Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
In het eigen functioneren en er worden tips gegeven hoe dat eventueel is te veranderen. Opdrachten en praktijkoefeningen maken het geheel aanschouwelijk. Onderwijs vormt de spil van de samenleving, de docent het hart van het onderwijs. Zelfbewustheid komt zowel het onderwijs als de docent ten goede.
#gsdbP --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Doceren --- pedagogiek --- onderwijs --- leraren --- 450 --- 489.4 --- didactisch proces (gez) --- leermethoden (gez) --- pedagogiek (gez) --- Leraren --- opleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- 450.7 --- docent : zelfbewust (ler)
Choose an application
In dit boek krijgt de lezer dilemma's voorgelegd uit de onderwijspraktijk. De oplossing van elk dilemma staat open voor discussie. Uitgangspunt is de lezer bewust te maken van de grote verscheidenheid aan didactische, pedagogische, organisatorische en ethische dilemma's, waarmee de leraar (in opleiding) te maken kan krijgen. Bij iedere situatie krijgt de lezer adviezen en commentaren van ervaren leraren en opleiders. Zo wordt inzicht gegeven in het vinden van oplossingen die passen bij de leraar en in het afwegen van de belangen van de leerlingen, collega's, ouders en school.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- lerarenbegeleiding --- leraren --- lerarenopleiding --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- pedagogiek --- onderwijskunde --- 454.23 --- studiebegeleiding --- didactiek --- Onderwijspraktijk --- Leraren lager onderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- didactisch proces (gez) --- didactische werkvormen (ler) --- Didactiek ; algemeen --- DIDACTISCHE VAARDIGHEID --- Pedagogie --- Ethiek ; onderwijs --- Begeleiding ; leerkrachten ; effecten --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Onderwijskunde --- 100743.jpg --- Lerarenbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- Leraren --- Lesgeven --- Doceren --- Onderwijs --- Beginnende leraren --- Leraar --- Beginnende leraar --- Internationalisering --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Didactiek. --- Didactische werkvormen. --- Onderwijskunde. --- didactiek. --- leraren. --- onderwijskunde. --- onderwijspraktijk. --- pedagogiek. --- studiebegeleiding. --- Didactische principes. --- Didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding.
Choose an application
1. Over de gemeenschappelijke basis van de psychiatrie en somatische verpleegkunde2. Patiëntentoewijzing en vakkundige verpleegpraktijk in de actuele geestelijke gezondheidszorg3. "Ich hatte viel Bekümmernis" : Over het verantwoordelijkheidscoricept bij E. Levinas4. Patiëntentoewijzing : concretisering doorheen de drie niveaus van het intramuraal psychiatrisch verpleegkundig handelen5. Criteria en methodiek voor de psychiatrisch verpleegkundige praktijkvoering op basis van patiëntentoewijzing6. Patiëntentoewijzing : implicaties voor de leidinggevende7. Een beleidsmatige benadering van patiëntentoewijzing : 'humanisering'en 'economisering' van de zorgverlening8. Intervisie als reflectie op het werkveld9.Werkt het systeem van patiëntentoewijzing de arbeidstevredenheid in dehand?10. Patiëntentoewijzing... ons zoeken naar een evenwichtige invullen op eenafdeling voor groepstherapie
Nursing --- Psychiatrie --- Verpleegkunde --- Psychiatric Nursing. --- psychiatrische verpleegkunde --- patiëntentoewijzing --- geestelijke gezondheid (geestelijke gezondheidszorg, geestesziekte) --- psychiatrie --- verpleegkunde --- organisatie (organisatorische aspecten) --- 606.84 --- Geestelijke gezondheidszorg --- Patiënten --- 616.890 --- Patiëntentoewijzing --- Psychiatrische verpleegkunde --- Adl --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Theorieën van de verpleegkunde --- Supervisie --- Arbeidstevredenheid --- Hoofdverpleegkundige --- Leiding --- Aansprakelijkheid (verantwoordelijkheid) --- Filosofie --- Filosofie (figuren) --- Integrerende verpleegkunde (primary nursing) --- Groepstherapie (groepstraining) --- didactisch proces (gez) --- leermethoden (gez) --- patiëntentoewijzing (gez) --- psychiatrische verpleegkunde (gez) --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- Mental Health Nursing --- Nursing, Psychiatric --- Psychosocial Nursing --- Nursing, Mental Health --- Nursing, Psychosocial --- santé mentale (soins de santé mentale, maladie mentale) --- soins infirmiers --- organisation (aspects organisationnels) --- psychiatrische verpleging --- Soins de santé mentale --- Patients --- Groepstherapie --- Verpleegkundig management --- Integrerende verpleegkunde --- Psychiatrische verpleging --- Verpleegkundige theorieën en modellen --- psychiatrische patiënten --- Psychiatrische verpleging. --- Verpleegkundige theorieën en modellen. --- psychiatrische patiënten. --- Psychiatrische patiënten. --- Psychiatric Nursing
Choose an application
In dit boek is de basiszorg op systematische wijze uitgewerkt. Basisverpleegkunde behandelt de verschillende rollen van de verpleegkundige bij het verlenen van de basiszorg volgens de gezondheidspatronen van Gordon.Ieder hoofdstuk is opgebouwd volgens de fasen van het methodisch systematisch handelen van de verpleegkundige. Het verzamelen van gegevens, verpleegkundige diagnoses en verpleegproblemen, beoogde resultaten, interventies en evaluatie komen aan bod. Wanneer dit relevant is, wordt aandacht besteed aan de verschillende domeinen van het verpleegkundig handelen. Belangrijke domeinen zijn de beroepscontext, plannen van verpleegkundige zorg, preventie en GVO, coördinatie, continuïteit en kwaliteitszorg. Het boek bevat voorbeelden van evidence based verplegen en diverse best practices. Tot slot komen in een apart hoofdstuk integrale aspecten van de basiszorg aan de orde. Bij ieder hoofdstuk is een literatuurlijst opgenomen.
