Listing 1 - 10 of 60 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Projecten op school: 40 praktijkverhalen in de kijker
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Brussel Canon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
POP MBO : hoe manage ik mijn eigen leerproces: niveau 3/4
Authors: ---
ISBN: 9039523355 Year: 2004 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren met projecten
Author:
ISBN: 9053508120 9789053508121 Year: 2001 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het projectwerk-op-zich is niet nieuw. Wel nieuw in dit boek is het werken met probleemgericht projectonderwijs en met productgericht projectonderwijs. &#13;Onze maatschappij is gediend met dergelijke werkvormen. Samen werken, creatief zijn, kritisch oordelen, mondig zijn, zelfstandig kunnen werken, zich kunnen documenteren, problemen oplossen...zijn allemaal noodzakelijk te verwerven vaardigheden. Projectonderwijs leent zich daar uitstekend toe.&#13;&#13;


Book
Projectwerk : een opening naar de werkelijkheid.
Authors: ---
ISBN: 9074798306 Year: 2001 Publisher: Leuven CEGO (Centrum voor ervaringsgericht onderwijs)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek vinden we aanknopingspunten van hoe we kunnen komen tot een projectkeuze, hoe we een project kunnen verrijken, hoe we kinderen kunnen begeleiden in hun leerproces, hoe we een project kunnen evaulueren en dergelijke meer.


Book
Doen wat je belooft : projectmatig leermiddelen ontwikkelen
Authors: ---
ISBN: 903131708X 9789031317080 Year: 1997 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informatie over projectmatige leermiddelenontwikkeling, met praktijkvoorbeelden. Deze werkwijze levert leermiddelen op die voldoen aan kwaliteitseisen, op tijd klaar zijn en waarvan de kosten binnen de marges van het budget blijven.


Digital
Projectonderwijs in het hbo : de docent als projectontwikkelaar en projectbegeleider
Authors: ---
ISBN: 9789031381487 9789031362066 Year: 2009 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De eerste gerealiseerde projecten van het projectenfonds: onderwijsinspiratie uit de praktijk
Author:
Year: 2006 Publisher: Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Projectonderwijs : leren en werken in groep
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9033443481 Year: 1999

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Projectonderwijs is een vaste waarde in het hoger en universitair onderwijs, zowel om zelfsturend teamwerk te leren toepassen als om probleemoplossend te leren werken. Begeleiders van studenten moeten bij projectonderwijs echter over andere vaardigheden beschikken dan bij doceerwerkvormen.Dit handboek combineert een theoretisch kader voor projectonderwijs en voor het leren en werken in groep met een praktisch pakket van taken en vaardigheden die in projectonderwijs aan bod komen. De structuur van dit praktisch pakket is tweeledig; enerzijds de verschillende aspecten chronologisch behandeld: voorbereiden, oriënteren en plannen, taken en vaardigheden tijdens projectwerk, eindevaluatie en afronden van een project. Anderzijds maken de auteurs onderscheid tussen taak- en groepsaspecten. Zo vallen kennismaken, communiceren, feedback geven en ontvangen onder het groepsgerichte terwijl doelstellingen bepalen, taken verdelen, afspraken maken, plannen en evalueren bij taakgerichte aspecten behoren. Elk aspect wordt kort theoretisch toegelicht en de relevantie voor projectonderwijs wordt aangegeven. Daarnaast reiken de auteurs instrumenten, oefeningen en checklists aan die kunnen helpen om de verschillende aspecten voor projecten in het projectonderwijs op een goede manier te laten verlopen.

Keywords

Lerarenopleiding --- Projectonderwijs --- Algemeen. --- Hoger onderwijs. --- Universitair onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- groepen --- projectonderwijs --- Didactics of higher education --- Social welfare methods --- higher education --- Didactic strategies --- didactiek --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Projectonderwijs ; hoger onderwijs --- 371.314.6 --- #PBIB:2001.4 --- Academic collection --- Apprentissage Leerproces --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Enseignement Onderwijs --- Groupes Groepen --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Projet (enseignement) Project (onderwijs) --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Projectonderwijs --- hoger onderwijs --- 454.21 --- 489.4 --- teamwork --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- cases --- groepswerk --- leren --- literatuuronderzoek --- oefeningen --- presentaties --- rapporten --- sociale pedagogiek --- universitair onderwijs --- 37 --- 371.3 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Universitair onderwijs --- leermethoden (gez) --- projectonderwijs (ler) --- 371.31 --- E100049.jpg --- Groepswerk --- Hoger onderwijs: projectonderwijs --- 371.314.6 Projectonderwijs --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leerprocessen --- Projectwerking --- Studiebegeleiding --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- Leerproces --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Een goed begin is het halve werk : 10 aandachtvangers & 30 lesopeningen voor het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9789493209565 9493209563 Year: 2022 Publisher: Zoetermeer Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

?Elke les hetzelfde, dat is saai!?, horen we veel leerlingen zeggen. Maar waar start je met het brengen van afwisseling in je lessen? Het antwoord is simpel: bij het begin.Een goed begin is het halve werk is een inspirerend boek met 10 aandachtvangers en 30 lesopeningen om te gebruiken bij jouw lesvoorbereiding. Probeer de aandachtvangers en lesopeningen uit en je zult ervaren dat de afwisseling zorgt voor meer motivatie bij leerlingen en gerichte aandacht voor jou en het lesonderwerp!Dit boek is bedoeld voor alle docenten in het voortgezet onderwijs die de docentenrol van presentator een kwaliteitsimpuls willen geven en/of afwisseling willen brengen in de invulling van deze rol.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/een-goed-begin-is-het-halve-werk-pica


Book
Design Thinking in the Classroom : Easy-to-Use Teaching Tools to Foster Creativity, Encourage Innovation and Unleash Potential in Every Student
Author:
ISBN: 9781612438016 Year: 2018 Publisher: Berkeley Ulysses Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Harness the Power of Design Thinking to Inspire your Students! Whether your students are tackling project-based learning or developing solutions in the STEM maker lab, design thinking will help them be more innovative. The design-thinking process, practices and mindsets teach 21st-century skills such as adaptability, collaboration and critical thinking. The design thinking program described in this book helps develop students' mindsets in a way that is more conducive to producing innovative solutions. It allows students to apply their creativity to tackle real-world issues and achieve better results through the use of its five learning phases

Listing 1 - 10 of 60 << page
of 6
>>
Sort by