren met autisme kunt herkennen en hiervoor - op basis van een handig communicatieprofiel - slimme interventies en hulpmiddelen kunt inzetten om de communicatie kwalitatief te verbeteren en te ondersteunen. Denk hierbij aan hulpmiddelen als Sociale (Strip)Verhalen, hulp- en steunkaarten, emotieschalen, suggesties bij woordvindingsproblematiek, oplossingsgerichte vaardigheden en prikkelreducerende hulpmiddelen.Met de doeltreffende aanpak uit de Communicatiebox kun je kinderen en jongeren met autisme in de klas én thuis persoonsgericht ondersteunen. De Communicatiebox is bedoeld voor het vo en mbo, maar kan ook al worden ingezet vanaf groep 7.(https://www.uitgeverijpica.nl/titels/onderwijs/begeleiding-ondersteuning/communicatiebox-voor-school-en-ouders-pica)Hier vind je ook de downloads.
Communicatiestrategie --- Kind --- Jongere --- Autismespectrumstoornis --- School --- Kaartspel --- Communicatie --- Communicatieprobleem --- Communicatieve vaardigheden --- Ouders --- Ondersteuning --- Begaafdheid --- Orthopedagogics --- interpersonele communicatie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- autisme --- 462.4
Choose an application
Psychiatry --- autisme --- pervasieve ontwikkelingsstoornissen --- 462.4 --- Aspergersyndroom --- volwassenen --- Autistische kinderen --- Autisme --- Normaal begaafde volwassenen --- Diagnostiek --- Therapie --- Psychiatrische stoornissen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Begaafdheid --- Diagnose --- Psychiatrische stoornis --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Graphic arts --- graphic design --- creativity --- citaten --- grafische vormgeving --- creativiteit --- 415.4 --- Denkprocessen --- Succes --- zelfontplooiing --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie)
Choose an application
Dit boek is het resultaat van twee jaar intense samenwerking van twaalf ankerscholen binnen het Project Voorbeeldscholen voor Cognitief Sterk Functionerende (CSF) Leerlingen en Expertisecentrum TALENT van de KULeuven.(overgenomen uit het voorwoord, p.6)Dit boek geeft onderwijsprofessionals die op zoek zijn naar inspiratie rond de aanpak van cognitief sterk functionerende leerlingen een stevige boost. Onderwerpen als herkennen en signaleren, verrijken in de klas, klasexterne verrijking, versnellen en communicatie worden besproken met veel voorbeelden uit de praktijk, tips en casussen, waarbij zowel kleuteronderwijs, lager onderwijs als secundair onderwijs aan bod komen.https://www.diekeure.be/educatief/product/mijn-inspiratieboost-aan-de-slag-met-cognitief-talent-in-het-onderwijs/
hoogbegaafde kinderen ; onderwijs --- differentiatie ; onderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Intelligentie --- Begaafdheid --- Differentiëren --- School management --- Didactic strategies --- intelligentie --- differentiële opvoeding --- hoogbegaafdheid --- cognitieve ontwikkeling --- Talentontwikkeling --- Leerlingbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Casestudy --- Praktijkvoorbeeld
Choose an application
Hét basisboek over hoogbegaafdheid in een volledig geactualiseerde editieVijf jaar na de publicatie van Hoogbegaafd brengt expert Tessa Kieboom een volledig geactualiseerde uitgave, aangepast aan de recentste wetenschappelijke stand van zaken, met nieuwe inzichten en achtergronden. Hoogbegaafdheid is géén luxeprobleem! Vaak zijn deze kinderen juist erg kwetsbaar en hebben ze een grote nood aan begrip en een aangepaste begeleiding, zowel op school als thuis. Dit basisboek geeft een antwoord op veelgestelde vragen als: wat is hoogbegaafdheid precies? Hoe wordt de diagnose gesteld? Wat zijn de gevolgen van hoogbegaafdheid? Hoe ga je het beste om met hoogbegaafde kinderen? 'Een boek met veel praktijkvoorbeelden. Een prima hulp bij het opvoeden en begeleiden van hoogbegaafde kinderen en jongeren.'- Libelle(Bron: https://www.lannoo.be/nl/hoogbegaafd-nieuwe-editie)
