Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Leidinggevenden worden vaak geconfronteerd met allerlei soorten conflicten in hun team en in de organisatie. Conflicten kunnen een bron van stress zijn, maar ook een startpunt om verschillen uit te spreken, relaties te herstellen en nieuwe afspraken voor toekomstige samenwerking te maken. Bemiddeling wordt hoe langer hoe meer erkend als een krachtige manier om te interveniëren in conflicten, zonder een beroep te doen op juridische procedures of autoriteiten die een beslissing van bovenaf nemen. Deze pocket is niet geschreven voor de professionele bemiddelaar; hij richt zich specifiek tot de leidinggevende die een rol van bemiddelaar wil opnemen en zich hier grondig op wil voorbereiden. Het boek zorgt voor een houvast om zelf op een constructieve manier bij te dragen aan het oplossen van conflicten in de eigen werkomgeving
conflictbemiddeling --- Personnel management --- leidinggeven --- Industrial psychology --- conflicthantering --- HRM (human resource management) --- Social psychology --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:35H303 --- 366.41 --- actief luisteren --- conflicten --- groepsdynamica --- interventies --- leiding geven --- S20090074.JPG --- bemiddeling --- management --- Interne communicatie en organisatie --- Organisatieleer: mensen --- Leidinggeven --- 007 --- 65.012.4 --- Conflicten --- Conflicthantering --- Sociale vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Bemiddeling --- Provincie West-Vlaanderen --- leiderschap --- Leiderschap --- Conflict
Choose an application
Gerard Egan bouwt in 'Deskundig hulpverlenen' systematisch een beeld op van de vaardigheden waar het op aan komt in het hulpverleningsproces. Vaardigheden die iedereen in meer of mindere mate bezit en van tijd tot tijd aanwendt, maar die bij uitstek tot de deskundigheid van de professionele hulpverlener behoren. De auteur onderscheidt drie fasen in het hulpverleningsproces: fase 1: het identificeren en verhelderen van probleemsituaties, fase 2: het stellen van doeleinden, het ontwikkelen van een aantrekkelijker scenario, fase 3.: actie, het zich bewegen in de riechting van hety gewenste scenario. Deze fasen stellen telkens weer andere eisen aan zowel hulpverlener als hulpvrager.
Communicatie in de hulpverlening --- Methodieken in de hulpverlening --- Hulpverlening methodiek --- 305.8 --- 321.3 --- ADL --- actief luisteren --- besluitvorming --- communicatieve vaardigheden --- competenties --- counseling --- echtheid --- empathie --- entropie --- ervaringen --- gedrag --- hulpverlening --- hulpverleningsmodellen --- inert-zijn --- leerprocessen --- lichaamstaal --- methodiek --- pragmatisme --- respect --- sociale beïnvloeding --- sociale vaardigheden --- verantwoordelijkheid --- zelfhulpgroepen --- communicatie --- psychiatrie --- psychologie --- Communicatie --- Methodiek --- 364.4 --- 364 --- #GBIB:IDGP --- 364 Maatschappelijke hulpverlening --- Maatschappelijke hulpverlening --- 364.4 Hulpverlening. Bijstand --- Hulpverlening. Bijstand --- #gsdbP --- Hulpverlening --- Maatschappelijk werk --- Methodiek. --- Hulpverlening ; methodiek
Choose an application
Deel 1. Communicatie in theorie1. Modellen2. Doelen3. Specifieke patiëntgroepenDeel 2. Communicatie in praktijk4. Verstrekken van informatie.5. Reageren op emoties6. Interdisciplinaire afstemming7. Anders voorlichten
316.77 --- #SBIB:316.334.3M52 --- #SBIB:316.8H30 --- communicatie --- communicatie verpleegkundige-patiënt --- patiënt-verpleegkundige relatie --- patiëntenbegeleiding --- 305.8 --- 499.4 --- actief luisteren --- attitude --- beroepshouding --- gezondheidszorg --- sociale vaardigheden --- therapietrouw --- verpleegkunde --- Communicatie in de hulpverlening --- Communicatie --- communicatie (gez) --- sociale vaardigheden (gez) --- 613.2 --- Gesprekstechnieken --- Gezondheidszorg --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Mondelinge communicatie --- (zie ook: informed consent) --- PXL-Healthcare 2015 --- verpleegkundige en patiënt --- communicatievaardigheden --- Verpleegkunde --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatietheorieën --- Relatie verpleegkundige - patiënt --- Communicatietheorie
Choose an application
Dit boek bevat een aantal eeuwenoude wijsheden over de opvoeding, aangevuld en in onze eigen tijd geplaatst met moderne inzichten over het omgaan met medemensen in een veranderende samenleving. Gordons methode gaat uit van de bereidheid van ouders om gemaakte fouten te erkennen en ervan te leren. Het vermijden van fouten in de opvoeding verklein de tegenstellingen en maakt conflicten bespreekbaar een oplosbaar. De bereidheid tot toenadering - tot luisteren - herstelt het natuurlijke wederzijdse respect. Beide partijen gaan erop vooruit - niemand valt met de methode van Gordon uit de boot.
gezin --- gezinspedagogiek --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy and particular groups --- ouders-kind relatie --- pedagogiek --- Developmental psychology --- Educational psychology --- gezinstherapie --- onderwijs --- opvoeding --- Parent-Child Relations. --- 316.472.4 --- 316.472.4 Tussenmenselijke verhoudingen. Interpersoonlijke relaties --- Tussenmenselijke verhoudingen. Interpersoonlijke relaties --- Parent Child Relationship --- Parent-Child Relationship --- Child Relationship, Parent --- Child Relationships, Parent --- Parent Child Relations --- Parent Child Relationships --- Parent-Child Relation --- Parent-Child Relationships --- Relation, Parent-Child --- Relations, Parent-Child --- Relationship, Parent Child --- Relationship, Parent-Child --- Relationships, Parent Child --- Relationships, Parent-Child --- 846 Identiteit --- 847 Onderwijs --- 848 Demografie --- 850 Vrede- en conflictstudies --- Kinderpsychologie --- ouder-kind relatie --- 111980.jpg --- gezinsopvoeding --- #GSDBP --- 316.356.2 --- 159.922.7 --- actief luisteren --- 433 --- conflicthantering --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- ouderschap --- pedagogiek (opvoedkunde) --- gezinssociologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- relaties --- 37.018 --- (zie ook: psychologie) --- #GGSB: Pedagogie --- #GGSB: Psychologie --- 433.1 --- 418.2 --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- opvoedingsstijlen --- psychologie (gez) --- Opvoedingsstijlen --- Parent-Child Relations --- Opvoeding en onderwijs --- Gezinnen --- Parent-Offspring Interaction --- Interaction, Parent-Offspring --- Parent Offspring Interaction --- Parent-Offspring Interactions --- Opvoeding --- Gezin --- Opvoedingsstijl --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Onderwijs --- Ouderenzorg --- Pedagogie --- Psychologie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|