Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1. Verzamelingen 2. Bewerkingen 3. Vergelijkingen en ongelijkheden 4. Relaties, functies en grafieken 5. Specifieke bewerkingen binnen de statistiek
toegepaste wiskunde --- statistiek --- Mathematical statistics --- Statistiek (theorie)
Choose an application
Statistisch gezien doet wat het belooft; het biedt de lezer een inleiding in de statistiek. In het eerste deel, Van beschrijving naar inzicht, gaan we in op de inzichtelijke beschrijving van gegevens. In het tweede deel ligt de nadruk op het begrip kans en de problematiek van het schatten en toetsen in het sociaalwetenschappelijk onderzoek. In tegenstelling tot de kookboekachtige aanpak van andere inleidingen worden de statistische begrippen opgevat als elementen van een statistische taal. Bij talen lokt het ene woord het andere uit. En dat is in de statistiek ook zo. Vanuit deze optiek leert de lezer de belangrijkste kengetallen zelf ontdekken. Dit handboek vertrekt van een beperkte wiskundige voorkennis maar gaat waarom-vragen niet uit de weg. Het is bij uitstek geschikt voor studenten in de mens- en maatschappijwetenschappen, zowel voor hoger onderwijs binnen als buiten de universiteit. Bron : http://www.bol.com
Statistiek --- Statistiek (theorie) --- Methodologie --- Mathematical statistics
Choose an application
Wetenschappelijk onderzoek kan niet meer zonder statistiek. In het gros van de wetenschappelijke artikels en rapporten worden statistische methoden en technieken gebruikt, van zeer eenvoudig tot zeer geavanceerd. Studenten, onderzoekers en professionals uit verschillende disciplines hebben er dan ook alle belang bij statistiek te kunnen toepassen: een dataset klaarmaken voor analyse, de geschikte statistische techniek selecteren, de analyse uitvoeren, en de resultaten rapporteren en interpreteren.Toegepaste statistiek biedt studenten, onderzoekers en professionals een toegankelijk overzicht van de beschrijvende en inferentiële statistiek. Op basis van een stappenplan en gebruiksvriendelijke flowchart die als rode draad worden gehanteerd, wordt het voor iedereen een koud kunstje om de geschikte analysetechniek te selecteren en gebruiken. Elke techniek wordt stap voor stap uitgelegd aan de hand van verschillende voorbeelden en oefeningen. Telkens geïllustreerd met het statistisch softwareprogramma SPSS, maar evenzeer te gebruiken door iedereen die met andere software werkt.https://www.pelckmansuitgevers.be/toegepaste-statistiek.html#gref
Statistiek --- Statistiek (theorie) --- Mathematical statistics --- Onderzoek (wetenschap) --- SPSS --- SPSS (computerprogramma). --- Statistiek. --- toegepaste wiskunde --- statistiek
Choose an application
Statistiek is in. De meeste bedrijven steunen een belangrijk deel van hun besluitvorming op statistisch onderzoek. In vele discussies en zelfs in de reclamewereld wordt regelmatig - terecht of onterecht - gealludeerd op statistisch onderzoek. Dit handboek wil tonen wat statistiek precies is: een methode om tendensen te ontdekken of om verwachtingen te motiveren maar zelden om iets te bewijzen. Het boek richt zich tot studenten hoger onderwijs, enige voorkennis is niet vereist. De behandelde leerstof wordt steeds opgebouwd vanuit concrete situaties waardoor de achterliggende principes snel duidelijk worden. Om de theorie goed onder de knie te krijgen, werden aanvullende voorbeelden en heel wat oefeningen voorzien. (flaptekst)
Statistiek --- PHL-Central Office 12 --- statistiek --- onderzoeksvaardigheden --- 311 --- Statistieken --- Onderzoek --- 311.1 --- Statistiek (theorie) --- Mathematical statistics --- 519.2 --- 519.2 Probability. Mathematical statistics --- Probability. Mathematical statistics
Choose an application
Principes van marktonderzoek bevat alle aspecten van (online) marktonderzoek. De nadruk ligt op de toepassing in de praktijk: de achterliggende ideeën van marktonderzoek en het verwerken van de onderzoeksgegevens in SPSS. De software is in de tekst geïntegreerd en aangevuld met verduidelijkende afbeeldingen, zodat studenten precies kunnen zien waarop ze moeten letten bij het analyseren van de data. Zo wordt inzichtelijk hoe SPSS-tools kunnen helpen bij het nemen van belangrijke beslissingen.In elf stappen wordt het proces van marktonderzoek beschreven. Aan de hand van een doorlopende case met vragen leert de student attitudes en meningen onderzoeken die belangrijk zijn voor onderwerpen als consumentkeuze en marktsegmenten. Elk hoofdstuk begint met de belangrijkste leerdoelen en eindigt met vragen en opdrachten, een samenvatting en een lijst belangrijke begrippen.Nieuw in deze editieDeze editie werd volledig geactualiseerd. Er is een nieuw hoofdstuk 14, ?Statistische analyse?, waarin de rol van de grootte van de steekproef wordt uitgediept, en meer specifieke vraagstellingen als uitgangspunt van de analyse zijn genomen. Dit hoofdstuk vat hoofdstuk 14, 15 en 16 uit de vorige editie samen, waardoor het boek in omvang is afgenomen. Een andere belangrijke nieuwe feature is de digitale leeromgeving MyLab NL.DoelgroepPrincipes van marktonderzoek is geschikt voor eerste- en tweedejaarsstudenten in het hoger economisch onderwijs.Bron : http://www.pearsoneducation.nl
SPSS --- Marktonderzoek --- SPSS (statistical package for the social sciences) --- marktonderzoek --- marketing informatiesystemen --- Market research --- 658.8 --- PXL-Business 2019 --- marketing, marktonderzoek --- Methodologie --- Statistiek (theorie)
Choose an application
SPSS (officieel 'IBM SPSS Statistics') is het meest gebruikte statistische programma ter wereld. SPSS 28 is de nieuwste versie van SPSS en wordt nu overal ter wereld gebruikt. Het 'Basishandboek SPSS 28' van Alphons de Vocht is de opvolger van de mega bestsellers 'Basishandboek SPSS 27' en 'Basishandboek SPSS 26' en behandelt de relevante aspecten van versie 28. Deze uitermate veel gebruikte en bijzonder gunstig geprijsde boeken over SPSS hebben hun waarde in de praktijk reeds lang bewezen. Niet voor niets wordt het 'Basishandboek SPSS 28' voorgeschreven op talloze opleidingen, hogescholen en universiteiten. Niet alleen wordt glashelder uitgelegd hoe je met SPSS 28 aan de slag gaat om te werken met gegevensbestanden en om statistische technieken en procedures toe te passen, maar ook wordt ingegaan op statistische kernbegrippen en de basisprincipes van statische toetsing in de praktijk. Dit boek is eenvoudigweg onmisbaar voor iedereen die optimaal met SPSS 28 aan de slag wil.Bron: www.bol.com
Choose an application
.
