Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Na ‘Wat een winter' verschijnt Rotraut Susanne Berners tweede kijk- en zoekboek. Ditmaal spelen de situaties op de grote kartonnen prenten zich af in de lente. Ook nu weer nemen herkenbare figuren de kijker mee op kleine avonturen die groeien in de loop van de zeven op elkaar aansluitende dubbele bladzijden. Open huizen nodigen uit om te kijken naar wat er binnen gebeurt. Zachte kleuren, die een prille lente aankondigen, vormen de ondertoon van het drukke leven buitenshuis. Op de achterflap staan ook weer de meest voorkomende personages met een kleine toelichting. Wie het eerste kent, vindt hier gekende figuren en situaties terug, die geven het geheel een vertrouwde en misschien ook minder uitdagende sfeer. Voor jonge lezers die voor het eerst kennis maken met de naïeve wereld die hier gedetailleerd werd uitgetekend vormt dit prentenboek zonder woorden wellicht een bron van speur-, kijk- en bladerplezier.
Kindergarten --- German literature --- lente (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- PXL-Education 2019 --- kinderboek --- kinderboekillustratie --- prentenboek zonder tekst --- prentenboeken --- lente --- seizoenen --- JB BERN --- Lente - prentenboek --- Boerderijen --- Lente --- Parken --- Prentenboeken --- Treinen --- Verhalen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wonen --- Zoekboeken --- kartonboeken --- zoekboeken --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- Prentenboek
Choose an application
Naar oma, naar de winkel of naar het ziekenhuis...Altijd gaan deuren open. Stap maar binnen in dit boek. Achter elke deur wachten andere versjes. Sommige gedichten glimlachen, andere zingen of huilen. Alle deuren gaan ook weer toe. Zo worden ze moe. Al eens een deur zien uitrusten op het strand? Lees maar. De versjes staan klaar. Dit boek bevat 30 grappige, droevige, ernstige, speelse versjes onderverdeeld in 6 verschillende hoofdstukjes (Thuis, opa en oma, buiten, ziekenhuis, winkel en water). Het centrale thema is 'de deur',waarachter alle versjes wachten. Vandaar ook de titel van dit boek. De versjes vallen op door de speelsheid van taal, waarbij in de meeste gevallen sprake is van een of ander rijmschema. Opvallend is de originele schikking van de woorden. Ze nemen allerlei vormen aan. De meeste verzen zijn al geschikt om aan jonge kinderen vanaf ca. 4 jaar voor te dragen. Een enkel vers is wat moeilijker te doorgronden. Ook de zwart-wit illustraties vormen een wezenlijk onderdeel van dit boekje. Ze zijn evenals de verzen speels, grappig en aandoenlijk. Al met al een aantrekkelijke bundel die niet in een ruk dient voorgelezen te worden, maar waarvan je gedoseerd kunt genieten.
Dutch literature --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- versjes (genre) --- Kindergarten --- Jeugdpoëzie --- jeugdliteratuur --- kinderen --- tekening --- Ballonnen --- Boeken --- Dagen --- Deuren --- Dood --- Eten --- Grootouders --- Herfst --- Hygiëne --- Kinderen --- Luisteren --- Musea --- Nederlands 870 --- Ouders --- Piraten --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Seizoenen --- Slapen --- Snoepen --- Stormen --- Stranden --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Water --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wonen --- Zee --- Ziek zijn --- 830.1 ) Nederlandse gedichten --- verzen buiten --- verzen opa en oma --- verzen thuis --- verzen water --- verzen winkel --- verzen ziekenhuis --- Versjes: kleuters --- Dichtwerken --- Poëzie
Choose an application
Alls kernactiviteiten spelen zich af in deze hoeken: spel met zand en water, rollenspel, constructieve en beeldende activiteiten, lees-schrijfactiviteiten en reken-wiskundeactiviteiten. In onderlingen samenhang en in een thematische context. Het pedagogisch-didactisch handelen van leerkrachten is aan alle activiteiten verbonden. Daarom doet de leerkracht mee aan het hoekenwerk, om in samenspel en samenspraak voor begeleiding en nieuwe leermomenten te zorgen. (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- hoekenwerk --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Hoekenwerk --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- 471.5 --- kleuters --- 471.4 --- kleuteronderwijs --- 474.21 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Boekenhoeken --- Bouwhoeken --- Constructie --- Fotografie --- Kastelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunst --- Leeshoeken --- Luisterhoeken --- Muziekhoeken --- Poppenhoeken --- Post --- Ruimte --- Stenen --- Watertafels --- Wereldoriëntatie --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Zandtafels --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Didactische werkvormen --- 051099.jpg --- kleuterschool: hoekenwerk --- Klasinrichting --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Natuur
