Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kunt u goed luisteren en observeren? Voelt u het instinctief als iets niet helemaal klopt? Iedereen beschikt wel over enige coachingsvaardigheden, maar een echt goede coach wordt u pas wanneer u uw sterke punten leert ontdekken en ontwikkelen. Dit boek helpt u daarbij en biedt u alle instrumenten, technieken en inzichten die u nodig hebt. Deze gids is zowel een volledige coachingscursus voor beginners als een bron van nieuwe inzichten en tips voor meer ervaren coaches. Deze tweede, geheel herziene editie geeft u inzicht in: · de principes, waarden en opvattingen van de coach; · de kernvragen bij het verbeteren van uw coachingsvaardigheden; · de opzet voor een coachingsopdracht; · het coachingspad: een simpele structuur voor een effectief coachingsgesprek; · de manieren waarop u de barrires voor een echt coachingsgesprek weg kunt nemen. De Praktijkgids voor coaches is ht naslagwerk voor elke coach. De handleiding voor het proces, de principes en de vaardigheden van personal Coaching. Iedereen beschikt wel over enige coachingsvaardigheden, maar een echt goede coach wordt u pas wanneer u uw sterke punten leert ontdekken en ontwikkelen. Dit boek helpt u daarbij en biedt u alle instrumenten, technieken en inzichten die u nodig hebt. Deze gids is zowel een volledige coachingscursus voor beginners als een bron van nieuwe inzichten en tips voor meer ervaren coaches. Julie Starr is zelfstandig coach en consultant voor mens en organisatie. Zij is tevens een van de meest gezaghebbende schrijvers over coaching, naast mensen als Verhoeven en Whitmore. De auteur geeft een heldere schets van de manier waarop je een coachingstraject structureert en welke vaardigheden voor een goede coach essentieel zijn. Die vaardigheden worden indringend besproken. Verder biedt het boek mooie voorbeelden van een goede en slechte manier van coachen. Deze tweede druk bevat dezelfde inhoud als de eerste plus drie nieuwe hoofdstukken. Het belangrijkste is 'Coachingsgesprekken: het coachingspad'. De inhoud ervan doet denken aan de GROW-methode van Whitmore; dat is een manier van coachen die sterk doel- en resultaatgericht is. Een belangrijke kwaliteit van het hele boek is dat de relatie tussen coach en gecoachte wordt beschouwd als een tussen gelijkwaardige mensen. Het boek is zeer bruikbaar als naslagwerk voor de beginnende en gevestigde coach. Coachen staat erg in de belangstelling. Wekelijks verschijnen nieuwe boeken over dat onderwerp. Het voorliggende boek pretendeert een praktijkgids te zijn voor beginnende en ervaren coaches. Voor de eersten wil het een praktische handleiding zijn, voor de anderen een stimulans om zich verder als coach te ontwikkelen. Nadat de auteur verduidelijkt heeft wat hij verstaat onder coachen, bespreekt hij eerst een aantal basisprincipes, o.m. vertrouwen, openheid en waarheid. Coachen is voor hem een vorm van leren waarin de coach de ander leert om een proces van zelfontwikkeling te creren waar hij beter van wordt. Daarna focust hij in op het proces zelf En de verschillende fasen ervan. Vervolgens analyseert hij de vaardigheden die nodig zijn en geeft aanwijzingen over hoe die te oefenen. Hij heeft tenslotte ook aandacht voor de barrires en voor de manieren om die te vermijden. Het boek is goed gestructureerd. Het bevat veel oefeningen en opdrachten, die soms alleen, soms in groep uitgevoerd kunnen worden. Daarnaast biedt het ook procedurebeschrijvingen en formuleringen die tijdens gesprekken overgenomen kunnen worden. Dit boek kan goede diensten bewijzen aan coaches in opleiding Inhoudsopgave : 1. Introductie 2. Coaching op basis van samenwerking 3. Grondbeginselen en opvattingen over coaching 4. Fundamentele coachingsvaardigheden 5. Barrires bij coaching 6. Coachingsgesprekken : het coachingspad 7. Coachingsopdracht : structuur en proces 8. Emotionele volwassenheid en coaching 9. Coach worden 10. Samenvatting en conclusies
Choose an application
Management --- Gestion --- Equipe Team --- Groupes Groepen --- Managers Managers --- Performance Prestatie --- Feedback Feedback --- Coaching Coaching --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- 431 --- management --- coaching --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Human Resource Management. --- Leidinggeven. --- Didactic strategies --- coaching --- management --- Personnel management --- leidinggeven --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:033.IO --- Management Management --- Coaching Coaching --- Managers Managers --- Leadership Leadership --- Management public Overheidsmanagement --- bedrijven, management --- human resources management --- leiderschap --- leiding geven --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Coaching --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Communicatieve vaardigheden --- Topmanagement --- Management --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Leiderschap
Choose an application
Executive ability --- Executives --- Management --- Aptitude pour la direction --- Chefs d'entreprises --- Gestion --- Counseling of --- Psychological aspects --- Counseling --- Aspect psychologique --- AA / International- internationaal --- 650 --- Managers Managers --- Coaching Coaching --- Management Management --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Executive coaching --- Business coaching --- Coaching, Executive --- Corporate coaching --- Leadership coaching --- Management coaching --- Administrative ability --- Executive skills --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Employees --- Ability --- Coaching of
Choose an application
