Listing 1 - 10 of 125 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
475.4 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Realistisch rekenen --- Wiskunde --- Realistisch reken-/wiskundeonderwijs basisonderwijs --- Realistisch rekenen basisonderwijs --- Rekenen basisonderwijs --- Wiskunde basisonderwijs --- 475.55 --- Rekendidactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- Realistisch reken-/wiskundeonderwijs ; basisonderwijs --- Realistisch rekenen ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs
Choose an application
kinderen --- wiskunde --- didactiek --- 475.4 --- Rekenen ; basisonderwijs --- Rekenspelletjes ; basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde
Choose an application
Dit boek moet een brug slaan tussen de onderwijpsychologie en de praktijk van het onderwijs. Onderwerpen uit het handelingspsychologie zijn hier nader uitgewerkt en toegepast op het reken/wiskunde-onderwijs. Aan de hand van voordbeeldenmaken de auteurs de rol duidelijk die de psychologie kan spelen bij het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van reken/wiskunde-onderwijs. Zij kijken daartoe uit twee gezichtspunten naar de onderwijsprocessen waarom het hier gaat, en behandelen die aangaande de kinderen(wat doen ze, watgaat er in hen om?) terwijl ze reken/wiskunde leren; en die aangaande de leraren (wat willen ze bereiken, waarmee houden ze rekening?) als ze onderwijs geven in reken/wiskunde.
#KVHB:Rekenen --- 456.3 ) * WISKUNDE - METHODIEK EN DIDACTIEK --- psychologie in de wiskunde --- wiskundeonderwijs --- 475.4 --- Rekenen ; basisonderwijs ; psychologie --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; psychologie --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 456.3 --- Aanvankelijk rekenen --- Wiskunde --- wiskunde: didactiek lagere school --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Deze nieuwe uitgave in de succesvolle serie Rekenen en wiskunde in de praktijk bereidt pabo-studenten voor op de toetsing van de kennisbasis rekenen-wiskunde. Het boek bevat meer dan 400 oefenopgaven, die aansluiten bij de toetsdoelen, en presenteert en bespreekt die oefenvragen per domein. In het boek komen vijf domeinen aan bod: getallen, verhoudingen, meten, meetkunde en verbanden. Studenten kunnen hun kennis van ieder onderwerp afzonderlijk toetsen, opfrissen en bijspijkeren. Rekenen en wiskunde in de praktijk. Kennisbasis besteedt daarnaast uitgebreid aandacht aan een aantal belangrijke thema's. Dit zijn: talstelsels, priemgetallen, grootste gemene deler (GGD) en kleinste gemene veelvoud (KVG), deelbaarheid, verhoudingen vergelijken en meetkundige figuren. Het boek eindigt met een hoofdstuk over problemen oplossen en een begrippenregister, waarin alle begrippen die studenten moeten kennen zijn opgenomen.
Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- didactische werkvormen --- rekenen --- basiskennis --- 475.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Rekenen --- wiskunde praktijk --- Wiskunde --- Didactiek. --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Didactisch handboek voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Dyscalculie kinderen --- Wiskunde basisonderwijs didactiek --- Aanvankelijk rekenen --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenen --- Wiskunde --- Wiskundige initiatie --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Dyscalculie ; kinderen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Rekenproblemen ; kinderen
Choose an application
Het zou heel vanzelfsprekend moeten zijn om het rekenonderwijs af te stemmen op de leerlingen, in plaats van te verwachten dat de leerlingen zich wel zullen aanpassen aan (de inhoud, de ordening en het tempo van) de methode. Steeds meer teams komen tot dit besef en willen zelf de regie voeren.In Rekenonderwijs kan anders biedt Dolf Janson leraren - zowel individueel als in teamverband - aanknopingspunten die helpen bij het maken van eigen keuzes in de rekenlessen. Zo kun je elke rekenles (nog) beter afstemmen op de voortgang in de ontwikkeling van iedere leerling.In dit boek vind je informatie, ideeën en beelden over hoe het rekenonderwijs anders kan en waarom. Met dit boek als leidraad kun je als team de omslag in denken en handelen maken naar een rekenles waarin alle leerlingen actief zijn en waarin oefenen heel iets anders is dan een opgegeven taak maken.Waarom, wat en hoe?Het boek kent een opbouw in drie delen:Deel 1: Waarom Waartoe?Deel 2: Wat?Deel 3: Hoe?Schoolontwikkeling en professionalisering beginnen met het beantwoorden van de vraag naar het waarom. Het boek start daarom met het beantwoorden van die vraag, waarbij ook duidelijk wordt wat daar niet meer bij past. Daarna gaat Dolf Janson in op het wat, de vakinhoud en de manier waarop die samenhangt. Pas daarna is het mogelijk om met het hoe aan de slag te gaan en keuzes te maken die de behoeften van leerlingen recht doen.https://www.leuker.nu/
Rekenen ; basisonderwijs. --- rekenvaardigheden --- Didactics of mathematics --- remediërend rekenen --- rekenen --- Wiskunde --- Rekenen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Differentiatie --- Leerprocessen --- Didactics of primary education --- Leerproces --- wiskunde
