Listing 1 - 10 of 155 << page
of 16
>>
Sort by

Book
Onderwijsmanagement : ruimte creëren voor innovatie : bruisend, prikkelend, inspirerend, vernieuwend
Author:
ISBN: 9789048624942 Year: 2017 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een wereld die razendsnel verandert, moet ook het onderwijs zich voortdurend en steeds sneller aanpassen. In veel situaties moet er echter eerst voor een goede voedingsbodem gezorgd worden, moet er ruimte geschapen worden voor innovatie, vooraleer leerkrachten/docenten, directies, bestuurders... effectief op zoek kunnen gaan naar vernieuwende invalshoeken. Dit boek wil rake vragen stellen, nieuwe impulsen geven, de geest uitdagen om nieuwe paden te betreden.


Book
Tijd over?! 1
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789059323377 Publisher: Sint-Niklaas Abimo


Book
Tijd over?! 5
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059323414 Publisher: Sint-Niklaas Abimo


Book
Coöpratieve leerstrategieën : research, principes en de praktische uitwerking - beknopte uitgave
Authors: ---
ISBN: 9789461181909 Year: 2019 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze beknopte uitgave licht Dr. Spencer Kagan toe hoe u heel gemakkelijk de actieve betrokkenheid van leerlingen kunt vergroten met coöperatieve structuren.De didactische structuren in dit boekje zijn meteen in te zetten in uw eigen situatie. Ook vindt u in vogelvlucht de principes van de werkwijze Coöperatieve Leerstrategieën van Spencer Kagan.Gebruikt u zijn werkwijze en de uitgave Coöperatieve Leerstrategieën, dan heeft u met deze beknopte versie de hoofdpunten van de werkwijze en enkele structuren voor een snelle impuls op de actieve deelname en betrokkenheid, bij de hand.


Book
Tijd over?! 3
Authors: --- ---
ISBN: 9789059323391 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.


Book
Tijd over?! 2
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059323384 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.


Book
Tijd over?! 4
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789059323407 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.


Book
Leren voor morgen : uitdagingen voor het onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789492525086 Year: 2017 Publisher: [Huizen] Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het onderwijs staat voor een prachtige uitdaging. Technologische, maatschappelijke, ecologische en economische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op. Dat is niets nieuws, want de wereld ontwikkelt zich al eeuwenlang. Maar de snelheid waarmee dit nu gebeurt is wel veranderd. Wat vandaag nieuw is, kan morgen al weer verouderd zijn. Hoe bereid je leerlingen voor op een toekomst die niemand kent? In dit boek gaan de auteurs in op trends die nu zichtbaar zijn en de consequenties die dat kan hebben voor het onderwijs. Ze laten zien wat dit betekent voor het leren van leerlingen, de rol van de leraar en de organisatie van het onderwijs. Maar dat niet alleen: er komen ook innovatieve scholen met kansrijke onderwijsvisies aan het woord. Zij bereiden op indrukwekkende wijze leerlingen voor op de toekomstige samenleving. Hun praktijkvoorbeelden kunnen ook anderen, die nadenken over een toekomstvisie, inspiratie geven voor de school van morgen.


Book
Leren met verstand : praktische toepassingen voor het onderwijs van recente inzichten in hersenfuncties
Authors: ---
ISBN: 9789461181442 Year: 2012 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe beter je weet hoe de hersenen leren, denken en vergeten, des te succesvoller uw onderwijs kan zijn. Immers, alles wat je je leerlingen wilt laten begrijpen, onthouden of toepassen komt neer op het teweegbrengen van veranderingen in de hersenen. Door allerlei nieuwe technieken is de kennis over de werking van de hersenen de laatste decennia explosief toegenomen. Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de verschillende manieren om de hersenen tijdens leren en instructie positief te beïnvloeden. Het leren verloopt daardoor gemakkelijker en wordt voor de leerlingen en de leraar een stuk plezieriger. In dit boekje vind je een aantal tips hoe je het leren een ?breinvriendelijker? karakter kunt geven. Sommige van deze tips zul je misschien herkennen, omdat je ze al gebruikt. Beschouw deze dan als een bevestiging dat je op de goede weg zit. Wellicht ga je ze dan nog bewuster en vaker toepassen. (Bron: https://shop.bazalt.nl/wat-werkt-leren-met-verstand)


Book
Betrokkenheid : de sleutel tot beter leren : beknopte uitgave
Authors: ---
ISBN: 9789461182289 9461182287 Year: 2017 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl

Listing 1 - 10 of 155 << page
of 16
>>
Sort by