Choose an application
Via leuke activiteiten leren de kinderen spelenderwijs en in een kleine groep de elementaire rekenvaardigheden. Daarnaast wordt er ook geknutseld. In de kleuterklas wordt een stevige basis gelegd aan de beheersing van een aantal fundamentele begrippen zoals hoeveelheid, ordening, ruimte,.. inhoudstafel: motivering en doel begripsvorming rekenvoorwaarden: - ruimtelijke oriëntatie - begrippen ivm tijd - getalbegrip - ordeningsbegrippen - rekenbegrippen - tellen - kennis van cijfers en bewerkingssymbolen thema's: - kijk eens in de spiegel - geen katten in zakken! - horen, zien en wijzer worden - we slaan de bal niet mis! - met toeters en trompetten - het rolt en het rijdt - het land waar alles kan - knuffels knijpen - geen doos van Pandora - joepie, ik mag in de hoek! - als een vis in het water - mijn poppenkinderen - moet er geen zand zijn? - veel werk aan de winkel - de kleine architect - keukelen - ruimtelijke
voorbereidend rekenen --- Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskunde --- aanvankelijk rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 471.42 --- Ballen --- Bouwen --- Bouwhoeken --- Cijfers --- Dieren --- Dozen --- Feesten --- Getalbegrip --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Hoepels --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Lichaamsschema --- Ordenen --- Poppen --- Rekenen --- Rekenvoorwaarden --- Rollen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spiegels --- Sprookjes --- Tellen --- Tijd --- Verkleden --- Water --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wiskundige initiatie --- Zakken --- Zand --- Zintuigen --- handboek --- kleuteronderwijs --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O. --- 475.4 --- Ordenen ; kleuteronderwijs --- Ruimte ; kleuteronderwijs --- Tellen ; kleuters --- Tijd ; kleuters --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- kleuterschool: wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O --- spelend rekenen --- wiskundige initiatie
Choose an application
voedingsleer --- voeding (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- gezondheidsleer --- 371.67 --- 373.3 --- eetgewoonten --- gezondheid --- voeding --- 471.43 --- didactiek --- schoolboeken --- wereldoriëntatie --- 471.4 --- 471.49 --- Belangstellingscentra --- Eten --- Gerechten(Kookboeken, Recepten) --- Gezondheid --- Koken --- Tafelmanieren --- Voeding --- Gerechten --- Hoeveelheden --- Hygiëne --- Tellen --- Verpakkingen --- Voedingsdriehoek --- Wegen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- 471.8 --- Kleuteronderwijs --- Voeding ; kinderen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material --- Thematisch werken --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Wereldoriëntatie --- vakoverschrijdende thema's --- ervaringsleren --- Gezondheidsopvoeding --- Drank --- wereldoriëntatie --- Hygiëne --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
28
genre-thema"">
Choose an application
In dit boek worden de problemen die leerkrachten ervaren bij het begeleiden van kringgesprekken (zeker in meertalige groepen) op een rijtje gezet. Er worden ook suggesties geboden om ze te overwinnen. De lessuggesties zijn gericht op de groepen vier en vijf en geven expliciete aandacht aan meertaligheid. De lessen beginnen altijd met de introductie van een of meer voorwerpen, wat als uitgangspunt voor een kringgesprek goed blijkt te werken (lage taaldrempel, concrete ervaringen, uitnodiging tot handeling, begripsbevordering voor minder taalvaardige kinderen) . De gebruikte werkvormen zijn afkomstig uit de kunstzinnige disciplines taalvorming en dramatische vorming.
