Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Het verloop van een voormiddag bij 5-jarigen in de klas bij J. Moons. Men vormt zich een beeld van de verschillen met de gangbare praktijk, van de klemtonen die gelegd worden, van de inbreng, van de leidster en van de sfeer die men in EGKO nastreeft. 1) Ervaringsgericht onderwijs : de theorie achter de praktijk. 2) Achtergrondinformatie m.b.t. opname- en klassituatie. 3) Hoe de leerkracht haar praktijk vorm geeft en beleeft. 4) Het dagverloop en het organisatiepatroon. 5) Kijkwijzer : drie invalshoeken op de videobeelden te duiden. 6) Beschrijving en duiding van de videofragmenten. 7) Suggesties voor het werken met video. Deze video illustreert het verloop van een voormiddag in een EGKO-klas bij 5-jarigen.
kleuters --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsleren --- #PBIB:+110.40 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Ervaringsgericht onderwijs --- Kleuters --- 432 --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- 474.9 --- ervaringsgericht k.o --- ervaringsgericht werken --- kleuters : ervaringsgericht werken (ler) --- Ervaringsgericht onderwijs: kleuters --- Kleuters: didactiek --- Kleuters: ervaringsgericht werken --- kleuterschool: didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Handelingsplannen --- Handelingsplan --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactics of Kindergarten. --- ervaringsleren. --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs. --- kleuters. --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Kinderen zijn nieuwsgierig naar hoe de wereld in elkaar zit. De Deense Bifrostschool brengt sinds 1987 met succes een pedagogiek in praktijk die uitgaat van de natuurlijke belangstelling van kinderen om te leren. De school richt zich op leerlingen tussen zes en zestien jaar. Behalve op het verwerven van kennis ligt de nadruk sterk op de ontwikkeling van creatieve en intuïtieve vaardigheden. Kenmerkend voor Bifrost is dat er geen conventionele leerboeken of beoordelingen in cijfers zijn. Het onderwijs krijgt vorm vanuit ideeën die uit de kinderen zelf voortkomen. De leraren stellen gezamenlijk het eigen onderwijsmateriaal samen. Alle leerstof wordt daarbij verbonden met een overkoepelend thema ' bijvoorbeeld een bijzonder boek, muziekstuk of schilderij ' waaraan de hele school werkt en die richting geeft aan 'het kwalitatieve leerproces'. Daarbij spelen kunst- en natuurbelevingen een centrale rol. In Zoeken naar betekenis schilderen de auteurs ' zelf medeoprichters van Bifrost - de dagelijkse praktijk: hoe bepaal je een thema en hoe geef je als leerkracht en leerling daar samen gedurende een aantal maanden inhoud aan? Ook presenteren ze de filosofische en pedagogische ideeën die aan het Bifrost-onderwijs ten grondslag liggen. De pedagogische benadering is vooral geïnspireerd door het werk van onderwijsvernieuwers als Vygotskij, Grundtvig en Gardner. Kerngedachte is dat een school medeverantwoordelijk is voor de ontwikkeling van kinderen tot levenslustige, daadkrachtige en verantwoordelijke mensen. (Bron: covertekst)
#PBIB:+110.10 --- methodescholen --- pedagogiek --- 453.9 --- Bifrostscholen --- Ervaringsgericht onderwijs --- Methodescholen --- Natuurbeleving --- Bifrostonderwijs --- Ervaringsleren --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Overige onderwijsstelsels --- Onderwijsstrategieën --- Thematisch werken --- Ervaringsgericht werken --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Denemarken --- Leerprocessen --- 080866.jpg --- Methodeschool --- Onderwijsstrategie --- Leerproces --- Creatief denken. --- Creativiteit. --- Leerprocessen. --- Onderwijs. --- Onderwijsvernieuwing. --- Ontwikkelingspsychologie. --- onderwijsmethodieken. --- onderwijsvormen. --- Denemarken.
Choose an application
Ervaringsgericht werken betekent steeds op zoek zijn om het beste te halen uit alle kinderen. Dit realiseren is geen eenvoudige opgave. Het vrraagt heel wat denk- en beslissingswerk. Waarmee beginnen en wanneer? Welke voorbereidingen treffen? Hoe veranderingen aanbrengen? Hoe snel en tot waar? Wat in de gaten houden? Dit basisboek biedt leerkrachten van het kleuteronderwijs of van de onderbouw een houvast om stap voor stap te werken aan een nieuwe aanpak, vertrekkend van de huidige praktijk, op eigen tempo en naar eigen mogelijkheden.
