Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In een eerste, theoretisch deel wordt - uitgaande van een visie op creativiteit als het vermogen om problemen op te lossen - een didactisch model opgesteld voor creatief schrijven in de poëzieles. Het tweede deel geeft een groot aantal concrete lessuggesties rond drie thema's : associaties, anders gaan zien, vormaspecten. Daarenboven worden de schrijfoefeningen aangevuld met de lectuur van poëtische teksten ; op die manier gaan de schriftelijk verworven inzichten geleidelijk aan functioneren als oplossingsmethodes bij het ontwikkelen van een eigen leesstrategie. In een eerste, theoretisch deel wordt, uitgaanden van een visie op creativiteit als het vermogen om problemen op te lossen, een didactisch model opgesteld voor creatief schrijven in de poëzieles. Het tweede deel geeft een groot aantal concrete lessuggesties rond drie thema's: associaties, anders gaan zien, vormaspecten. Daarenboven worden de schrijfoefeningen aangevuld met de lectuur van poëtische teksten. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- poëzie --- creatief schrijven --- Poetry --- Letterkunde --- Littérature --- Methodologie --- Méthodologie --- Art d'écrire (Littérature) --- Creatief schrijven --- Creative writing --- Création littéraire --- Créativité (Ecriture) --- Créativité (Littérature) --- Créativité littéraire --- Génie littéraire --- Métier d'écrivain --- Stelkunst --- Écriture (Littérature) --- 82-1 --- Academic collection --- 840 --- Didactiek --- Lezen --- Nederlands --- Poëzie --- 456.1 --- didactiek nederlands (ler) --- * 485.1 --- Schrijven --- 485.12 --- Poëzie : secundair onderwijs --- 070095.jpg --- Poëzie ; didactiek --- 82-1 Poëzie --- Study and teaching (Elementary) --- Flanders (Belgium) --- Study and teaching (Secondary)
Choose an application
Creative ability --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Créativité --- Création (Arts) --- Encyclopedias --- Encyclopédies --- Créativité --- Création (Arts) --- Encyclopédies --- PXL-Social Work 2018 --- psychologische ontwikkeling --- creativiteit
Choose an application
How do you create an environment in which new ideas can survive and thrive? How do you increase the innovative power of your organisation, its teams and its employees? What is strangling creative entrepreneurship in your company? This book gives a bold but chilling answer to all these challenging questions - questions which confront managers and executives on a daily basis. As a leading expert in the fields of learning and innovation management, Jef Staes analyses the way in which people resist and even obstruct change processes. And he does not shy away from confrontation! With a vast range of new insights and metaphors, he makes clear why managers and policy-makers often reach the wrong decisions. His new vocabulary for a new era will ensure that the reader gains a valuable understanding of the dramatic processes of change and innovation: processes which are essential to any organisation hoping to compete in our rapidly-evolving modern world.
Economic production --- Organization theory --- Changement Verandering --- Créativité Creativiteit --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- departement Algemeen 11 --- management --- innovatie
Choose an application
De wereld verandert sneller dan ooit tevoren. Dit vraagt om een nieuwe kijk op menselijke groei en ontwikkeling. We hebben nieuwe ideeën nodig over talent, intelligentie en creativiteit. Kortom, we hebben het Element nodig. Het Element is het punt waar natuurlijk talent en persoonlijke passie elkaar ontmoeten. Als mensen in hun element zijn, zijn ze het meest zichzelf, het meest geïnspireerd en halen ze het beste uit zichzelf.De auteur laat zien dat iedereen het Element kan vinden. Achtergrond, leeftijd en tegenslagen hoeven geen belemmeringen te zijn voor succes. Aan de hand van vele voorbeelden en interviews met succesvolle mensen (waaronder Paul McCartney, Mick Fleetwood, Meg Ryan en Richard Branson) maakt hij duidelijk dat het niet gaat om hoge cijfers op school, maar dat er meer vormen van intelligentie en talenten zijn. Als u uw Element hebt gevonden, ervaart u volledige voldoening, en dus rijkdom en succes in uw leven.Dit boek is een lofzang op de adembenemende diversiteit van menselijke talenten en passies en ons buitengewoon potentieel voor groei en ontwikkeling
Didactics of the arts --- muziekpedagogiek --- kunstonderwijs --- muziekpsychologie --- 159.95 --- 415.4 --- creativiteit --- begaafdheid --- zelfontplooiing --- denken --- Creativiteit --- Leerprocessen --- Talent --- Intelligentie --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- #PBIB:+117.10 --- Persoonlijkheid --- talenten --- persoonlijkheid --- Personnalité Persoonlijkheid --- Créativité Creativiteit --- Développement Ontwikkeling --- 094316.jpg --- Begaafdheid --- Muzische vorming : Algemeen --- departement Lerarenopleiding 09 --- psychologie --- intelligentie --- Creatieve therapie --- Filosofie --- Talenten --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Talentontwikkeling --- Créativité Creativiteit. --- Développement Ontwikkeling. --- Personnalité Persoonlijkheid. --- creativiteit. --- persoonlijkheid. --- talenten. --- Muzische vorming : Algemeen. --- Geestelijke functies. --- Musiceren --- Kind --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- 410 --- geluk
