Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Gelijke kansen in het onderwijs is een veelbesproken maatschappelijk thema. Het is een complex onderwerp en de opvattingen over wat gelijke kansen precies inhouden, kunnen sterk uiteenlopen. Zeker is dat schoolsucces gevolgen heeft voor iemands maatschappelijke positie en dat de leefsituatie waarin kinderen opgroeien, gevolgen heeft voor hun kansen in het onderwijs.De verschillen tussen leerlingen beginnen al vanaf de geboorte. Kinderen van ouders met een lage sociaaleconomische status komen vaak met minder voorkennis naar school dan kinderen van hoogopgeleide ouders. Hoe ga je daar als leerkracht mee om?Dit boek bespreekt vraagstukken rond het thema gelijke kansen binnen het onderwijs, zoals:Pas je wel of geen niveaudifferentiatie toe? Zo ja, hoe richt je dit dan in?Hoe beoordeel en/of toets je rechtvaardig?Hoe creëer je hoge verwachtingen voor alle leerlingen?Hoe kunnen de partnerschapsrelaties tussen school en thuis bijdragen aan de (taal)ontwikkeling van jonge kinderen?Inspirerende voorbeelden van brede brugklassen, een praktische beschrijving van de manier waarop Expliciete Directe Instructie (EDI) kan bijdragen aan gelijke kansen en praktische tips over het betrekken van ouders bij de ontwikkeling van hun kind vanuit school, maken dit boek een absolute must voor elke leerkracht die wil werken aan gelijke kansen voor alle leerlingen.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/wat-is-eerlijk-pica
Gelijke onderwijskansen --- Kansengelijkheid --- Onderwijs --- School management --- Primary education --- Gelijke kansen --- Differentiatie --- Evaluatie --- Didactiek --- Directe instructie --- Ouderbetrokkenheid --- onderwijssociologie --- Onderwijsvoorrangsbeleid --- sociale ongelijkheid --- Objectives of teaching
Choose an application
Expliciete Directe Instructie (EDI) is een bewezen aanpak om de leseffectiviteit te verhogen en te zorgen voor succeservaringen en betere leerprestaties bij alle leerlingen. De vrouw of man voor de klas is daarbij de sleutel tot succes. EDI geeft de leerkracht het gereedschap om met alle leerlingen in het primair onderwijs de leerdoelen te bereiken. Door kwalitatief goede instructie en leerlingen actief te betrekken bij de inhoud van de lessen, wordt er een grote mate van betrokkenheid gerealiseerd, nemen gedragsproblemen af en neemt de leerwinst toe. Een effectieve leerkracht wacht niet totdat leerlingen uitvallen en extra hulp buiten de klas moeten ontvangen of op een eigen leerprogramma worden gezet. Een ons preventie is waardevoller dan een kilo zorg! EDI brengt leerlingen stapsgewijs naar beheersing van de leerdoelen en laat hen zo succes ervaren. De leerkracht geeft instructie en controleert door het stellen van vragen voortdurend of alle leerlingen het begrijpen. Er wordt denktijd geboden, leerlingen mogen overleggen en er worden willekeurige beurten gegeven. Alle leerlingen worden betrokken en doen actief mee in de les. In dit boek vertalen de auteurs bewezen onderwijskundige theorieën naar een concreet en helder stappenplan om EDI te implementeren in de dagelijkse onderwijspraktijk. De tips en technieken zijn toepasbaar van kleuters tot volwasseneducatie. Om de inhoud perfect te laten aansluiten op de specifiek Nederlandse en Vlaamse onderwijssituatie, is het boek grondig bewerkt door onderwijsadviseur Marcel Schmeier en voorzien van herkenbare voorbeelden.
#PBIB:+110.10 --- EDI --- Leraren : lesgeven --- 454.21 --- Directe instructie --- Didactiek --- Lesgeven --- leerprestaties --- lesgeven --- 37.02 --- Differentiërend onderwijs --- Didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- didactische werkvormen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- directe instructie --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- Didactische werkvormen --- Onderwijsstijlen --- Leraren --- Lager onderwijs --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl --- Leraar --- Directie --- Didactics
Choose an application
Elke les heeft een duidelijk lesdoel en je geeft kraakheldere instructie. Door het gebruik van wisbordjes en willekeurige beurten krijg je scherp zicht op het leren van de leerlingen en kun je jouw lessen optimaal afstemmen op hun leerproces. Doordat leerlingen moeten schrijven, overleggen en nadenken over de vragen die je stelt, worden jouw lessen in hoge mate actief en responsief.EDI biedt jou een helder lesmodel van lesfasen en technieken die je kunt inzetten om leerlingen met plezier en succes de lessen te laten volgen. Het EDI-lesmodel is te gebruiken bij alle vakken en naast iedere lesmethode. Hierdoor krijg jij als docent weer grip en zeggenschap over je lessen en staat jouw vakmanschap centraal.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/expliciete-directe-instructie-in-het-vo-pica
Onderwijs ; didactiek --- Educatieve psychologie --- Directe instructie --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl --- Secundair onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Didactics of secundary education --- onderwijskwaliteit --- SO (secundair onderwijs) --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- lesgeven
Choose an application
In dit boek stellen de auteurs hun 'Directe systeemmethodiek' (kortweg: DSM) voor. In deel 1 schetsen de auteurs het ontstaan en de invloed van hun methodiek voor het aanvankelijk lezen (in Vlaanderen in het 1ste leerjaar, in Nederland in groep 3). Zo maakt de lezer meteen ook kennis met de basisprincipes van de DSM. Deel 2 brengt een diepgaande analyse van de leesmethodes doorheen de tijd. Dat lijkt een interessante invalshoek te zijn om te begrijpen hoe de methodes van vandaag tot stand zijn gekomen en hoe ook de DSM schatplichtig is aan eeuwen ervaringswijsheid. In deel 3 beschrijven Feys en Van Biervliet meer uitvoerig hun directe systeemmethodiek. Ze presenteren dan o.a. recente wetenschappelijke studies die de DSM-visie ondersteunen en beter helpen begrijpen (neuropsychologische bevindingen, de connectionistische visie, theorieën over letterclustering enz.). De DSM kent al enkele succesvolle toepassingen in methodes voor het aanvankelijk lezen: Leessprong (Van In), mol en beer (die Keure) en de verbeterde Leessprong-versie: ik lees met hup (Van In). De DSM-principes worden ook met succes toegepast bij de leeshulp die door remedial teachers, logopedisten e.a. aan leeszwakke of dyslectische kinderen wordt gegeven.