dramatische expressie --- kringgesprekken --- Drama --- meertaligheid --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of languages --- taalverwerving --- Didactics of primary education --- Klassengesprekken --- Dramatische expressie ; basisonderwijs ; didactiek --- 474.21 --- 474.6 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Associëren --- Bloemen --- Didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Keukens --- Kringactiviteiten --- Kringgesprekken --- Lager onderwijs --- Marokko --- Muziekinstrumenten --- Schrijven --- Speelgoed --- Taalonderwijs --- Telefoneren --- Vertellen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Kringspelen --- Meertaligheid --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- 499.4 --- communicatie --- drama --- gesprekstechnieken --- kringgesprek --- secundair onderwijs --- sociale vaardigheden --- taalvorming --- vreemde talen onderwijs --- vreemdelingen --- Mondelinge communicatie --- Dramatische vorming --- Klassengesprek
Choose an application
Dit boek biedt talrijke methoden en spelvormen om kinderen (4 - 14 jaar) spelenderwijs hun omgeving te laten ontdekken, te laten begrijpen, te laten beschermen en op een constructieve manier te laten veranderen. Het bevat ruim 200 originele ontdekkingsspelen, experimenten, recepten, raadsels, verhalen en suggesties voor gesprekken, observaties en creatieve vorming. Het is een uniek praktijkboek vol met creatieve werkvormen, waarmee kinderen bewust gemaakt worden van de huidige problemen rondom - en de samenhang tussen - natuur, milieu en gezoindheid. Als voorbeeld komen zeven, in de praktijk getoetste 'milieu-ontdekkingsreizen' aan de orde met een uitvoerige didactische beschrijving : voeding - gezondheid - huishouding - boodschappen - afval - tuin - bos en wei (Bron: boekcover)
476.5 --- Afval --- Basisonderwijs --- Bossen --- Gezondheid --- Huishoudelijk spel --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Natuur- en milieueducatie --- Spelen --- Tuinieren --- Voeding --- Weide --- Winkelen (Boodschappen doen) --- 476.5 ) Natuurkennis --- Handboek/cursus --- afval --- boodschappen doen --- bos en wei --- gezondheid --- huishouding --- milieu --- natuur --- tuin --- voeding --- 796.1 --- Didactiek --- Handvaardigheid ; basisonderwijs --- Milieu --- Milieu-educatie ; basisonderwijs --- Milieu-educatie ; kleuteronderwijs --- Milieu-educatie --- Natuur --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; algemeen --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- 472.3 --- 478.9 --- Milieu-educatie : basisonderwijs --- Natuurkunde: milieuspelen: lagere school --- Natuurkennis --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- Didactics of social education --- Didactics of biology --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- spellen --- natuureducatie --- WO (wereldoriëntatie) --- milieueducatie --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: biologie --- #BSCH: vak: werkelijkheidsonderricht (milieustudie)
Choose an application
Het grote Boodschappenspel is op verschillende manieren en niveaus te spelen. De jongste kleuters kunnen er spelletjes als lotto mee doen. En voor oudere kinderen is het leuk om gezellig samen te spelen en wordt het een spannende wedstrijd. Er zijn drie spelvarianten: Spelvariant 1: Haal uit elke winkel een boodschap. Spelvariant 2: Haal uit elke winkel de boodschap die op je lijstje staat. Spelvariant 3: Haal uit elke winkel de goedkoopste boodschap.Korte beschrijving: Doe boodschappen met Lassa, Konijn, Hond of Poes en oefen spelenderwijs alle belangrijke ontwikkelingsvaardigheden. Verzamel de boodschappen in zes verschillende winkels. Zo leer je welke boodschappen bij de winkels horen, je leert kleuren en vormen combineren, tellen en ook al een beetje rekenen.Bron: handleiding
Boodschappen doen. --- Educatieve spellen --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of mathematics --- rekenen --- boodschappen --- Didactics of Kindergarten --- rekenspelletjes --- aanvankelijk rekenen --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- didactisch materiaal --- educatieve spellen --- kleuteronderwijs --- 471.4 --- didactiek --- spelmaterialen --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- Boodschappen doen (Winkelen) --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Kleuren --- Spelen met opdrachtmateriaal --- Tellen --- Vergelijken --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Wiskundige initiatie --- 471.42 --- 471.43 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Sorteren --- Vormen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Didactisch materiaal --- kleuren --- leerspel --- tellen --- vormen --- 471.6 --- Educatieve spelen --- Rekenen; ba.o --- Spel; opvoeding --- Wiskundige initiatie; k.o --- Boodschappen: didactische spelen --- didactische set --- didactiek kleuteronderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Games --- Aanvankelijk rekenen --- 4-jarigen --- Denkontwikkeling --- Boodschappen doen --- Geheugen --- Associëren --- Lottospelen --- voorbereidend rekenen --- 4-jarige --- Kleur (kleur) --- Vorm (fysiek) --- Winkelen --- Geheugen (psychologie) --- Lottospel
Choose an application
04
genre-thema"">
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|