Choose an application
kunstfilosofie --- philosophy of art --- Philosophy and psychology of culture --- creativiteit --- cultuurfilosofie --- creativity --- Art --- Creatief vermogen --- Creatieve vermogens --- Creative ability --- Créativité --- Pouvoir créatif --- Scheppingsdrang --- Scheppingsvermogen --- Ontwerpen ; filosofie --- Innovatie ; filosofie --- 7.01 --- creatieve processen --- kunst algemeen, filosofie van de kunst en vormgeving --- Créatique --- Esprit créatif --- Invention (Psychologie) --- Philosophy --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- MAD-faculty 14 --- kunst en filosofie --- artistieke proces
Choose an application
Visual thinking and drawing are both becoming increasingly important in today's business settings. A picture really can tell a thousand words. Visualisation is a crucial part of the journey for companies seeking to boost enterprise agility, break down silos and increase employee and customer engageƠment. Visualising thought processes can help break down complex problems. It empowers teams and staff to build on one another's ideas, fosters collaboration, jump-starts co-creation and boosts innovation. This book will help brush aside misconceptions that may have prevented you using these techniques in your workplace. You don't need Van Gogh's artistic talent or Einstein's intelligence to harnass the power of visual thinking and make your company more successful.
415.4 --- visualiseren --- schetsen --- brainstormen --- mapping --- presentatietechnieken --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Communicatie; organisaties --- Graphics industry --- Mass communications --- illustratieve vormgeving --- visuele communicatie --- beeldtaal --- PXL-Business 2018 --- grafische communicatie --- Visueel denken. --- Communication visuelle Visuele communicatie --- Créativité Creativiteit --- Innovation Innovatie --- Graphic signs --- graphic design --- Prise de notes --- Perception visuelle --- Visualisation --- Self Efficacy --- Visual Perception --- Thinking --- Efficiency
Choose an application
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen, ontwerpen, en implementeren.Het boek is verdeeld in vijf delen:Het Business Model Canvas, een tool om businessmodellen te beschrijven, te analyseren en te ontwerpen.Business Model Patronen, gebaseerd op concepten van vooraanstaande businessdenkers.Technieken om u te helpen businessmodellen te ontwerpen.Herinterpreteren van strategie door de businessmodel-lens.Een generiek proces om u te helpen innovatieve businessmodellen te ontwerpen, waarbij alle concepten, technieken en tools die in het boek zijn besproken met elkaar worden verbonden. Het laatste gedeelte van Business Model Generatie geeft een visie op vijf businessmodelthema's voor de toekomst. Het nawoord biedt een kijkje achter de schermen van the making of Business Model Generatie.https://www.businezz.nl/product/100-5614_Business-model-generatie
strategisch beleid --- organisatiepsychologie --- bedrijfsorganisatie --- Business policy --- Industrial psychology --- Innovatie ; ondernemingen --- Strategisch management --- Businessmodellen --- 005.7 --- 658.112 --- bedrijfsmodellen (businessmodellen) --- businessmodel --- Veranderingsmanagement --- Team personeel talenten coachen lichaamstaal gedrag samenwerken --- ondernemerschap --- innovatie --- Organisational management (OM) --- ondernemingsvormen.financiën: vestigingsplaats --- bedrijfseconomie --- 360.8 --- 366.43 --- Bedrijfseconomie - Zakendoen --- businessplanning --- innovatiemanagement --- MAD-faculty 16 --- Changement Verandering --- Créativité Creativiteit --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling --- Innovation Innovatie --- Management --- Managementmodellen --- Innovatie --- Bedrijfsbeleid --- Team personeel talenten coachen lichaamstaal gedrag samenwerken. --- innovatie. --- ondernemerschap. --- Managementmodel --- Bedrijfsmanagement --- bedrijfsbeleid
Choose an application
Met spelletjes problemen op de werkvloer oplossen? Dat kan. In dit werk vindt u ruim 80 spellen die u helpen creatiever te denken, beter te communiceren en goed om te gaan met conflicten. De auteurs brachten tools voor beelddenken in kaart bij 's werelds meest innovatieve professionals en zagen hoe hun teams prachtige dingen van de grond kregen. Het resultaat van deze inventarisatie is dit boek: een unieke verzameling spellen die betrokkenheid en creativiteit stimuleren én voor meer helderheid en structuur op de werkplek zorgen.Gamestorming biedt:- Conflictoplossing en gemotiveerde teams- Betere samenwerking en communicatie- Meer begrip voor de klant- en gebruikerservaring- Meer en betere ideeën, sneller dan ooit tevoren- Kortere en productievere vergaderingen- Inzicht in complexe systemen en dynamiek- Zicht op diepere oorzaken en nieuwe oplossingsrichtingen