#PBIB:+105.70 --- 159.928 --- Hoogbegaafde kinderen --- intelligentie --- opvoeding --- Hoogbegaafdheid --- 462.1 --- hoogbegaafde kinderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- Begaafdheid. Intelligentie --- 159.95 --- 37 --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Hoogbegaafde kinderen. --- hoogbegaafdheid --- Educational psychology --- PXL-Education 2016 --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Een boek over het Aspergersyndroom zonder het woord 'Asperger' in de titel: het was een doordachte maar gewaagde keuze in 1998. Desondanks werd Brein bedriegt een bestseller onder de autismeboeken met meer dan 15.000 verkochte exemplaren. Voor heel wat mensen betekende Brein bedriegt een eerste moment van herkenning en zelfs de uitweg uit een jarenlange zoektocht naar een diagnose. Sindsdien is het aantal begaafde personen met een diagnose uit het autismespectrum spectaculair toegenomen. Er zijn ook heel wat nieuwe inzichten in het autisme zoals zich dat uit bij mensen met een normale of hoge intelligentie. En naast de toenmalige hardnekkige misverstanden zijn er ook nieuwe ontstaan. Zoals: iedereen is een beetje autistisch. Of: het autistisch brein bedriegt nog steeds... In deze compleet herziene editie herleest Peter Vermeulen het oorspronkelijke boek en biedt hij nieuwe inzichten, onder meer over diagnostiek en begeleiding. De inhoud is nieuw, de stijl dezelfde als toen.
Autisme --- Autism --- Autistic disorder --- #KVHB:Aspergersyndroom --- #KVHB:Hoogbegaafdheid --- begaafdheid --- Autismespectrumstoornissen --- Aspergersyndroom. --- Autisme. --- Diagnostiek --- Begeleiding --- Aspergersyndroom --- #KVHB:Autisme --- 462.4 --- hoogbegaafdheid --- autismespectrumstoornissen --- autisme --- 606.2 --- psychiatrie --- Autistische kinderen --- 616.2 --- 159.95 --- Orthopedagogics --- psychopathologie --- 159.97 --- 159.928 --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- 159.97 Psychologie van het abnormale--(Psychotherapie. Groepstherapie zie {615.851};Psychiatrie zie {616.89}) --- Psychologie van het abnormale--(Psychotherapie. Groepstherapie zie {615.851};Psychiatrie zie {616.89}) --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Diagnose --- Syndroom van Asperger --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Het uitgangspunt van dit boek is dat elk kind talenten heeft. Bij sommige kinderen is meteen duidelijk wat hun talenten zijn. Bij andere niet. Het boek helpt de leraar bij de zoektocht naar talenten van kinderen. Daarbij wordt ook stilgestaan bij het eigen talent als leraar. Er worden acht talenten geportretteerd aan de hand van de meervoudige intelligenties van Howard Gardner, aangevuld met nog vier portretten vanuit de invalshoek hoofd, hart, handen en hele diverse talenten. Verder wordt ingegaan op hoe de leraar in de praktijk moet omgaan met de aanwezige talenten en leerstijlen om hun waarde zo goed mogelijk te laten uitkomen. Tot slot worden er lesideeën gegeven per vak en volledige lessen om kinderen hun eigen talenten te laten ontdekken en dat van anderen te kunnen zien.
zorgverbreding --- lager onderwijs --- Primary education --- Affective and dynamic functions --- talentmanagement --- 415.4 --- Intelligentie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Reflecteren (Terugblikken) --- Talenten --- Motivatie --- Hogere geestelijke functies --- (zie ook: Studiemethoden) --- Begaafdheid --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategieën --- Kinderpsychologie --- Talent --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Jeugdpsychologie --- Kind
Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|