Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
De psychiatrisch verpleegkunde is een veeleisend vak. In functie van het opnemen van de rol van verantwoordelijk verpleegkundige zijn de verwachtingen hooggespannen, een grote variëteit aan competenties is noodzakelijk. Een vakkundige heeft een basis aan talent en ontwikkelt zich verder door opleiding, ervaring en samenwerking met een leerbegeleider. Eén van de belangrijke uitdagingen voor de verantwoordelijke verpleegkundige is het voortdurend bewaken van de balans tussen (schijnbaar) tegengestelde processen: professioneel én persoonlijk geëngageerd zijn, veiligheid bieden én kansen geven, afstand bewaren én nabij zijn,? Bovendien vraagt het ook een persoonlijk in-balans-zijn. De psychiatrisch verpleegkundige kan daarom getypeerd worden als vakkundig in balans. Dit boek gaat in op de inhoud van de processen van patiëntentoewijzing en hun betekenis voor de patiënt en de verpleegkundige. Enerzijds worden de kernattituden, processen en instrumenten van patiëntentoewijzing beschreven, anderzijds wordt een gedetailleerd competentieprofiel voor de verantwoordelijk verpleegkundige gepresenteerd.
Psychiatrische verpleegkunde --- psychiatrische verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- 606.84 --- psychiatrie --- verpleegkunde --- competenties --- geestelijke gezondheidszorg --- patiëntentoewijzing --- professionalisering --- professionalisering (gez) --- psychiatrische verpleegkunde (gez) --- Psychiatrie --- Verpleegkunde --- beroepsuitoefening --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- Psychiatrische verpleging --- psychiatrische verpleging --- 613.22 --- anamnese --- kwaliteitsbewaking --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundig onderzoek --- Psychiatric nursing --- departement Gezondheidszorg 10
Choose an application
Hoe combineer je competentiegericht leren met vraagsturing? Hoe pak je dat aan en wat betekent dit concreet voor studenten en docenten en de onderwijsorganisatie als geheel? Wat voor effect heeft competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing voor bijvoorbeeld roostering en planning? Moet alles mogelijk zijn of is het maken van keuzes onvermijdelijk? Op dit moment staan deze vragen bij veel hbo-instellingen in ons land sterk in de belangstelling. Overal worden met meer of minder succes onderwijsprogramma's ontwikkeld voor compe¬tentiegericht leren in combinatie met vraagsturing. Daar vraag je me wat beoogt vooral een praktisch antwoord op de bovenstaande vragen te geven. Dus geen hoogdravende theoretische beschouwingen, maar een kijk op hoe competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing in de dagelijkse onderwijspraktijk kan lopen. Dit antwoord is gebaseerd op de ervaringen van de schrijvers met een ontwikkeltraject (project Flex++) voor instrumenten voor vraagsturing aan de Academie voor ICT & Media van de Haagse Hogeschool. Vanuit deze ervaringen wordt de praktijk van net zogeheten compe¬tentiegericht vraaggestuurd onderwijs (CVGO) toegelicht aan de hand van een groot aantal voorbeelden uit de dagelijkse onderwijspraktijk. (Bron: covertekst)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- competenties --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Competentiegericht onderwijs --- Praktijklessen ; beroepsonderwijs ; Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- 489.4 --- HBO --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- leren --- onderwijsvernieuwing --- vraaggestuurd onderwijs --- competentiegericht leren --- 489.59 --- Competenties --- Vraaggestuurd onderwijs --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- hoger onderwijs --- onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Vraaggestuurd werken --- Beroepssecundair onderwijs --- Nederland --- Onderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
1. Inleiding: situering en voorgeschiedenis2. Doelstellingen van het onderzoek3. Onderzoeksmethoden4. Onderzoeksresultaten en verwerking5. ConclusiesBijlage 1: visie op zorgBijlage 2: Verzorgende competentiesBijlage 3: Verpleegkundige competenties
dementie --- Geriatric nursing --- geriatrische verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkunde --- competenties --- 324 --- 614.25 --- dementia --- verpleegkundige --- verpleegkwaliteit --- verzorg --- departement Gezondheidszorg 09 --- Dementie --- Geriatrische verpleegkunde --- 616-053.9 --- 606.5 --- 616-08 --- 613.6 --- dementie (gez) --- geriatrische verpleegkunde (gez) --- 613.62 --- bejaardenverzorgende --- bejaardenzorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- dementie (dementia, dementia senilis) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- psychogeriatrische verpleegkunde --- 616-08 Treatment --- Treatment --- Geriatrics --- geriatrische psychiatrie --- (zie ook: gerontologie) --- Geriatrisch verpleegkundige
Choose an application
Dit is een boek over competentiegericht werken. Competenties zijn kwaliteiten die bijdragen aan het effectief begeleiden van cliënten. Vanuit een duidelijk omschreven visie komen de auteurs tot vijf competenties waarmee begeleiders succesvol kunnen bijdragen aan een waardevol bestaan van mensen met een verstandelijke beperking. Competenties staan in de gehandicaptenzorg steeds meer in de belangstelling. Inmiddels is ook het Landelijk competentieprofiel beroepskrachten primair proces gehandicaptenzorg verschenen. Belangrijke onderdelen uit dit gedetailleerde profiel zijn in het boek vertaald naar vijf concreet uitgewerkte competenties. Competenties worden zichtbaar in het gedrag van mensen. In elk van de vijf hoofdstukken over competenties wordt toegewerkt naar een serie effectieve gedragingen. Deze laten zien hoe je je als begeleider kunt opstellen en wat je te doen staat. Veel praktijkvoorbeelden maken de theorie herkenbaar. Dit boek is een lees-, leer- en doeboek voor studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs en voor begeleiders die nog beter willen worden in hun vak. Voor meer informatie: www.zoztrainingen.nl
