Listing 1 - 10 of 72 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Vormende lerarenopleidingen.
Authors: --- ---
ISBN: 9066652772 Year: 1998 Publisher: Utrecht SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

11


Book
Intervisie.
Author:
ISBN: 9031217832 Year: 1998 Publisher: Deventer Kluwer


Book
Leraar wie ben je?
Author:
ISBN: 9789044131000 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van leraren wordt veel verwacht. Enerzijds zorgen voor onderwijs, anderzijds staan ze in voor de algemene opvoeding tot jongvolwassen burgers en heeft hun eigen persoonlijkheid een grote impact op leerlingen. Wie zijn leraren? Wie zouden ze moeten zijn? Een team van Nederlandse en Belgische specialisten brengt deze problematiek in beeld, na discussies met een zeer gevarieerde groep leraren, begeleiders en schoolleiders. (Bron: covertekst)


Book
The professional teacher educator : roles, behaviour, and professional development of teacher educators
Authors: --- ---
ISBN: 9789462095168 9789462095175 9789462095182 Year: 2014 Publisher: Rotterdam Sense Publishers


Book
Spiegelschrift : handleiding voor de mentor-coach van de beginnende leraar
Authors: ---
ISBN: 9789044131888 9044131885 Year: 2014 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de handleiding voor de mentor-coach staan concrete tips rond het uitbouwen van een coachingtraject. Daarnaast bevat ze achtergrondinformatie die de aangereikte oefeningen in het werkboek kaderen binnen het theortische discours; Elke oefening bevat ook extra materiaal om ze verder uit te diepen.


Book
Stagebegeleiding : leraren basisonderwijs in opleiding.
Authors: --- ---
ISBN: 9001464319 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kunnen studenten tijdens hun stage optimaal begeleid worden? Deze vraag staat centraal in Stagebegeleiding. Bij de beantwoording dient het APS-Paboconcept als basis voor theorie en praktijk. Stagebegeleiding werkt verschillende opvattingen over 'optimaal begeleiden' uit en verduidelijkt de samenhang tussen de begeleidingsvormen vakbegeleiding, directe algemene begeleiding, (groeps) supervisie en intervisie. Speciale aandacht wordt besteed aan een voor Nederland nieuwe vorm van stagebegeleiding: coöperatief begeleiden. In het laatste hoofdstuk wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden getoond hoe de theorie er in de praktijk van de stagebegeleiding concreet uitziet.


Book
Leraar worden. 2 : Op weg naar startbekwaamheid.
Authors: ---
ISBN: 9075142552 Year: 2006 Publisher: Heeswijk-Dinther Esstede


Book
Spiegelschrift : werkboek voor de beginnende leraar
Authors: --- ---
ISBN: 9789044132069 Year: 2014 Publisher: Antwerpen Garant


Book
De leraar in de kennissamenleving : beschouwingen over een nieuwe professionele identiteit van de leraar, de innovatie van de lerarenopleiding en het management van de onderwijsvernieuwing
Author:
ISBN: 904411784X Year: 2005 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt een pleidooi gehouden voor een discussie over de beroepsidentiteit van de leraar in een kennissamenleving. De functie von leraar heeft in de vorige eeuw kenmerken aangenomen van het industriële organisatieconcept in het onderwijs. Hierdoor heeft de functie van leraar sterke ambachtelijke en routinematige kenmerken gekregen die niet meer adequaat zijn voor het leren in de kennissamenleving. Het beroep is dringend aan vernieuwing toe. (Bron: covertekst)


Book
De beroepsbekwame mentor : het ontwikkelen van begeleidingskundige professionaliteit
Author:
ISBN: 9789059318298 Year: 2012 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De mentor is de aangewezen persoon om studentbegeleiding vorm te geven in de school en dit op een adequate manier uit te voeren. Hij voert begeleidingsgesprekken en ondersteunt de student bij het maken van allerlei keuzes in de studieloopbaan. Vanwege zijn pluriforme taak is de mentor als geen ander in staat om de student vanuit verschillende invalshoeken en bij steeds weer andere ontwikkelingsthema’s te begeleiden. Begeleiden als professioneel handelen kan niet los worden gezien van de persoon die de begeleiding uitvoert. De beroepsbekwame mentor is geschreven om leraren (in opleiding) te inspireren hun taak als mentor adequaat uit te voeren. Het boek geeft de mentor instrumenten in handen voor succesvol begeleidingswerk. Het gaat niet zozeer om de vraag ‘wat te doen?’, maar vooral ‘hoe te doen?’ Aan de orde komen onderwerpen als begeleiden in een pedagogische context, lastige begeleidingsthema’s die speciale aandacht vragen en valkuilen in het begeleidingswerk. Van dezelfde auteur verscheen ook De beroepsbekwame docent . 

Listing 1 - 10 of 72 << page
of 8
>>
Sort by