Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
613 --- gezondheidszorg --- kwaliteitszorg --- verpleegkwaliteit --- 366.6 --- 601 --- bedrijfsorganisatie --- economie --- 361 ) Kwaliteitsbewaking --- kwaliteitsbewaking --- Kwaliteitsbewaking --- Verpleegkunde --- Verzorgende beroepen --- verpleegkunde --- Kwaliteitszorg --- Geneeskunde - Gezondheidszorg; algemeen --- Production management --- zorgsector --- IKZ (integrale kwaliteitszorg)
Choose an application
Onderzoek in de gezondheidszorg leert studenten van (para)medische opleidingen stap voor stap hoe een onderzoeksproces verloopt, vanaf het allereerste idee tot en met de verslaglegging van de resultaten. Een praktisch hulpmiddel en solide houvast voor student én professional!Het toegankelijke leerboek bestaat uit vier delen die overeenkomen met de onderzoeksfasen: onderzoeksplan, dataverzameling, data-analyse en interpretatie & verslaglegging. Ieder deel bestaat uit een aantal hoofdstukken waarin alle aspecten uit de desbetreffende onderzoeksfase kort aan bod komen.De theorie in deze derde editie wordt geïllustreerd aan de hand van vele nieuwe, actuele voorbeelden uit de gezondheidszorg. Ook zijn overzichten toegevoegd van voorbeelden, opdrachten en leerdoelen per hoofdstuk, net als een handige vragenlijst voor het kritisch lezen en beoordelen van artikelen. Op verzoek van gebruikers is in deze editie ook enige aandacht voor kwalitatief onderzoek.https://www.noordhoff.nl/webshop/product/onderzoek-in-de-gezondheidszorg-9789001895501
Methods in social research (general) --- Hygiene. Public health. Protection --- wetenschappelijk onderzoek --- gezondheidszorg --- onderzoeksmethoden --- evidence-based methodiek --- Gezondheidszorg --- Onderzoek (wetenschap) --- onderzoek --- informatievaardigheden --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Gezondheidszorg ; onderzoek --- Evidence-based practice --- 601 --- evidence based practice --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen
Choose an application
Dit boek is in de eerste plaats geschreven voor alle studenten binnen de deelnemende gezondheidszorgopleidingen en hun docenten. Maar ook voor andere opleiders en verantwoordelijken in de gezondheidszorg is het een welkome hulp bij de uitwerking van eigen programma’s of de hertaling van de boodschappen naar hun eigen context of setting van ‘samenwerken’.
aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- gezondheidszorg --- methoden van het sociaal werk --- samenwerkingsverbanden --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- Gezondheidszorg ; Vlaanderen --- Interdisciplinariteit ; gezondheidszorg --- 601 --- samenwerken --- interprofessionele samenwerking --- multidisciplinair team --- Gezondheidszorg --- Samenwerking --- verpleegkunde --- Interdisciplinair team --- IPSIG --- interdisciplinair team --- samenwerking --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen --- 614.2 --- Interdisciplinariteit --- Interdisciplinaire samenwerking --- Group work in education --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- Medical care --- Collaboration --- beroepscompetenties --- PXL-Healthcare 2016
Choose an application
Inhoudsopgave DEEL 1 - FUNDAMENTEN 1 Wat is interprofessioneel samenwerken en welke link is er tussen onderwijs en praktijk? 2 Samenwerken en teambuilding 3 Samenwerken in de gezondheidszorg: inventaris en analyse DEEL 2 - BOUWSTENEN 1 Wat is IPSIG? 2 Competenties en beroepsprofielen DEEL 3 - IN DE PRAKTIJK 1 Leervormen binnen een IPSIG-module 2 Hoe worden studenten geëvalueerd? 3 Evaluatie IPSIG Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een ... Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een onderwijsprogramma 'interprofessioneel samenwerken' De auteurs gaan in op de link tussen interprofessioneel leren en de praktijk van samenwerken in de gezondheidszorg. Daarna belichten ze het thema samenwerken en teambuilding in al zijn aspecten. Tot slot krijgt de lezer een inventaris en analyse van de verschillende vormen van samenwerken in de preventieve, curatieve en palliatieve zorgsituaties. Deel 2 behandelt de bouwstenen van de module interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg (IPSIG). De lezer vindt er een uitgebreide bespreking van te bereiken competenties en de beroepsprofielen van de deelnemende disciplines. In het derde deel geven de auteurs een overzicht van de didactische aspecten van de IPSIG-module. Leer- en werkvormen, een overzicht van de toetsing en de evaluatie van de module zelf komen aan bod.
Gezondheidszorg --- Teamwerk. --- Interdisciplinaire samenwerking. --- Opleidingen. --- Group work in education --- Medical care --- Collaboration --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Teamwerk --- gezondheidszorg --- interprofessionele samenwerking --- teamwork --- 601 --- samenwerken --- 601.5 --- integrale zorg --- multidisciplinair team --- patiënt gecentreerde aanpak --- Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) --- Professionalisering --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- 616.083 ) Opleiding --- beroepsprofiel --- competenties --- verpleegkundige opleiding [België] --- 613.2 --- Samenwerking --- Verpleegkunde --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evaluatie --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- leermethoden --- samenwerking --- verpleegkundige opleiding --- vroedkundige opleiding --- Paramedische beroepen --- Teamwerk --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen --- Organisatie van de gezondheidszorg
Choose an application
Onderzoek in de gezondheidszorg is geschreven voor iedereen die onderzoek gaat doen binnen de gezondheidszorg. In een (para)medische opleiding is het doen van onderzoek meestal onderdeel van de studie. Ook in de latere beroepsuitoefening leveren veel (para)medici een bijdrage aan kennisontwikkeling binnen hun vakgebied door het doen van onderzoek. Vaak wordt hier tegen opgezien. Dit leerboek is bedoeld als praktisch hulpmiddel bij het doen van onderzoek. In het boek wordt uitgelegd welke stappen moeten worden genomen om van een idee te komen tot een onderzoek. Het legt uit hoe een onderzoek opgezet kan worden, hoe de data kunnen worden verzameld en verwerkt, hoe je verantwoorde conclusies kunt trekken en hoe alles verwerkt kan worden tot een onderzoeksverslag. Alle onderdelen worden kort en met praktische voorbeelden uit de gezondheidszorg behandeld; naar uitgebreidere theoretische achtergronden wordt verwezen.
Gezondheidszorg. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Hygiene. Public health. Protection --- Methods in social research (general) --- gezondheidszorg --- 001.891 --- onderzoek --- 601 --- evidence based practice --- 300.6 --- 613.22 --- evidence-based practice --- probleemstelling --- rapporteren --- vragenlijsten --- Evidence-based practice --- Onderzoeksmethode --- Research (onderzoek) --- Wetenschappelijk onderzoek --- 613 --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- verpleegkundig onderzoek (nursing research) --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- (zie ook: onderzoek) --- departement Gezondheidszorg 10 --- Gezondheidszorg --- Onderzoek --- Onderzoeksstrategieën --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|