Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Initial didactic situation --- #KVHB:Lezen --- #KVHB:Schrijven --- #KVHB:Rekenen --- Lezen ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Schrijven ; basisonderwijs
Choose an application
Dit boek moet een brug slaan tussen de onderwijpsychologie en de praktijk van het onderwijs. Onderwerpen uit het handelingspsychologie zijn hier nader uitgewerkt en toegepast op het reken/wiskunde-onderwijs. Aan de hand van voordbeeldenmaken de auteurs de rol duidelijk die de psychologie kan spelen bij het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van reken/wiskunde-onderwijs. Zij kijken daartoe uit twee gezichtspunten naar de onderwijsprocessen waarom het hier gaat, en behandelen die aangaande de kinderen(wat doen ze, watgaat er in hen om?) terwijl ze reken/wiskunde leren; en die aangaande de leraren (wat willen ze bereiken, waarmee houden ze rekening?) als ze onderwijs geven in reken/wiskunde.
#KVHB:Rekenen --- 456.3 ) * WISKUNDE - METHODIEK EN DIDACTIEK --- psychologie in de wiskunde --- wiskundeonderwijs --- 475.4 --- Rekenen ; basisonderwijs ; psychologie --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; psychologie --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 456.3 --- Aanvankelijk rekenen --- Wiskunde --- wiskunde: didactiek lagere school --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
wiskundemethodes --- Didactics of mathematics --- rekenen --- wiskunde --- didactiek --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- 475.4 --- Basisschool --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Wiskunde --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- gecijferdheid --- reken/wiskunde-onderwijs --- rekenproblemen --- rekenstoornissen --- toetsen --- wiskunde : didactiek (ler) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- Rekenen --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding
Choose an application
Voorzichtige schattingen van het aantal leerlingen et een ernstige uitval in het rekenen ondanks een normale intelligentie variëren rond de vijf procent. Uit onderzoek is echter bekend dat een groot aantal van de oudste leerlingen van het lager onderwijs niet in staat is om zeer basale rekenopgaven op te lossen. Dit geeft op zijn minst aanleiding tot een grondig (her)bezinning over de oorzaken en de aanpak van deze problemen en van het leren rekenen op school in het algemeen. Een deel van de leerlingen vertoont een zeer ernstige uitval (dyscalculie), bij een ander deel is eerder sprake van een (soms tijdelijke) achterstand. In alle gevallen is een aangepaste en taakgerichte hulp noodzakelijk, gebaseerd op een gerichte diagnostiek. Gedurende de laatste vijftien jaar wordt meer en meer onderzoek gedaan naar effectieve en in de praktijk bruikbare hulp. Binnen het onderwijs is de behoefte hieraan groot en leven duidelijke vragen naar de manier waarop minstens de basisvaardigheden goed en zinvol kunnen worden aangeleerd. Het blijkt mogelijk een grote groep leerlingen binnen het onderwijs adequaat op te vangen, terwijl voor een beperkte groep gespecialiseerde hulp nodig blijft. Belangrijk is dan te weten wàt goede hulp is en hoe deze wordt ondersteund door wetenschappelijk onderzoek. In dit boek bieden de auteurs een actueel overzicht van de ontwikkelingen met betrekking tot diagnostiek en aanpak (behandeling/remediëring) van rekenproblemen, zwel bezien vanuit de praktijk als vanuit het daaraan gekoppelde onderzoek.
Orthopedagogics --- dyscalculie --- Didactics of mathematics --- kinderen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- #SBIB:37H0 --- #KVHB:Rekenstoornissen --- leermoeilijkheden --- rekenmoeilijkheden --- 464 --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- 376.52 --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Kinderen met rekenproblemen --- Leerstoornissen --- Orthopedagogiek --- Rekenen ; basisonderwijs --- 464.2 --- Rekenproblemen --- Dyscalculie ; kinderen --- Pedagogie --- kinderen met leerproblemen
Choose an application
Tussen de ruimtelijke oriëntatie voor de jongste kleuter en devoorbereidende meetkunde die we soms in de hoogste klassen vande basischool aantreffen, bestaat een grote kloof. Deze is uit traditie gegroeid en vloeit voort uit twee verschillende meningen omtrent de wijze waarop kinderen(meetkundige) begrippen, eigenschappen en relaties ontwikkelen. In dit boek wordt getracht deze kloof te dichten vanuit de wiskobasvisie op meetkunde als wiskundige activiteit. Tegen deze achtergrond wordt gepleit voor een zogenaamde meetkundigewereldoriëntatie. Bij het verkennen van problemen en verschijnselen uit de realiteit kunnen de kinderen zelf een "meetkunde" ontwikkelen, die van begin af aan geïntegreerd wordt met ruimtelijke oriëntatie. In een beschouwend deel laten de auteurs zien hoe deze meetkundige oriëntatie zich van andersoortige activiteiten onderscheidt. In een praktijkdeel wordt aangegeven hoe het gewenste onderwijs, vanuit de ervaringskennis en de instellingvan de kinderen gevuld kan worden
Meetkunde --- Didactiek --- Perspectief --- Pedagogiek en onderwijskunde --- vakdidactiek --- 475.4 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wiskunde --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- 471.42 --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Metend rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 475.530/0014 --- Ruimte --- wereldoriëntatie: didactiek lagere school --- vakdidactiek. --- Vakdidactiek.
Choose an application
Orthopedagogiek --- Leermoeilijkheden. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- Didactics of mathematics --- Social policy and particular groups --- 475.4 --- Getalbegrip --- Leerproblemen --- Rekenproblemen --- Rekenproblemen-behandeling --- Rekenproblemen-geheugen --- Rekenproblemen-intelligentie --- Rekenproblemen-taalvaardigheid --- Rekenproces --- 376.52 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Leerstoornissen --- Processen --- Rekenen --- Wiskunde --- #GSDBP --- #KVHB:Rekenstoornissen --- rekenproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- wiskunde --- 464 --- Rekenen ; basisonderwijs --- rekenen --- kinderen met leerproblemen --- Rekenstoornissen --- Logopedie --- Rekenstoornis
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs --- Didactiek ; wiskunde --- Gecijferdheid --- Breuken --- Procenten --- Metend rekenen --- 475.4 --- Computerondersteund onderwijs ; basisonderwijs --- Zakrekenmachines ; onderwijs --- Academic collection --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- gecijferdheid --- 456.3 --- 493.2 --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- Breuken-didactiek --- Computer-wiskunde --- Meetkunde --- Rekenen-didactiek b.o. --- Rekenmachine --- Tijd --- Wiskunde --- Wiskunde-didactiek b.o. --- Wiskunde-meten --- Wiskunde-procent --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- breuken --- computerondersteund wiskundeleren --- kommagetallen --- meetkunde --- meten --- metend rekenen --- procenten --- tijd --- verhoudingen --- wiskunde : didactiek (ler) --- zakrekenmachine --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|