Multivariate statistische analyse. --- SPSS (statistical package for the social sciences) --- Quantitative methods in social research --- Mathematical statistics --- statistiek --- Social sciences --- Statistical methods --- Sociology --- dataverwerking --- regressie-analyse --- wiskundige statistiek --- Statistiek --- Onderzoek --- Sociale wetenschappen --- Statistiek (theorie) --- Sociale wetenschap --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Dit studie- en werkboek biedt een introductie in de statistiek voor studenten in de gedragswetenschappen. Nadat we toegelicht hebben op welke manier statistiek een onmisbaar instrument is bij wetenschappelijk onderzoek zoomen we in op variabelen. Welke soorten variabelen onderscheiden we en hoe kunnen we hun centrale tendens en variabiliteit bepalen? Verder tonen we hoe variabelen verwerkt worden in SPSS en hoe software vlot tabellen en grafieken produceert die ons een zicht geven op de verzamelde data. Na univariate verwerking op bivariate analyses: hoe kunnen we de samenhang tussen twee variabelen bepalen? En hoe kunnen we die samenhang berekenen met SPSS? We raken daarbij al even het domein van de inductieve statistiek aan, maar meer details daarover kan je vinden in het vervolgboek 'Inductieve statistiek voor de gedragswetenschappen'. Op de ondersteunende website www.toegepastestatistiek.net vind je de bijbehorende databestanden en oplossingen van de opdrachten. (bron: covertekst)
Qualitative methods in social research --- Mathematical statistics --- psychologie --- SPSS (statistical package for the social sciences) --- statistiek --- statistisch onderzoek --- Quantitative methods in social research --- Social sciences (general) --- Statistiek (theorie) --- Sociale wetenschap --- SPSS
Choose an application
In 'Statistiek in woorden' krijg je op een gebruiksvriendelijke manier, dus zonder formules of technische details, uitgelegd wat de meest voorkomende statistische termen en technieken inhouden (Bron: covertekst).
Statistiek. --- statistiek --- Statistical science --- Mathematical statistics --- 311 --- 519.22 --- #SBIB:303H510 --- Statistiques Statistiek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Onderzoeksmethodologie --- #KVHA:Statistiek --- Statistiek --- maatschappijwetenschappen, methoden --- woordenboek --- 517.2 --- S20090832.JPG --- statistieken --- statistiekwetenschap --- 300.6 --- 301.2 --- onderzoeksmethoden --- statistische methoden --- woordenboeken --- 519.22 Statistical theory. Statistical models. Mathematical statistics in general --- Statistical theory. Statistical models. Mathematical statistics in general --- 311 Statistische methoden --- Statistische methoden --- Methoden sociale wetenschappen: statistische technieken, algemeen --- 31 --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- sociale en economische statistiek, theorie en methodiek --- statistiek (economische statistiek) --- Mathematische statistiek --- Wiskunde --- Statistiek (theorie)
Choose an application
Engelse versie van hét boek over toekomstverkenning.In de onzekere en turbulente omgeving waarin we ons bevinden, is toekomstdenken onmisbaar. Het vormt de basis van een duurzaam beleid.Met inzichten in besluitvorming bij grote onzekerheid, met inzichten rond leiderschap om proactief te handelen en met tips om toekomstdenken in het beleid of organisaties te introduceren.Geschreven door internationale experts.Voor beleidsmakers, bedrijfsleiders, opiniemakers en iedereen die de toekomst vorm wil én kan geven.Bron : http://www.lannoo.be
maatschappijleer --- maatschappijkritiek --- Political philosophy. Social philosophy --- maatschappij --- Strategisch management --- Toekomstvisies --- Planning --- 369.1 --- 300.6 --- 301.2 --- marketing - marktonderzoek - marktanalyse --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- sociale en economische statistiek, theorie en methodiek --- PXL-Business 2018 --- maatschappelijke veranderingen --- ondernemen --- Toekomstbeeldvorming --- Toekomst --- Duurzaam ondernemen --- Trendwatching --- Toekomstvisie --- Kostenbeheersing --- Bewegingsonderwijs --- #SBIB:35H203 --- #SBIB:35H400 --- 316.32 --- 316.32 Globale samenlevingsvormen --- Globale samenlevingsvormen --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Beleid: algemeen
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|