Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Energize! 2 : speelse groepsactiviteiten.
Year: 2001 Publisher: Mechelen : Leefsleutels,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Encyclopedie van de muziek
Author:
ISBN: 9051212100 Year: 1990 Publisher: Baarn : Tirion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

muzikale vorming --- muziek --- Music --- Dictionaries


Book
Handboek van de muziekinstrumenten
Authors: ---
ISBN: 9003978654 Year: 1985 Publisher: Zutphen : Thieme,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zangspelen
Authors: --- ---
ISBN: 9023185102 Year: 1977 Publisher: Purmerend Muusses

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Cymbala : (bells in the Middle Ages)
Authors: ---
Year: 1951 Publisher: Rome : American institute of musicology,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Brouwerijen . 3 : Muzikaal dagboek
Authors: ---
ISBN: 9052402094 9052402558 9052403058 Year: 1996 Publisher: Antwerpen Baarn Hadewijch

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bewegen en muziek, het kinderlied als begeleiding van het bewegen : handleiding voor het basisonderwijs
Author:
ISBN: 906020154X Year: 1974 Publisher: Haarlem De Toorts


Book
Van grijpen naar begrijpen : over cognitieve strategieën bij de omgang met muziek
Author:
ISBN: 9030173823 Year: 2001 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit cahier gaat over aandachtsstrategieën en technieken om onderzoekend te leren luisteren. De eigenlijke klankervaring vormt daarbij het absolute uitgangspunt, met het benadrukken van de mogelijkheden om op actieve wijze in interactie te treden met het klinkende materiaal. Het is de kerngedachte van dit cahier : muziek kun je begrijpen door ze als het ware vast te grijpen. Daarenboven komt dan de vraag hoe de luisteraar betekenis probeert te geven aan de klanken. Het is duidelijk dat het bewustzijn en de kennis voor een deel bepalen wat en hoe we horen. In die zin hebben luisterstrategieën ook een cognitieve kleuring. Het cahier pleit verder voor een leerlinggerichte en procesgerichte omgang met de muziek. Twee aspecten worden extra in de verf gezet : de eigenlijke muzikale ervaring en het onderzoekend en probleemoplossend leren luisteren. Naast een theoreitsche onderbouw wordt het geheel geïllustreerd met talrijke parkatische toepassingen en voorbeelden.


Book
Opera : twaalf opera's als spiegels van hun tijd
Authors: ---
ISBN: 9061684005 Year: 1993 Publisher: Nijmegen SUN

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by