Didactic strategies --- Kindergarten --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- kleuteronderwijs --- ervaringsleren --- 471.4 --- basisonderwijs --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuters --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Hoekenwerk --- Klassfeer --- Onderwijsstijlen --- Relaties --- Sociale vaardigheden --- Welbevinden --- Kleuterschool: didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- betrokkenheid --- ervaringsgericht werken --- welbevinden --- Klasinrichting --- Klasklimaat --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- hoekenwerking --- klasklimaat --- leerkrachtstijlen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht basisonderwijs --- Handboek/cursus --- Ervaringsleren. --- Didactiek.
Choose an application
Het verloop van een voormiddag bij 4-jarigen in de klas bij L. Carmen. Men vormt zich een beeld van de verschillen met de gangbare praktijk, van de klemtonen die gelegd worden, van de inbreng, van de leidster en van de sfeer die men in EGKO nastreeft. 1) Ervaringsgericht Onderwijs : de theorie achter de praktijk 2) Het dagverloop en het organisatiepatroon 3) Beschrijving van de videofragmenten 4) Duiding van de videofragmenten vanuit drie invalshoeken 5) Suggesties voor het werken met de video. Deze video illustreert het verloop van een voormiddag in een EGKO-klas bij 4-jarigen.
#PBIB:+110.40 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- 4-jarigen --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kringactiviteiten --- Onthaal --- Vrije activiteiten --- 432 --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- 474.9 --- ervaringsgericht k.o --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- kleuters : ervaringsgericht werken (ler) --- opvoedkunde (ler) --- Ervaringsgericht onderwijs: kleuters --- kleuterschool: didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- Onderwijsmethoden --- 3-jarigen --- Handelingsplannen --- Onderwijsmethode --- Ervaringsgericht onderwijs --- 3-jarige --- Handelingsplan --- Lager onderwijs --- Ervaringsleren. --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Een rijk aanbod van acties om bij te dragen tot meer welbevinden en betrokkenheid. Inspelen op de taal, de cultuur en de thuissituatie vereist een bijzondere inzet maar schept ook nieuwe kansen. Gestoffeerd met concrete observaties, gespreksgegevens en inititatieven van leerkrachten. Een frisse visie en heldere principes die werkelijk houvast bieden.
Migration. Refugees --- Didactics of Kindergarten --- interculturaliteit --- kansarmoede --- allochtone jongeren --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- kleuters --- jeugdliteratuur --- #gsdbP --- Academic collection --- #KVHB:Ervaringsgericht leren --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- kansarme kleuters --- kleuteronderwijs --- migrantenkleuters --- zorgverbreding --- 471.4 --- allochtonen --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Intercultureel onderwijs --- Kansarmen --- Migranten --- Allochtone leerlingen (Anderstalige leerlingen) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Hoekenwerk --- Kansarme kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 471.49 ) * RELATIONELE OPVOEDING - K.O --- Allochtone leerlingen --- Democratisering van het onderwijs --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Migranten ; onderwijs --- 471.5 --- Zorgverbreding --- 042476.jpg --- Ervaringsgericht werken: kleuters --- Kleuters: migranten --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Kleuteronderwijs --- Migranten. --- Didactiek. --- Ervaringsleren. --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- Onderbouw (onderwijs). --- allochtone kleuters. --- ervaringsleren. --- intercultureel onderwijs. --- onderbouw ( groep 1 en 2 basisonderwijs ). --- zorgverbreding.
Choose an application
Deze publicatie gaat gedetaillerd in op een van de basiswerkvormen die in "Ervaringsgericht werken in de basisschool" aan de orde komt. Bij contractwerk heeft elk kind een opdrachtenpakket, dat tijdens de contractwerktijd gerealiseerd moet worden. Vaak stelt men vast dat de mogelijkheid om zelfstandig over de volgorde en de duur van de opdrachten te beslissen, reeds bijdraagt tot meer betrokkenheid bij de kinderen. Bovendien laat contractwerk een verregaande aanpassing aan individuele noden van kinderen toe. Als men tenslotte binnen contractwerk keuzemogelijkheden en opdrachten integreert die kinderen aanzetten om alleen of in groejes actief explorerend aan de slag te gaan, dan haalt men een krachtig instrument in de klas om het beste te halen uit alle kinderen en is de band met zorgverbreding niet ver weg!