Mentaal gehandicapten --- Hulpverlening. --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- ergotherapie --- orthopedagogiek --- zorg voor personen met een beperking --- 326 --- competenties --- hulpverlening --- cliënt-hulpverlener-relatie --- cliëntgericht werken --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- mentaal gehandicapten --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- psychiatrische patiënt --- psychiatrische verpleegkunde --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: informed consent) --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Begeleiding --- graduaat orthopedagogie --- verstandelijke beperkingen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Aan de slag! is een uitgebreide handreiking voor het maken van goede opdrachten voor beroepsopleidingen. De opdrahten sluiten aan bij het leerlijnenmodel. De volgende leerlijnen komen aan bod : de stageleerlijn, de integrale leerlijn, de conceptuele leerlijn, de vaardighedenleerlijn en de studieloopbaanbegeleiding (regieleerlijn)
beroepsopleiding --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- leeropdrachten --- Didactics of higher education --- #KVHB:Beroepsopleiding --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Stage --- 482 --- beroepsonderwijs --- beroepsopleidingen --- didactiek --- leerlijnen --- secundair onderwijs --- 378.1 --- 489.4 --- competenties --- leerprocessen --- stage --- stagebegeleiding --- vaardigheid --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- competentiegericht leren --- didactiek hoger onderwijs --- opdrachten --- projectonderwijs --- Beroepsonderwijs; didactiek --- Leerprocessen --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evaluatie --- leermethoden --- stage (praktijkleren) --- studentenbegeleiding --- vaardigheidstraining --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- PHL-Healthcare 12 --- onderwijspraktijk --- stageconcept --- vaardigheidsonderwijs --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerlijnen --- Secundair onderwijs --- 484.21 --- assessment --- coaching --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- supervisie --- Beroepsopleiding --- Didactische werkvorm --- Leerlijn
Choose an application
Empowerment zou in de dagelijkse werking van de ouderenzorg moeten zitten, zodat de stem van de huidige generatie ouderen wordt gehoord. De sector moet zich ook voorbereiden op de toekomstige ouderen. Die zullen heel gepast de 'protestgeneratie' worden genoemd
Ouderenzorg. --- WZC (woonzorgcentrum) --- gerontagogie --- Geriatrics --- empowerment --- Social policy and particular groups --- Flanders --- Older people --- Housing --- Belgium --- departement Gezondheidszorg 10 --- ouderenzorg --- woon- en zorgcentra --- 616-053.9 --- 324 --- RVT's --- assertiviteit --- bejaardenpsychologie --- bejaardentehuizen --- ouderen --- RVT --- bejaardenzorg --- kwaliteitszorg --- 364.65 --- Empowerment --- Ouderen --- Ouderenzorg --- Rusthuizen --- Bejaardenzorg --- RVT (rustoord, rust- en verzorgingstehuis) --- bejaardentehuis --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- geriatrische verpleegkunde --- innovatie (veranderen) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- patiëntenparticipatie --- psychogeriatrische verpleegkunde --- verpleeghuis (verpleegtehuis) --- zelfbeschikking --- Hospitalisatiesyndroom --- Woonzorgcentrum - WZC --- sociale problemen en zorg voor ouderen --- rust- en verzorgingstehuizen --- Sociale problemen van en zorg voor ouderen; algemeen --- (zie ook: verpleeghuis) --- (zie ook: geriatrie) --- (zie ook: gerontologie) --- (zie ook: informed consent) --- (zie ook: RVT) --- Bejaarden --- Woonzorgcentra --- Rust- en verzorgingstehuizen --- Residentiële zorg --- Oudere --- Woonzorgcentrum --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- methodiek
Choose an application
Het werk wil de lezer inspireren en motiveren om competentiegericht onderwijs 'in te voeren'. Het boek bestaat uit volgende delen: 1. Theoretisch begrippenkader: meer tekst en uitleg bij een aantal begrippen ivm competentiegericht onderwijs - 2. BaMa-profielen: een concrete invulling van de competenties uit de BaMa-profielen, die een docent verder kan aanvullen in overeenstemming met het eigen opleidingsonderdeel en/of -activiteit - 3. Praktijkvoorbeelden: good practices van competentiegericht onderwijs, m.a.w. goede voorbeelden van bestaande onderwijspraktijken waarin competentiegericht wordt gewerkt. In dit gedeelte komt de docent meer te weten over hoe collega's aan competenties werken in hun practicum, hoe zij die competenties evalueren, enz.
Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- competenties --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- onderwijspraktijk --- 378 --- 371.38 --- #SBIB:316.334.1O366 --- #SBIB:316.334.1O367 --- #SBIB:316.334.1O400 --- #KVHA:Competentiegericht onderwijs --- #KVHA:Didactiek --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Competentiemanagement --- 37 --- BaMa --- competentie --- competentiegericht onderwijs --- competentieontwikkeling --- onderwijs --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- 331.36 --- 378.1 --- 450.46 --- 451.3 --- 454.2 --- 489.3 --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Hoger onderwijs --- Professionele ontwikkeling --- assessment --- bachelor --- communicatie --- leidinggeven --- levenslang leren --- reflectie --- teamwerk --- 371.3 --- 371.35 --- 373.6 --- Competentie --- Competentiegerichte kennis --- Competentieleren --- Onderwijs --- Assessments --- competentie (ler) --- competentiegericht leren --- onderwijsmethoden --- 371.39 --- Didactiek --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- secundair onderwijs --- studentenbegeleiding --- 371.38 Zelfwerkzaamheid --- Zelfwerkzaamheid --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Onderwijssociologie: curricula van het hoger niet-universitair onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van universitair onderwijs --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsstrategieën --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 658.37
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|