Listing 1 - 10 of 152 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Als er iets is wat docenten gelukkig maakt dan is het een klas vol met intrinsiek gemotiveerde, in de stof geïnteresseerde en hardwerkende leerlingen. Dit in tegenstelling tot de praktijk, waarin zich vele (nog) ongemotiveerde leerlingen in de klas bevinden. Een zes is goed genoeg, een vijf vaak het resultaat. Maar gelukkig: Motiveren is te leren. Op basis van 38 jaar ervaring in onderwijs en leerlingbegeleiding en 15 jaren bestudering van de wetenschappelijke literatuur over motivatie biedt de schrijver van dit boek antwoorden op de vraag 'Hoe help je leerlingen hun motivatie (terug) te vinden?' De lezer vindt in dit boek zowel suggesties vanuit de wetenschap ten aanzien van wat goed is om te doen en te laten als zeer concrete toepassingsvoorbeelden van de schrijver en zijn collega's. De essentie is terug te brengen tot enerzijds drie verhelderende vragen naar de persoonlijke doelen (Sterk versimpelt: 'Wat wil je?', 'Wat doe je al?', 'Wat ga je doen om het gat tussen die twee te dichten?') en dat op drie niveaus van diepgang (taak, proces, zelfregulatie) en anderzijds het aanpassen van de didaktiek aan de voor motivatie onmisbare en door elke mens gevoelde behoeften aan autonomie, verbondenheid en haalbaarheid van het doel. Vul dit aan met groeimindset bevorderende feedback (vooral complimenteren op proces en inspanning, niet op slim of knap) en je doet het maximale om leerlingen te motiveren. (Bron: www.swpbook.com)
motivatie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- studiebegeleiding --- Motivatie ; onderwijs --- 371.21 --- Social psychology --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- motiveren --- Motivatie --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Zelfdeterminatietheorie (ZDT) --- Oplossingsgericht werken --- Feedback --- Mindset --- Studiebegeleiding --- Zelfdeterminatietheorie --- Mentaliteit --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Praktisch boek voor ouders en professionele opvoeders om kinderen vanuit een positieve invalshoek op te voeden. Mijn kind neemt zijn taken niet ernstig, mijn kind studeert niet, mijn kind laat het hoofd hangen, mijn kind ziet het niet meer zitten … Het zijn problemen waar nogal wat ouders mee worden geconfronteerd. Motivatie is de sleutel, maar hoe krijgt een kind goesting? Want daar bestaat nog geen pil voor. Kinderen en jongeren ontplooien hun talenten, maar hebben daarbij soms de hulp van volwassenen nodig. Volwassenen die sturen en stimuleren, afgrenzen en aanmoedigen. (geen) goesting?! geeft daar heel concrete tips voor. Een boek voor alle ouders, leerkrachten, opvoeders en jongeren die vragen hebben over motivatie.
Motivatie (Studiemotivatie) --- 433 --- Talenten --- opvoeding --- Motivatie --- Opvoeding --- 700 Pedagogie --- motivatie (ler) --- Opvoeding in de praktijk --- 37 --- Opvoeding in de praktijk. --- Talenten. --- motivatie --- Educational psychology --- Child rearing --- Psychological aspects --- Children --- Attitudes --- PXL-Central Office 2015 --- opvoedkunde --- motiveren --- Kinderen --- Jeugd --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Jongere
Choose an application
Het boek levert aanwijzingen en oefeningen om effectief te studren. De auteurs besteden veel aandacht aan een actieve en bewuste aanpak van de studie, rekening houdend met wat de student nodig heeft en de specifieke studiesituatie in het hoger onderwij. Het boek bevat veel praktische suggesties, voorbeelden en oefeningen voor zowel het hoger beroepsonderwijs als het wetenschappelijk onderwijs.Inhoud: motivatie en concentratie - tijdsbesteding en studieplanning - colleges en lessen volgen - bestuderen van studieboeken - samenwerken - aanpakken van opgaven en cases - voorbereiden en maken van tentamens
departement Algemeen 10 --- hoger onderwijs --- studievaardigheden --- Studiemethoden --- Motivatie --- Hoger onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
De bereidheid van leerlingen om te leren is al decennia lang de docus van veel en gedegen onderzoek. De aanpak van onderzoekers heeft echter niet altijd bijgedragen tot de transfer van deze inzichten naar de onderwijspraktijk. Die kloof wordt in dit boek gedicht. Het geeft een overzicht van wat er over leerbereidheid geweten is en vertaalt dit in contrete tips voor onder meer leerkrachten, leerlingbegeleiders en schoolleiders. Een verdieping in het boek maakt de lezer vertrouwd met verschillende zienswijzen en bestaande evidentie omtrent (het gebrek aan) leerbereidheid en omtrent wat leren (wel en niet) leuk en boeiend maakt. Daarmee raken we aan de kern van onderwijs, met name de kunst om met leerlingen een zodanige pedagogische en didactische relatie aan te gaan dat zij op een gemotiveerde manier tot leren bereid zijn.