We leven in een wereld die antwoorden belangrijker vindt dan vragen. We zitten liever niet met vragen, want we willen niet twijfelend en wankelmoedig overkomen. We willen antwoorden, want die verschaffen ons zekerheid, ook al is het vaak schijnzekerheid. Antwoorden zetten een punt, sluiten processen af, beëindigen acties en zetten de zaak stil. Vragen, daarentegen, richten de aandacht, mobiliseren energie, zetten aan tot actie en brengen de zaak in beweging. Om processen van zelfsturing te bevorderen is de kunst van het vragen stellen wel de belangrijkste vaardigheid voor een coach. Meestal stellen de medewerkers de vragen en geven de managers de antwoorden. Bij coaching zijn die rollen echter omgedraaid. Het is niet zozeer de coach die daarbij aan het werk is als wel de gecoachte. De coach stelt de vragen en weet vervolgens zijn mond te houden en zijn eigen oplossingsenthousiasme te temperen. Vragen hebben diverse voordelen ten opzichte van instructie.- Ze richten de aandacht en zetten de medewerkers zelf aan het denken.- U krijgt als coach inzicht in de mate waarin de medewerker alle aspecten van een vraagstuk overziet.- U krijgt een beter inzicht in hetgeen de medewerker gaat doen
Business management --- Didactic strategies --- coaching --- teamwork --- Personeelsmanagement --- Vragen stellen --- Vragen --- Coaching --- Leidinggeven --- Management --- Empowerment --- Communicatie --- Interpersoonlijke communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Verbale communicatie --- 65 management --- 65.012.4 leidinggeven --- 098 Bedrijfskunde --- Autonomie Zelfsturing --- Coaching Coaching --- Equipe Team --- coachen --- communicatie --- 005.96 --- leidinggeven --- management --- 366.41 --- Coachen --- Zelfsturing --- Personeelsbeleid --- HRM. Personeelszaken --- Coaching. --- Leidinggeven. --- Personeelsbeleid. --- AA / International- internationaal --- 15 --- 366.42 --- Psychologie --- Vraag --- Leiderschap
Choose an application
Aandachtig luisteren, spiegelen en vragen stellen: 3 onontbeerlijke componenten van een coachtraject. Maar daarmee ben je er nog niet. Met dit boek krijgt het coachtraject een geheel nieuwe dimensie en wordt het al net zo divers als de leerstijlen en leervragen die je als manager, docent of coach kunt tegenkomen. De auteurs reiken je daartoe 60 pakkende werkvormen en 60 verhelderende opdrachten aan die de coachpraktijk van zowel de onervaren als de ervaren coach naar een hoger plan zullen tillen
Teacher education. Teacher's profession --- Personnel management --- Mass communications --- Personeelsmanagement --- Leidinggeven --- Coaching --- Werkvormen --- Training --- E-books --- 658.3 --- Coaching Coaching --- 650 --- AA / International- internationaal --- coaching --- werkvormen --- 366.41 --- Coachen --- arbeid, motivatie --- human resources management --- managementvaardigheden --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Coaching ; management --- Leiderschap --- Werkvorm
Choose an application
In dit boek gaan de auteurs op zoek naar de succesfactoren van coaching in organisaties. Ze integreren de hedendaagse kennis en hun ervaring rond coaching tot een nieuw, inzichtelijk en visueel totaalconcept. Net als in de chemie gaat coachen over het leggen van de juiste verbindingen. Tussen coach en coachee, coach en organisatie, doen en zijn, proces en inhoud, intentie en resultaat. Hoe breng je de ideale ingrediënten samen? Wat moet je doen om ze optimaal op elkaar te laten inwerken? En hoe bereik je het beoogde resultaat? Het boek toont hoe je tot geïnspireerd en trefzeker coachen komt
Coaching --- Management. --- Didactic strategies --- coaching --- Personnel management --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 658.310 --- 65.012.4 --- Coachen --- personeelsbeleid --- 658.3 --- Coaching Coaching --- 65.012 --- Organisatie --- Personeelsbeleid --- S20110571.JPG --- Management leidinggeven leiderschap coachen cultuur gedrag samenwerken --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Personeelsbeheer en administratie --- Business management, administration. Commercial organization --- management - leidinggeven (zie ook 361.012) --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- 658.31 --- Tuteurs et tutorat (Affaires) --- Organizational effectiveness --- Employees --- Training of --- Didactische werkvormen --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Provincie West-Vlaanderen --- Managementvaardigheden --- Management --- Personeelsmanagement --- Leidinggeven --- Duurzaam ondernemen --- Organisatieleer --- Monograph --- Leiderschap
Choose an application
Voor managers die zich afvragen wat coaching oplevert. De concurrentiepositie van bedrijven en de positie van managers en bedrijfsleiders staan vandaag voortdurend onder druk. Om te overleven moeten ze immers proactief handelen, snel beslissingen nemen en zo wendbaar en flexibel mogelijk zijn. Steeds meer managers doen daarom een beroep op professionele coaches. Die coaches fungeren als klankbord, bieden andere perspectieven aan en dragen ertoe bij om een beslissingsproces niet als een gewicht op de schouders te ervaren. De jongste jaren is er dan ook meer openheid gegroeid tegenover coaching. Niettemin heerst er nog grote schroom om de stap naar een coach te zetten. Dat vertaalt zich in allerlei vooroordelen en negatieve overtuigingen. Auteurs Leen Lambrechts en Marleen Boen willen met dit boek dan ook klaarheid scheppen. In een vlotte en toegankelijke stijl lichten ze toe wat coaching precies inhoudt, waarom de nood aan coaching is toegenomen en waartoe coaching concreet kan bijdragen. Ook de misverstanden omtrent coaching ruimen ze uit de weg. Tevens focust het boek op de competenties en kwaliteiten waar een degelijke coach aan moet voldoen. De persoonlijke ervaringen die coauteur Georges Anthoon in dit boek met de lezer deelt, zijn op dat vlak zeer verhelderend. Dit boek maakt duidelijk dat coaching veel meer is dan een luxeservice, maar een essentieel element in de businesswereld van morgen.