Basisonderwijs --- Contactwerk. --- Differentiatie --- Zorgverbreding. --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- Academic collection --- #KVHB:Ervaringsgericht leren --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- basisonderwijs --- contractwerk --- ervaringsgericht werken --- zorgverbreding --- 474 --- didactiek --- differentiatie --- ervaringsgericht onderwijs --- 474.21 --- 474.23 --- Contractwerk --- Zelfstandig werken --- 473 --- Betrokkenheid --- Didactische werkvormen --- Zelfstandig werk --- 474.23 ) Didactische principes --- contractwerk (ler) --- differentiatie (ler) --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Didactische werkvormen ; basisonderwijs --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Zelfstandig leren --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- 474.2 --- lagere school: didactiek --- didactiek basisonderwijs --- Didactische principes --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Didactic strategies --- zelfstudie --- gedifferentiëerd onderwijs --- Didactics of primary education --- Leerkrachten normaalscholen --- Lager onderwijs --- Ervaringsgericht basisonderwijs --- Contractonderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Didactic strategies. --- Didactics of primary education. --- Differentiatie (onderwijs). --- Ervaringsleren. --- Kleuteronderwijs. --- contractwerk. --- gedifferentiëerd onderwijs. --- zelfstudie.
Choose an application
In dit boek gaan de auteurs in op de vraag hoe studenten op een goede manier van de ervaringen in de klas kunnen leren. Er wordt ingegaan op hoe het leren van ervaringen werkt en tevens wordt daar achtergrondinformatie bij gegeven. In het boek worden allerlei concrete suggesties en oefeningen aangeboden die kunen helpen bij het op een efficiënte en effectieve wijze leren van ervaringen als leraar voor de klas. (Bron: covertekst)
Onderwijskunde. --- Didactiek. --- leraren --- Teacher education. Teacher's profession --- opleidingen --- Higher education --- Didactics of higher education --- #KVHB:Didactiek --- ervaringsgericht werken --- lerarenopleiding --- lesgeven --- reflectie --- 454 --- Didactiek --- Onderwijs --- Praktijk --- Reflecteren --- Leraren --- Opleidingen --- Orde houden --- 37.02 --- Lesgeven --- Didactiek; algemeen --- Lerarenopleiding --- Reflectie --- Tucht --- Lessen --- Professionalisering --- Onderwijsmethoden --- Onderwijsstructuur --- 481.7 --- Coach --- Down-chunking --- Klas --- Leerkracht --- Leerkracht-beginperiode --- Lesvoorbereiding --- 042654.jpg --- De leraar en zijn opleiding --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderwijsmethode --- 450.7 --- 489.4 --- Beginnende leraren. --- Leergroepen. --- Lesgeven. --- Professionele ontwikkeling. --- Reflecteren (Terugblikken). --- Opleiding en bijscholing.
Choose an application
Met deze cd-rom kan je naar het verhaal 'Wardje' luisteren. Michael De Cock, Sophie Derycke en Rudi Genbrugge van het Fluistertheather lezen het voor. Maar je kunt ook ervaren hoe Wardje het verhaal hoort via zijn luisterpet! Je kan ook geluiden ontdekken en proberen te herkennen.