leermotivaties --- Teaching --- motivatie --- Pupil counseling. Pupil guidance --- leren leren --- Motivatie ; onderwijs --- 371.012 --- 371.3 --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- #KVHB:Studiemethode --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Didactiek --- leerdoelstellingen --- leeromgevingen --- onderwijskunde --- 454.21 --- didactiek --- didactische werkvormen --- studiebegeleiding --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsonderzoek --- student-tutoring --- motivatie (ler) --- studiemethode --- 454.23 --- onderwijs --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijskunde --- didactische modellen --- Leren --- Motivatie
Choose an application
De opvolger van onze spelletjes-bestseller, met 100 nieuwe korte spelletjes om kinderen te activeren en te motiveren. Deze nieuwe bundel bevat korte motivatiespelletjes om leerlingen te boeien, hen weer terug bij de les te halen en om de schooldag een stuk leuker te maken. Ze helpen bij het oplossen van negatieve situaties, bevorderen leerling-participatie en zorgen voor plezier in het leren.Er zijn talloze momenten tijdens een les dat de aandacht van de leerlingen wegzakt. Beter dan vermaningen of straf werkt dan het inzetten van een van deze spelletjes: ook midden in de les!Het resultaat lijkt soms op magie: onmiddellijk na het spelsignaal is de concentratie van de kinderen weer op de docent gericht, het spel trekt alle aandacht, en na de korte onderbreking hebben de leerlingen minder moeite om bij de les te blijven. Naast de bestaande categorieën uit het eerste boek bevat deze bundel een nieuwe categorie: Spelletjes van vandaag en morgen. Hierbij wordt voor het eerst digitale communicatieapparatuur met internet gebruikt, zoals computers, tablets, iPads, smart phones, notebooks e.d.
Kinderspelletjes. --- Motivatie. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+105.92 --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Schoolbooks - Didactic material --- tussendoortjes --- spelletjes --- motiveren --- 478.8 --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- bewegingstussendoortjes (onderwijs) --- spelactiviteiten --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- leerlingenparticipatie
Choose an application
Op de meeste scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland staat het activeren en motiveren van leerlingen hoog op de onderwijsagenda. Tevens vindt men dat meer variatie in de les hoognodig is. Docenten zien zelf ook in dat dit een belangrijk onderwerp is. Uit leerlingenenquêtes blijkt vaak dat leerlingen het onderwijs als saai en weinig uitdagend ervaren. Bij de inspectie is het een belangrijk onderdeel uit het waarderingskader.Maar& hoe doe je dit in de praktijk?In dit boek bieden we de lezer op basis van een aantal theoretische principes aanpakken en modellen om leerlingen te motiveren, te activeren, effectief te laten leren en variatie te brengen in de les.Centraal staat hierbij het leren van de leerlingen, dat vorm wordt gegeven door het inzetten van bij de doelen en leerlingen passende werkvormen.http://www.cps.nl
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- activering --- motiverend onderwijs --- Didactische werkvormen --- Motivatie ; onderwijs --- werkvormen --- motivatie --- variatie --- didactiek --- 454.21 --- 371.3 --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- differentiatie --- Secundair onderwijs --- Motivatiebevordering --- Digitale didactiek --- Werkvormen --- 371 --- 371.300 --- Didactische werkvorm --- Didactics
Choose an application
De auteurs, Martens en Boekaerts, beide hoogleraar aan de Universiteit Leiden en deskundig op het gebied van motivatie in het onderwijs, illustreren wat er misgaat bij onderwijs en onderwijsinnovaties, als er geen rekening wordt gehouden met motivationele processen. Ze gaan in op het inzicht waarom motivatie zo belangrijk is voor leren, zeker in allerlei onderwijsvormen die nu in de belangstelling staan. Dit komt aan de orde in hoofdstuk 1. In hoofdstuk 2 besteden ze aandacht aan motivatieproblemen en de gevolgen die deze kunnen hebben, zoals uitval en laag welbevinden. In hoofdstuk 3 gaan ze dieper in op de onderliggende processen en theorie. In hoofdstuk 4 tot en met 7 bestuderen ze vervolgens de interventies. Wat kan je veranderen aan de student, het docentgedrag, en de onderwijsomgeving opdat er met meer motivatie geleerd wordt? Ze sluiten af met enkele praktijkvoorbeelden, in hoofdstuk 8.
