Listing 1 - 10 of 215 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Starten in een nieuwe school is als beginnen aan een jungletocht. Iemand die zich daar aan waagt, is sterk gebaat met concrete tips die voortspruiten uit terreinkennis en ervaring. Dit boek is een praktisch overlevingspakket dat focust op veel meer factoren dan de klassieke startbrochure. Het staat aan de zijde van de starter en kijkt met hem naar de vele elementen die hem kunnen maken of kraken. In dit overlevingspakket zitten 11 gereedschappen, elk met een bijhorende gebruiksaanwijzing. De survival kit toont de gebruiker hoe hij krediet kan verwerven en behouden op zijn nieuwe school. Het wil hem vervullen met zelfvertrouwen en zin om er in zijn boeiende onderwijsopdracht tegenaan te blijven gaan.
Leraren ; secundair onderwijs --- beginnende leraar (ler) --- mentoren --- Leraren --- Beginnende leraren --- 450.7 --- Beginnende leraren. --- Leraren.
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- 083110.jpg --- Leraren
Choose an application
Competentie (psychologie). --- Leraren. --- Voortgezet onderwijs.
Choose an application
Basisonderwijs. --- Leraren. --- adaptief onderwijs. --- basisonderwijs.
Choose an application
Hoe gevaarlijk is het toffe-leraarideaal?Waarom is het belangrijk om als beginner hypergeconcentreerd te klungelen?Wat is de gouden formule om leraar te blijven?Leraar is het mooiste beroep ter wereld. Iedereen zat ooit bij een inspirerende leraar in de klas en ouders vertrouwen er hun kinderen blindelings aan toe. Misschien wil je daardoor zelf leraar worden of ben je ondertussen al met die droom in het onderwijs gestapt. Waarom kappen veel leraren er dan toch binnen de eerste vijf jaren mee?Aan de hand van twaalf puzzelstukken, telkens geduid met de casus van een leraar op een carrièrekruispunt, legt De startende leraar de puzzel van het leraarschap voor je samen. Bij elk hoofdstuk ontrafel je via een formule het geheim van het leraar-zijn. Zo ontdek je hoe je vergelijkbare situaties aanpakt of zie je welke steun je een vriend of collega kunt bieden. Want al is leraar blijven niet evident, het is wel van levensbelang voor leerlingen, ouders, werkgevers en de hele gemeenschap.Bron: https://www.lannoo.be/nl/de-startende-leraar
Leraren --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- coaching --- leraren --- lerarenbegeleiding --- Leraren ; professionalisering --- Lerarenbegeleiding --- Beginnende leraren --- Professionele ontwikkeling --- Motivatie : onderwijs --- 371.21 --- Leraren : lesgeven --- Motivatie ; leraren --- Lesgeven --- 371.39 --- Beginnende leraar --- Leraar --- Directie --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Docenten bevinden zich voortdurend in situaties waarin zijzelf en anderen normen hanteren, beoordelen en tegen elkaar afwegen. Die normen kunnen variëren van concrete gedragsnormen tot abstracte morele normen. Vaak zijn ze impliciet, zoals in de gewone alledaagse praktijk, soms expliciet, zoals wanneer in moeilijke besluitsituaties de normen ter discussie komen te staan. Ook het onderwijs zelf is een door-en-door normatieve aangelegenheid. Onderwijs brengt tot uitdrukking hoe wij als samenleving onze toekomst willen inrichten. Enerzijds geeft het door wat wij waardevol vinden, anderzijds bereidt het voor op een toekomst die anders zal zijn. De discussie over de invulling van het onderwijs is daarom een afspiegeling van de discussie over onze toekomst. De situatie is momenteellastiger dan voorheen. Men verwacht veel van het onderwijs wat betreft de vorming van de leerling. Maar er bestaat over die vorming meer dan ooit verschil van mening. Hoe moet je als docent in zo'n situatie nog met normatieve zaken omgaan? Moet je jezelfbeperken tot het aanleren van de vereiste kennis en vaardigheden, tot het zelfstandig en verantwoordelijk maken van de leerling? Of moet je verder gaan en je inlaten met de discussie over opvoeding en vorming en over hoe wij als samenleving onze toekomst moeten inrichten? (Bron: www.garant.be)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- 104312.jpg --- Leraren ; beroepsethiek
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- zelfstudie --- leraren-leerling relatie --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Wat is een goede les? En wat doet een effectieve leraar?In De zes rollen van de leraar beschrijft Martie Slooter wat leraren in het voortgezet onderwijs kunnen doen om leerlingen daadwerkelijk te laten leren. Ze beschrijft effectief lerarengedrag aan de hand van zes rollen:- de gastheer;- de presentator;- de didacticus;- de pedagoog; - de afsluiter;- de coach.Dit boek is gebaseerd op de meest actuele, wetenschappelijke inzichten over hoe leerlingen tot leren komen. Slooter gaat niet alleen in op de basiskennis, -vaardigheden en overtuigingen die beginnende leraren bezitten. Ze beschrijft met de nieuwe, overzichtelijke leerlijn van de leraar ook helder hoe leraren zich ontwikkelen en wat ervaren leraren kennen en kunnen.Uitgebreid staat Slooter stil bij de zesde rol: de leraar als coach. Als leraren in staat zijn samen met leerlingen te reflecteren op hun leerproces, komt het ultieme doel in zicht: de zelfregulatie van leerlingen, waarbij ze het eigen leren sturen.De zes rollen van de leraar is een volledig boek, dat behalve de leerlijn van de leraar ook concrete gedragsindicatoren en reflectietools bevat. Dit maakt het onmisbaar voor iedere leraar - zowel studerend, beginnend als ervaren.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)
Lerarenopleidingen. --- Onderwijskunde. --- Pedagogie. --- lesgeven --- onderwijskunde --- leraarschap --- Onderwijskunde --- Pedagogie --- Lerarenopleidingen --- #PBIB:+110.61 --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Lesgeven --- Leraren ; opleiding --- Leraren --- Secundair onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Beroepsprofielen --- Didactiek --- Leraar --- Leraar secundair onderwijs --- Beroepsprofiel --- Directie --- Didactics --- Leraren ; vaardigheden. --- Intervisie.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 215 | << page >> |
Sort by
|