Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
(R)apports pédagogiques
Author:
ISBN: 2870852185 9782870852187 Year: 1990 Volume: 5 Publisher: Louvain-la-Neuve : CIDEP,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Masse et impuissance : le désarroi des universités
Author:
ISBN: 2804013464 9782804013462 Year: 1998 Volume: *15 Publisher: Bruxelles : Labor,


Book
Semantics : an introduction to meaning in language
Authors: --- ---
ISBN: 9780521819626 0521819628 9780521525664 0521525667 Year: 2009 Volume: *64 Publisher: Cambridge New York Melbourne : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The study of meaning in language has developed dramatically over the last fifty years. Semantics is distinctive as it not only presents a general introduction to the topic, including the most recent developments, but it also provides a unique perspective for addressing current issues. It opens by introducing readers to the study of logic (natural deduction) as the background against which developments have taken place. This demonstrates the link between semantics and the study of reasoning and how this view can provide new solutions to the puzzles that have plagued the approaches presented in other textbooks. The major subject areas of semantics are discussed, including quantification, anaphora and discourse, tense and aspect, ellipsis and context, and word meaning. The book also presents state-of-the-art research in topics at the forefront of semantics.

The african experience with higher education
Authors: --- ---
ISBN: 0852557345 0852557337 0821411608 0821411616 Year: 1996 Publisher: London : James Currey,


Book
L'université dans la tourmente
Author:
ISBN: 2802801376 2802803670 9782802801375 Year: 2000 Volume: 85 Publisher: Bruxelles : Facultés Universitaires Saint-Louis,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Institution séculaire s'il en est, l'université est aujourd'hui dans la tourmente au sein de la plupart des pays européens. Doit-elle s'incliner devant les impératifs du marché et, comme d'aucuns le souhaitent, souscrire aux seules valeurs de l'utilité, de la rentabilité, de l'efficacité, de la performance et de la compétitivité ou bien peut-elle encore s'intéresser à la faculté de l'inutile propre à l'humain et la développer ? Déjà soulevée à la fin du XVIIIe siècle avec la création d'Écoles professionnelles supérieures en France et en Allemagne, cette question relative à l'orientation fondamentale de l'université est loin d'être tranchée aujourd'hui. On peut même dire, en n'élargissant nullement le débat, que plus de deux siècles après la révolution industrielle, nos sociétés vivant quasiment au lendemain de la révolution électronique se déchirent toujours sur la priorité des valeurs et sur les rapports à établir entre l'économique, le culturel, le politique et le social.

Devenir universitaire, demeurer femme : Défi congolais
Authors: --- --- ---
ISBN: 2747548597 Year: 2003 Publisher: Paris : Editions L'Harmattan,

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by