371.014 --- 700 Pedagogie --- 771 Kleuteronderwijs --- 772 Basisonderwijs --- 773 Secundair onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijsvernieuwing --- zorgverbreding --- 451.3 --- onderwijs --- 454 --- 473 --- Competentiegericht onderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- Schoolmanagement --- Schoolmoeheid --- Secundair onderwijs --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Video-interactiebegeleiding --- Zorgbeleid --- 450.46 --- 474.22 --- Onderwijsstijlen --- 061172.jpg --- Didactiek --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- Didactiek; algemeen --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Didactische principes --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #PBIB:+110.40 --- Luisteren --- doofheid --- gehoor --- geluiden --- kleuteronderwijs --- slechthorenden --- zintuigen --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- 539.3 --- Dove kinderen --- Ervaringsgericht werken --- Gehoor(Horen) --- Geluid --- Geluiden --- Slechthorende kinderen --- Gehoor --- Handboek/cursus --- Technologische opvoeding --- Wereldoriëntatie --- 471.43 ) Wereldoriëntatie --- CD-ROM 375 --- CD-ROM --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Doofheid --- Doven en slechthorenden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Geluiden ; kleuteronderwijs --- Oren --- 472.3 --- Geluiden : kleuteronderwijs --- Horen : kleuteronderwijs --- D100389.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Geluidsleer --- Contains audio-visual material --- Teaching --- participatieraden --- participatie --- Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- vakoverschrijdende thema's --- auditieve waarneming --- luisteroefeningen --- personen met een auditieve beperking --- kleuters --- Nieuwe Leren. --- Didactiek. --- Doofheid. --- Horen. --- Slechthorendheid. --- Kleuteronderwijs. --- Onderwijs --- Zintuigen --- Didactics of the arts --- PXL-Education 2019 --- kleuterdidactiek --- zintuiglijke waarnemingen --- didactisch materiaal --- kinderboek --- D100390.jpg --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Zintuig --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs
Choose an application
Konijntje Mie speelt met haar vriendjes dat ze een stoere piraat is, maar als het donker wordt, durft ze niet meer buiten te spelen. Prentenboek met grote illustraties in kleur en beknopte informatie over infraroodcamera's. Vanaf ca. 4 jaar.Claudine Vandendriessche, 22 januari 2015Mie doet altijd stoer en speelt dat zij een piraat is. Zij is voor niemand of niets bang, behalve voor het donker. Een nachtspel met haar vrienden ziet ze echt niet zitten. In het donker kan zij niets zien, maar papa Vleermuis helpt haar: zij krijgt een speciale nachtbril. Mooi geschreven kleuterboek over stoer zijn, maar ook over het kleine hartje dat daar vaak mee gepaard gaat. Een verhaal waar kleuters zich in kunnen terugvinden. Het taalgebruik is duidelijk, kleurrijk en fantasierijk. Ook de tekeningen in zachte tinten zitten vol beweging en expressie. Ze vertellen vaak meer dan de tekst. Op de prent van Mie achterop de fiets bij haar papa zie je bijvoorbeeld met welke ingenieuze verlichtingsapparaten ze het donker overwinnen. Op het einde van het boekje is er een informatief gedeelte over infraroodcamera's en een uitleg over de nachtbril van Mie. Het boek kwam tot stand in samenwerking met het Leuvense nano- elektronica onderzoekscentrum IMEC en de RVO-Society. In de reeks rond technologie en zintuigen is dit het tweede boek. Leuk prentenboek dat niet alleen een mooi verhaaltje brengt, maar ook informatief is voor kleuters.22 januari 2015© Pluizer30http://www.pluizer.be
Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- beeldverwerking --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- audiovisuele technologie --- visualisatie --- ogen --- kleuters --- motorische ontwikkeling --- gezichtsvermogen --- Zeerover --- Technologie --- Technologische opvoeding --- Bang zijn --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- Zien --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Beeld --- beelden --- kijken --- prentenboeken --- zien --- zintuigen --- zintuiglijk spel --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- Licht --- Ogen --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Techniek --- Verrekijkers --- Waarneming --- Zeerovers (Piraten) --- Zien(Gezicht) --- Donker --- Kijken --- Zintuigen --- wereldoriëntatie --- Beelden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Waarneming ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Zintuigen ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Contains audio-visual material --- D100392.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Dutch literature --- piraten --- infraroodcamera's --- nachtzien --- prentenboeken (genre) --- angst --- Fiction --- Jeugdboeken --- bang zijn --- verhalen + 5 jaar --- zeerovers --- Bang zijn ; verhalen --- Piraten; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Blindheid. --- Slechtziendheid. --- Zien. --- Kleuteronderwijs. --- Bang zijn. --- Zeerovers. --- D100395.jpg --- Piraten --- Leesboeken ; kleuters. --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of technology. --- Physiology of nerves and sense organs. --- audiovisuele technologie. --- beeldverwerking. --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs. --- gezichtsvermogen. --- kleuters. --- ogen. --- vakoverschrijdende thema's. --- Beeld (afbeelding) --- Spel --- Speelgoed --- Infrarood --- Camera
Choose an application
Dit boek bundelt een brede waaier van praktijkervaringen rond thema's als tyrannosaurussen, geboorteverhalen, indianen, ridders en kastelen, klassieke muziek (Mozart) , kranteknipsels, vader- en moederdag, stenen, de derde wereld in de kleuterklas (Afrika), Sinterklaas, politiehonden, beeldende kunst bij allochtonen... Maar dit boek wil meer. Het heeft namelijk ook de pretentie een denkkader en tal van aandachtspunten en suggesties te bieden om het thematisch werken beter af te stemmen op de ontwikkelingsbehoeften van deze concrete kinderen. Daarom werden na de meeste praktijkverhalen door ons een aantal beschouwingen herschreven of toegevoegd. In een laatste hoofdstuk zetten we de belangrijkste inzichten rond "ervaringsgericht werken rond thema's" op een rij.
