Listing 1 - 10 of 236 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"Teach Like a Champion 3.0 is the revised, expanded, and up-to-date revision of Doug Lemov's study of the craft of teaching. Upon studying videos of high-performing teachers, Lemov distills their methods into concrete tangible actions for others to use and adapt. Many of the techniques he describes are now part of the lingua franca of teaching, but here Lemov adds the results of his last five years of study, including new depth and detail to existing techniques and the addition of more than ten new techniques. Through the techniques, Lemov explains how to Check for Understanding, raise academic expectations, increase the ratio of the cognitive work students o, motivate and engage students, make classrooms more writing-intensive, improve discussions, and anticipate when it is necessary to redirect student behavior so it is positive and productive. Int his edition, Lemov adds extensive discussions of the research connecting the techniques more explicitly to cognitive and social sciences. He also updates his discussion based on extensive reflections on issues in Diversity, Equity, and Inclusion. These additions will help teachers to be clear on the why and the how behind their teaching decisions." -- Back cover.
Didactiek. --- Didactische principes. --- Didactische werkvormen. --- Feedback. --- Hoge verwachtingen. --- Leerproces. --- Motivatie.
Choose an application
Affective and dynamic functions --- onderwijsbegeleiding --- #GSDBP --- 454.22 --- tucht (ler) --- 454.23 --- 691 --- Motiverend onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Klassepraktijk --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Tuchtproblemen --- didactische principes --- Klassepraktijk. --- Tuchtproblemen. --- didactische principes. --- Didactische principes.
Choose an application
Lesgeven is niet altijd een feest : ongemotiveerde leerlingen, verouderd lesmateiraal, een agenda vol vergaderingen en een schoolleiding die haar leraren niet altijd op waarde schat. Soms lopen de frustraties zo hoog op, dat lesgeven echt lastig wordt. Voor de klas staan voelt dan als een overlevingsstrijd. Op zulke momenten zouden zelfst de beste leraren af kunnen haken. Mendler, oud-docent en schoolpsycholoog, biedt praktische tips aan leraren die onder druk staan. Hij bespreekt de beste manieren om het enthousiasme en het plezier in lesgeven terug te krijgen. Met dit boek helpt hij leraren om stress terug te dringen en weer voldoening te vinden in hun werk. Mensler richt zich in eerste instantie op de leraar zelf, maar biedt ook veel suggesties voor de schoolleiding. Een goede leraar zil immers erkenning, waardering en steun voor zijn werk. Dat is de taak van de schoolleiding; Mendler beschrijft hoe die taak het beste kan worden vormgegeven.
Schoolleiders --- Lesgeven --- lesgeven --- didactische principes --- gedragsproblemen --- Didactische principes --- 454.23 --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- leraren-ouders relatie --- Personality development --- leraren-leerling relatie --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- lerarenberoep
Choose an application
Handelingsgericht werken en passend onderwijs sluiten goed op elkaar aan. Bij het centraal stellen van kansen, mogelijkheden en onderwijsbehoeften van leerlingen, het actief betrekken van ouders en het constructief samenwerken met externen. Maar vooral ook bij het streven naar onderwijskwaliteit en concrete opbrengsten, waarbij professionele leraren de hoofdrol vervullen. Dit boek onderscheidt zich van andere publicaties door de focus te leggen bij de onderlinge verbindingen tussen passend onderwijs en handelingsgericht werken. Daarbij worden talrijke voorbeelden gegeven die rechtstreeks uit de praktijk komen.
#KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Schoolpsychologie --- #KVHB:Basisonderwijs --- 454.23 --- handelingsgericht werken --- opbrengstgericht werken --- zorgverbreding --- Onderwijskwaliteit --- kwaliteitszorg --- Zorgverbreding --- Didactische principes --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding --- Contains audio-visual material
Choose an application
Secundair onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- 484.23 ) * DIDACTISCHE PRINCIPES - S.O --- actief leren --- begeleidend onderwijzen --- secundair onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Onderwijsontwerp
Choose an application
In deze brochure wordt uitgelegd wat een leerlingvolgsysteem is en worden de verschillende soorten leerlingvolgsystemen besproken. Daarnaast komt een groot aantal praktische vragen aan de orde, zoals : hoe werkt een leerlingvolgsysteem in de klas? Wat vraagt het van de leerkracht, wat biedt het de leerling? Welke mogelijkheden heeft het om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken en te verbeteren? Ook aan het gebruik van een computer wordt uitgebreid aandacht geschonken. Ten slotte worden aanwijzingen en tips gegeven voor de invoering van een leerlingvolgsysteem. Overname tekst witte kader voorflap
474.4 --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 474.23 --- Leerlingvolgsysteem --- Leerlingvolgsystemen ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Didactische principes --- Toetsen --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Toets
Choose an application
