Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactic strategies --- projectonderwijs --- projectonderwijs --- didactische werkvormen
Choose an application
Didactics --- portfolio's --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- projectonderwijs
Choose an application
Het projectwerk-op-zich is niet nieuw. Wel nieuw in dit boek is het werken met probleemgericht projectonderwijs en met productgericht projectonderwijs. Onze maatschappij is gediend met dergelijke werkvormen. Samen werken, creatief zijn, kritisch oordelen, mondig zijn, zelfstandig kunnen werken, zich kunnen documenteren, problemen oplossen...zijn allemaal noodzakelijk te verwerven vaardigheden. Projectonderwijs leent zich daar uitstekend toe.
Projectonderwijs. --- Didactic strategies --- projectonderwijs --- #KVHB:Projectonderwijs --- 454.21 --- Freinetscholen --- Leren --- Praktijk --- Projectonderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Didactische werkvormen --- Probleemoplossend leren --- didactische werkvormen --- projecten --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvorm
Choose an application
In dit boek vinden we aanknopingspunten van hoe we kunnen komen tot een projectkeuze, hoe we een project kunnen verrijken, hoe we kinderen kunnen begeleiden in hun leerproces, hoe we een project kunnen evaulueren en dergelijke meer.
projectwerk --- 474.21 --- basisonderwijs --- didactiek --- didactische werkvormen --- projectonderwijs --- Babysitters --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Heksen --- Koken --- Lager onderwijs --- Leger --- Projectonderwijs --- Sport --- Stenen --- Basisonderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Europa --- Koken met kinderen --- projectonderwijs (ler) --- 476.1 --- Projectonderwijs; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- didactiek basisonderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Didactic strategies
Choose an application
Informatie over projectmatige leermiddelenontwikkeling, met praktijkvoorbeelden. Deze werkwijze levert leermiddelen op die voldoen aan kwaliteitseisen, op tijd klaar zijn en waarvan de kosten binnen de marges van het budget blijven.
leermiddelen --- didactiek --- projecten --- Teaching aids --- projectonderwijs --- Leermiddelen. --- Projectmanagement. --- leermiddelen. --- projectmatig werken.
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Higher education --- projectaanpak --- lesvoorbeelden --- technisch onderwijs --- projectonderwijs --- hoger beroepsonderwijs --- onderwijspraktijk
Choose an application
Primary education --- Secondary education --- lokaal onderwijsbeleid --- SO (secundair onderwijs) --- projectonderwijs --- onderwijsvernieuwing --- lager onderwijs --- Antwerp
Choose an application
Projectonderwijs is een vaste waarde in het hoger en universitair onderwijs, zowel om zelfsturend teamwerk te leren toepassen als om probleemoplossend te leren werken. Begeleiders van studenten moeten bij projectonderwijs echter over andere vaardigheden beschikken dan bij doceerwerkvormen.Dit handboek combineert een theoretisch kader voor projectonderwijs en voor het leren en werken in groep met een praktisch pakket van taken en vaardigheden die in projectonderwijs aan bod komen. De structuur van dit praktisch pakket is tweeledig; enerzijds de verschillende aspecten chronologisch behandeld: voorbereiden, oriënteren en plannen, taken en vaardigheden tijdens projectwerk, eindevaluatie en afronden van een project. Anderzijds maken de auteurs onderscheid tussen taak- en groepsaspecten. Zo vallen kennismaken, communiceren, feedback geven en ontvangen onder het groepsgerichte terwijl doelstellingen bepalen, taken verdelen, afspraken maken, plannen en evalueren bij taakgerichte aspecten behoren. Elk aspect wordt kort theoretisch toegelicht en de relevantie voor projectonderwijs wordt aangegeven. Daarnaast reiken de auteurs instrumenten, oefeningen en checklists aan die kunnen helpen om de verschillende aspecten voor projecten in het projectonderwijs op een goede manier te laten verlopen.
Lerarenopleiding --- Projectonderwijs --- Algemeen. --- Hoger onderwijs. --- Universitair onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- groepen --- projectonderwijs --- Didactics of higher education --- Social welfare methods --- higher education --- Didactic strategies --- didactiek --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Projectonderwijs ; hoger onderwijs --- 371.314.6 --- #PBIB:2001.4 --- Academic collection --- Apprentissage Leerproces --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Enseignement Onderwijs --- Groupes Groepen --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Projet (enseignement) Project (onderwijs) --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Projectonderwijs --- hoger onderwijs --- 454.21 --- 489.4 --- teamwork --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- cases --- groepswerk --- leren --- literatuuronderzoek --- oefeningen --- presentaties --- rapporten --- sociale pedagogiek --- universitair onderwijs --- 37 --- 371.3 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Universitair onderwijs --- leermethoden (gez) --- projectonderwijs (ler) --- 371.31 --- E100049.jpg --- Groepswerk --- Hoger onderwijs: projectonderwijs --- 371.314.6 Projectonderwijs --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leerprocessen --- Projectwerking --- Studiebegeleiding --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- Leerproces --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
?Elke les hetzelfde, dat is saai!?, horen we veel leerlingen zeggen. Maar waar start je met het brengen van afwisseling in je lessen? Het antwoord is simpel: bij het begin.Een goed begin is het halve werk is een inspirerend boek met 10 aandachtvangers en 30 lesopeningen om te gebruiken bij jouw lesvoorbereiding. Probeer de aandachtvangers en lesopeningen uit en je zult ervaren dat de afwisseling zorgt voor meer motivatie bij leerlingen en gerichte aandacht voor jou en het lesonderwerp!Dit boek is bedoeld voor alle docenten in het voortgezet onderwijs die de docentenrol van presentator een kwaliteitsimpuls willen geven en/of afwisseling willen brengen in de invulling van deze rol.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/een-goed-begin-is-het-halve-werk-pica
Didactic strategies --- Secondary education --- onderwijsmethoden --- leraren-leerling relatie --- Didactiek --- Didactische werkvorm --- Secundair onderwijs --- Klassenmanagement --- didactiek --- aandacht --- 454.21 --- klassfeer --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- didactische werkvormen --- geprogrammeerde instructie --- groepswerk --- projectonderwijs
Choose an application
Harness the Power of Design Thinking to Inspire your Students! Whether your students are tackling project-based learning or developing solutions in the STEM maker lab, design thinking will help them be more innovative. The design-thinking process, practices and mindsets teach 21st-century skills such as adaptability, collaboration and critical thinking. The design thinking program described in this book helps develop students' mindsets in a way that is more conducive to producing innovative solutions. It allows students to apply their creativity to tackle real-world issues and achieve better results through the use of its five learning phases
72.01 --- Makerspace --- Didactics --- wetenschappelijk denken --- talentmanagement --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- didactische processen --- projectonderwijs --- onderwijsmethoden --- creativiteit
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|