training --- Personnel management --- Economic production --- Industrial psychology --- communication [function] --- creativity --- Mass communications --- Innovatie ; ondernemingen --- Veranderingsmanagement --- Innovatie --- spellen --- gaming --- didactiek --- ondernemingen --- PXL-Social Work 2018 --- organisatiekunde --- communicatiespelen --- innovatiemanagement --- creativiteit --- communicatie --- management --- persoonlijke ontwikkeling --- Jeux Spelen --- Créativité Creativiteit --- Equipe Team --- Verandermanagement --- Creativiteit --- innovatie --- Spel --- 650.01 --- spellen. --- gaming. --- didactiek. --- Organisatiesociologie --- Management --- Verandering --- Organisatieveranderingen --- Teamwerk --- Conflicthantering --- Klantgericht ondernemen --- Communicatie --- Conflicten --- Motivatie --- Oplossingsgericht werken --- Beelddenken --- spel --- 379 --- 005.4 --- Organisaties, verandering --- Spellen --- Teamwork --- Conflict --- Musiceren --- bedrijfsbeleid
Choose an application
In 'Wij zijn ons brein' vertelde Dick Swaab hoe de hersenen die we bij onze geboorte meekrijgen ons leven bepalen. In het prachtig geïllustreerde 'Ons creatieve brein' worden vragen besproken als: Hoe wordt ieder brein anders? Wat is creativiteit en hoe kunnen we het stimuleren? Hoe wordt het werk van kunstenaars beïnvloed door hun hersenziekten? Waarom vinden sommige mensen atonale muziek mooi? Hoe kan de omgeving als medicijn werken?'Ons creatieve brein' toont wat ons tot mensen maakt: de interactie van de hersenen met onze omgeving. De omgeving draagt niet alleen bij aan de unieke ontwikkeling van ieder brein, maar ook aan het ontstaan van hersenziekten en aan de genezing hiervan. Muziek en beeldende kunst zijn niet alleen creatieve vormen van communicatie, maar blijken ook van therapeutische waarde te kunnen zijn bij hersenziekten. De manier waarop onze hersenen zich ontwikkelen, beïnvloedt onze beroepskeuze en ons beroep heeft ook een effect op de structuur en functie van onze hersenen. Vele maatschappelijke consequenties van het hersenonderzoek, zoals voor partnerkeuze, filosofie en strafrecht, worden besproken.
Cognitieve neurowetenschap
---
Cognitive neuropsychology
---
Cognitive neuroscience
---
Creatief vermogen
---
Creatieve vermogens
---
Creative ability
---
Créativité
---
Neuropsychologie cognitive
---
Neuroscience cognitive
---
Neurosciences cognitives
---
Pouvoir créatif
---
Scheppingsdrang
---
Scheppingsvermogen
---
#SBIB:15G
---
316.6 <0...>
---
kunst
---
muziek
---
7.01
---
neurobiologie
---
159.9
---
creativiteit
---
hersenen
---
brein
---
psychologie
---
kunsttheorie
---
kunst en psychologie
---
316.6 <0...> Sociale psychologie--
Choose an application
What happens when DIY meets Web 2.0? In Makers, New York Times bestselling author Chris Anderson reveals how entrepreneurs use web principles to create and produce companies with the potential to be global in scope as well as how they use significantly less in the way of financial resources, tooling, and infrastructure required by traditional manufacturing. Anderson's unique perspective is that small manufacturing will be a significant source of future growth; that the days of giant companies like General Motors are in their twilight; that in an age of open source, custom-fabricated, and do-it-yourself product design, the collective potential of a million garage tinkerers will be unleashed on global markets.
Economic development --- Technological innovations --- Creative ability in technology --- Research, Industrial --- Entrepreneurship. --- Microfabrication. --- Micromachining. --- Business enterprises --- Développement économique --- Innovations --- Créativité en technologie --- Recherche industrielle --- Entrepreneuriat --- Microfabrication --- Micro-usinage --- Entreprises --- Economic aspects --- Technological innovations. --- Aspect économique --- Innovations technologiques --- AA / International- internationaal --- US / United States of America - USA - Verenigde Staten - Etats Unis --- 338.040 --- 338.043 --- 331.32 --- 338.32 --- Ondernemingen: algemeenheden. --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica. --- Structuur van de economie. --- Vestigingsplaats en specialisatie van de productie. Ondernemingscentra. --- Développement économique --- Créativité en technologie --- Aspect économique --- Entrepreneurship --- Micromachining --- Manufacturing processes --- Entrepreneur --- Intrapreneur --- Capitalism --- Business incubators --- Machining --- Structuur van de economie --- Ondernemingen: algemeenheden --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Vestigingsplaats en specialisatie van de productie. Ondernemingscentra --- MAD-faculty 13 --- ondernemerschap --- technologische vernieuwingen --- 3D Design --- #SBIB:309H1713 --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...)
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|