Choose an application
Kunnen rekenen is in de maatschappij van groot belang. Toch wordt er, als de media gelijk hebben, in ons onderwijs te weinig aan gedaan, of in ieder geval vinden rekendeskundigen het niveau te laag. Om kinderen rekenen te leren is meer nodig dan het doorlopen van de rekenmethode. Er is een leraar nodig met enthousiasme voor het vak en bovendien een grondige basis van kennis en vaardigheden van zowel het rekenen als de didactiek. In Rekenen-wiskunde en didactiek staan de didactische vaardigheden om goed reken-wiskundeonderwijs te verzorgen in het basisonderwijs centraal. Uniek is dat de theorieën van de verschillende didactische stromingen worden uitgelegd en vertaald naar het huidige reken-wiskundecurriculum van het basisonderwijs. Onderscheidend is verder dat er wordt ingegaan op de rol van de leerkracht voor alle domeinen van het vak rekenen-wiskunde. Deel I beschrijft de theorie die ten grondslag ligt aan de huidige rekendidactiek. Deel II gaat over de rol van de leerkracht binnen de verschillende bouwen, waarbij de structuur van het basisonderwijs wordt gehanteerd: onderbouw, middenbouw en bovenbouw. In het afsluitende deel III wordt de didactiek toegepast in een project. Het boek biedt veel voorbeelden, opdrachten, tips en verwijzingen naar materialen en achtergrondliteratuur
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Rekenen --- Basisonderwijs --- Didactiek --- rekenen --- wiskunde --- didactiek --- 510.3 --- KHK --- 475.55 --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
Cd-rom naar de boeken van Sylvia Vanden Heede. Het kind ontdekt het plezier van leren lezen (AVI 1 tot en met AVI 4) en oefent zijn luister- en rekenvermogen (cijfers tot 100). Ook wereldoriëntatie en computervaardigheden (werken met muis en toetsenbord) komen aan bod. Het vertel-/leestempo en de moeilijkheidsgraad van de 16 spellen worden aangepast aan de vorderingen van het kind. De handleiding bevat de lesbrief voor de 2de en 3de kleuterklas. Deze lessuggesties vind je ook op de cd-rom zelf.
cd-rom --- overgang kleuter lager --- 621.8 --- Lezen --- Rekenen --- Tellen --- Woordenboeken --- Educatieve cd-rom-spelen --- Lezen ; basisonderwijs --- Lezen ; kleuteronderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Rekenen ; kleuteronderwijs --- Vos en Haas
Choose an application
Met dit boek willen we leraren (in opleiding) laten lezen, zien en ervaren hoe zij drie belangrijke modellen uit het protocol ERWD kunnen gebruiken om goede rekenlessen te verzorgen. Met de modellen krijgen leraren greep op de opbouw van leerlijnen, de bijpassende rekendidactiek en de wijze waarop je de rekenvaardigheid van leerlingen in kaart kan brengen. Door af te stemmen op de onderwijsbehoeften van de leerlingen, wordt voorkomen dat leerlingen rekenproblemen ontwikkelen. Het model hoofdfasen in de leerlijn, het handelingsmodel en het drieslagmodel worden in drie aparte hoofdstukken uitgewerkt. Met opdrachten, vragen en casussen wordt steeds de link naar de beroepspraktijk van de leraar gelegd. Leren rekenen, ook als het moeilijk wordt... Werken met de modellen uit het protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie biedt handvatten om je rekenwiskundelessen af te stemmen op de rekenvaardigheid en de ontwikkeling van je leerlingen en verstandig om te gaan met de methode. Bij het boek hoort een website met aanvullend materiaal zoals filmfragmenten, voorbeelden, verwijzingen naar waardevolle websites en oefenopdrachten. Een klankbord van pabo-docenten beoordeelde de inhoud. Een van hen schreef: 'Ik word blij van dit boek. De studenten kunnen zo aan het werk achter het bureau en daarna naar de praktijk om het zelf nog eens in het echt doen.'
rekenvaardigheden --- Didactics of mathematics --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- dyscalculie --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Rekenen --- Wiskunde --- Rekenen ; basisonderwijs ; diactiek --- Gecijferdheid --- Basisonderwijs --- rekenen --- wiskunde --- KHCA --- didactiek --- basisonderwijs --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Didactics of primary education
Choose an application
C3 --- jeugdliteratuur --- Kunst en cultuur --- 622.9 --- Rekenspelletjes --- Taalspelletjes --- Vakantieboeken --- 075 --- Moedertaal basisonderwijs --- Rekenen basisonderwijs --- Wereldoriëntatie basisonderwijs --- 475 --- Moedertaal: oefeningen lagere school --- Wereloriëntatie: oefeningen lagere school --- Wiskunde: oefeningen lagere school --- Overige gezelsschapspelen en amusementen --- Bundels voor de feestdagen --- Nederlands --- VKB --- vakantieboeken --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Lezen --- Moedertaal --- Rekenen --- Schrijven --- Moedertaal ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- School - werk --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- vakantieboeken zomer --- middelbaar onderwijs (x)
Listing 1 - 10 of 125 | << page >> |
Sort by
|