Nursing --- basisverpleegkunde --- Verpleegkunde --- 613.2 --- verpleegkunde --- Gordon methode --- gezondheidszorg --- verpleegkundige interventies --- 616.083.0 --- Basisverpleegkunde --- 616.052 ) Kinderverpleegkunde --- basisverpleegkunde (gez) --- didactisch proces (gez) --- kinderverpleegkunde --- pediatrie --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- verpleegkundige interventies (gez) --- Basiszorg --- verpleegkunde - inleidingen --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- departement Gezondheidszorg 07 --- verpleegkundige handelingen --- verpleegmethoden --- verpleegtechnieken --- PXL-Handboeken --- Gezondheid --- Verpleegkunde (basis) --- Verpleegplan --- Verpleegprobleem --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Voedingshygiëne --- Stofwisseling --- Uitscheidingsstelsel --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Slapen --- Zintuigen --- Psychomotorische ontwikkeling --- Rollenpatronen --- Seksualiteit --- Stress --- Ethiek --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- Activiteiten Dagelijks Leven (ADL) --- ademhaling --- cognitie --- evidence based nursing --- seksualiteit --- slaap --- systematisch verpleegkundig handelen --- uitscheiding --- verpleegkundige diagnose --- verpleegplan --- voedingsleer --- waardenbeleving* --- waarnemen en observeren --- zelfhulp --- ziekenhuisverpleegkunde --- Gezondheidsopvoeding --- Zintuig --- Rolpatroon --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Volwassene
Choose an application
Recente ontwikkelingen in de verpleegkunde, zoals aandacht voor research-based nursing en onderwijs, de ontwikkelingen van standaarden en classificaties en klinische besluitvorming dragen ertoe bij dat verpleegkundigen hun denken en handelen leren verwoorden, verklaren, verantwoorden en verbeteren in relatie tot een steeds veranderde praktijk van verplegen.Reflectie op de eigen praktijkvoering en die van anderen wordt beschouwd als een integraal onderdeel van verplegen. Door toepassing van reflectie kan de verpleegkundige zich ontwikkelen tot een kritisch, analytisch beroepsbeoefenaar die eigen beroepsmatig handelen kan onderbouwen vanuit kennis en nieuwe kennis kan ontwikkelen waardoor de kloof tussen theorie en praktijk kleiner wordt. Er zijn vele definities van reflectie. Volgens Vermunt (1992) is het reflecteren een metacognitieve vaardigheid, waarbij de persoon nieuwe kennis en inzichten opdoet op basis van een doorgemaakte situatie. Door de situatie te analyseren en de handelingswijze, de ontstane gevoelens en de gebruikte kennis te overdenken kan nieuwe kennis ontstaan die in een andere soortgelijke situatie gebruikt kan worden.Het reflecteren is een proces dat aangeleerd kan worden. Hiervoor bestaan verschillende methoden en modellen. Tevens kunnen de uitkomsten van reflectie vastgelegd worden in verschillende hulpmiddelen, zoals een logboek, port-folio of dagboek1. Inleiding.2. Reflectie in de verpleegkundige beroepsuitoefening.3. Opvattingen over leren en reflecteren.4. Het leerproces van het reflecteren.5. Modellen en methoden voor reflectie.6. Middelen coor reflectie7. Ethiek en reflectie.8. Reflectie en cultuurverschillen.9. Reflectiemodellen in de praktijk.
613.3 --- beroepsuitoefening --- cultuurverschillen --- ethiek --- leerprocessen --- reflectievaardigheid --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- Beroep en opleiding --- 613.3 Beroep en opleiding --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- evaluatie --- kwaliteitsbewaking --- reflectie --- sociale vaardigheden --- transculturele verpleegkunde --- beroepsprofielen --- Verpleegkunde --- Kwaliteit van de gezondheidszorgen --- 616.083 --- Leerdoelen --- Verpleegdoel --- 613.2 --- beroepsuitoefening (gez) --- didactisch proces (gez) --- ethiek (gez) --- leermethoden (gez) --- leermiddelen (gez) --- pedagogiek (gez) --- verpleegkunde (gez) --- zelfstudie (gez) --- 616.083 ) Verpleegkundig beroep --- vaardigheden --- verpleegkundige handelingen --- verpleegkundige opleiding --- zelfanalyse --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Nursing --- Qualité des soins de santé --- 61:37 --- Geneeskunde. Hygiëne. Farmacie-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 616-083 --- 616.083.5 --- Reflectief denken --- Didactisch proces (leerproces) --- Transculturele verpleegkunde (interculturele verpleegkunde) --- Culturele antropologie --- (verpleegkundig) --- Moraal (ethiek) --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- evidence-based nursing
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|