Narrow your search

Library

Odisee (8)

Thomas More Mechelen (8)

VIVES (8)

EhB (7)

Thomas More Kempen (4)

DocAtlas (3)

UCLL (3)

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

More...

Resource type

book (7)

object (6)

audio (1)


Language

Dutch (8)


Year
From To Submit

2015 (1)

2013 (1)

2010 (6)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Multi
Hoekenbox. 3 : Taal.
Authors: --- ---
ISBN: 9789030651376 Year: 2010 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Van In hoekenboxen bieden voor elk leerjaar van het lager onderwijs een aantal kant en klare, meestal taakgerichte en coöperatieve oefeningen voor het opzetten van zelfstandig hoekenwerk rond de leergebieden taal, wiskunde, wereldoriëntatie en muzische vorming. De opdrachten sluiten aan bij de inhouden van de leerplannen en kunnen daardoor naast alle methodes gebruikt worden. Deze box TAAL bevat 5 soorten oefeningen: spreek- en luisteroefeningen, leesoefeningen, schrijfkaarten, oefeningen taalbeschouwing, oefeningen bij woorden en letters. Bij deze box hoort ook een cd met geluidsfragmenten en materiaalkaarten.


Book
Ieders leer-kracht : binnenklasdifferentiatie in de praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462921788 9462921784 Year: 2015 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het bieden van differentiatie in leerstof en aanpak is een van de grootste uitdagingen in de onderwijspraktijk, zeker in het basisonderwijs waar alle niveaus nog bij elkaar zitten. Dit boek biedt praktische handvatten om met differentiatie in de klas aan de slag te gaan. Leerlingen verschillen in de manier waarop ze het best leren en ze verschillen in wat ze al kunnen en weten. Daardoor is niet iedere methode voor alle leerlingen even geschikt. Differentiatie komt tegemoet aan die verschillen. Die diversiteit kan men ook benutten: zo kunnen leerlingen ook van elkaar leren. Stap-voor-stap wordt deze methode uitgewerkt: eerst wordt aandacht besteed aan de diverse verschillen tussen leerlingen, dan aan de didactische toepassingen, vervolgens aan diverse praktische tips voor de lespraktijk, aan evaluatie van het leerproces en aan de bijdrage van de diverse betrokkenen. Afgesloten wordt met inspirende modellen en verwante concepten. Met een duidelijke inhoudsopgave en een lijst met referenties. Drie schrijfsters zijn verbonden aan Vakgroep Educatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel en één is coördinator van het Brussels Expertisenetwerk Onderwijs van de Universitaire Associatie Brussel. Voor leerkrachten basis- en voortgezet onderwijs. © NBD Biblion


Book
Breed evalueren
Authors: --- ---
ISBN: 9789077343241 9789077343722 9789077343739 Year: 2013 Volume: 3 Publisher: Averbode Cego Publishers & Vondel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs moet iets teweegbrengen, onderwijs moet zichtbare effecten en opbrengsten leveren. Opbrengsten die kinderen wapenen om hun weg te vinden in onze complexe maatschappij. Dat zijn al lang niet meer enkel opbrengsten in taal en rekenen, maar dat gaat veel breder. Het nieuwe competentie-ontwikkelend evalueren moet de competentie-ontwikkeling in kaart brengen en via de manier waarop er geëvalueerd wordt , bijdragen tot het doorontwikkelen van de competenties in functie van levenslang leren.

Listing 1 - 8 of 8
Sort by