Steeds zijn er nieuwe concepten en ideeën over waar we naartoe moeten met het onderwijs. Dat is natuurlijk ook nodig, want de ontwikkelingen in de maatschappij staan niet stil. De auteurs van dit boek gaan echter terug naar de basis: geef kinderen goed les en ze zullen presteren, en als ze presteren zien ze zichzelf als succesvolle leerlingen. Hierbij gaan ze uit van twee waarden: excellentie en groei. In zes belangrijke basisprincipes komen deze waarden steeds weer terug.1. Uitdaging: daag leerlingen uit en heb hoge verwachtingen.2. Uitleg: verhelder de lesstof en maak deze concreet.3. Modelen: laat zien hoe jij de lesstof en eventuele problemen aanpakt.4. Oefening: laat leerlingen vaak oefenen, zodat ze zelfstandig kunnen toepassen wat jij hun leert.5. Feedback: vertel leerlingen hoe ze het doen, aan welke doelen ze werken en hoe ze deze bereiken. Benut hun feedback om je onderwijs te verbeteren.6. Vragen: stel vragen om na te gaan of leerlingen de lesstof begrepen hebben en om over te gaan tot diepgaand lerenBij de principes ? alle gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek ? krijgt de lezer veel praktische strategieën om een keuze uit te maken en direct mee aan de slag te gaan. Dit maakt het boek een complete en onmisbare toolkit, die leraren helpt ervoor te zorgen dat elke les telt. Voor schoolleiders is er bovendien een hoofdstuk over de implementatie van de principes in de gehele school.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)
Lesgeven. --- lesgeven --- didactiek --- feedback --- Lesgeven --- Didactische principes --- 454.2 --- Onderwijsstrategieën --- Didactiek --- Excellentie --- Growth mindset --- Internationalisering --- Didactics --- Mindset
Choose an application
Hoe reageer je op leerlingen die over de schreef gaan? Een vraag waar iedere school mee worstelt en er al dan niet een eigen antwoord op vindt. 'Stagg' is de afkorting van Stappenplan Aanpak Grensoverschrijdend Gedrag. Met de naam Overstagg willen de auteurs beklemtonen dat het gebruik van het stappenplan voor de school wellicht een forse koerswijziging inhoudt. In de plaats van paniekerige, incoherente reacties die tot weinig resultaat leiden, zal de school met Overstagg tot een weloverwogen aanpak komen die samenhang vertoont en die een concreet doel beoogt.
gedragsverandering --- grenzen (psychologie) --- gedragsstoornissen --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- schoolproblemen --- 371.2 --- didactische principes --- gedragsproblemen --- gezag --- 454.23 --- gedrag --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Probleemgedrag --- conflicthantering --- Leerlingbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding
Choose an application
Vanuit heel eigen invalshoeken geven specialisten terzake hun mening over de erg belangrijke relatie tussen Europa en onderwijs. Zo wil dit boek een efficiënte gedachtenwisseling op gang brengen.
Didactics of social education --- onderwijs in het buitenland --- Levels of education --- onderwijs --- School management --- Higher education --- Europe --- Enseignement --- Europa --- Onderwijs --- 37 --- 329.272 <493> --- 37.017.4 --- #GBIB:CBMER --- #PEDA xgiftkd --- Europa [werelddeel] --- Europese eenmaking --- 37.035 --- (4-67EU) --- $?$90/12 --- 37 EUR --- #A91J2 --- Onderwijs ; Europa --- (4-672EEG) --- Europese Gemeenschap: in onderwijs --- onderwijs en opvoeding --- Federalisten--België --- Staatsburgerlijke opvoeding --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische principes --- algemeen. --- didactische principes. --- 37.017.4 Staatsburgerlijke opvoeding --- 329.272 <493> Federalisten--België --- Algemeen. --- Didactische principes.
Choose an application
In dit boek krijgt de lezer dilemma's voorgelegd uit de onderwijspraktijk. De oplossing van elk dilemma staat open voor discussie. Uitgangspunt is de lezer bewust te maken van de grote verscheidenheid aan didactische, pedagogische, organisatorische en ethische dilemma's, waarmee de leraar (in opleiding) te maken kan krijgen. Bij iedere situatie krijgt de lezer adviezen en commentaren van ervaren leraren en opleiders. Zo wordt inzicht gegeven in het vinden van oplossingen die passen bij de leraar en in het afwegen van de belangen van de leerlingen, collega's, ouders en school.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- lerarenbegeleiding --- leraren --- lerarenopleiding --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- pedagogiek --- onderwijskunde --- 454.23 --- studiebegeleiding --- didactiek --- Onderwijspraktijk --- Leraren lager onderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- didactisch proces (gez) --- didactische werkvormen (ler) --- Didactiek ; algemeen --- DIDACTISCHE VAARDIGHEID --- Pedagogie --- Ethiek ; onderwijs --- Begeleiding ; leerkrachten ; effecten --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Onderwijskunde --- 100743.jpg --- Lerarenbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- Leraren --- Lesgeven --- Doceren --- Onderwijs --- Beginnende leraren --- Leraar --- Beginnende leraar --- Internationalisering --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Didactiek. --- Didactische werkvormen. --- Onderwijskunde. --- didactiek. --- leraren. --- onderwijskunde. --- onderwijspraktijk. --- pedagogiek. --- studiebegeleiding. --- Didactische principes. --- Didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding.
Listing 1 - 10 of 236 | << page >> |
Sort by
|