Aanvankelijk lezen. --- Lezen --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- Didactics of Dutch --- lezen --- #KVHB:Aanvankelijk lezen --- #KVHB:Lezen --- aanvankelijk lezen --- leren lezen --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Directe instructie --- Leesmethodes --- Leesmethoden --- Leesonderwijs --- directe systeemmethode --- leesmethodes --- Directe systeemmethode --- 475.26 --- methodiek --- Methodiek --- 101174.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Leermiddelen --- Leesstoornissen --- Schrijven --- Spel --- Leermiddel --- Leesstoornis --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
Leerlingen met een leervoorsprong en hoogbegaafden krijgen extra stof aangeboden op een hoger intellectueel niveau. Dit materiaal kan door de klasleerkracht gebruikt worden, maar ook door de zorgleerkracht, de zorgcoördinator of een verantwoordelijke van een kangoeroeklas. Handleiding en voortoetsen worden in een overzichtelijke map samengebracht. Samenwerking met de mappen Somplex en Somplextra.
371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- wiskunde --- zorgverbreding --- 475.4 --- schoolboeken --- Wiskunde --- hoogbegaafde kinderen --- Differentiatie --- Directe instructie --- Toetsen --- Zorgverbreding --- 475.51 --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Hoogbegaafde kinderen --- Remediëring --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Leerlingen met een leervoorsprong en hoogbegaafden krijgen extra stof aangeboden op een hoger intellectueel niveau. Dit materiaal kan door de klasleerkracht gebruikt worden, maar ook door de zorgleerkracht, de zorgcoördinator of een verantwoordelijke van een kangoeroeklas. Handleiding en voortoetsen worden in een overzichtelijke map samengebracht. Samenwerking met de mappen Somplex en Somplextra.
371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- wiskunde --- zorgverbreding --- 475.4 --- schoolboeken --- Wiskunde --- hoogbegaafde kinderen --- Differentiatie --- Directe instructie --- Toetsen --- Zorgverbreding --- 475.51 --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Remediëring
Choose an application
Leerlingen met een leervoorsprong en hoogbegaafden krijgen extra stof aangeboden op een hoger intellectueel niveau. Dit materiaal kan door de klasleerkracht gebruikt worden, maar ook door de zorgleerkracht, de zorgcoördinator of een verantwoordelijke van een kangoeroeklas. Handleiding en voortoetsen worden in een overzichtelijke map samengebracht. Samenwerking met de mappen Somplex en Somplextra.
371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- wiskunde --- zorgverbreding --- 475.4 --- schoolboeken --- Wiskunde --- hoogbegaafde kinderen --- Differentiatie --- Directe instructie --- Toetsen --- Zorgverbreding --- 475.51 --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Hoogbegaafde kinderen --- Remediëring --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Leerlingen met een leervoorsprong en hoogbegaafden krijgen extra stof aangeboden op een hoger intellectueel niveau. Dit materiaal kan door de klasleerkracht gebruikt worden, maar ook door de zorgleerkracht, de zorgcoördinator of een verantwoordelijke van een kangoeroeklas. Handleiding en voortoetsen worden in een overzichtelijke map samengebracht. Samenwerking met de mappen Somplex en Somplextra.
371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- wiskunde --- zorgverbreding --- 475.4 --- schoolboeken --- Wiskunde --- hoogbegaafde kinderen --- Differentiatie --- Directe instructie --- Toetsen --- Zorgverbreding --- 475.51 --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Leerlingen met een leervoorsprong en hoogbegaafden krijgen extra stof aangeboden op een hoger intellectueel niveau. Dit materiaal kan door de klasleerkracht gebruikt worden, maar ook door de zorgleerkracht, de zorgcoördinator of een verantwoordelijke van een kangoeroeklas. Handleiding en voortoetsen worden in een overzichtelijke map samengebracht. Samenwerking met de mappen Somplex en Somplextra.
371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- wiskunde --- zorgverbreding --- 475.4 --- schoolboeken --- didactiek --- Wiskunde --- hoogbegaafde kinderen --- Differentiatie --- Directe instructie --- Toetsen --- Zorgverbreding --- 475.51 --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- secundair onderwijs --- wiskunde --- 475.4 --- schoolboeken --- zorgverbreding --- Wiskunde --- hoogbegaafde kinderen --- Differentiatie --- Directe instructie --- Toetsen --- Zorgverbreding --- 510.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Hoogbegaafde kinderen --- Remediëring --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|