Coaching in zaken --- Efficacité administrative --- Efficacité de gestion --- Efficacité de l'organisation --- Efficacité des organisations --- Efficacité managériale --- Efficacité organisationnelle --- Efficience de l'organisation --- Gestion--Efficacité --- Lean management --- Mentoring (Zaken) --- Mentoring in business --- Organisatie--Efficiëntie --- Organisation--Efficacité --- Organizational effectiveness --- Performance organisationnelle --- Tuteurs et tutorat (Affaires) --- 65.012.4 --- Coaching Coaching --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag success --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Coaching --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- 331.124 --- loopbaanplanning – loopbaanbegeleiding – coaching --- coaching --- 658.31 --- Management
Choose an application
Continuing education --- Employees --- Organizational learning --- Education permanente --- Personnel --- Apprentissage organisationnel --- Training of --- Formation --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Leadership Leadership --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Coaching Coaching --- AA / International- internationaal --- 650 --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Learning organizations --- Employee development --- Employee training --- Employees, Training of --- In-service training --- Inservice training --- On-the-job training --- Training of employees --- Training within industry --- Vestibule schools --- Lifelong education --- Lifelong learning --- Permanent education --- Recurrent education --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Learning --- Communities of practice --- Knowledge management --- Occupational training --- Employer-supported education --- Education --- Adult education --- Organisation --- Management --- Sociologie --- Discours, essais, conferences
Choose an application
De auteurs zien het coachen op competentieontwikkeling als het stimuleren van de eigen verantwoordelijkheid voor de eigen competentieontwikkeling. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en nabeschouwingen wordt de kern en de dynamiek van het coachen op competenties inzichtelijk gemaakt. Daarbij worden heldere illustraties gegeven van het concreet voeren van gesprekken. Ingegaan wordt onder andere op doorvragen, leren benoemen van het competentiegedrag, bespreekbaar maken van competentiegedrag en het profiel van de competentiecoach. Inhoud Casus 1: Een goed begin is het halve werk: de voorlichting Casus 2: Coachen boven en onder de waterlijn: in gesprek raken over competentiesCasus 3: Competenties worden zichtbaar tijdens het gesprek Casus 4: Wat leert een medewerker van een manager die zelf is opgehouden met leren? Casus 5: Met beide benen op de grond kom je niet vooruit, tenzij...Casus 6: Alleen in interactie wordt talent zichtbaar Casus 7: Wie gromt heeft een hondenleven: een lastig CoCo-gesprekCasus 8: CoCo'en in de groepEpiloog Bijlage A: Profiel van een competentiecoach Bijlage B: CompententieOntwikkelPlan (COP) Bijlage C: Missers van een coach in een CoCo-gesprek
Personnel management --- coaching --- Organization theory --- HRM (human resource management) --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- 360 degrés 360 graden --- Coaching Coaching --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Feedback Feedback --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Groupes Groepen --- 650 --- 658.334 --- AA / International- internationaal --- 366.4 --- 367.2 --- bedrijfseconomie --- competenties --- economie --- management --- organisatieleer --- teamwerk --- 331.36 --- Coaching --- Competentiemanagement --- Management --- 030738.jpg --- Competentieontwikkeling --- Competenties --- competentieontwikkeling --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- Personeelsbeleid --- 658.37 --- Personeelsmanagement --- Managementvaardigheden --- Motivatie --- Bedrijfspsychologie --- Leidinggeven --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Lerarenbegeleiding --- Zelfevaluatie --- (zie ook: Basiscompetenties) --- Leiderschap
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|