ervaringsgericht werken --- kleuteronderwijs --- thematisch werken --- kleuters --- pedagogiek --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- Afrika k.o. --- allochtonen k.o. --- bedden k.o. --- beeldende kunst k.o. --- documentatiecentra k.o. --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- geboorteverhalen k.o. --- grotemensenmuziek k.o. --- indianen k.o. --- kastelen k.o. --- krantenknipsels k.o. --- moederdag --- play-backen k.o. --- prehistorie k.o. --- radio's k.o. --- sinterklaas k.o. --- slakken k.o. --- soundmixen k.o. --- stenen k.o. --- vaderdag k.o. --- voel-toestanden k.o. --- wespen k.o. --- zwemhoeken k.o. --- Kleuterschool: belangstellingspunten --- Kleuterschool: belangstellingspunt: Afrika --- Kleuterschool: belangstellingspunt: de auto --- Kleuterschool: belangstellingspunt: het bed --- Kleuterschool: belangstellingspunt: geboorten --- Kleuterschool: belangstellingspunt: indianen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: kastelen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: klokken: tijd: uur lezen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: de krant: media --- Kleuterschool: belangstellingspunt: muziek --- Kleuterschool: belangstellingspunt: opzoeken: documentatiecentrum --- Kleuterschool: belangstellingspunt: radio's: technologie --- Kleuterschool: belangstellingspunt: schilderen: verven --- Kleuterschool: belangstellingspunt: Sinterklaas --- Kleuterschool: belangstellingspunt: slakken --- Kleuterschool: belangstellingspunt: verjaardagen: feesten: sinterklaas --- Kleuterschool: belangstellingspunt: voelen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: wespen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: zingen: play-backen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: zwemmen --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Moederdag --- Stenen --- Uurwerken(Klokken) --- Vaderdag --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Wespen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Thematisch werken ; kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Thematisch werken --- Kleuters. --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- thematisch onderwijs --- Afrika --- Auto's --- Dagbladen (Kranten) --- Dieren --- Dinosaurussen --- Geboorte --- Indianen --- Kastelen(Burchten) --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muziek --- Radio --- Sinterklaas --- Slapen gaan --- Tastzin (Voelen) --- Zwemmen --- Beeldopvoeding --- Documentatiecentra --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Kastelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Mozart, Wolfgang Amadeus --- Muziekbeluisteren --- Muzikale opvoeding --- Prehistorie --- Schilderen --- Slakken --- Slapen --- Tijd --- Zintuigen --- Zintuiglijk spel --- Handboek/cursus --- 471.5 --- didactiek kleuteronderwijs --- (zie ook: Fauna) --- Afrika ; k.o. --- allochtonen ; k.o. --- bedden ; k.o. --- beeldende kunst ; k.o. --- documentatiecentra ; k.o. --- geboorteverhalen ; k.o. --- grotemensenmuziek ; k.o. --- indianen ; k.o. --- kastelen ; k.o. --- krantenknipsels ; k.o. --- play-backen ; k.o. --- prehistorie ; k.o. --- radio's ; k.o. --- sinterklaas ; k.o. --- slakken ; k.o. --- soundmixen ; k.o. --- stenen ; k.o. --- vaderdag ; k.o. --- voel-toestanden ; k.o. --- wespen ; k.o. --- zwemhoeken ; k.o. --- Kindergarten --- ervaringsleren --- Afrika ; k.o --- allochtonen ; k.o --- bedden ; k.o --- beeldende kunst ; k.o --- documentatiecentra ; k.o --- geboorteverhalen ; k.o --- grotemensenmuziek ; k.o --- indianen ; k.o --- kastelen ; k.o --- krantenknipsels ; k.o --- play-backen ; k.o --- prehistorie ; k.o --- radio's ; k.o --- sinterklaas ; k.o --- slakken ; k.o --- soundmixen ; k.o --- stenen ; k.o --- vaderdag ; k.o --- voel-toestanden ; k.o --- wespen ; k.o --- zwemhoeken ; k.o --- Ervaringsleren. --- Kindergarten. --- ervaringsleren.
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|