Listing 1 - 10 of 155 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In een wereld die razendsnel verandert, moet ook het onderwijs zich voortdurend en steeds sneller aanpassen. In veel situaties moet er echter eerst voor een goede voedingsbodem gezorgd worden, moet er ruimte geschapen worden voor innovatie, vooraleer leerkrachten/docenten, directies, bestuurders... effectief op zoek kunnen gaan naar vernieuwende invalshoeken. Dit boek wil rake vragen stellen, nieuwe impulsen geven, de geest uitdagen om nieuwe paden te betreden.
Didactiek ; algemeen --- innovatie --- Onderwijsmanagement --- onderwijsmethoden --- Onderwijsstrategieën --- communicatiebeleid --- innovatiebeleid --- kwaliteitszorg --- onderwijsstrategieën --- personeelsbeleid --- School management --- onderwijsmanagement --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
474.2 --- Nederlands --- wiskunde --- Basisonderwijs ; leermiddelen --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Basisschool ; leermiddelen --- 474.2 --- Nederlands --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
In deze beknopte uitgave licht Dr. Spencer Kagan toe hoe u heel gemakkelijk de actieve betrokkenheid van leerlingen kunt vergroten met coöperatieve structuren.De didactische structuren in dit boekje zijn meteen in te zetten in uw eigen situatie. Ook vindt u in vogelvlucht de principes van de werkwijze Coöperatieve Leerstrategieën van Spencer Kagan.Gebruikt u zijn werkwijze en de uitgave Coöperatieve Leerstrategieën, dan heeft u met deze beknopte versie de hoofdpunten van de werkwijze en enkele structuren voor een snelle impuls op de actieve deelname en betrokkenheid, bij de hand.
Didactic strategies --- leerstrategieën --- samenwerkend leren --- didactische werkvormen --- Onderwijsstrategieën ; basisonderwijs --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Leerstrategieën --- Samenwerkend leren --- 454.2 --- coöperatief leren --- samenwerken --- onderwijsstrategieën --- leerstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Groepswerk --- sociale vaardigheden --- 370.02
Choose an application
Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.
Basisonderwijs ; leermiddelen --- 474.2 --- Nederlands --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.
Basisonderwijs ; leermiddelen --- 474.2 --- 474.21 --- Nederlands --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Tijd Over?! zorgt ervoor dat leerlingen zelfstandig of individueel nog even aan het werk gezet worden. Het pakket telt 6 delen, voor elke klas van de basisschool één. In elk deel vind je aangepaste oefeningen, ongeveer 70 kopieerbare opdrachten en een gemakkelijk hanteerbare correctiesleutel. De opgaven zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zodat alle leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen. Het aanbod is zeer gevarieerd en geordend naar: taaloefeningen, wiskundeoefeningen, algemene kennis en allerlei spelletjes.
Nederlands --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- 474.2 --- wiskunde --- wereldoriëntatie --- schoolboeken --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Het onderwijs staat voor een prachtige uitdaging. Technologische, maatschappelijke, ecologische en economische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op. Dat is niets nieuws, want de wereld ontwikkelt zich al eeuwenlang. Maar de snelheid waarmee dit nu gebeurt is wel veranderd. Wat vandaag nieuw is, kan morgen al weer verouderd zijn. Hoe bereid je leerlingen voor op een toekomst die niemand kent? In dit boek gaan de auteurs in op trends die nu zichtbaar zijn en de consequenties die dat kan hebben voor het onderwijs. Ze laten zien wat dit betekent voor het leren van leerlingen, de rol van de leraar en de organisatie van het onderwijs. Maar dat niet alleen: er komen ook innovatieve scholen met kansrijke onderwijsvisies aan het woord. Zij bereiden op indrukwekkende wijze leerlingen voor op de toekomstige samenleving. Hun praktijkvoorbeelden kunnen ook anderen, die nadenken over een toekomstvisie, inspiratie geven voor de school van morgen.
onderwijsstrategieën --- onderwijsvernieuwing --- 454.2 --- Onderwijsbeleid --- innovatie --- Leren --- Leraren --- Onderwijsorganisatie (schoolorganisatie) --- Leergemeenschappen --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsbeleid. --- onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- maatschappelijke veranderingen --- School management
Choose an application
Hoe beter je weet hoe de hersenen leren, denken en vergeten, des te succesvoller uw onderwijs kan zijn. Immers, alles wat je je leerlingen wilt laten begrijpen, onthouden of toepassen komt neer op het teweegbrengen van veranderingen in de hersenen. Door allerlei nieuwe technieken is de kennis over de werking van de hersenen de laatste decennia explosief toegenomen. Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de verschillende manieren om de hersenen tijdens leren en instructie positief te beïnvloeden. Het leren verloopt daardoor gemakkelijker en wordt voor de leerlingen en de leraar een stuk plezieriger. In dit boekje vind je een aantal tips hoe je het leren een ?breinvriendelijker? karakter kunt geven. Sommige van deze tips zul je misschien herkennen, omdat je ze al gebruikt. Beschouw deze dan als een bevestiging dat je op de goede weg zit. Wellicht ga je ze dan nog bewuster en vaker toepassen. (Bron: https://shop.bazalt.nl/wat-werkt-leren-met-verstand)
474.2 --- Leren --- lesgeven --- mindmapping --- Hersenen --- Leraren --- Onderwijsstrategieën --- Leerprocessen --- Psychologie --- Leerproces --- Man --- Volwassene
Choose an application
Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl
Leerprocessen --- Betrokkenheid --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- Leerproces --- Leerstrategie --- Onderwijsstrategie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 155 | << page >> |
Sort by
|