Motivatie studenten --- Hoger onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- studiebegeleiding --- Didactics of higher education --- Social psychology --- studentenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- motivatie --- 378 --- hoger onderwijs --- motivatieproblemen --- studenten --- 489.9 --- 419.3 --- 489.4 --- 489.5 --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsvernieuwing --- Studenten --- motiveren --- student --- studielandschap --- 489.52 --- Motivatie --- Multimedia --- Nieuwe leren --- Onderwijsinnovatie --- Probleemgestuurd onderwijs --- Studiebegeleiding --- multimedia --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- hoger onderwijs (ler) --- leeromgeving --- leraren hoger onderwijs --- motivatie (ler) --- onderwijsstijlen --- Motivatie ; hoger onderwijs --- 37.032 --- 37.042.2 --- Motivatie : onderwijs --- S20090877.JPG --- leerkrachten --- motivatie van leerlingen --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- hoger onderwijs - overige onderwerpen --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Didactiek --- Studie en studieresultaten --- 371.22 --- 371.21 --- Motivatieproblemen --- Onderwijsstijlen --- Leraren hoger onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Student --- Motivatieprobleem --- Onderwijsstijl --- Leraar hoger onderwijs --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
We leven in een wereld die alsmaar sneller verandert. Dat creëert bij velen onder ons onzekerheid en onrust. Elke dag opnieuw ervaren we immers dat het aanpassen aan die steeds veranderende realiteit niet makkelijk is. Het vraagt veel energie. Maar willen we bepaalde vastgeroeste denkpatronen doorbreken, dan moeten we die uitdaging aangaan.Dit boek wil je helpen een nieuwe mindset te ontdekken, waardoor je de zaken anders gaat bekijken en aanpakken. De auteur reikt inzichten en ideeën aan die op ieder van ons toepasbaar zijn, inspiratie die je kan helpen als leidinggevende in de bedrijfs- en vrijetijdseconomie. Het doel is om sterker te staan als baas over jezelf, in je job of binnen je gezin.De ervaringen en het onderzoek van de auteur brachten haar tot de impact van mindset op succes in het hedendaagse ondernemen. In dit boek vertaalt ze op eenvoudige wijze haar belevingen naar een inspirerende strategie voor de toekomst.
005.342 --- mens en maatschappij --- onderneming --- 366.1 --- veranderingsmanagement --- 366.4 --- ondernemen --- management --- innovatief ondernemen --- bedrijfseconomie, leer van de organisatie, inrichting en organisatie --- Leidinggeven --- Motivatie --- Veranderingsmanagement --- soft skills --- motivatie --- leidinggeven --- employability skills --- Bedrijfspsychologie --- PXL-Business 2015 --- innoveren --- Industrial psychology --- Leiderschap
Choose an application
?Ga studeren, en doe je best? zei moeder.Een mantra dat nu misschien zelfs actueler is dan ooit. Op de vraag: ?Hoe doe je dat?, volgde doorgaans een onoverzichtelijk gevarieerd advies. Goedbedoeld, helaas niet steeds praktisch bruikbaar. Vandaag kunnen we gelukkig veel beter!Met 40 jaar academische expertise in leren en geheugen, helemaal toegespitst op onze schoolgaande jeugd, met neuropsychologie in de achtergrond, werd een eenvoudige, efficiënte methode ontwikkeld. En omdat eenvoud de ware aard der dingen is, willen we je graag deze sleutel tot succes meegeven.Geen filosofie of wishful thinking, geen tijdrovend verhaal. Wel concreet, bijna tastbaar, en uitgetest tot in universitaire cursussen toe. In de achtergrond draait de wetenschappelijk onderbouwde ERT of Expanded Rehearsal Technique, maar ditmaal verfijnd als een Zwitsers horloge.Kostbaar.Met het aanleren van deze methode start je best op jonge leeftijd: vijfde, zesde leerjaar, eerste graad secundair onderwijs. Net zoals bij het voetbal heb je een trainer of coach. Leerkrachten en ouders bezitten deze capaciteiten. Leren wordt hiermee tot een sport. Niet zonder inspanning, maar wel met resultaat. Heerlijk dat Je dit kan, met een diploma als trofee.Een joint venture!Ludo Cuyvers als docent en therapeut.40 jaar begeleidt hij kinderen met dyslexie, dysorthografie, dyscalculie en leerstoornissen. In talrijke graduaatsopleidingen, postgraduaatsopleidingen, boeken, lezingen, en publicaties geeft hij collega?s en leerkrachten honderden handvaten om hun hulp te optimaliseren.In het boek Leren een spel, studeren een sport komt het vuurwerk tot een apotheose. Met een juiste methode train je je geheugen. Je wordt sterker, net als bij fitness. Je gaat gemakkelijker leren, het kost minder inspanning en toch is de opbrengst vele malen groter!Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044136616
studiebegeleiding --- 371.21 --- Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- Study methods --- Didactics --- leerpsychologie --- motivatie --- studeren --- leren --- studiemotivatie --- Studiemethoden --- PXL-Education 2020 --- leerlingenbegeleiding --- leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemotivatie --- Studievaardigheden --- Leren --- Motivatie ; onderwijs --- Studiemethode
Listing 1 - 10 of 152 | << page >> |
Sort by
|